Totuus, oli se sitten kuinka "ruma", on parempi kuin tökerösti kerrottu valhe tai tekosyy...
En kai ole totuuden arvoinen
24
649
Vastaukset
- jep&kyllä
Huomenta, nyt täytyy "komppaa" aloittajaa, täysin samaa mieltä. Mistä sitten johtuu ett turhan monelle tää on niin vieras asia? Monta kertaa se totuus kuitenki "tulla tupsahtaa" esille ja jos ensin on "paskaa jauhettu" ei tunnu sit hyvältä. Mitä tärkeempi inehmo niin sitä pahemmalta tuntuu kun huomaa ett tää on kiertäny totuutta. Eikä nää "en mä uskaltanu/kehdannu kertoa" juurikaan sit jeesaa, etenkin jos on asiasta aiemmi suoraan jutskattu ja tosiaan sitä "itseään" toiselle puhuttu. Tää nyt tietty koskee lähinnä parisuhdetta, ett niinku jolleki uteliaalle "pihapoliisinaapurille" voi ja kannattaakin maalailla "hurjii juttui" ;)
- ruma totuus
voi satuttaa enemmän, kuin yksikään kaunis valhe.
"Kun alta murtuu katu
Terävät sanat voidaan pyöristää ettei sydämeen satu" - totuus ei pala...
Kiero mieli pelaa kieroa peliänsä aina, eikä sitä kauniit valheet miksikään muuta. Valheella on lyhyet jäljet ja valehtelija jää valheineen aina yksin.
- Aoulantaa
Mieluummin rumakin totuus kuin kaunisteltuja valheita.
- Kuinkakohan
moni oikeasti kestäisi haukkumista ja halveksivia sanoja? Kaunis valhe on aina parempi, kuin tökerösti ja loukkaavasti töksäytetty totuus.
Mutta kauniisti esitetty totuus on aina parempi, kuin kaunis valhe. Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä tähän. - äå
Kuinkakohan kirjoitti:
moni oikeasti kestäisi haukkumista ja halveksivia sanoja? Kaunis valhe on aina parempi, kuin tökerösti ja loukkaavasti töksäytetty totuus.
Mutta kauniisti esitetty totuus on aina parempi, kuin kaunis valhe. Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä tähän. - .-
Kuinkakohan kirjoitti:
Mutta kauniisti esitetty totuus on aina parempi, kuin kaunis valhe. Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä tähän.Mikä "totuus" se on, mitä sinä esität toisesta ihmisestä haukkumalla ja rumilla sanoilla? Eihän se ole kuin sinun "totuutesi", sivistymätön moukka.
Puhutttiin totuuksista ja valheista, mitä sinä esität ihan omasta itsestäsi ja omasta toiminnastasi.
- Näin itse ajattelen
Ei minun mielestäni. Toki asiat pyrkii sanomaan yleensä ja ensisijaisesti niin, ettei loukkaa tahallisesti toista. En kuitenkaan ymmärrä miksei asioita sanota suoraan, kiertelemättä kai senkin voi sanoa ilman, että ensimmäisenä haukkuu toisen pystyyn. Asioiden sanominen suoraan, ei oikopäätä tarkoita minulle toisen haukkumista ja halveksuntaa. Kunnioittaa toista ihmistä sanomalla totuuden, joskus kaunistelmattakin. Asiat niinkuin ne todella ovat. Ei ehkä monikaan ymmärrä mitä tarkoitan. Eipä niin vaarallista.
Kumpi on oikeastaan rumempaa. Kertoa kauniita valheita vai sanoa asia suoraan. Itse valitsen viimeisen vaihtoehdon.- Kauniita
valheita tarvitaan. Jos kysyy: Olenko ruma? Ei pidä vastata: Kyllä olet.
Kuuluu hyviin käytöstapoihin tiedostaa, mitä voi sanoa ja mitä ei. - Näin itse ajattelen
Kauniita kirjoitti:
Kuuluu hyviin käytöstapoihin tiedostaa, mitä voi sanoa ja mitä ei.Niin voisi sanoa vaikka mieluummin tuollaisessa tilanteessa, että en koe sinua viehättäväksi. Enkä kyllä ylipäätään ymmärrä miksi keneltäkään pitäisi kysellä kommentteja omasta ulkonäöstään. Ei itselle tulisi mieleenikään. Käytöstavat todellakin ja myös totuudellisuus ja suoruus. Kuten kirjoitin aiemmin. Ehkä ajatukseni ei mennyt perille.
- Joku varmaan
Näin itse ajattelen kirjoitti:
Niin voisi sanoa vaikka mieluummin tuollaisessa tilanteessa, että en koe sinua viehättäväksi. Enkä kyllä ylipäätään ymmärrä miksi keneltäkään pitäisi kysellä kommentteja omasta ulkonäöstään. Ei itselle tulisi mieleenikään. Käytöstavat todellakin ja myös totuudellisuus ja suoruus. Kuten kirjoitin aiemmin. Ehkä ajatukseni ei mennyt perille.
loukkaantuisi noistakin sanoista. Pakonomainen suoruus rehellisyyden naamioon verhottuna ei ole kaikissa tilanteissa ihan järkevää. Kaunis valhe voi olla jopa pikemminkin merkki hienotunteisuudesta ja toisen ihmisen arvostamista. Totuudentorveksi ei kannata ryhtyä.
- Näin itse ajattelen
Joku varmaan kirjoitti:
loukkaantuisi noistakin sanoista. Pakonomainen suoruus rehellisyyden naamioon verhottuna ei ole kaikissa tilanteissa ihan järkevää. Kaunis valhe voi olla jopa pikemminkin merkki hienotunteisuudesta ja toisen ihmisen arvostamista. Totuudentorveksi ei kannata ryhtyä.
Muuten, mitenkähän tässä elämässä pärjää jos aina kaikissa tilanteissa pyrkisi elämään niin, ettei vain vahingossakaan loukkaisi ketään. Näitä tulee väistämättä joskus vastaan. Käytöstavat toki ja erityisesti se toisen arvostaminen ovat etusijalla minullekkin. Tilannetajua myös miten asiansa ilmaisee ja missä. Ei mitään pakkoa. Näin minä arvostan ihmistä, kukin tavallaan.
- yksi ajatus
Näin itse ajattelen kirjoitti:
Muuten, mitenkähän tässä elämässä pärjää jos aina kaikissa tilanteissa pyrkisi elämään niin, ettei vain vahingossakaan loukkaisi ketään. Näitä tulee väistämättä joskus vastaan. Käytöstavat toki ja erityisesti se toisen arvostaminen ovat etusijalla minullekkin. Tilannetajua myös miten asiansa ilmaisee ja missä. Ei mitään pakkoa. Näin minä arvostan ihmistä, kukin tavallaan.
"Rehellisyyden" verholla ei kuitenkaan tietoisesti pidä loukata toista.
- totuuden tietää
Joku varmaan kirjoitti:
Sepä se.
Eipä ole sitä totuutta koskaan minullekaan sanottu suoraan.
Itse kyllä tietää usein vastaukset ihan kaikkiin kysymyksiin,
vaikkei suoraan sanottaisikaan. Kyllä minä ainakin suurin piirtein
ymmärsin, mitä toinen ajatteli, vaikka mitä juttua olisi minulle syöttänyt.
Joskus voi olla hyvin vaikea puhua asioista suoraan, melkein mahdotonta.
Ja toisaalta niistä on vaikea puhua myöskään epäsuoraan. Olen silti sitä mieltä, että julkisesti ei asioita ehkä kannattaisi selvitellä, koska sillä on ikäviä seurauksia kaikille osapuolille. Oma osaltani olen sanonut olevani valmis keskustelemaan asioista yksityisesti, mutta en voi luvata mitään ja ymmärrän sen siksikin olevan hyvin vaikeaa. Minun on pakko ajatella lasteni parasta, enkä voi asettaa heitä alttiiksi sille, mitä tämä tuo mukanaan. Ymmärrän nyt paremmin kuin aikaisemmin, miksi oma tilanteeni on aiheuttanut niin paljon negatiivisia lieveilmiöitä. Ja ne pitäisi todellakin saada loppumaan. Jos tämä on leikkiä, niin sitten on, mutta en voi sitä enää jatkaa. - :)
Kauniita kirjoitti:
Kuuluu hyviin käytöstapoihin tiedostaa, mitä voi sanoa ja mitä ei.voi kuule jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista :)
- Taustalta..
Niin.. Harmi jos joku ei voi olla rehellinen.
Mut minäkin olen sitä mieltä et parempi on kertoa asiat niin kuin ne on..
Eikä syöttää jotain valkoisia valheita tai kaunistella asioita vähän paremmaksi. - narsisteille
oot oikeassa jos tarkoitat roikottamista eikä puhu suoraan ettei kiinnosta vaikka toinen ihan hajalla ja vielä käytetään hyväksi ja puhutaan paskaa....
- Niinpä ..
Roikottaa, roikottaa ei puhu suoraan mitään mutta paskaa osaa puhua suun täydeltä. Vaikka tietää että toinen haluaisi tietää, puhua ja jutella. Mut ei kun ei.
- pahalle palkka
et ole ruma kaikkien mielestä olet kaunis :) kaikki ovat puolellasi he kyllä tietävät miten paha tuo ko. ihminen osaa olla "pienuudessaan" (mies)
- miss trust
kuka olet? tai siis..
miten...mitä.. - miss trust
miss trust kirjoitti:
kuka olet? tai siis..
miten...mitä..Ei ihan tunnu että kukaan olisi mun puolella.
Ja ei tässä muuten mistään haukkumisista ole kyse. kukaan ketään haukkunut, tai minä ainakaan... toisenlaisista totuuksista.
- ViisitähtineN
Niin, voishan sitä toinen nätisti mutta suoraan sanoa, jos ei kiinnosta. Itsekin kuullut tekosyyn, joka oli muka ajanpuute. Hänestä ei ollut sanomaan, etten ole kiinnostava...
- mrs. Trust
No en esimerkiksi halua ikinä sanoa kenellekään ettei se tyydytä mua, tiedätte kyllä mitä tarkoitan. Siksi on parempi olla hiljaa ja poistua kuvioista. Jos kysytään, niin sanoo vaan, että on liian erilaisia jne. Paskaako sitä toista loukaamaan, vaikka ei se näy muita estävän.
- jokku
Itse jokusen kerran tehnyt sillä tavalla että tavallaan valehdellut... Kun oon jättäny osan totuudesta kertomatta.... Joissakin tapauksissa jälkeenpäin miettinyt että oisko sittenkii pitäny kertoo koko totuus... Kysyttäessä asia oli vaan arka aihe enkä halunnut satuttaa toista enempää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse654444Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky983697Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083331Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.211896Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871129- 88861
- 49821
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.105817Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23774