Ensi viikolla ne pääsykokeet sitten on ja minua jännittää! Häiritsee, kun ei ole hajuakaan minkälaiset on yhteisöpedagogin pääsykokeet. Kutsussa luki, että kokeeseen kuuluu haastattelu, ryhmätilanne ja aineistokoe. Kaikista eniten pelottaa tuo aineistokoe, varsinkin kun siinä suomenkielisen osion lisäksi englannin- ja ruotsinkieliset osuudet. Mietin koko ajan miten osaan kirjoittaa mitään!
Onko kenelläkään antaa miten ohjeita/ vinkkejä yhteisöpedagogin pääsykokeita varten?
HUMAKin (Nurmijärven) pääsykokeet
7
798
Vastaukset
- Mamk
Hei. Itse hain ja pääsin Mikkelin ammattikorkeakouluun yhteisöpedagogiksi opiskelemaan niin voin antaa vinkkejä.
Ensin kaikkien piti kirjoittaa vastine kirjoituksesta jonka aiheena oli koulukiusaaminen. Kirjoituksessa katsottiin millaisia ajatuksia hakijalla on, luonnetta, sai siis kirjoittaa omaperäisesti, asiallisesti. Yms,
Ryhmätilanteessa annettiin 10 min aikaa perustaa leiri. Testissä katsottiin varmaan miten otat osaa keskusteluun, huomiot muut. Yms. Vinkkinä älä rupea tehtävissä seinäruusuksi. Ole rohkea mutta huomioi myös muut niin hyvin menee :)
Sitten piti vetää leikki. Oli erilaisia välineitä ja aikaa taisi olla 3min. Ilman välineitäkin pystyi vetämään.
Haastattelussa vaikuttaa aika paljon haastattelijat. Osalla oli tosikot, osalla ei. Esim. Minulla oli oikein mukavat haastattelijat joten oikein hyvässä hengessä meni.
Tsemppiä pääsykokeisiin! Rennolla ja hyvällä mielellä liikkeelle niin homma hoituu :) - tuleva opiskelija?
Kiitos vinkeistä! :)
Nyt pitää alkaa sitten miettimään leikkejä... ;) - Mansen tyttö
Hui, olen itsekin menossa samaan pääsykokeeseen keskiviikkona! Jännittää kyllä todella paljon kun en yhtään tiedä mitä odottaa, mutta jos pääsykoe on samaa tasoa kuin tuolla MAMKissa niin ei kuulosta yhtään niin pelottavalta kuin olen kuvitellut.
- möyh
mulla myös huomenna nurmijärvellä pääsykoe :)
- wbph
möyh pääsikkö nurtsille kouluun?olio vaikea koe?
- krib
Heip!
Täällä myös eräs, jolla ylihuomenna Nurmijärvellä valintakokeet yhteisöpedaan. Kauhukseni huomasin vasta äsken tuon maininnan englannin ja ruotsin kielisistä osuuksista. Pitääkö tämä siis paikkansa, että kaikilla KOLMELLA kielellä pitää vastata??? - tipuzw
Terppa,oon vissiin saanu käsityksen että pitää ruotsin kielinen teksti tiivistää suomeksi,samoiten enkun.itellä kans meno sinne ja jag inte talar svenska vai miten se menee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras981514Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva204966- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703