Suomenojan veneenlaskupaikalla sattui 31.5.2011 outo episodi: Veneenlaskupalveluiden tuottajana toimiva Parppei -kuljetusauton kuljettaja, ilmeisimmin Parppei itse, nosti alatyylisen perukoululaistasoisen metelin ja henkilökohtaisuuksiin menevän sanaharkan ilman että häntä edes kukaan provosoi. Syynä siihen taisi olla vain että lasketut ja mastonosturilla olevat veneet eivät olleet siinä järjestyksessä kuin hän itse oli ajatellut.
Parppein käytös oli ala-arvoisen huonoa ja aiheutti hämmentynyttä päänpuistelua meissä yleisössäkin.
Suosittelen kaikille jotka tarvitsevat veneennosto- ja laskupalveluita, että eivät käytä Parppein palveluita.
Veneenlaskijoille varoituksena
42
6929
Vastaukset
- häh häh HÄÄ!!
ettet vaan koittanut etuilla hädissäs, kossu poltteli perstaskussas.
Ihan oikein, että piti kuria ja järjestystä, sitä "kaikkimulleheti" paskat tarvitsee !- paarppeiii
Näin on ollut useita vuosia. Herra Parppein huonoa käytöstä on on ollut aikaisemminkin. Kaikilla meillä ei hyvät käytöstavat ole aina ihan selviä,ikävä kyllä.
- 19
Millähän valtuuksilla se Parppei muka "piti kuria ja järjestystä"?
En ollut paikalla enkä tunne mainittua kuljetusyritystäkään millään tavoin. Mutta tuosta ketjun aloituksesta sai sen kuvan, että firman kuski oli mennyt puuttumaan asiaan, joka ei millään tavalla hänelle kuulunut. Näitä wannabe-poliiseita on maailmassa ihan turhan paljon. - VENEILIJÄ
19 kirjoitti:
Millähän valtuuksilla se Parppei muka "piti kuria ja järjestystä"?
En ollut paikalla enkä tunne mainittua kuljetusyritystäkään millään tavoin. Mutta tuosta ketjun aloituksesta sai sen kuvan, että firman kuski oli mennyt puuttumaan asiaan, joka ei millään tavalla hänelle kuulunut. Näitä wannabe-poliiseita on maailmassa ihan turhan paljon.KYLLÄ SE TOUHU ON VÄLILLÄ KUIN LASTENTARHALAISIA OLISI KUN ODOTIN VUOROA HYVÄ KUN JOKU USKALSI SANOA ASIASTA EIKÄ OLE TUPPI SUU JA KIRJOITTELE SELÄN TAKANA.
- ehtottomasti...,
Kyllä tuolla argumentoinilla kaikki alkavat välttämään ko.firman palveluksia!
Ehdottomasti Parppei boikottiin ja saatasiinko tästä vielä faceboogParppeiBoikottiinvihanpitokaveripiiri?- TTK
LAPSELLISUUKSIEN HUIPPUJA. KIRJOITTAISIT SINÄKIN OMALLA NIMELLÄSI ETKÄ VÄÄRISTELISI SELÄN TAKANA. ET VARMAAN OLE NÄHNYT KUN NOSTAA MEIDÄN VENEEN JA KOKOA LÖYTYY JA HOITAA HOMMAN NOSTO TAPHTUU TORSTAINA ILTAPÄIVÄLLÄ JOTEN TERVETULOA RIVIIN KATSOMAAN JA VOIN TAVATA HENKILÖKOHTAISESTI SINUT JOKA JAUHAA S......
- 12
TTK kirjoitti:
LAPSELLISUUKSIEN HUIPPUJA. KIRJOITTAISIT SINÄKIN OMALLA NIMELLÄSI ETKÄ VÄÄRISTELISI SELÄN TAKANA. ET VARMAAN OLE NÄHNYT KUN NOSTAA MEIDÄN VENEEN JA KOKOA LÖYTYY JA HOITAA HOMMAN NOSTO TAPHTUU TORSTAINA ILTAPÄIVÄLLÄ JOTEN TERVETULOA RIVIIN KATSOMAAN JA VOIN TAVATA HENKILÖKOHTAISESTI SINUT JOKA JAUHAA S......
Lopeta se "huutaminen", kusipää! Caps lock pois päältä!
- Ilman ääntä
Jee! Ääni multa myös tohon!
- 27
Kannatetaan, poikottiin vaan. Ikinä ei parppei mun veneeseen koske!!
- ttk
saitko kiksit. Toivottavasti ei koskekkaan kun näyttää urpot olevan liikkeellä. olisit sinäkin omalla nimelläsi antamassa kommenttia parppein työstä.
- SpK
1 huono kokemus
0 hyvää kokemusta
Tämän perusteella en anna suosituksia suuntaan tai toiseen. Otanta on ohut, mutta oman ratkaisun tekoon riittävä. - Tieto vaihtuu
Ihan hyvä että tuollaiset saadaan pois markkinoilta. Kyllä me veneen nostajat/laskijat maksamme siitä huvista ettei nyt ihan mitä vaan tarvitse kuunnella. Tämä "puskaradio" on pirun hyvä keino vaihtaa kokemuksiamme. Tämän perusteella tulen välttämään kyseisen firman palveluita.
- Aqualan345
Isä Parppei oli aika äkkiväärä nostaja ja riskialtis. Poika on lähes 20-vuotta nostanut veneeni veteen ja sieltä pois eikä ikinä ole sattunut mitään ongelmia. Ei myöskään huonoa käytöstä. Jos kirjoitat nimellä jostain moista, voisit laittaa oman nimesi myös mukaan.
- näinpä...
Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Eikä nimeä ole mitään syytä ilmoittaa, jos levittää sanaa huonosta palvelusta tai tuotteesta.
- Veneurpo
näinpä... kirjoitti:
Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Eikä nimeä ole mitään syytä ilmoittaa, jos levittää sanaa huonosta palvelusta tai tuotteesta.
Ai ei vai?
Kyllähän se niin on että ne venettään kerran vuodessa veteen raahaavat ovat amatöörejä. Toinen laskee (satoja?) useita veneitä vuodessa ja harvassa taitaa ongelmat olla. Kyllä siinä pitää olla sen verran nöyrä että kuuntelee kun ammattilaiset puhuu.
Ja joo, esiinny omalla nimelläsi jos nimellä kritisoit. Muu täysin epäuskottavaa paskaa mitä levittää joku Parppein kilpailija kun ihmiset ei halua maksaa oppirahoja uuden jantterin touhuista..... - parppeinpappa
No loppui meiltäkin parppein käyttö, kun ajoi vene päällä puuhin niin, että ranteenpaksuiset oksat katkeili. Saatanan syvät skraadut just puunatulla kyljellä, huutoa, et oli jo ollut siinä!! asia pantiin eteenpäin ja selvisi, ettei ukolla ollut mitään nostoon liittyviä vakuutuksia!! Senmoinen petteri, loppu keikat muuten koko siitä rannasta..
- 25+37
Itse ainakin arvostan veneen nostoissa hyvää kalustoa ja ammattimaista suhtautumista oman ja muiden omaisuutta kohtaan. Ja kummassakin Parppei on kyllä onnistunut oikein mainiosti.
Voithan tietysti valita nostopalvelut muillakin perusteilla, jos et missään tilanteessa kestä pientä piruilua yms. Tosin vaihtoehdot taitaa jäädä aikalailla vähiin...- kasikuus
Parempia vaihtoehtoja löytyy useita. Ei kannata riskeerata omaa venettä käyttämällä Parppein palveluita.
- Jollajalla
Itse olen käyttänyt Parppeita ja käytän jatkossakin. Suomenojan laskupaikka on toukokuusta kesäkuun toiselle viikolle niin ruuhkainen paikka, että katson veneennostoyrittäjät "kippareiksi" siinä laskupaikalla. Heillä on täysi oikeus käskyttää veneitä etäämmäälle, jos siinä pädetään veneen kanssa tunti tolkulla muiden tiellä.
- Anti Parppei
Parppei tai kukaan muukaan nosturiauto kuljettaja ei ole satamassa "kippari",
Tulihan se parppei minunkin veneen suomenojalle kuljettaneelle vittuilemaan, kun kuulemma kestää.(uusi kuljettaja).
Käskin hänet painua helvettiin häiritsemästä laskua, joka muuten onnistui todella hyvin.
Tämä parppei luulee olevansa joku jumala siellä satamassa.. voi olla jonkin muun, mutta ei minun.
- jiippi2
Meillä on 2-3 kautta käytetty Parppein asiantuntevaa palvelua. Mielestäni hän on toiminut hienosti, eikä valitettavaa ole ollut. Jatkossakin on tarkoitus käyttää. Ehkä hihat on kärynnyt kun siellä on pidempään toheloitu...
- Finjävel
Parppei on nostanut ja laskenut meidän veneen ja maston jo vuosia, eikä ole ollut mitään ongelmia. Ammattitaito on ollut aina korkealla tasolla eikä käytöksen suhteenkaan ole ollut moitittavaa.
Ettei vain olisi ollut joku kiilari asialla kesken nostoruuhkan? Silloin palaa päreet muiltakin kuin vain nosturikuskilta.
- Amatöölilekuri
Ettei vaan olis liikaa duunia kuskilla, suosittelen lomaa.
- 54yytut5
Parppein palveluita on nyt käytetty n.4 vuoden ajan ja ei mitään ongelmaa. Asiallinen, neuvoo (käskyttää) jos on tarvetta. Joillakin pikkusieluilla taitaa tuo käskyttävä neuvominen juurikin siirtää sen herneen nenään.
- Pekan fani
Pekka on paras!
- Parpei on paras
Parpei on nostanut ja laskenut oman veneeni vuosia ja saa niin tehdä jatkossakin. Ammattitaito miehellä on omaa luokkaansa ja ainakin allekirjoittanut on saanut aina asiallista palvelua.
Aina silloin tällöin olen saanut kuulla palautetta, mutta kaverilla on kyllä ollut pelisilmää ja tiennyt milloin opastaa osaamatonta ja milloin kuittailla huumorilla kömmähdyksille.
Minusta hyvä, että kuskit pitävät vähän rotia siellä laskupaikoilla, jotka ovat kyllä tosi liukuhihnakäytöllä sesonkiaikoihin. Kun vene on vesillä, läpivientien pitävyys tarkistettuna ja masto siinä kunnossa, että pysyy pystyssä omalle laituripaikalle, niin heti vaan seuraavien alta pois. Sitä maston hienosäätöä pystyy kyllä jatkamaan muuallakin- hiihoohei
Jetsulleen! Onhan näitä nähty suuria purjehtijoita jotka rupeavat selvittämään vantti-nostin-hässäkkäänsä vasta kun nostokoukku jo killuu yläpuolella.
- PUUSAUNA
Ammattitaito omaluokkaansa kirjoittaa edellinen....mitähän se tarkoittaa?Olen venettäni nostanut monenlaisilla kuskeilla ja jokainen on osannut hommansa!Vai tarkoittaako omaalauokkaansa,että sählää muita enemmän?
- 71523
Olen teettänyt laskut ja nostot aina Parppeilla, eikä ole koskaan ollut valittamista. Täsmällinen, asiallinen ja tarkka.
- pekasta tiedä...
Minulla ei ole kokemusta Parppein palveluista, mutta suhtautuisin varauksella kaveriin, joka hermostuu väärässä järjestyksessä olevista veneistä. Veneitä nostellessa ensimmäinen vaatimus nosturikuskile on hermojen pitävyys.
- kannattaja
En usko että tekis tällästä duunia jos ei olis hermot hyvät, kun kattoo niitä urpoja jotka sooloilee omiaan jo tuntia aijemmin. Hyvä palvelu parppeilla on ollut niin kauan kun muistan.
