Parvekkeella kannattaa kokeilla myös perennojen kasvatusta sekä laittaa ruukkuihin myös pelkästään vihreää! Itselläni on melko varjoinen parveke. Istutin isoon saviruukkuun kärhön jonka juurelle laitoin kuunliljaa sekä maahumalaa. Toki löytyy myös perinteisiä kesäkukkia sekä yrttejä. Sulassa sovussa viihtyvät niin kauniisti kukkivat kukat ja seassa iloisen villinä kasvavia yrttejä! Ihana tuoksu tervehtii kun aina ohikulkeissaan pikkusen heilauttaa vaikkapa persiljan, laventelin ja rosmariinin kasvustoja!
Viherpeukalo
1
127
Vastaukset
- kakkara
Myös edullisesti olen parvekkeeni laittanut, siemenistä kasvatin kesäkukkia yrttejä. Kärhö/ maahumala ja kuunlilja maksoivat yhteensä 11 €, multaa sai neljä 50 litran säkkiä yht. 12 €
Siemeniä kannattaa ottaa talteen seuraavaa kesää ajatellen. Pöytä ja kaksi tuolia pelastin aikoinaan roskalavalta, ne sain " työpaikkaetuna " hiekkapuhallettua ja maalattua ilmaiseksi. Samoin ihanan värikkäät räsymatot tuovat tunnelmaa, nekin olen pelastanut roskalavalta - juuriharjaa ja mäntysuopaa kehiin niin hyvä tuli! Ihmettelen vaan ihmisiä jotka heittävät paljon täysin käyttökelposta tavaraa menemään, itse en heitä mitään pois - en hamstraa mitään ylimääräistä hommaan vaan sen minkä tarvitsen.
Nyt vaan nautin Suomen kauniista kesästä parvekkeellani kukkaloistosta nauttien!
- kakkara -
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 59877
- 119694
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79670Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm31594- 36554
- 86527
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante106520- 41481
- 37465
- 70446