Kaksosia odottaneet, auttakee mua!

*Ulpukka*

Help mee...

Oisin siis erittäin kiitollinen, jos viittisitten kirjoitella, millon teillä on tullu ensimmäiset raskausoireet kaksosia oottaessa, ja minkähänlaisina?

Itselläni siis eka clomikierto menossa, tänään kp 24/28. Ei millään malttaisi oottaa näitä viimeisiä päiviä, miten tässä käy. Siinä kp12 ultrassa nähtiin kaksi hyvänkokoista munasolua, ja lääkäri puhu myös kaksosten oottamisesta...

Itelle se oli alkuun lähinnä vähä shokki, mutta nyt jo tuntuu, että mieli on kummasti siihenkin vaihtoehtoon sopeutunut. Oikeestaan jo vähä salaa toivoisin, että tuplat tulis. ;)

Mitään suurempia raskauteen viittaavia oireita en oo kyllä vielä havainnut, ja siksi ei uskalla elätellä toiveita edes yksisikiöisestä raskaudesta... Silti toivonkipinä jostain pohjalta löytyy...

Kertoilkaapas kokemuksistanne, ne tulee tarpeeseen...

Kiitos niistä kovasti.

4

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3

NÄin äkkiseltään mulla ei ollut normi raskauteen verrattuna se kummempia oireita, liitoskivut olivat voimakkaampia.

• Mommy2

Hei!

Minulla oli erityisen voimakas pahoinvointi alkaen rv 3. Lisäksi ekaan ultraan mennessä minulla oli jo selkeästi masu kummulla. Olen siro, joten sekin tietysti vaikutti asiaan. Mutta minun oireeni siis selkeästi viittasivat kaksosraskauteen - vaikka en sitä silloin osannut epäilläkään. Monilla kuitenkin ei ole mitenkään erilaisia oireita "yksösraskauteen" verrattuna.

• kaksoset jo koulussa

En muista millä viikoilla pahoinvointi alkoi mutta sen kyllä että sitä oli PALJON! Laihduin 3 ensimmäisen kk aikana 8kg oksentamiseni vuoksi. www.hmp.fi löydät aiheesta paljon lisää, se on helsingin monikkoperheyhdisytksen sivu, SUOSITTELEN!!

• kakkoset10

Olin ihan hirveen väsynyt..ois voinu vaan nukkua :) Ja painoa ei tullut koko raskautena lisää laisinkaan.. en oksentanut ku yhden kerran mutta vauvat veivät energiaa..syntyivät 38vk ja painoivat yhteensä 7kg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe