Amikseen 15-16 vuotiaitten seurassa opiskelu?

plaahll

Te vanhemmat ihmiset miten olette selviytyneet tai selviätte peruskoulusta tulleiden kanssa ammattikoulussa? Miten vanhoja oletta ja oletteko saaneet kavereita näistä nuorista elämänaluista?! Olen 22 vuotias ja tunnen olevani liian vanha näiden teinien joukkoon, jututkin ovat sen mukaisia että huokaisen vaan syvästi ja tekisi mieli kääntää pää muualle. Olenko turhan ylimielinen, pitäisikö minun oikeasti kestää jopa 2-3 vuotta teinien seurassa kun itse ei ole enään teini-tasolla?

7

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjnmökfdjkscösx

Mene aikuisopiskeluun jos mahdollista

• aikuisamis

Itse olen 29 ja luokallani noin puolet on suoraan peruskoulusta tulleita, loput ovat sinun ikäisiäsi. Eli kaikki eivät ole teini-ikäisiä. Ikä on joskus vain numero. Toiset 17-vuotiaat ovat kypsempiä ja ottavat opiskelun enemmän tosissaan kuin jotkut 25-vuotiaat vaikkapa. Eli, jos ala sinua kiinnostaa ja haluat sitä tarpeeksi paljon opiskella, niin unohda nuo ikäasiat.

• koulutusasiantuntija

Ei aikuisten kuuluu olla nuorten opiskelupaikoilla. Heidän kuuluu mennä aikuiskoulutukseen. Olet väärässä paikassa.

• aikuisamis

Koulutus"asiantuntijalle" tiedoksi, että mikään sääntö ei kiellä aikuista menemästä nuorisopuolelle tai nuorta aikuispuolelle. Keskiarvolla haetaan ja sillä siisti, sori.

• Lähihoitaja'11

Olin 23 kun aloitin opiskelemaan lähihoitajaksi.Ensin luokallani oli kaikenikäisiä,jopa minua vanhempia.Suurimman osan ajasta olin minua nuorempien kanssa.Hyvin meni ja sain hyviä kavereita:)

• pöliisi

Joo, urheasti vaan. Koulu ei sitä paitsi ole koko elämä, riittää että sietää sitä ja hankkii itselleen sen, mitä koulusta menee hakemaan - koulutuksen.

Nykyään ollaan niin pehmoja, että ruvetaan ruikuttamaan heti kun kaikki ei ole täydellisesti. Et pääse ikinä kouluun etkä koulusta ulos papereiden kanssa jos jäät odottamaan helppoutta.

• teinien sekaan vaan

Tuskin on vielä ikä eikä mikään... mikäli vaan mieli kestää "kakaroita" niin sinne vaan. Jos et tunne itseäsi sopivaksi nuorien sekaan niin sitten aikuiskoulutukseen.
      Loppujen lopuksi amiksissa voi olla ihan minkä ikäisiä vaan, itsekin peruskoulun jälkeen tultu opiskeltua juuri n. 22 -vuotiaan kanssa ja hyvinhän tuo vaikutti meidän muksujen kanssa pärjäävän. Asenne se kai vaan määrää, että miten siellä tulee toimeen.

Itse 20 ja lähden "vasta" nyt opiskelemaan tavalliseen päivälukioon sinne teinien sekaan, heh. Kauhistuttaa kyllä itseäänkin, mutta ehkä itseäni auttaa se, että pärjään hyvin nuorempienkin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      81
      4620
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      63
      2062
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1125
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe