Olen lukenut, että (estrogeeni) hormonihoito voi lihottaa.
Onko monelle käynyt näin? Mitä valmistetta käytät?
Lihottavatko hormonit?
11
577
Vastaukset
- NORP
Nojoo, läskiä tulee helpommin, koska energia ei muutu lihaksiksi vaan enemmän rasvaksi, johtuen naishormoneista. Tämmöinen norpahko olo.
Mutta hitsin naisellinen. - djkbvdwjbv
Ei lihota. Minä ainakin pystyin laihduttamaan sen jälkeen kun olin aloittanut estrogeenien käytön. Jos estrogeenit lisäävät rasvaa, niin vastaavasti lihakset pienenevät. Läskit kertyy vain jos syö enemmän kuin kuluttaa ja ruokahalu voi kasvaa kun psyykkisesti on hyvä olo.
- Nena85
Ennen uusia hormoneja minä olin pysynyt teinivuosista aikuisiän alkuun asti saman painoisena. En vain lihonnut mistään mitenkään.
Nyt olen saanut painoa lisää 10kg tuosta vaan. Oli se sitten hormonien syy tai jokin niistä riippumaton muutos aineenvaihdunnassa, niin on ihan mukava olla vähän pyöreämpi nyt. Ennen olin melkein pelkkää luuta ja nahkaa.
Kunhan tässä ei sitten tämän enempää ala turvota.- Ihmettelin itsekin
Minulla tuo turpoaminen tapahtui vasta SRS:n jälkeen. Jotain muuta kuin estrogeenit tapahtui aineenvaihdunnassa.
- Estro-pullukka
Ihmettelin itsekin kirjoitti:
Minulla tuo turpoaminen tapahtui vasta SRS:n jälkeen. Jotain muuta kuin estrogeenit tapahtui aineenvaihdunnassa.
Kyllä: leikkauksen jälkeen alkoi minullakin lihominen. En ole saanut kuriin vieläkään. Ja Progynovaa syön.
- Kolmois-S
Samat sanat.
- Lihoin hormoneilla
Kyllä lihottavat, estrogeenikorvaushoito tutkitusti lihottaa.
- hieman epäilen
Mihin tuo estrogeenien lihottava vaikutus perustuu? En muista nähneeni tuollaista tutkimusta. Jotkin SSRI lääkkeet lihottavat mutta että estrogeenit tekisivät sen, olen vähän epäilevällä kannalla. Ehkäpä estrogeenit aiheuttavat lihoamista kiertoteitse kun lääkettä käyttävän ruokahalu kasvaa. Minä olen jopa laihtunut sen jälkeen kun aloin käyttämään estrogeenia, mutta se edellytti ettei ruokahalun lisääntymisestä huolimatta lisännyt kalorien saantia yli kulutuksen.
Luulisi tilanteen olevan päinvastoin kun naiset vanhemmiten alkavat lihoamaan estrogeenien vähentyessä.
- Niinpä niin
Mulla on tullut noin 7kg (75kg-82kg) lisää painoa estrogeenihoidon aloittamisen jälkeen. Tyytyväinen kyllä olen, kun nyt on vähän muotoja ja näytän terveemmältä. Ennen en lihonut millään.
Reilu 1,5 vuotta on nyt ollut prosessi päällä. Leikkaus on joskus syksyllä/talvella. Täytyy toivoa, että sen jälkeen en lihoisi. Mihinhän se mahtaa perustua, että sen jälkeen lihoo?
Miten muuten on, osaatteko sanoa että millä tahdilla lihasmassa alkaa pienemään? itsellä on esim. pohjelihakset ja hauikset vielä suht samaa kokoa, kuin ennen prosessia, vaikka en ole niitä mitenkään treenannut..- 13+18
Yleensä lihasten pieneneminen alkaa antiandrogeeni/estrogeeni-hoidossa jo muutamassa kuukaudessa. Jos et ole aiemminkaan treenannut, lihaksesi eivät ole ollut ennestäänkään kovin suuret. Eron olisi ehkä havainnut vertaamalla ennen ja jälkeen mittoja.
- moni asia vaikuttaa
Minulla ainakin on paino alkanut laskemaan tosin samoihin aikoihin hormoonihoitojen aloituksen kanssa vähensin limsan, vaalean leivän, riisin ja makaroonien syöntiä. Korvasinne tummalla leivällä, vihanneksilla, jugurtilla ja vastaavilla oikeaksi ruuaksi luokiteltavilla ruuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455200Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1261670Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151579Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511530- 141255
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41200No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22108081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171047Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771008Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60847