Miettikääs oikein ja kertokaa...

Galluppia täs vaan

Aina kun lähdette kauppareissulle Turun / Raision suuntaan , käyttekö joka kerta tai useimmiten näissä liikkeissä tai edes yhdessä näistä ja missä käytte harvemmin kuin muissa. Prisma ,Lidl ,City-market. Itselläni jää useimmiten käynti Lidlissä väliin ,mutta usein asioidessani Myllyn liikkeissä käyn myös Prismassa. Jos taas meidän perheellä on asiaa Turun keskustaan , tulee ruokatavarat haettua usein Kupittaan Cittarista tai jos asiaa esim.Ikeaan ,tulee käytyä samalla Länsikeskuksen City-marketissa tai Myllyssä. Ei tule ainakaan meikäläisen paljoa Lidlissä asioitua ,vaikka samalla paikkakunnalla pyörisin. Nyt kun nämä suuret marketit tulevat ,en oikein usko enää Lidlin täällä kannattavankaan. Muutama vuosi sitten tilanne olisi ollutkin toinen.
Itse haen sieltä joskus paketin kivennäisvettä.

12

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpailu piristää

Etkä sitten päästäisi Lidliä Loimaalle! Ilman kilpailua Prisma ja Cittari kyllä pitävät hintatason selvästi korkeampana täällä kuin ympäristön kaupungeissa. Tuo kilpailun puute näkyy täällä bensan hinnoittelussakin, sadasosan tarkkuudella useimmiten sama hinta kaikilla asemilla ja usein se on viitisen centtiä Forssan hintoja kalliimpaa.
      En ymmärrä sitä intoa millä jotkut vastustavat uusien yritysten tuloa loimaalle. Jos et niitä tarvi, niin se siitä. Monet kuitenkin käyvät lähikaupungeissa juuri Lidlin ja muidenkin kauppojen edullisempien hintojen vuoksi.

• 34

... Ja matkoihin kuluva bensahan ei edelleen maksa mitään? Ja viis pakokaasuista sekä autossa kököttämiseen kuluvasta ajasta?

Ostosmatkailu on mielestäni vähä-älyisten puuhaa.

• samaa mieltä
        34 kirjoitti:

... Ja matkoihin kuluva bensahan ei edelleen maksa mitään? Ja viis pakokaasuista sekä autossa kököttämiseen kuluvasta ajasta?

Ostosmatkailu on mielestäni vähä-älyisten puuhaa.

olen. En muista olenko koskaan mitään varten kauemmas lähtenyt. No auton ostin Forssasta viimeksi, mut siitäkin on 6v aikaa. Jossain Myllyssä en ole koskaan ollut. Jos muuten olen ollut menossa jossain, niin olen voinut johonkin kauppaan poiketa matkalla, jos se on reitin varrella ollut.

• Kauppa se.........

Taidat olla paikallinen kauppias kun väkisin haluat rajoittaa kilpailua? Ite ainakin ihan protestiksi käyn muualta ne tarjoukset hakemassa koska täältä niitä ei saa. Esim. Osuuskaupan tarjoukset ovat voimassa VAIN Turun isoissa marketeissa - ei Loimaalla.

• huippujuttu

Olen yrittäjä kylläkin ja joka reissussa,poikkean paikkakunnan Lidlissä.
        Liikun sitten Turussa,Raisiossa,Huittisissa tai Tukholmassa...
        Samalla asiointi reissulla hoituu kaikki,yksillä ja samoilla bensoilla,ei tarvi mennä vain täyttämään takakonttia Lidlin ostoksilla.
        Lidl Loimaalle.

• Käytän aikani muuhun

Vastaan gallupiin: En ole eläissäni käynyt Myllyssä, mutta Lidleissä olen käynyt ympäri maan. Turussakin käydessäni poikkean aina kotimatkalla viimeiseksi ostamaan tietyt tavarat Lidlistä.

Käyn siis yleensä ykkösbonuspaikoissa tekemässä tavanomaiset ruokaostokseni, mutta aina kun käyn sellaisella paikkakunnalla, jossa on Lidl, poikkean myös siellä.

Varta vasten en lähde minnekään ja olen samaa mieltä 34:n kanssa, että ostosmatkailu on vähä-älyisten puuhaa, samoin "Lidl Loimaalle"-vouhotus.

• Tarjouksia tulee !!

Kyllä Loimallaki tarjouksia kohta alkaa tulla ja kohta täälläki voi hyödyntää osuuskaupan bonus tarjoukset kun Prisma valmistuu ja kesko pistää tarjoukset taas kun Citymarket valmistuu. Kyllä Prisma ja Citymarket on semmoinen kilpailu piristys Loimaalle että täällä kannattaa käydä vain kaupassa ja muitakin kauppoja alkaa sadella.

