Tietääkö kukaan mistä tilalta sais kunnon maitoa?
Mistä tinkimaitoa(raakamaitoa) saatavissa?
15
2228
Vastaukset
- Poliisin ystävä
Ei ainakaan saa tilalta hakea LAKI KIELTÄÄ SEN.
Yksi meidän taloyhtiössä haki tilalta maitoa.
Lainkuuliaisena ilmoitin asiasta tila sai sakot!
Tila myi maitoa 50 cm litra.- Dägä dägä däm
50 senttimetriä litra ! kyllon rikollisen edukast mjöltsii.
- luonnonantimia
Se on jokaisen oma asia miten terveellisesti haluaa ravintonsa nauttia, eikä se kuulu yhtään lain piiriin. Maidosta on kyse, eikä laittomasta huumeesta. Mikä pakko on juoda prosessoituja(pilattuja). Ethän sinäkään itse poimittuja mustikoitakaan lain pykälien mukaan syö ja ala morailisoimaan tästä, höh hörhö oot..
- Ymmyrkäinen
KATEELLISUUS se on pahinta Kokkolanseudulla:(
- ströffel
käy kyselee vaan suoraan lähimaatiloilta kyllä joku myy.itse haen en nyt ala kertoo et mistä mut kyllä kannattaa.
- Sievinmies
Minä tiiiän, että Sievissä on eräs talo josta rintamaitoa.
- HOI!
Mikä laki kieltää tinkimaidon myynnin?!
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/03/maidon_myynti_maatilalta_ei_ole_vaikeutumassa_2419648.html - Lehmiheppu
Mene imemään lehmän utaretta niin saat tuoretta tavaraa ja lehmiähän
on jo laitumet täynnä. - Beer to mee
Vaarallista juoda raaka-maitoa
Ei ne piruttaan sitä käsittele. olut on terveellisempää - vaarallista on
Kannattaako ottaa sitä riskiä?
"Pastöroimaton maito voi sisältää useita taudinaiheuttajia, kuten kampylobakteereja, kolibakteereja, listeriaa, salmonellaa, yersiniaa ja brucellaa. Sairauksiin, joita pastörointi voi torjua, kuuluvat tuberkuloosi, kurkkumätä, polio, salmonelloosi, nielutulehdus, tulirokko ja lavantauti. [1]
Yhdysvalloissa sairastuu vuosittain satoja ihmisiä raa'an (pastöroimattoman) maidon juomisesta. Erityisiin riskiryhmiin kuuluvat lapset, vanhukset ja raskaanaolevat. [1]
Yhdysvalloissa raakamaito onkin monessa osavaltiossa yhtä laitonta kuin huumeet. Esimerkiksi keväällä 2012 ratsattiin terveyskauppa ja pidätettiin raakamaitoa välittäneitä ihmisiä. Heidän takuusummansa nousivat miljooniin dollareihin, paljon korkeammiksi kuin henkirikollisilla. [2]
Kampanjointi pastöroimatonta maitoa vastaan alkoi 1800-luvulla, kun huomattiin maidon pastöroinnin vähentävän huomattavasti lapsikuolleisuutta. [2]
Kesäkuussa 2012 pikkulapset saivat hengenvaarallisen EHEC-infektion raakamaidosta Varsinais-Suomessa ja kaksi heistä joutui tehohoitoon. Raakamaito on riskielintarvike, joka on hyvä kuumentaa 60 - 70 asteeseen ja jonka tarjoaminen riskiryhmille kuten lapsille on arveluttava"
Lähde:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pastörointi - lehmänmaitoa
Minä olen osanut torilta, ainakin ternimaitoa sai pakastettuna pullossa. Kerran olen ostanut maitoa sokojalta suoraan maatilalta. Mene vain kysymään kyllä ne myy.
- EHEC voi tappaa
Miksi riskeerata elämä?
- Vasikan jano?
Maito kuuluu vasikoille juotavaksi. Vesi,viini ja sokeroimattomat juomat sopii kaksjalkaisille.
- ternimaitoa
Lohtajalla oleva suoramyyntihalli, mikä sen nimi olikaan, myy ainakin pakastettua ja tuoretta ternimaitoa ja varmaankin maitoa jos kysyt sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789