Suomen päättäjille!

Äiti-mummi*

Kyllä Suomenkin kansalaiset ovat ihmisiä,
ja heidän tarvitsevuutensa olisi ensisijaisesti otettava huomioon.
Täällä kylmässä, pimeässä maassa lasten hoitaminen kysyy paljon varoja, ja moni meistä on ne joutunut ottamaan kivulla ja vaivalla työstään, odottelemaan bussin vaihtoa helmikuun aamuna kauheassa pakkasessa klo 7.40 ehtiäkseen työpaikalleen klo 7.55 puhtaana ja kammattuna saadakseen sieltä jotain pieniä pennosia lastensa ruokaa ja asuntoa varten.
Sitä ennen lapset on hoidettu ja pienimmät viety eri hoitopaikkoihin.

Tekisi mieli ottaa isot kirjaimet käyttöön minunkin.

Inhottaa nuo ulkomaalaisten edessä matelevat Suomen päättäjät!

Lämpimän etelän maissa on kaikki niin paljon helpompaa!

Vai lapsilisiä leikattaisiin nyt? Ja arvonlisäveroa korotettaisiin entisestäänkin?

Kyllä on raukkamaistya ja halpamaista meininkiä!
--------------------------------------------------------------------------

10

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ikinä vihreitä!

VIHREITÄ paheksun nykyisin eniten.

Sen puolueen kannattajissa on huumeidenkäyttäjiä ja promiskuiteetissa eläjiä, kaiken hyvän hylkääjiä.

Olin luullut heitä terveen elämän kannattajiksi,
      ja siksi aikoinaan heitä äänestelin.

En äänestä enää.

Eikä moni muukaan ystäväpiirissäni.

(promiskuiteetti = sukupuolinen holtittomuus
      valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa )

En ole perinteinen uskovainen, turha hyökätä sillä aseella.

• Tuskinpa noi päättäjät täällä käy avaustasi lukemassa.

• Voipi hyvinkin..

päättäjät seurailla. Nykyään radiossa usein mainitaan netin keskusteluissa käytyjä keskusteluja. Joten minkä poikkeuksen tällainen keskustelupalsta tekisi ?

Ja kun vertailee esim. noiden kansanedustajien keskustelua netissä, niin aika lohdutonta on! Aivan sama kun heidän ottama vastuu menoista, mut ei tuloista.

IL:stä lainaus

"Soininvaaran mukaan SDP:n ja vasemmistoliiton tulkinta, että kokoomuksen veroratkaisu olisi lisännyt tuloeroja, ei pidä paikkaansa. Kaavailtu arvonlisäveron korotus olisi ylikompensoitu pienituloisille verovähennyksillä "

Mistä veroista se pienituloinen maksaa veroja ? Tuotakin miestä on Suomessa pidetty jonain älykkönä!

"Kansanedustajat avautuivat sosiaalisessa mediassa: "Huh, huh"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011060113823578_uu.shtml

• halpamaista ?

Eikö hallitusneuvottelut kariutuneet,( tai hallitusneuvotteluihin tuli neljän päivän tauko) juuri arvonlisävero prosenttien (tasaverotuksen) nostoon. Ei lapsilisien verotukseen tai muihin leikkauksiin.

Tuo alv:n 2%:n nousu olisi tiennyt myös eläkeläisille aika kovaa leikkausta, kun muistamme mitä eläkkeet nousi vuoden alusta. Siis jos nousi, vai oliko se jo syöty ennen nousua kovilla hintojen nousuilla.

• Haloo mummut

Aiemmin tässä luvattu ruoanhinnanalennus oli ihan
      tyhjää puhetta,
      hinta sen kun nousi.
      Jossakin ollut kirjoituksia, joiden mukaan ruoan hinta
      kaksinkertaistuu jo vuosen loppuun mennessä.

ALV:ia maksamme kaikessa elämiseen liittyvässä, mukaanlukien sähkö, vesi ja lämpö.
      Minä en ainakaan hyväksy että lapsiperheiden ja vanhusten elämää kiristetään entisestään.
      Kysyn vaan että mihin tätä Suomenmaata oikein ajetaan?

• ALVissa on ainakin yksi hyvä puoli, se koskee kaikkia lompakoita.
        Muuten olen samaa mieltä, se ei ole oikea tapa kerätä veroja.
        Se satuttaa enimmin luusereita.
        H.

• Tase pappa
        hunksz kirjoitti:

ALVissa on ainakin yksi hyvä puoli, se koskee kaikkia lompakoita.
        Muuten olen samaa mieltä, se ei ole oikea tapa kerätä veroja.
        Se satuttaa enimmin luusereita.
        H.

Totta turiset. Alvi kuppaa jokaisen kukkaroa.
        Ruokaa ostetaan.
        Asuakin pitää lämpimässä asunnossa.
        Matkustaakin pitää työhön.
        Vaatteitakin tarvitaan.
        Energiaakin tarvitaan.
        Kirjoja ja lehtiä luetaan.
        Palveluita käytetään.

Nämä ovat kutakuinkin jokaiselle pakollisia menoeriä.
        Ne korotetut alvit, 2% kaikissa hinnoissa on pirhanan paljon sellaiselle, jonka käteen jäävä tulo on esim 1000 euroa/kk - kun sellaiselle jolla on tulot 4000 uroa/kk.
        Niin- että tasapuolistako?

• Muistoja menneiltä..

Lapsiperheiltä emme saisi otta asunto- eikä ruokarahoja.

Asuntoluotot ovat varsinkin pääkaupunkiseudulla aivan valtavat. Perheet ovat laskeneet tarkkaan €:jensa riittämisen.

Muistan itse aikoinani v. 1982 keväällä, kun perheineni muutimme uuteen asuntoon, ja velkaa oli kolmesta pankista. Korot oli laskettu tarkkaan, ja markkojen riittävyys.
      Ekana päivänä (kiirastorstaina) uudessa aunnossa olin ompelemassa ikkunaverhojamme koneella olohuoneen sohvapöydän ääressä, kun ruutuun tuli Kalevi Sorsan iso naama, joka kertoi korkojen nousevan johonkin 7,5%:in.

Ei ikinä unohdu se hetki. Laskelmat ja kalkuloinnit menivät uusiksi.

Kun ihmisellä on lapsia ja huoli heidän asumisestaan ja ruuastaan, niin pyydän: ÄLKÄÄ vaikeuttako enempää!

Ottakaa Liliukselta ja kumppaneiltaan.

• Liliukset, Lipposet,

Liikaset ja Mönkäreet...he ovat raharikkaita samoin kuin RKP-läiset, etunsa ovat ovelasti järjestelleet, ruotsinkieliset säätiöt on pantava verolle viimeinkin!

• Liliukset, Lipposet, kirjoitti:

Liikaset ja Mönkäreet...he ovat raharikkaita samoin kuin RKP-läiset, etunsa ovat ovelasti järjestelleet, ruotsinkieliset säätiöt on pantava verolle viimeinkin!

Sinäpä sen sanoit. S ä ä t i ö t! Tekisi mieli huutaa, sillä olen hoidellut muutaman säätiön kirjanpitoja.

Koska säätiön perustaminen ei onnistu yksityiseltä kovinkaan helposti ja kuitenkin se on ovela veronkierto (siis eivät maksa veroja) systeemi, niin jotenkin siihen pitäisi pystyä puuttumaan.

Miljoonien, olkoot euroja tai markkoja, niiden omaisuus pyörii. Ovat kuin muutamat hyväntekeväisyys järjestöt, joissa keräyksen kohteeseen menee eurosta yksi centti ja loput ovat "hallinnointi kuluja.

Saitpa sappeni kiehahtamaan, koska olen usein mietiskellyt tätä epäkohtaa. Toinen, joka ärsyttää on kirkollisvero yrityksiltä. Olisiko vihdoinkin aika Suomessakin uskonnonvapaudelle?

En ole seurannut nyt asiaa, josko näiltä ulkomaalaisilta yrittäjiltä olisi poistettu Luterilaisen kirkon maksut, mutta epäilen. Ainakin minun Intialainen johtajani (oma yritys) joutui niitä maksamaan.

Hämmentäisinkö vielä hieman soppaa? Meidän työporukka kutsui (seläntakana) johtajaamme "palvilihaksi", ei suinkaan neekeriksi! Olihan hänelle muitakin lempinimiä joita joku kaveri kai uskalsi firman juhlissa ihan julkituoda.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19647
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      76
      6640
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6296
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      99
      6075
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5929
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      101
      5821
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5235
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      45
      4950
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4290
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      3900
    Aihe