• sdtrl7

Aika vähä-älyiseltähän tuo joidenkin Lidl vouhotus kuullostaa - ei muka tarvita edullisempaa kauppaa paikkakunnalle - kun täällä jo kuitenkin kalliit kaupat ovat!

• galluppia täs vaan

Hyviä kommentteja ja mielenkiintoisia. Kiitokset niistä! Ei meidänkään perheessä milloinkaan lähdetä Turkuun ruokaostoksille .Toisin on silloin ,kun tarvitaan vaatteita ,urheiluvälineitä tai huonekaluja. Meillä on kuusilapsinen perhe. Kyllä Loimaalta saa todella hyvää päivittäistavaraa ja on saanut kauan. Ja vieläpä voidaan todeta pientä kilpailuakin olevan. Täällä joka firmalla on oma valttinsa. Euromarket houkuttelee Alkon läsnäololla ja pullonpalautuksella ,joka huolii myös Alkon pullot. Moni haluaa tehdä veikkauksensa R.llä eikä sählätä kassalla. Ja tietenkin Oilin lounas-ruoka on mahtava ja monipuolinen.Euromarketin oluet yms. juomat eivät tosin kilpaile ainakaan hintansa puolesta. K-supermarketin selkeä kilpailuvaltti on paras parkkipaikka ja ehkä toinen parhaat tarjoukset ,joita on todella paljon ja ehkä plussapisteiden kasvattamisen mahdollisuus myös Rautiassa ja sen bensa-asemalla. S-marketin valttina on ollut sen omistaja-asiakkuus ,jolla se on saanut asiakkaansa vakuuttumaan ,että vain heidän palveluksiaan kannattaa käyttää. Tähän on moni retkahtanut ,sillä he ovat joutuneet tekemään jo pienen sijoituksen saadakseen kanta-asiakkuuden. Itse olen kuitenkin huomannut S-ketjulaisten tankkaavan Loimaalla vähän muita kalliimpaa bensaa ja jonottavan huikeat ajat marketissa ,jossa on seitsemän kassaa ,mutta yleensä vain kaksi käytössä. Ja useimmat tuotteet vielä kalliimpia kuin K-superissa. Näin ,kun puhutaan ruokatavaroista ,mutta toinen valtti S-marketilla on ehkäpä pieni vaatevalikoimalisä. Jotain on tulevaisuudessa Euro-marketin tehtävä ,jos aikoo pärjätä,kun alkojakin tulee muualle. Tai ehkä sitten sen tilalle tulee se paljon kaivattu Lidl. Minä en lainkaan vastusta sentuloa päinvastoin ,mutta totesin vaan etten ole sitä juurikaan käyttänyt. Ja meidänkin perheestä löytyy myös S-etukortti ,mutta plussa-kortti enemmän käytetty.

• Mää vain

Kaikilla kaupoilla on oma asiakaskuntansa. Se vain edelleen ihmetyttää että suojellaan omaa kauppaa kilpailulta ja samalla joudutaan maksamaan melkein joka tuotteesta sen bonuksen verran ylihintaa!
      Yhden kunnon tarjouksen arvo ylittää usein muuten koko ruokaostoksista tulevan bonushyödyn - kannattaa laskea. :o

• terv.turuust

just tullaan perheen voimin Turusta sukuloimasta,veneilemästä ja tietty Lidlin kautta kotiin.Viikon päästä uusiksi taas...kesäharrastukset ja ruokakaupan voi kivasti,edullisesti yhdistää..

• M

Vuosikaudet on työhommien tai muiden asioiden yhteydessä tullut haettua Lidlistä lähes kaikki ruokaostokset ja samalla on siirtynyt myös lähes kaikki muut ostokset samoihin kohteisiin, voittajina Turku ja Tampere. Eli häviäjinä on Loimaan ruokakaupat, rautakaupat ja muut erikoiskaupat. Aika harvoin oikeastaan tulee enää Loimaalle poikettua kun viikottain on muualle työasiaa. Veronmaksajana tämä on valitettava asia, että rahat vuotaa muualle, mutta kyllä Lidl on siinä merkittävänä osana. Lähinnä se, että siellä ostokset hoituvat murto-osassa siitä ajasta kuin mammuttimarkettien käytäviä kierrellessä. Yhtään en kaipaa isompia kauppoja Loimaalle, jo nyt S ja K:ssa suurin osa hyllyväleistä ei kiinnosta minua pätkääkään eikä kiinnosta hakea minkä näistä kahdestakymmenestä melkein samanlaisesta mutta erihintaisesta, värisestä ja muotoisesta pussista nyt ottaisin. Saati että uusien hypermarkettien riveissä onkin 40 valittavana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4926
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4365
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4036
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3810
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3697
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3388
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      86
      3086
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      65
      2948
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2688
    Aihe