Mistä tinkimaitoa(raakamaitoa) saatavissa?

Luomun perään

Tietääkö kukaan mistä tilalta sais kunnon maitoa?

15

2301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poliisin ystävä

Ei ainakaan saa tilalta hakea LAKI KIELTÄÄ SEN.
      Yksi meidän taloyhtiössä haki tilalta maitoa.
      Lainkuuliaisena ilmoitin asiasta tila sai sakot!
      Tila myi maitoa 50 cm litra.

• Dägä dägä däm

50 senttimetriä litra ! kyllon rikollisen edukast mjöltsii.

• luonnonantimia

Se on jokaisen oma asia miten terveellisesti haluaa ravintonsa nauttia, eikä se kuulu yhtään lain piiriin. Maidosta on kyse, eikä laittomasta huumeesta. Mikä pakko on juoda prosessoituja(pilattuja). Ethän sinäkään itse poimittuja mustikoitakaan lain pykälien mukaan syö ja ala morailisoimaan tästä, höh hörhö oot..

• Ymmyrkäinen

KATEELLISUUS se on pahinta Kokkolanseudulla:(

• ströffel

käy kyselee vaan suoraan lähimaatiloilta kyllä joku myy.itse haen en nyt ala kertoo et mistä mut kyllä kannattaa.

• Sievinmies

Minä tiiiän, että Sievissä on eräs talo josta rintamaitoa.

• HOI!

Mikä laki kieltää tinkimaidon myynnin?!

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/03/maidon_myynti_maatilalta_ei_ole_vaikeutumassa_2419648.html

• Lehmiheppu

Mene imemään lehmän utaretta niin saat tuoretta tavaraa ja lehmiähän
      on jo laitumet täynnä.

• Beer to mee

Vaarallista juoda raaka-maitoa
      Ei ne piruttaan sitä käsittele. olut on terveellisempää

• vaarallista on

Kannattaako ottaa sitä riskiä?

"Pastöroimaton maito voi sisältää useita taudinaiheuttajia, kuten kampylobakteereja, kolibakteereja, listeriaa, salmonellaa, yersiniaa ja brucellaa. Sairauksiin, joita pastörointi voi torjua, kuuluvat tuberkuloosi, kurkkumätä, polio, salmonelloosi, nielutulehdus, tulirokko ja lavantauti. [1]

Yhdysvalloissa sairastuu vuosittain satoja ihmisiä raa'an (pastöroimattoman) maidon juomisesta. Erityisiin riskiryhmiin kuuluvat lapset, vanhukset ja raskaanaolevat. [1]

Yhdysvalloissa raakamaito onkin monessa osavaltiossa yhtä laitonta kuin huumeet. Esimerkiksi keväällä 2012 ratsattiin terveyskauppa ja pidätettiin raakamaitoa välittäneitä ihmisiä. Heidän takuusummansa nousivat miljooniin dollareihin, paljon korkeammiksi kuin henkirikollisilla. [2]

Kampanjointi pastöroimatonta maitoa vastaan alkoi 1800-luvulla, kun huomattiin maidon pastöroinnin vähentävän huomattavasti lapsikuolleisuutta. [2]

Kesäkuussa 2012 pikkulapset saivat hengenvaarallisen EHEC-infektion raakamaidosta Varsinais-Suomessa ja kaksi heistä joutui tehohoitoon. Raakamaito on riskielintarvike, joka on hyvä kuumentaa 60 - 70 asteeseen ja jonka tarjoaminen riskiryhmille kuten lapsille on arveluttava"

Lähde:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pastörointi

• lehmänmaitoa

Minä olen osanut torilta, ainakin ternimaitoa sai pakastettuna pullossa. Kerran olen ostanut maitoa sokojalta suoraan maatilalta. Mene vain kysymään kyllä ne myy.

• EHEC voi tappaa

Miksi riskeerata elämä?

• Vasikan jano?

Maito kuuluu vasikoille juotavaksi. Vesi,viini ja sokeroimattomat juomat sopii kaksjalkaisille.

• ternimaitoa

Lohtajalla oleva suoramyyntihalli, mikä sen nimi olikaan, myy ainakin pakastettua ja tuoretta ternimaitoa ja varmaankin maitoa jos kysyt sieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe