Kaveristani tuli isä pari päivä sitten ja hän kutsui meitä miespuolisia kavereitaan varpajaisiin. Mitä yleensä viedään varpajaisiin lahjaksi?
Varpajaiset!
14
103097
Vastaukset
- mies46
Yleensä uusi isä tarjoaa varpajais kemut. Viinaa, suolaa ja ruisleipää voi viedä tuliaisena isälle.
Eräissä varpajaisjuhlissa uusi isä iski kapakasta naisen ja viihdytti itseään sillä, me muut juhlaväki oltiin hieman nolona.- Tyttö24
Mutta eikö suolaa ja ruisleipää viedä uuteen asuntoon?
- höh
Tollasille miehille pitäs antaa köniin että järki selkenis.
- Isä -82
Ei tollasten miesten pitäis tulla edes isäksi. Isyys on yksi maailman ihmeellisimmistä asioista. Itse juhlin varpajaisia kotona kaveriporukassa saunoen ja muutamia olusia nauttien. Seuraavana iltana, koska vauva oli päättänyt syntyä keskellä yötä. Katseltiin uuden tulokkaan ensikuvia. Kaverit toi myös lahjoja vähän jokaiselle vauvalle, isälle ja äidille.
- leijona 64
Isä -82 kirjoitti:
Ei tollasten miesten pitäis tulla edes isäksi. Isyys on yksi maailman ihmeellisimmistä asioista. Itse juhlin varpajaisia kotona kaveriporukassa saunoen ja muutamia olusia nauttien. Seuraavana iltana, koska vauva oli päättänyt syntyä keskellä yötä. Katseltiin uuden tulokkaan ensikuvia. Kaverit toi myös lahjoja vähän jokaiselle vauvalle, isälle ja äidille.
Minä olin onnesta sekaisin,kun sain ekan lapsen -87,mutta sain melko pian selville,että mieheni oli pitänyt todella raisut varpajaiset,oli juotu viinaa ja siellä oli huora,joka oli lähes 50 v.Itse olin vielä 23v.Minulle sanottiin,että onpa outoa,jos maimisissa vasta puoli vuotta ja jo tommoset elkeeet.Olin aikeissa erota,mutta olin ilmeisesti niin tyhmä ja sokea,että en niin tehnyt.Olen jälkeen päin kyllä miettinyt,että oliko tässä rakkautta ollenkaan.Nyt sain vain ikuisen mielipahan.
- äiti..
..on saanut tutteja, vauvanleluja, yleensä jotain pientä vauva krääsää..
- äiti
tuotiin pakettikaupalla varpajaisiin vaippoja. Ne tulee ainakin aina käyttöön jollei muuta keksi ostaa, ja mun mielestä(äitinä)koin ne varpajaislahjat erittäin hyödyllisiksi!
- texwiller
Olen viettänyt kolmet varpajaiset (omat) ja aina kaverit on piffannut koko illan. Tuliaisina juomapuolta, miehet kun ei pahemmin tuteista välita vaikka tulisikin vauvalle. Varpajaiset on miesten yhdessäoloa, silloin viina raikaa ja paska haisoo! Eli ihan perus meininki.
- Izzkä
hhmmm... miten viina "raikaa".... Eikös ääni ole yleensä se joka raikaa ;)
- Isä itsekin
Meidän porukassamme kaverit tarjoavat uudelle isälle illan (vähän pohjia, safkat ravintolassa ja loppu illasta parit paukut). Tullessansa toivat vauvalle kaikenlaista (vaippoja, tutteja, sinkkivoidetta, helistimen jne).
- Aatu
Meillä tuo menee niin päin, että polttareissa kaverit tarjoaa sulhaselle kaikki ja varpajaisissa isä tarjoaa kavereille.
Varpajaiskuvio on aika vakio. Juhlapaikka on perheen kotona, sehän on tyhjillään kun äiti ja vauva ovat sairaalassa ja nuoremmet sisarukset isovanhempien luona. Alussa juodaan pohjia ja saunotaan, sen jälkeen fiiliksestä riippuen joko ravintolaan käymään tai toiselle kierrokselle juomaa saunaa. Ruoka on rasvaista ja epäterveellistä (ranskalaisia, nakkeja, sipsejä jne.). Muun toiminnan lomassa heitetään tikkaa ja juodaan kaljaa. Lahjat on tietysti ollut "lapselle" tarkoitettuja, eli autorataa, pöytäjääkiakkoa, pulkkaa tms., jota voi juhlaväki juhlahumussa illan mittaan testailla.
- märinäallrgia
kuulosuojaimet.
- äiti itsekin
Niiden kanssa on paha nukkua. Korvatulpat toimii paremmin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058