Laskin veneen ja huomasin, että tehoja puuttuu jonkun verran. Kuulostelin turboa ja se piti metallista sirinää. Avasin talvella sen liitoksen, jossa turbo yhtyy mutkaan ja totesin jo silloin, että turbon runko oli sisältä päin pahasti syöpynyt. Rautaa lähti raaputtamalla palasina. Haiskahtaa siis siltä, että se on imaissut palasen siipeensä. Ilmavuotoakin oli, kun syöpyneet osat eivät tiivistyneet kunnolla toisiinsa.
Onkos jollain tietoa mistä uuden saisi edullisimmin? Onko vaihdossa jotain erityistä huomioon otettavaa. Miten esim. varmistetaan, että voitelu pelaa ja miten tuossa ylipäätään on voitelu järjestetty?
Kaikki muukin asiaan liittyvä kiinnostaa. Onko esim. mahdollista, että irronneet metallilastut rikkovat jotain muuta.
Kone siis -92 Kad 42 ja tunteja n. 1000.
Kad 42 turbo rikki? Mistä uusi?
ScandKad42
3
387
Vastaukset
- VP
Ruoste on turbiini, eli pakokaasu puolella. Se on tuskin kulkeutunut takasin koneeseen, joten ongelmaa ei ole.
Vaihda uusi turbo, kysele Turbotekniikasta Valuraudantieltä. Saat saman turbon puoleen hintaan Volvoon verrattuna.Ei se Turbo tekniikka niin halpa ole. Omaan veneeseen pyysiväy turbosta 1700e kun Volvolta sain tonnilla kun vein vanhan takas. TMD40A
- VP
jrsj kirjoitti:
Ei se Turbo tekniikka niin halpa ole. Omaan veneeseen pyysiväy turbosta 1700e kun Volvolta sain tonnilla kun vein vanhan takas. TMD40A
Mielenkiintoista. Itse sain turbon puoleen hintaan, kone KAD44.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706