En paljon renkaista tiedä mitään, mutta talveksi pitäisi ne hommata.
Auto on Nissan juke 1.6 ja en haluisi tulla myyjien höynäytetyksi.
tarvitsenko 205/55/16 vai 205/60/16 renkaat vai 17 tuuman, autokauppias sanoi että 16 tai 17 tuuman talvirengas on hyvä mutta siihen se informaatio onkin jäännyt.
Juken nastarenkaat
15
2566
Vastaukset
- Kokeillaanpas näin
No mitä siellä rekisteriotteessa sanotaan? Alkuperäiskoko on kaikkein varmin valinta, paitsi jos autoosi on alun perin laitettu alle lisävarusteena saatava kaikkein suurin hyväksytty rengaskoko. Jos hyväksyttyjä kokovaihtoehtoja on useita, valitse ilmoiteuista vaihtohdoista kapein ja tuumakooltaan pienin koko, tai alkuperäistä perusvarustelutasoa vastaava rengaskoko. Kyllä ne myyjät tietävät.
- myöskin neuvoa
Ei ole rekisteriotetta, mistä sen voisi katsoa?
- puavo1234
täh ei ole rekisteriotetta onpa omituista
- ei otetta
puavo1234 kirjoitti:
täh ei ole rekisteriotetta onpa omituista
Ei ole ei, ei ole ollut moneen moneen vuoteen. Ei ole kyllä kukaan kysynytkään vaikka joskus ratsiaan joutunut ja katsastuksessakin on käyty.
- DB
Juken alkuperäiskoko on muistaakseni 215/55R17 tai 205/60R16. Onnittelut kalliin rengaskoon johdosta.
205/55R16 on turhan pieni ja näyttäisi Jukessa tyhmältä.
Haluat 205/60R16 tai 215/60R16.
Todennäköisesti kaikki 17-tuuman vaihtoehdot tulevat jonkin verran kalliimmaksi, kuin 16-tuuman.
tutki erityisesti www.nettivanne.fi ja www.rengas-online.com (toimitukset ilmaisia) Molemmista löytyy sarja 16-tuuman nastarenkaita noissa paremmissa kooissa alle 500€ ja nettivanne.fi tarjoaa vielä suht-halvat vanteet, asennuksen ja toimituksen.
Kysy lisää jos jäi epäselvää. - kuumi
Unohtakaa jo tosiaan ne nastarenkaat. Järjetön valinta. Paitsi MrNastalle.
- Neuvoa haluava!
DB kiitos, renkaat on pirunkalliita, edelliseen autoon meni melkeen puolet halvemmat! Pitää tsekata antamasi linkit! Kiitos paljon!
- onko se auto?
Turhaa pelätä tulevansa rengasmyyjän höynäyttämäksi, kun automyyjä on sen jo tehnyt. Nissan Juken ostajaa on klassisesti höynäytetty.
- DB
Juu... hauska juttu. Heh.
Juke on ihan hyvä auto teknisesti, jos vain pääsee tuon erikoisen ulkomuodon ja sisustuksen ohi ja yli. Tiloiltaanhan se on loppujen lopuksi melko pieni, ollakseen cross-over...
Olin itse samaan aikaan Levillä kun Nissan Noridic esitteli sitä ja muitakin malleja talviajossa Pohjoismaiselle ja Baltian myyntiväelle, ja näyttikin siltä, että se on talviajossa ehkäpä parhaimmillaan. Lisäksi se on saanut mainostutkimuspaneeleissa hyvät arvostelut näppärännäköisenä, mutta samalla myöskin rumana ja "mulkosilmäisenä". Makuasioita.
Noista renkaista: Jukeen lienee viisainta hankkia 215/60R16 tai 215/65R16 talvirenkaat. Itse ottaisin 215/65R16. Tämä on nyt oma henk. koht. mielipide itse kahteen eri 215/60R17 renkaiseen autoon talvirenkaita hankkineena (Dodge Caliber ja Nissan Qashqai). Syynä on se, että hinta 215/65R16 ja 205/60R16 välillä on olematon, ja ne ovat kooltaan isompia kuin 215/65R16 on isompi. Mielestäni siten parempi (1,8 cm isompi kuin alkuperäisrengas).
Tuo 205/60R16 on yksinkertaisesti Jukeen edelleenkin liian pieni ja siinä menetetään se koko cross-overin ulkonäkö ja maavara-etu. 215/65R16 taasen on jo pakettiauton rengaskoko. Siinä olisi muuten hyvä koko, mutta c-renkaan kovuus.
Tässä kolme ainakin omasta mielestäni parasta vaihtoehtoa, joilla mennään alle 500€. Kannattaa kuitenkin myös tarkkailla nettivaraosa.com, vannehaku.fi ja huuto.net:
http://www.nettivanne.fi/renkaat/Nastarenkaat/9286/NOKIAN HAKKAPELIITTA 4-215-60-16-95T/
http://vianor.fi/rengas?t=talvirenkaat&malli=Nokian Nordman 4&id=18013738
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=8381185.136.13392&typ=D-110205&ranzahl=4&Breite=215&Quer=65&Felge=16&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&sort_by=preis&Transport=P&dsco=136&sowigan=Dubbade - DB
Korjaus: 205/65R16 on pakettiauton rengaskoko.
- neuvoa tarvitsisin!
Mites voisiko Jukeen ajatella peltirenkaita esim 195/65/16 ??
Kuulin että kapeampi rengas olisi parempi loskassa ja ei mene vesiliirtoon?
215/55/17 on nyt kesärenkaana alumiini vanteella. Ajan pks:lla. - DB
Tarkoitat peltivanteet. Kyllä autoon voi useimmiten laittaa samaa tuumakokoa olevat peltivanteet, yhtä hyvin kuin alumiinivanteet. Siis useimmiten. Ei välttämättä aina. (esim. jarrujen koko, vanteen muoto, sekä vanteen ET-luku voivat vaikuttaa asiaan). Erityisesti peltivanteen ET:n kanssa kannattaa olla tarkkana.
195/65R16 on yleensä pakettiauton rengaskoko, ja niiden kantavuus tuossa koossa on yleensä 104 (900kg). Tuollainen rengas on sitten jonkin verran jäykkä ja periksiantamaton Juken alla. En suosittele sellaista. Jukeen riittäisi hyvin 94-99 kantavuudet, ja on olemassa ainakin Bridgestone Noranza 2 195/65 R16 96T, joka maksaa uutena 118€/kpl rengasonline.comilla. Eli 473€/sarja, kotiovelle tuotuna. Se sopii koon puolesta, mutta on sitten hieman kapea. Nastarenkaassahan se on toisaalta ihan hyvä asia pidon kannalta, mutta voi vaikuttaa auton ajotuntumaan.
Mihinkäs hintaan neuvoa tarvitseva oikein toivoisi saavansa tuohon Jukeen talvirenkaat, ja pitääkö niiden olla uudet ja käyttämättömät? Mitä vaihtoehtoa, ja mistä harkitset ostavasi?
Vannehaku ja nettivaraosa ovat hyviä paikkoja etsiä edullisia rengas-sarjoja, mutta sielläkin sitten saa sitä mistä maksaa... - 185/65 - 15
Minulla on ollut alkuperäisenä talvirenkaana pienessä perheautossa 215/55 15 renkaat. Vaihdoin renkaat 185/60 15 kokoisiksi ja ajettavuus vaikeissa olosuhteissa parani selvästi. Mielestäni alkuperäinen talvirenkaan koko oli outo, kun kesärenkaan alkuperäinen koko oli 195/55 15. Kesärenkaidenkin koon olen vaihtanut 185/60 15 kokoiseksi ja toisessa vastaavassa 185/65 15 kokoiseksi. Viimemainittu koko näyttää aika ahtaalta, mutta ainuttakaan kosketusta en ole havainnut ja lisäksi nopeusmittarin virhe nopeusalueella 80 - 120 km/h on noin 0%! Kuusvitonen on kaiken lisäksi halvempi verrattuna kuuskymppiseen.
- Neuvokas!
Oletteko kokeilleet tai onko käyttökokemusta nordenrengas.fi palvelusta?
Edullisia renkaita, tekis mieli tilata. Rahti 36 euroa yhteensä ja kuljetus kotiin.Olen koittanut suurella pettymyksellä tuota nordenrengasta.... tilauksen olen tehnyt 21.2.2012 ja nyt on meneillaan 25.3.2012 eikä vanteita ole näkynyt..... asiakaspalvelu vastaa todella huonosti sähköpostiin.... tarpeeksi kun vittuilee niin voi vastaus tulla n. 1/10 postista. Nyt ovat ilmeisesti ruattista lähteneet ja örebruussa menossa..... voi VITTU sanon minä !!! onneksi ei vielä ole niin hätää saada kesäisiä alle mutta odottavan aika on pitkä varsinkin kun on TYHMÄNÄ tilauksenkin jo maksanut !!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468