- Petsuli
En oo laskenu somenojalla veneitä mutta nuottaniemessä laskin 74 venettä. aikamonta oli ja vamaan oli monta merellä joten, ei kai siinä kaikki.
- LASSE
TÄYTYYHÄN SE JOSTAIN ALOITTAA JOKAISEN.
- 1Jassu10
Cmboats.com sain ainakin hyvää palvelua!
- veneilijä
MIKÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA!!!??????? PEKKA SANOO ASIASTA EIKÄ ASIAN VIERESTÄ. MEIDÄN VENEEN ON NOSTANUT TOISTAKYMMENTÄ VUOTTA EIKÄ VALITTAMISTA. aSIALLINEN JA OSAA HOMMANSA. Olimme kahvilla muijan kanssa ja pekka tuli kiireellä syömään ja jo siihen pöllähti yksi urpo väittämään jotta on varannut noston tälle päivälle pekka hermostu ja kysyi numeroa vai nimeäkö, lähti hakemaan kesken ruokailun kirjaa autosta ja kas kummaa ukko ei ollut edes soittanut ja varannut aikaa yritti törkeesti ohittaa muut kun oli hyvä ilma, niin kyllä mullakin pääsi jo suusta oletko noin v.... kusipää.. Ajatelkaa vähän mitä kirjoitatte vai sätitäänkö teitäkin työpaikoillanne vai oletteko kotona tossun alla et täytyy pätee. HANKKIKAA ELÄMÄ IHMISET ja antakaa ihmisten tehdä työnsä.
- TK
sE ON KUN JOUTUU KATSOMAAN SIVUSTA KUN MEIKÄ MANNEISTA MONI ON KUN LASTENTARHASTA JA KERKEEKÖ VARMAAN NIIN TULLAAN JO JOLKKOTTAMAAN TUNTIA AIKAISEMMIN, aSIASTA VARMASTI ON HUUDELLUT.
- helmi...
Kannattaako yleistää?
Joillakin on taasen hyviä kokemuksia, kuten mulla.
Mulle suositeltiin jotain veneen nostajaa mutta ei se vastannut koskaan.
Parppei oli satamassa ja sovittiin sen kanssa nosto ja kaikki meni ihan ok.
http://www.kuvanettiin.fi/di/F337/IMG_0991.jpg kuvan kera..- peräänkuulutettu
Helmi on siinä.
- Kovat hinnat
Suomenojan hiab-jobbareiden hinnat ovat vain liian kovat ja kallistuvat lähes vuosittain. Kun ajattelee miten vähän aikaan veneen nostamiseen menee, mielestäni näiden autoilijoiden hinnat ovat liian kovat verrattuna muihin ammatteihin.
Toivoisin että Suomenojalle tulisi mahdollisimman paljon autoja nostamaan, jotta saataisiin edes vähän kilpailua. Ei vain niitä paria vakioautoa, jotka ovat siellä joka vuosi pyörimässä.
Ehkä voisi perustaa harrastajapohjaisen Web-saitin, jossa näkyisi Suomeonjan ja myös muiden satamien eri hiab-autojen hinnat. Tästä voisi valita mieleisensä joka vuosi.- 9231
En lähtis suosittelemaan kilpailuttamista, hinnat näillä ammattitaitoisilla, jotka ovat vuosia, jopa kymmeniä vuosia veneita nostaneet laskeneet ja kuljettaneet hinnat ei todellakaan ole pilvissä. Minä en ainakaan tilais ketään viidenkympin yrittäjää venettäni nostelemaan.
- kroisos pennonen
Meikäläinen teki niin että kun nostatin venettäni ekaa kertaa, niin löin kerralla kunnon tukun seteleitä kouraan. Sama raha on kelvannut jo 6 vuotta ilman korotusta. Ja suomenojalla nostot ja laskut hoidettu.
- jd82038ujd
Ei näitä hintoja voi mihinkään laittaa kun pitää verottajalta piilotella. Harmaa talous voi paksusti Suomenojalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849