Omat halvat vai tekosellaiset ja kalliit ; )

Maaliskuussa yritin keskustelua ja kyselin kokemuksia rakennekynsien vaikutuksesta kynsien syönnin vieroitukseen. Psykologisia analyysia sieluni pimeydestä alkoi sadella kehiin. Sitä en todellakaan tarkoittanut ja vedin herneet nenuun.

Nyt reipas kolme kuukautta myöhemmin voin itse kertoa vieroituksen onnistumisesta ja rakennekynsien hyvistä ja huonoista puolista.

Kynnet olivat tosi kauniit ja vahvat. Sain hyvin paljon ihailua niiden kauniista muodosta ja viehättävästä kuvioinnista. Huolsin niitä itse. Viilailin ja lisäsin kuviointia. Opettelin maalaustekniikkaa, täydensin kynsienhoitopussukkani erilaisilla kuviointiväreillä.

Olin innoissani odotellessani kauniita vahvoja omia kynsiä rakennekynsien alta niiden alkaessa rapsallessa pois sormenpäistäni. Olin näet päättänyt, että kesällä ei mökillä enää hienostella.

Kaunistuksen kanahäkki rakennekynsien irrotessa yksi toisensa jälkeen omien päältä ne veivät mennessään omien kynsien pintakerrosta. No, ei hätää, kynteni kasvavat ja vahvistuvat, kolme kuukautta riitti napertelun vieroitukseen.

Tein juuri kauniin kolmivärikuioinnin omille kynsilleni. Laitoin pohjaksi valkeaa lakkaa, sitten punaista ja vedin mustat ja valkeat raidat aluslakkojen päälle.

Kokeiluni jälkeen tulin siihen tulokseen, että kokeilu kannatti.

Niin nyt voinkin kysyä uudestaan minkalaisia kokemuksia sinulla on rakennekynsistä?

93

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämää, ei enempää..

Minulla ei ole minkäänlaisia kokemuksia rakennekynsistä. En ole koskaan semmoisia omistanut. Ennen piti töissä olla siistit ja lyhyet kynnet, se riitti ja riittää edelleen minulle. Hyvin harvoin jollain vaalealla tai neutraalinvärisellä lakalla lakkaan kynteni. Mitään kuvioita en osaisi pitää ja sekin on tyyliseikka; jollekin sopii ja toiselle ei.
      Pureskellut en ole kynsiäni koskaan, mitä kynsinauhoja joskus "nypin".

• Pahinta kipua minulle tuotti kun napertelin kynsinauhoja, ne repeilivät ja olivat tulehtuneita ja rumannäköisiä.

Taitaa nämä pahat tapamme olla pois kitkettävissä.

• elämää, ei enempää..
        korppis kirjoitti:

Pahinta kipua minulle tuotti kun napertelin kynsinauhoja, ne repeilivät ja olivat tulehtuneita ja rumannäköisiä.

Taitaa nämä pahat tapamme olla pois kitkettävissä.

Kylläpä vain. Minäkin revin noita kuivia kynsinauhoja ja sitten ne ovat todella rumat ja kipeätkin vielä. Olen huomannut, että jos olen jotenkin stressaantunut, silloin nypin ja revin kynsinauhojani enemmän.

Niinkuin sanottu, kauniit ja taiteellisesti lakatut kynnet ovat varmasti kauniit ja sinun tyyliisi sopivat. Minä pidän näitä lyhyitä ja useimmiten lakkaamattomia kynsiäni. Varpaankynnet olen kesäisin lakannut kirkkaalla punaisella, mutta nyt en ole sitäkään vielä tehnyt.

• Mielenkiintoista, varmaan tosi kauniit kynnet sulla.
      Olen nähnyt rakennekynsiä sekä luonnossa että kuvissa.
      Eivät ole minun juttuni, näissä hommissa ei kynsiä säästellä.
      Tulin kasvimaalta, mikseivät sipulit kestä paikoillaan, kuka niitä oikein nostelee, linnutko. :)

• Olen niin innoissani, että otin kuvia uudesta raitaluukista kynsissäni. Pappa sanoi , että ensi kerralla maalaa kynsiisi Hollannin lipun värit, mikäpäs, että en, pitää ostaa sinistä lakkaa ; ) Junannukseksi voisi laittaa Suomen liput kynsiin juhlistamaan keskikesän juhlaa.

Hollannista ostin 2,00 - 2,50 eurolla erilaisia värilakkoja, kulta ja hopeakimaltein sekä erilaisia yksivärisiä.

Jotain höpönastikaista aina tarvitaan vaikka kasvimaallakin. Musta raita punaisen ja valkean vierellä lienee hyvä hämäys eikä kauppareissulla kassaneiti edes huomaa, että kynsien aluset ovat täynnä multaa ; )

• korppis kirjoitti:

Olen niin innoissani, että otin kuvia uudesta raitaluukista kynsissäni. Pappa sanoi , että ensi kerralla maalaa kynsiisi Hollannin lipun värit, mikäpäs, että en, pitää ostaa sinistä lakkaa ; ) Junannukseksi voisi laittaa Suomen liput kynsiin juhlistamaan keskikesän juhlaa.

Hollannista ostin 2,00 - 2,50 eurolla erilaisia värilakkoja, kulta ja hopeakimaltein sekä erilaisia yksivärisiä.

Jotain höpönastikaista aina tarvitaan vaikka kasvimaallakin. Musta raita punaisen ja valkean vierellä lienee hyvä hämäys eikä kauppareissulla kassaneiti edes huomaa, että kynsien aluset ovat täynnä multaa ; )

Pitänee kokeilla tuota hämäystä, ainakin itseni saan hämättyä. :))

• bibimbap

Netti ja huutokaupat ovat kaikenlaisen kauneuden ihmemaa.
      Rakennekynsien pohjia saa eurolla, 30 kynsilakan lajitelmia samoin muutamalla eurolla, ultraviolettikynsilaite parikymmentä euroa.
      Hiustenpidennyksiä muutamalla kympillä.Vasta olin työmatkalla ja pitkät hiukset olivat tekosellaiset.
      Kaikkea kauneuteen tarvittavaa tulee halvalla tuolta jos vain ymmärtää mistä hakea.
      Korkokenkiä kympillä, vaatteita alta kympin.
      Kaikkea on tarjolla.
      Muutamia kynsipaketteja (liimattavia) on tulossa, katsotaan niihin nyt sitten kuvioita ja lakkoja

• Liimattavat kynnet ovat kertakäyttökynsiä, mutta kiinnostuin tuosta ultraviolettilaitteesta, josta kerroit.

Kyselin Hollannissa erikoisliikkeestä erilaisa vaihtoehtoja hoitaa itse rakennekynsiä. Hintataso oli geelien osalta 25 -30 ekua pieni purtelo ja 45 -75 ekua isommat. Ultraviolettiuuni halvin malli maksoi 148 euroa.

Voisitko laittaa tuon kynsienhoitonettisivuston osoitteen kiinnostuin asiasta.

• bibimbap
        korppis kirjoitti:

Liimattavat kynnet ovat kertakäyttökynsiä, mutta kiinnostuin tuosta ultraviolettilaitteesta, josta kerroit.

Kyselin Hollannissa erikoisliikkeestä erilaisa vaihtoehtoja hoitaa itse rakennekynsiä. Hintataso oli geelien osalta 25 -30 ekua pieni purtelo ja 45 -75 ekua isommat. Ultraviolettiuuni halvin malli maksoi 148 euroa.

Voisitko laittaa tuon kynsienhoitonettisivuston osoitteen kiinnostuin asiasta.

Tuosta vaikka
        http://cgi.ebay.co.uk/36W-UV-GEL-CURING-LAMP-LIGHT-NAIL-DRYER-4X-9W-BULB-UK-/220733162631?pt=UK_Health_Beauty_Nails_Manicure_Pedicure_CA&hash=item3364b8c487

Alta parinkympin. Hyviä ostoksia voi tehdä kun jaksaa selata ja ihmetellä :D

• bibimbap
        korppis kirjoitti:

No, eipä olleet hinnalla pilattu joten arveluttaa onko kyseessä luotettavia tuotteita ja soveltuuko esim. uunin sähköjohtimet meikäläisiin.

Sen saa selville tutkimalla kuvia ja lukemalla tuoteselosteet.
        En voi sanoa että koskaan olisin saanut roskaa, kun vain olen ollut tarkkana siitä mitä ostan.
        minulla on sellainen käsitys että Suomessa kaikki maksaa maltaita.
        Siksi ostan sieltä, missä tuotteet ovat suhteessa hintaansa.
        Jos on maailmalla kierrellyt tietää, ettei Suomessa kaikki ole niin ihmeellistä kuin annetaan ymmärtää.
        Kännykkäkameratkin olivat Aasiassa jo arkipäivää 5-3 vuotta ennenkuin ne Suomeen rantautuivat.
        Meillä on harhakäsitys siitä, että Suomessa kaikki on parempaa kuin muualla :DDD

• meeriamanda

En ole voinut pitää ns. kauniita pitkiä kynsiä töitteni vuoksi, joten ihmetykseni onkin nyt kun tuntuvat kasvavan ihan ´silmissä´ :) Liekö säännöllinen kalkki-mangnesium poretabletti vaikuttaa siihen ettei kynnet liuskotu enää , on kovat.
      Viilaa käytän en saksia (hampaita). Lakkailen jos olen johkin menossa. Pihalla nyppiessäni ´tiluksiani´ :D on hanskat suojana, jo pelkästään myyrien möyhintää ja jätöksiä vastaan.

Tykkään sellaisista "gyyttex" tj. mallisista kynsistä, en näistä taltoista...ne on makuuni kamalat!

Asian viereen hieman nyt menen, luin pitkän artikkelin mitä pitkäaikainen hiusten lisäys tekee omalle kasvustolle...kaljuunuttaa , siihen sitten meni minun ´unelmani´ hieman lisätä paksuutta, aikans ohut hiuksinen kun olen.

Hyvä että lakkasit/pääsit pureskelusta, yksi siskoistani myös narskustelee kyntensä joskus ihan kamalankin töpöiksi.

• Olin iltateellä papan kanssa ja keskustelu vanhoista kaupunkimme poispuretuista upeista kivijalkaisista puutaloista vei mukanaan, mutta jatkan nyt.

Syön myös kalkkia päivittäin. Kynteni ovat tyypilliset liuskoituvat ilman hampaitten vaikutusta ; )

Hiuslisiä käytettiin joskus 60-luvulla sen jälkeen en ole juurikaan käyttänyt. Mutta silloin ne laitettiin pinnoilla kiinni omaan tukkaan.

Olen joskus kassajonossa pitkänä ihmisenä tahtomattani joutunut tuijottamaan lyhyen ihmisen hiuksiin ja siellä piileskeleviin hiusten lisiin. Eikös ne polta ne lisut kiinni, aivan kuten keelikynnetkin ikäänkuin poltetaan kynteen kiinni. Ja kun haluaa eroon tekojutskoista on oma tukka vaurioitunut tai kynnet liuskoituneet.

Onneksi oli noita kynsilakkoja ja sain kovan pinnoitteen. Voi, että olen taas ylypiä, pappakin tykkäsi.

• meeriamanda
        korppis kirjoitti:

Olin iltateellä papan kanssa ja keskustelu vanhoista kaupunkimme poispuretuista upeista kivijalkaisista puutaloista vei mukanaan, mutta jatkan nyt.

Syön myös kalkkia päivittäin. Kynteni ovat tyypilliset liuskoituvat ilman hampaitten vaikutusta ; )

Hiuslisiä käytettiin joskus 60-luvulla sen jälkeen en ole juurikaan käyttänyt. Mutta silloin ne laitettiin pinnoilla kiinni omaan tukkaan.

Olen joskus kassajonossa pitkänä ihmisenä tahtomattani joutunut tuijottamaan lyhyen ihmisen hiuksiin ja siellä piileskeleviin hiusten lisiin. Eikös ne polta ne lisut kiinni, aivan kuten keelikynnetkin ikäänkuin poltetaan kynteen kiinni. Ja kun haluaa eroon tekojutskoista on oma tukka vaurioitunut tai kynnet liuskoituneet.

Onneksi oli noita kynsilakkoja ja sain kovan pinnoitteen. Voi, että olen taas ylypiä, pappakin tykkäsi.

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?action=printpage;topic=2129.0

Tossa on jotain erilaisista tekniikoista, minä olen kuullut et ommellaan jotensakin tai sitten ikäänkuin hitsataan omaan hiukseen, ja se sitten aiheuttaa kaljuuntumista jos on pitkäaikaista niiden pito.
        Soon vähän kuin rastat tai ne pikkuletitykset, parasta olisi leikata kaikki pois jos ei enää pidä, pärvöttäminen kuulemma ei onnistu.Kaippa mun kynnet kuin kädetkin tykkäävät kun en jatkuvast niitä pese ja desifioi, enhän enää ole ihmisten kanssa jatkuvasti tekemisissä.

• meeriamanda kirjoitti:

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?action=printpage;topic=2129.0

Tossa on jotain erilaisista tekniikoista, minä olen kuullut et ommellaan jotensakin tai sitten ikäänkuin hitsataan omaan hiukseen, ja se sitten aiheuttaa kaljuuntumista jos on pitkäaikaista niiden pito.
        Soon vähän kuin rastat tai ne pikkuletitykset, parasta olisi leikata kaikki pois jos ei enää pidä, pärvöttäminen kuulemma ei onnistu.Kaippa mun kynnet kuin kädetkin tykkäävät kun en jatkuvast niitä pese ja desifioi, enhän enää ole ihmisten kanssa jatkuvasti tekemisissä.

Onhan se tietenkin ongelma jos on heikkolaatuiset hiukset, mutta kaikilla keinotekoisella on omat riskinsä. Hiuksia tuskin kuitenkaan revitään päästä omaehtoisesti kuten kynsiä.

Tulipa mieleeni, että kun kynsienhoitajani laittoi eka kerran rakennekynnet hän varoitti käsidesin käytöstä. Ilmeisesti se on niin voimakas aine, että syö geeliä tai liimaaineita, tiedä tuota.

• Mielestäni tuo kuusivuotiaan vastaus oli hyvä.

Liian usein syyllistetään ihmisiä, jotka syövät kynsiä jotenkin hermoraunioiksi, mutta en usko, että kuusivuotias olisi tressaantunut.

Hiustenlähtö voi olla merkki kilpirauhastoiminnan häiriöstä.

• bibimbap
        korppis kirjoitti:

Olin iltateellä papan kanssa ja keskustelu vanhoista kaupunkimme poispuretuista upeista kivijalkaisista puutaloista vei mukanaan, mutta jatkan nyt.

Minulla on hiuslisäkkeet jotka ovat laitettavissa pikkuisilla nipistinkammoilla kiinni.
        Ne tulevat sellaisena pakkauksena jkuin haluaa.Ja niinpitkinä kuin haluaa.
        Neljän kamman lisä laitetaan tuonne alimmas niskaan, toinen siihen yläpuolelle, sitten tulee kolmen kamman lisäkkeita ja sivuille laitetaan kahden kamman ja yhden kamman lisät, jäävät piiloon omien hiusten alle

• retliini :))

Älä vain suutu, en arvostele sinua.
      Mutta, vaikka minun mieheni olisi 200-vuotias, en nimittäisi häntä papaksi.
      Vain minun pienen aivoni ajatus. :)

Minulla oli viimeksi ihan omat, pitkät kynnet, laitoin niihin kretuliiniä lakkaa. Olivat kovin vaikeapitoiset, ja hankalat.
      Omat, ihan tavalliset kynnet sopivat minulle.
      Onykofagiasta eivät luonnon alkukantaisissa olosuhteissa elävät tunne.

• Katsos, jos kirjoitan mieheni se aiheuttaa närkästystä koska emme ole naimisissa ; )
        Kihlattu on aikas sokerikuorrutettu ilmaisu.
        Miesystävä on kaukaisen kylmän oloinen nimitys.
        Rakastettu liian intohimoinen.
        Papa on ihana ja siitä Petterikin tykkää kovasti.

No, täällä on vaikea tyydyttää lukijakuntaa.

Seuraavaksi alan kokeellisesti kutsumaan Petteriä opaksi ; )

Niin ja sitten vielä, emme elä luonnonkansojen tapaan elämme hektistä nykyaikaa, jossa kaikki on mahdollista.

En suuttunut olenhan jo niin tottunut siihen, että elävä sieluni ei kaikkia miellytä.

• retliini :))
        korppis kirjoitti:

Katsos, jos kirjoitan mieheni se aiheuttaa närkästystä koska emme ole naimisissa ; )
        Kihlattu on aikas sokerikuorrutettu ilmaisu.
        Miesystävä on kaukaisen kylmän oloinen nimitys.
        Rakastettu liian intohimoinen.
        Papa on ihana ja siitä Petterikin tykkää kovasti.

No, täällä on vaikea tyydyttää lukijakuntaa.

Seuraavaksi alan kokeellisesti kutsumaan Petteriä opaksi ; )

Niin ja sitten vielä, emme elä luonnonkansojen tapaan elämme hektistä nykyaikaa, jossa kaikki on mahdollista.

En suuttunut olenhan jo niin tottunut siihen, että elävä sieluni ei kaikkia miellytä.

Kiva testata täällä ihmisten ihmisyyttä.
        Miksei miehesi kelpaisi muille? Minusta pappa on kuin oma isoisä, mutta, let it be, ei ole minun asiani opastaa sinua.

Hektinen nykyaika saa aikaan kaikkea pahaa, ylipainoa, kynsien pureskelua, muitakin ongelmia.

Meillä kaikilla on eläväinen mieli, kerkeä kielikin, ainakin joillakin. Pitäisi aina vain muistaa, että kaikki olemme ihmisiä, inhimillisiä, tunteitten vietäviä.
        Kärsiviä, tuntevia, iloitsevia, hymyileviä, kunhan saamme siihen aiheen.

• retliini :)) kirjoitti:

Kiva testata täällä ihmisten ihmisyyttä.
        Miksei miehesi kelpaisi muille? Minusta pappa on kuin oma isoisä, mutta, let it be, ei ole minun asiani opastaa sinua.

Hektinen nykyaika saa aikaan kaikkea pahaa, ylipainoa, kynsien pureskelua, muitakin ongelmia.

Meillä kaikilla on eläväinen mieli, kerkeä kielikin, ainakin joillakin. Pitäisi aina vain muistaa, että kaikki olemme ihmisiä, inhimillisiä, tunteitten vietäviä.
        Kärsiviä, tuntevia, iloitsevia, hymyileviä, kunhan saamme siihen aiheen.

Näin on, tiedän ; )

• bibimbap

Sillä on eroa, sanooko papa vaiko pappa.
        Papa on monissa latinankielisissä maissa isä, pappa kai tulee ruotsinkielestä?
        tarkoittaen isoisää?
        Jokainen varmaan valitsee sellaisen sanan kuvaamaan ihmisiä kuin itseä miellyttää?
        miksi sitä arvostelemaan?

• Pirre*

Minulla on liian työläisen kädet semmoisiin hienouksiin, olisivat eriparia.

• hynksytähynks

Kunnon lapiomallisilla tekokynsillähän tekee maatöitä ilman työvälineitä.
        Karmean näköisiä, leveitä ja töpöjä rakennekynsiä.

• Minulla ei olisi työvuosinani tullut mieleenikään hienostella. Nyt kun on aikaa ja mahdollisuus on kiva hemmotella itseään ja toisaalta rakennekynsien kokeilu poiki pureskelun lopettamisen.

Joskus vaan on kokeiltava. Kun menin rinnan korjausleikkaukseen oli ajatuksenani ulkoinen tavoite. Yllätykseni sainkin vasemman käteni liikeradat toimimaan normaalisti ja kateissa ollut tunto palasi takaisin käsivarteeni.

Joskus on ennakkoluulot pantava testiin.

• hynksytähynks kirjoitti:

Kunnon lapiomallisilla tekokynsillähän tekee maatöitä ilman työvälineitä.
        Karmean näköisiä, leveitä ja töpöjä rakennekynsiä.

Oletko ajatellut asiaa terveydelliseltä kannalta. Jos rakennekynnet estävät omien kynsien pureskelun ja saa aikaan pureskelemisen lopettamisen se on kaikinpuolin ihmisen hyvinvoinnin kannalta hyvä ratkaisu.

Onhan tupakanpolton lopettamiseen tarjolla apu-aineita samoin kuin laihdutusta haluavillekin.

Verille asti syödyt omat kynnet ne vasta karmean näköisiä ovatkin.

• lejanna
        korppis kirjoitti:

Minulla ei olisi työvuosinani tullut mieleenikään hienostella. Nyt kun on aikaa ja mahdollisuus on kiva hemmotella itseään ja toisaalta rakennekynsien kokeilu poiki pureskelun lopettamisen.

Joskus vaan on kokeiltava. Kun menin rinnan korjausleikkaukseen oli ajatuksenani ulkoinen tavoite. Yllätykseni sainkin vasemman käteni liikeradat toimimaan normaalisti ja kateissa ollut tunto palasi takaisin käsivarteeni.

Onpa upeaa, että sait samalla toimintakykysi kuntoon.
        Vaikka aina valitetaan, on ihanaa, että on myös laillasi aihetta iloon ja onneen!
        Onni on olla suomalainen, sanokoon kukin mitä haluaa.
        .

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Minulla ei olisi työvuosinani tullut mieleenikään hienostella. Nyt kun on aikaa ja mahdollisuus on kiva hemmotella itseään ja toisaalta rakennekynsien kokeilu poiki pureskelun lopettamisen.

Eipä ennakko luulojakaan, mutta miulle ne ei sovi, tai sopii - kuin hajuvesi lihapulliin :)

Toisekseen en viiti varoa käsiä, tai kynsiäni kun ryhdyn jotain tekemään missä moiset rikkoontuisi, tai olisivat tiellä, tai kun niiden alle menisi multaa..hui mitään muuta en inhoa niinkuin multaa kynsien alla..tai kyllä mie niitä rasvaisiksi pestyjä astioita melkein yhtäpaljon.. kun on lyhyet kynnet niitten alle ei mene multaakaan..

Makuasioita sano..

• lejanna kirjoitti:

Onpa upeaa, että sait samalla toimintakykysi kuntoon.
        Vaikka aina valitetaan, on ihanaa, että on myös laillasi aihetta iloon ja onneen!
        Onni on olla suomalainen, sanokoon kukin mitä haluaa.
        .

Ihana olet myös suomifanilainen, sen kunniaksi maalataan suomenlipun värit kynsiimme juhannukseksi ; )

Suomalainen lääketiede on huippua. Olen onnellinen ja kiitollinen..

• Pirre* kirjoitti:

Eipä ennakko luulojakaan, mutta miulle ne ei sovi, tai sopii - kuin hajuvesi lihapulliin :)

Toisekseen en viiti varoa käsiä, tai kynsiäni kun ryhdyn jotain tekemään missä moiset rikkoontuisi, tai olisivat tiellä, tai kun niiden alle menisi multaa..hui mitään muuta en inhoa niinkuin multaa kynsien alla..tai kyllä mie niitä rasvaisiksi pestyjä astioita melkein yhtäpaljon.. kun on lyhyet kynnet niitten alle ei mene multaakaan..

Makuasioita sano..

Tarkoitatko pitkiä kynsiä vai rakennekynsiä?

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Tarkoitatko pitkiä kynsiä vai rakennekynsiä?

Kumpiakin, en jaksa olla kiinostunut niitten erikoisesta hoidosta, leikkaan ja sillä siisti, - kauniitahan ne hoidetut kädet- kuin kynnetkin ovat, mutta vain toisilla..en jaksa en..viiti vaivautua :)

• Pirre* kirjoitti:

Kumpiakin, en jaksa olla kiinostunut niitten erikoisesta hoidosta, leikkaan ja sillä siisti, - kauniitahan ne hoidetut kädet- kuin kynnetkin ovat, mutta vain toisilla..en jaksa en..viiti vaivautua :)

Kaikille tulee aikansa. Olet varaan väsynyt kertomiisi olkapään ja hartioiden kipuihin ja rakennekynnet ja muut kotkotukset tuntuvat tyhjänpäiväisiltä ja kaukaisilta, mutta tulee aika jolloin olet taas terve ja voit innostua höpönastikaisjutskoista; )

• korppis kirjoitti:

Kaikille tulee aikansa. Olet varaan väsynyt kertomiisi olkapään ja hartioiden kipuihin ja rakennekynnet ja muut kotkotukset tuntuvat tyhjänpäiväisiltä ja kaukaisilta, mutta tulee aika jolloin olet taas terve ja voit innostua höpönastikaisjutskoista; )

Ei johdu, ei vain kiinnosta, ei sitten yhtään..voitkohan ymmärtää ihmistä jota ei kynnet kertakaikiaan kiinnosta, ne vain ovat ja sillä sipuli :)

• Meriläinen
        Pirrejuupas kirjoitti:

Ei johdu, ei vain kiinnosta, ei sitten yhtään..voitkohan ymmärtää ihmistä jota ei kynnet kertakaikiaan kiinnosta, ne vain ovat ja sillä sipuli :)

Minä voin ja siksi en ole ottanut osaa koko keskusteluun :))
        Ajattelinkin tuolla yhdessä vaiheessa että olen varmaan todella tylsä ihminen kun oikein mikään naisten hömppä ei saa innostumaan.
        En tykkää shoppailla, kerran kävin kasvohoidossa uteliaisuudesta ja sai jäädä viimeiseksi senkin rahan laitan mieluummin vaikka kirjoihin.
        Ja moni moni muu juttu ei saa meikää innostumaan.
        Minkäs teet.

• myyrä..
        Meriläinen kirjoitti:

Ajattelinkin tuolla yhdessä vaiheessa että olen varmaan todella tylsä ihminen kun oikein mikään naisten hömppä ei saa innostumaan.
        En tykkää shoppailla, kerran kävin kasvohoidossa uteliaisuudesta ja sai jäädä viimeiseksi senkin rahan laitan mieluummin vaikka kirjoihin.
        Minkäs teet.

Ei minuakaan kiinnosta nuo rakennekynnet. Riittää, kun on terveet kynnet omastatakaa.
        Nyt lähden kukkia istuttamaan ja työhanskat käteen.

• Meriläinen kirjoitti:

Minkäs teet.

Kivaa, siis löytyy muitakin "tylsimyksiä" :) , mieki ostan mieluummin vaikka musiikkia levyllisen tms., mutta kivaa kun me ihmiset ollaan niin erilaisia yksilöinä :)

• Pirrejuupas kirjoitti:

Olenhan minä jo palstahistoriani aikana oppinut, että en ymmärrä, etkä sinäkään sen enempää. Nyt kuitenkin tiedän jatkossa, että sinua ei kynnet kertakaikkiaan kiinnosta ja sillä sipuli.

Otit kuitenkin osaa kuten meriläinen ja myyrä vaikka heitä ei sitten yhtään kiinnostanut aiheeni kynsistä, pyh... naisten hömppää.

• Meriläinen
        korppis kirjoitti:

Olenhan minä jo palstahistoriani aikana oppinut, että en ymmärrä, etkä sinäkään sen enempää. Nyt kuitenkin tiedän jatkossa, että sinua ei kynnet kertakaikkiaan kiinnosta ja sillä sipuli.

Otit kuitenkin osaa kuten meriläinen ja myyrä vaikka heitä ei sitten yhtään kiinnostanut aiheeni kynsistä, pyh... naisten hömppää.

EEEEIIIIIhhhhhh. en tarkoittanut ihan noinkaan.
        Vaikka se ei minua todellakaan kiinnosta niin en voisi sanoa että Pyh.
        Eihän kaiken tarvii kaikkia kiinnostaakaan, ei edes naisia.
        Pitihän mun tulla Pirrejuupakselle kertomaan ettei ole ainoa jota nuo ei kiinnosta.

Ja tohon kynsien pureskeluun sen verran että olen ollut lapsesta asti kynsien purija Mutta olen huomannut nyt aikuisella iällä että kun elämä on tyydyttävää niin en niitä niinkään pureskele vaan ne jopa kasvaa ilman mitään juttuja, mutta kun tulee stressiä niin silloin alkaa jyrsintä- aivan kuin huomaamatta.
        Näin minulla.

• Meriläinen kirjoitti:

EEEEIIIIIhhhhhh. en tarkoittanut ihan noinkaan.
        Vaikka se ei minua todellakaan kiinnosta niin en voisi sanoa että Pyh.
        Eihän kaiken tarvii kaikkia kiinnostaakaan, ei edes naisia.
        Pitihän mun tulla Pirrejuupakselle kertomaan ettei ole ainoa jota nuo ei kiinnosta.

Ja tohon kynsien pureskeluun sen verran että olen ollut lapsesta asti kynsien purija Mutta olen huomannut nyt aikuisella iällä että kun elämä on tyydyttävää niin en niitä niinkään pureskele vaan ne jopa kasvaa ilman mitään juttuja, mutta kun tulee stressiä niin silloin alkaa jyrsintä- aivan kuin huomaamatta.
        Näin minulla.

Kun minulle laitettiin geelikynnet, kynsien laittaja sanoi, että nyt loppuu sinunkin kynsien syönti. Niin loppu sillä kun geelikynsiä ei yksinkertaisesti voi purra. Tosin kysienhoitaja sanoi uransa aikan törmänneensä yhteen, joka puri jopa ne kiven kovat geelikynnetkin.

Tänään huusinsiivouksen ja puutarhatöiden jälkeen kynsien kauniit kuvionnit olivat pois kuluneet. No, huomen aamuna on lämmintä ja aurinko paistaa joten voin istua laiturilla ja maalailla kynsiäni, minä kun tykkään erilaisista maalaushopeista. Talvi meni posliininmaalauksen parissa viime viikolla maalasin pihatontuille uudet kirkkaat nutut ja pipot.
        Aitaprojekti odottaa maalaamista ; )

Otin maalaustelineen ja öljyvärit ja sutit tuohon takankulmalle odottamaan inspiraatiota, luonnos on jo valmis.

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Johan sanoin, että olemme kaikki erilaisia yksilöinä, ja tykkäämättömyyteni ei ollut tarkoitettu kritiikiksi käsistää ja kynsistäänkin huolta pitäville, Sinä tykkäät niitä laitella, ja mie en, eikä siinä pitäisi olla muuta sen kummempaa.

Ei ihmisen arvoa mitata pikkuasioilla..

• Pirre* kirjoitti:

Johan sanoin, että olemme kaikki erilaisia yksilöinä, ja tykkäämättömyyteni ei ollut tarkoitettu kritiikiksi käsistää ja kynsistäänkin huolta pitäville, Sinä tykkäät niitä laitella, ja mie en, eikä siinä pitäisi olla muuta sen kummempaa.

Ei ihmisen arvoa mitata pikkuasioilla..

Vielä sen verran, että palstahistoriani aikan tehty huomio on myös, että olipa kyse mistä hyvänsä mikä minua kiinnostaa ja mielipide jostain asiasta joka on aitoa omaani on aivan varmasti vastoin sinun kiinnostustasi tai mielipidettäsi.

Ei ihmisen arvoa mitätä pikkuasioilla ei todellakaan jos ne pikkuasiatkaan eivät koskaan ole yhdensuuntaisia, nin ne eivät ole.

Mutta kuten sanoit olemme niin erilaisia, sinä kuu minä aurinko ; )

• näin on näreet..
        korppis kirjoitti:

Vielä sen verran, että palstahistoriani aikan tehty huomio on myös, että olipa kyse mistä hyvänsä mikä minua kiinnostaa ja mielipide jostain asiasta joka on aitoa omaani on aivan varmasti vastoin sinun kiinnostustasi tai mielipidettäsi.

Ei ihmisen arvoa mitätä pikkuasioilla ei todellakaan jos ne pikkuasiatkaan eivät koskaan ole yhdensuuntaisia, nin ne eivät ole.

Ei kai pitäisi mun enää hämmentää tätä soppaa, mutta en voi olla laittamatta korttani kekoon.
        Niinhän se on, että me ihmiset ollaan eri asioista pitäviä ja jokainen oma yksilönsä. Mun mielestäni sun "korppis" ei pitäisi ottaa hernettä nytkään nenuun, jos toista ei kiinnosta kynnet tai sun mielipiteesi asiasta. Saattaa olla, että teillä on ihan eriävät mielipiteet joka asiasta, pienestäkin.

Voipi olla, että toinen on ihan erilainen persoona, mutta tuota en saata allekirjoittaa, että millä mitalla toinen on kuu ja toinen aurinko:))))). Onko kuu jotenkin vähäpätöisempi mielestäsi kuin aurinko?

• näin on näreet.. kirjoitti:

Ei kai pitäisi mun enää hämmentää tätä soppaa, mutta en voi olla laittamatta korttani kekoon.
        Niinhän se on, että me ihmiset ollaan eri asioista pitäviä ja jokainen oma yksilönsä. Mun mielestäni sun "korppis" ei pitäisi ottaa hernettä nytkään nenuun, jos toista ei kiinnosta kynnet tai sun mielipiteesi asiasta. Saattaa olla, että teillä on ihan eriävät mielipiteet joka asiasta, pienestäkin.

Voipi olla, että toinen on ihan erilainen persoona, mutta tuota en saata allekirjoittaa, että millä mitalla toinen on kuu ja toinen aurinko:))))). Onko kuu jotenkin vähäpätöisempi mielestäsi kuin aurinko?

Kuu ja aurinko ovat, yö ja päivä, vastakaisilla puolilla, kuuma ja kylmä, kuuta voi katsella paljain silmin, aurinkoon on vaikeaa katsetta kohdistaa, silmät menee sirrilleen ja poskia alkaa punottamaan, hiki nousee pintaan. Aurinkoa kaivataan se on välttämätön elämän energian lähde. Kuu valaisee pimeässä. Kuuta tuijottaessa on syytä laittaa villapaita käsivarsille kesälläkin, ettei tule vilu. Kuu tekee romattiseksi aurinko villiksi jne ; ))))

• näin on näreet...
        korppis kirjoitti:

Kuu ja aurinko ovat, yö ja päivä, vastakaisilla puolilla, kuuma ja kylmä, kuuta voi katsella paljain silmin, aurinkoon on vaikeaa katsetta kohdistaa, silmät menee sirrilleen ja poskia alkaa punottamaan, hiki nousee pintaan. Aurinkoa kaivataan se on välttämätön elämän energian lähde. Kuu valaisee pimeässä. Kuuta tuijottaessa on syytä laittaa villapaita käsivarsille kesälläkin, ettei tule vilu. Kuu tekee romattiseksi aurinko villiksi jne ; ))))

Toi olikin oikein valaiseva "esitelmä" ja antaa tarkan kuvan ajatusmaailmastasi korppis:((((.

• näin on näreet... kirjoitti:

Toi olikin oikein valaiseva "esitelmä" ja antaa tarkan kuvan ajatusmaailmastasi korppis:((((.

Et sitten ymmärtänyt mitään kuten osasin oivaltaa.

Kuu ja aurinko ovat vastakohtia toisilleen niin positiivisessa kuin negatiivisessa mielessä. Joku palvoo kuuta joku rakastaa aurinkoan.

Joku osaa provota laittamalla ne sellaiseen järjestykseen vertailussa, että auringon sokaisemana viisaskin lintu lentää vasten kirkasta ikkunaa.

Minä en saanut mitään kuvaa sinun ajatusmaailmastasi ; )) ainoastaan tajusin sinut huumorintajuttomaksi.

• ?________
        korppis kirjoitti:

Et sitten ymmärtänyt mitään kuten osasin oivaltaa.

Kuu ja aurinko ovat vastakohtia toisilleen niin positiivisessa kuin negatiivisessa mielessä. Joku palvoo kuuta joku rakastaa aurinkoan.

Joku osaa provota laittamalla ne sellaiseen järjestykseen vertailussa, että auringon sokaisemana viisaskin lintu lentää vasten kirkasta ikkunaa.

Minä en saanut mitään kuvaa sinun ajatusmaailmastasi ; )) ainoastaan tajusin sinut huumorintajuttomaksi.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta tuskinpa muutamasta palstarivin sanasta voi tehdä diagnoosia kenenkään huumorittomuudesta.
        Itse vaikutat tosikolta kovine sanoinesi.
        Vain sinunko omasi on totuus?

• ?________ kirjoitti:

Asiahan ei minulle kuulu, mutta tuskinpa muutamasta palstarivin sanasta voi tehdä diagnoosia kenenkään huumorittomuudesta.
        Itse vaikutat tosikolta kovine sanoinesi.
        Vain sinunko omasi on totuus?

Jos asia ei sinulle kuulu niin miksi otit kantaa? Hyppäsit kyssäriin näreiköstä, eikös?

Miten päädyit tosikkomaisuuteeni?

Minä tyttö se tykkään jokeltaa jonninjoutavia yhtä tyhmien kanssa kuin itse olen ; ))

• ?________
        korppis kirjoitti:

Jos asia ei sinulle kuulu niin miksi otit kantaa? Hyppäsit kyssäriin näreiköstä, eikös?

Miten päädyit tosikkomaisuuteeni?

Minä tyttö se tykkään jokeltaa jonninjoutavia yhtä tyhmien kanssa kuin itse olen ; ))

Ihme ihminen olet, miksi aina pyrit aliarvostamaan muita.
        Lienee luonteesi, joten, sillepä sinun iässäsi tuskin enää mitään voi.

Onko tämä muuten keskustelupalsta, joten, täällä on kaikilla puheoikeus, minullakin.

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

En ole kuu, enkä aurinko, vaan verta ja lihaa oleva ihminen, joka pitää kaikesta kauniista, ja omasta mielestään näkeekin sitä, muttei osaa sitä tauluksi maalata, en soitoksi solmia, enkä runoiksi pukea, vaikka mieli tekisi, joten tyytyminen vain ihalemaan toisten tuotoksia, - kynsiäsi en nähnyt joten en voinut niitä ihastella, mutta uskon että ne oli kauniit Sinun käsissäsi, minun käsiini ne semmoiset hienoudet ei sovi.

Ei millään pahalla, mutta en voi kertakaikkiaan olla samaa mieltä, jos en oikeasti sitä ole, sehän oisi ihan hölmöä ja silti mielestäni voin sanoa mielipiteeni, ja en kai myöskään loukannut Sinua...

• Pirre* kirjoitti:

En ole kuu, enkä aurinko, vaan verta ja lihaa oleva ihminen, joka pitää kaikesta kauniista, ja omasta mielestään näkeekin sitä, muttei osaa sitä tauluksi maalata, en soitoksi solmia, enkä runoiksi pukea, vaikka mieli tekisi, joten tyytyminen vain ihalemaan toisten tuotoksia, - kynsiäsi en nähnyt joten en voinut niitä ihastella, mutta uskon että ne oli kauniit Sinun käsissäsi, minun käsiini ne semmoiset hienoudet ei sovi.

Ei millään pahalla, mutta en voi kertakaikkiaan olla samaa mieltä, jos en oikeasti sitä ole, sehän oisi ihan hölmöä ja silti mielestäni voin sanoa mielipiteeni, ja en kai myöskään loukannut Sinua...

Minä yritän olla ottamatta kantaa keskusteluihin, jotka eivät minua kiinnosta. En loukkaantunut, mutta halusin laittaa kysymyksen koska otat hyvin nuivasti osaa aloituksieni teemoihin.

Sitten toisekseen, olet varmaan pannut merkille nämä asiahan ei minulle kuulu henkilöt jotka oitis hyökkäävät sinua puolustamaan, tuossa ylenpänä oiva erimerkki luit varmaan, he alkavat arvostelemaan minua ja puhumaan puolestasi ikäänkuin vatsastapuhuvat nuket.

Keittiöpsykologeja, jotka puuttuvat sanoihini ja kompastuvat omaan yksinkertaisuuteensa.

Ketähän he ovat`?

• ?_____________
        korppis kirjoitti:

Minä yritän olla ottamatta kantaa keskusteluihin, jotka eivät minua kiinnosta. En loukkaantunut, mutta halusin laittaa kysymyksen koska otat hyvin nuivasti osaa aloituksieni teemoihin.

Sitten toisekseen, olet varmaan pannut merkille nämä asiahan ei minulle kuulu henkilöt jotka oitis hyökkäävät sinua puolustamaan, tuossa ylenpänä oiva erimerkki luit varmaan, he alkavat arvostelemaan minua ja puhumaan puolestasi ikäänkuin vatsastapuhuvat nuket.

Keittiöpsykologeja, jotka puuttuvat sanoihini ja kompastuvat omaan yksinkertaisuuteensa.

Ketähän he ovat`?

Kauan olen palstaillut, sinunkin sepustuksiasi lukenut, niitä ensimmäisiäkin.
        En voi sille mitään, että moitittua tekee mieli puollustaa, anteeksi anon, heikkouttani. Ihmisiä täällä lienemme, kaikki, vai olmeja, koiria?
        Niillä arvonimillähän meitä muita nimittelit.

Omaa yksisilmäisyyttäsi saanet tykönäsi mietiskellä, jos kykenet!!
        Jos sinulla on ollenkaan sisäistä itsetuntoa.

Ihmeellistä, välillä kirjoitat ihan inhimillisesti, sitten taas havahdut selvään provoon.

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Ketähän he ovat`?

Minulla ei ole yliluonnollisia kykyjä, joten en voi tietää ketä he ovat, ja ei minulla ole halua eikä varaakaan asettua kenenkään yäpuolelle, vrt. "yksinkertaisuus".

Teetköhän nyt vain kärpäsestä härkäsen...

• nakrattaa*
        Pirre* kirjoitti:

Minulla ei ole yliluonnollisia kykyjä, joten en voi tietää ketä he ovat, ja ei minulla ole halua eikä varaakaan asettua kenenkään yäpuolelle, vrt. "yksinkertaisuus".

Teetköhän nyt vain kärpäsestä härkäsen...

Ja taas tämä ei , juu inttäminen jatkuu! Onko sitten ihan pakko osallistua toistensa sanomisiin koska se johtaa tähän samaan? Eikö ole viisainta lopettaa ennenkuin menee tähän " sinähän et minun suutani tuki" linjaan?
        Jos toinen on matalaa karjakkomallia ja toinen kuin päiväperho hepeneissään on turha kalistella, ja nolata itsejään.

• ?_____________ kirjoitti:

Kauan olen palstaillut, sinunkin sepustuksiasi lukenut, niitä ensimmäisiäkin.
        En voi sille mitään, että moitittua tekee mieli puollustaa, anteeksi anon, heikkouttani. Ihmisiä täällä lienemme, kaikki, vai olmeja, koiria?
        Niillä arvonimillähän meitä muita nimittelit.

Omaa yksisilmäisyyttäsi saanet tykönäsi mietiskellä, jos kykenet!!
        Jos sinulla on ollenkaan sisäistä itsetuntoa.

Ihmeellistä, välillä kirjoitat ihan inhimillisesti, sitten taas havahdut selvään provoon.

Helppoahan sinua on provota, lennät kärpäspaperiin kun keskustelen jonkun palstalaisen kanssa.... siis keskustelen... sinä jäät helmoihini roikkumaan ja vanhoja muistelemaan ; (

Olet se samainen masokisti joka haluaa aina uudestaan ja uudestaan turpiinsa, no sitä sait taas mitä tulit hakemaan.

• Pirre*
        nakrattaa* kirjoitti:

Ja taas tämä ei , juu inttäminen jatkuu! Onko sitten ihan pakko osallistua toistensa sanomisiin koska se johtaa tähän samaan? Eikö ole viisainta lopettaa ennenkuin menee tähän " sinähän et minun suutani tuki" linjaan?
        Jos toinen on matalaa karjakkomallia ja toinen kuin päiväperho hepeneissään on turha kalistella, ja nolata itsejään.

Pitäisikö pyytää anteeksi ettei nakerra ja rakenna kynsiää :( , miksei saa sanoa omana mielipiteenään, ja huom. omista käsistään ja kynsistään ettei halua eikä pidä kynsiensä lakkaamiseta eikä muusta semmoisesta, mutta hyväksyen moisen toisella asiaan so. persoonaan kuuluvaksi, mitä ihmeen pahaa mielipiteensä sanomisessa voi olla, sitä mie en ymmärrä :(

Mutta kaunista Suvista sunnuntaita Sinullekin, ja kaikille palstalla :)

• sivustaseuraaja
        Pirre* kirjoitti:

Pitäisikö pyytää anteeksi ettei nakerra ja rakenna kynsiää :( , miksei saa sanoa omana mielipiteenään, ja huom. omista käsistään ja kynsistään ettei halua eikä pidä kynsiensä lakkaamiseta eikä muusta semmoisesta, mutta hyväksyen moisen toisella asiaan so. persoonaan kuuluvaksi, mitä ihmeen pahaa mielipiteensä sanomisessa voi olla, sitä mie en ymmärrä :(

Mutta kaunista Suvista sunnuntaita Sinullekin, ja kaikille palstalla :)

On sielun sivistystä (jota muuten aina Korppiksen kohdalla peräänhuudat) Olla tulematta toisen ketjuun, jollei osaa kuin tyrmätä.
        On monenlaisia tapoja ilmoittaa olevansa eri mieltä ja sinun tapasi oli aika tyly?

• Pirre*
        sivustaseuraaja kirjoitti:

On sielun sivistystä (jota muuten aina Korppiksen kohdalla peräänhuudat) Olla tulematta toisen ketjuun, jollei osaa kuin tyrmätä.
        On monenlaisia tapoja ilmoittaa olevansa eri mieltä ja sinun tapasi oli aika tyly?

Onko, kai se on vain tyylini puhua - itsestäni..:(

En tunnusta että käyn koskaan kenenkään henkilöön, vai olenko sanonut esim. että olet typerä kana kun laitat kynsiäsi?

Siis Huom! tämä oli vain esimerkki toisesta mahdollisesta tyylistä käsitellä asiaa :))

Anteeksi että olen pahoittanut mieliä rumilla kynsilläni :/ ja laiskuudella hoitaa käsiäni.., jospa mie vielä oppisin joskus olemaan kuin kaikki muutkin :(

• sivustaseuraaja
        Pirre* kirjoitti:

Onko, kai se on vain tyylini puhua - itsestäni..:(

En tunnusta että käyn koskaan kenenkään henkilöön, vai olenko sanonut esim. että olet typerä kana kun laitat kynsiäsi?

Siis Huom! tämä oli vain esimerkki toisesta mahdollisesta tyylistä käsitellä asiaa :))

Anteeksi että olen pahoittanut mieliä rumilla kynsilläni :/ ja laiskuudella hoitaa käsiäni.., jospa mie vielä oppisin joskus olemaan kuin kaikki muutkin :(

Älä viitsi esittää marttyyriä.
        myönnä että tuut korppiksen ketjuun pahalla asenteella.
        että jos hän jotain, niin mä en ainakaan
        laita oma egosi joskus syrjään ja ota asia asiana
        kuten sanoin on monta tapaa kertoa että on eri mieltä tai ei tee niinkuin aloittaja sun vastauksistas haisee jo kauas että tuut vain riitelemään
        pahoittanut mun mieleni?
        älä ota niin suurta roolia, en ota näitä sivuja niin tosissani että pahottaisin mielen jonku toisen egon ylilyönneistä
        aika naurettava olet kyllä :D :D:D:D:D:D
        juoksase nyt tutkimaan kaikkien galleriat että kuka on paikalla sehän sun päähommaas on

• bessie*

kuten sanoin on monta tapaa kertoa että on eri mieltä tai ei tee niinkuin aloittaja sun vastauksistas haisee jo kauas että tuut vain riitelemään
        pahoittanut mun mieleni?
        älä ota niin suurta roolia, en ota näitä sivuja niin tosissani että pahottaisin mielen jonku toisen egon ylilyönneistä
        juoksase nyt tutkimaan kaikkien galleriat että kuka on paikalla sehän sun päähommaas on

Epäonnistunut nikki sinulla, mielestäni.

Viestisi ei ole edes sinänsä harmitonta provosointia, se on aivan selvää raukkamaista kiusaamista.

Otitko huomioon, että ketjun viestit ovat kaikkien luettavissa.

• Pirre*

pahoittanut mun mieleni?

Joopa joo, kukin tulkitsee omallaa tavallaan ja omista lähtökohdistaan toiten kirjoituksia, - sinäkin omallasi, ja Siulla lienee siihen syysi ja oikeuskin.

P.s. en ole marttyyri, ei miun tarvia olla, - ja näyttämö on Sinun voit jatkaa, miulla ei ole mitään lisättävää eikä pois otettavaa, joten ole hyvä!

• ?____________
        korppis kirjoitti:

Helppoahan sinua on provota, lennät kärpäspaperiin kun keskustelen jonkun palstalaisen kanssa.... siis keskustelen... sinä jäät helmoihini roikkumaan ja vanhoja muistelemaan ; (

Olet se samainen masokisti joka haluaa aina uudestaan ja uudestaan turpiinsa, no sitä sait taas mitä tulit hakemaan.

Jospa osaisit pitää faktat kaalissasi??
        Ihmeellinen on mielenmaailmasi, onneksi omani on kauniimpi, tosin olen kaunis nainenkin.
        Jyrsihän kynsiäsi!!
        Turisehan turpaillen!! Senhän osaat!
        Kauniita tuuulahduksia Nuakselle!

• ?
        bessie* kirjoitti:

Epäonnistunut nikki sinulla, mielestäni.

Viestisi ei ole edes sinänsä harmitonta provosointia, se on aivan selvää raukkamaista kiusaamista.

Otitko huomioon, että ketjun viestit ovat kaikkien luettavissa.

Jes. Ja viestien mukaan muodostetaan kuva niiden kirjoittajasta, eikä se ole kovinkaan imarteleva "sivustaseuraajan" kohdalla.

;)

Aloittaja peräänkuulutti mielipiteitä tekokynsistä, saikin niitä, mutta kaikki vastaukset eivät kelvanneet. Miksiköhän?

• sivustaseuraaja
        Pirre* kirjoitti:

Joopa joo, kukin tulkitsee omallaa tavallaan ja omista lähtökohdistaan toiten kirjoituksia, - sinäkin omallasi, ja Siulla lienee siihen syysi ja oikeuskin.

P.s. en ole marttyyri, ei miun tarvia olla, - ja näyttämö on Sinun voit jatkaa, miulla ei ole mitään lisättävää eikä pois otettavaa, joten ole hyvä!

kotkoti kotkoti ylväs poistuinen takavasemmalle varma konsti kun jää häviölle

• kjwqpdopow
        ? kirjoitti:

Jes. Ja viestien mukaan muodostetaan kuva niiden kirjoittajasta, eikä se ole kovinkaan imarteleva "sivustaseuraajan" kohdalla.

;)

Aloittaja peräänkuulutti mielipiteitä tekokynsistä, saikin niitä, mutta kaikki vastaukset eivät kelvanneet. Miksiköhän?

varmaa ihan ikhuu olla noin ylväs ja päästä moralisoimaan
        tekopyhä kotkolauma täällä jyrää

• .--.

kotkoti kotkoti ylväs poistuinen takavasemmalle varma konsti kun jää häviölle

Pirre ei jää koskaan häviölle, hänen terve järkensä on upea.
        Ole sinä mikä keppihevonen haluatkin.

• kyllä naurattaa
        .--. kirjoitti:

Pirre ei jää koskaan häviölle, hänen terve järkensä on upea.
        Ole sinä mikä keppihevonen haluatkin.

aika halpaa kehua itteensä puskista vanhoja temppija nuo kyullä tunnetaan
        pirre sä olet säälittävä nettiaddikti

• Pirre*
        kyllä naurattaa kirjoitti:

:)))) niin minnuukkii :))) - höpsö olet kun luulet että nielasen syötin :)

• mene jo
        Pirre* kirjoitti:

:)))) niin minnuukkii :))) - höpsö olet kun luulet että nielasen syötin :)

älä niele
        kaikki tiedetään että osaat jo temput niin kauan olet palstoilla häröillyt ja egos pönkittänyt nytkin yrität saada puskasta yliotteen ylenmääräisellä makeudella miehetön ämmä olet jolla ei ole muuta tekoa kuin roikkua palstalla päivisin öisinkin
        monilla nikeillä puskassa ja vielä muutenkin galleriahöränä
        hanki elämä se on siellä uilkona missä on nyt ihana päivä ja sinä vaan siinä ruudun edessä silmät kiihkeinä katsomassa missä olisi riitaa ja osallistumassa

• .--.
        kyllä naurattaa kirjoitti:

Luulitko luulottelija, että kommenttini oli Pirren itsensä kirjoittama?
        Etpä voisi enemmän erehtyä.
        Mutta, ihminenhän on märehtiväinen, ei kun erehtyväinen. :))))))))))
        Pirrellä on selkärankaa, vaikka sulle antaa.

• RIMMIR

Omat ja rumat, saamattomuus tekee ettei edes viilaa niitä omia kauniiseen muotoon, olen saanut jopa joululahjaksi kynsienhoito setin ja öljyjä , lakkoja ym. Mutta nii vaan jää tekemättä. Kynnet kyllä kasvavat vaan kun on tuo pikkumussukka syntynyt muutama kuukausi sitten niin aina kun kuule että on tulossa mummille kylään tai itse olen menossa luokseen niin täytyy leikata ne pitkät kynnet lyhyemmiksi.

Työkaverilla on rakennekynnet ja tosi kauniit, käy parin kuukauden välein niitä huoltamassa ja saa aina niin kauniita erikoisia lakkauksia ja koristeita niihin kynsiin.

• Yöt lasissa

Älä yritä! Toi on sellaista piilokirjoittelua. Otsikosta heti näkee että tarkoitat hampaita ja sulla arvatenkin on ne jälkimmäiset:/

• Kyllä siinä tekarit mukluaa kun kynsiä pureskellaan, eikös ; )))

• Olen kanssasi ihan samaa mieltä.
        Korppis on opetellut minua hyvin.
        Vaan ihan ei vielä osaa.
        Ihmetykseni onkin suuri että jotkut ottavat tällaisen "halutulla, väärällä tavalla".
        Muuten on minulle se ja sama nuo tekohampaat, kohta ne ovat minullakin.
        Mutta kahta en vaihda, tissit saavat olla kokoisensa.
        H.

• Rakennekynnet ovat kallista hupaa, kynsien huolto tehdään pääsääntöisesti kolmen neljän viikon välein ja minun kynsienhuoltaja pyytää 60 euroa kerralta. No kevät oli nopisteluaikaa ja nyt opetellaan elämään omilla kynsillä. Kirjoitin jo tuolla ylenpänä, että olen opetellut kynsien maalausta ja se vasta on kivaa puuhaa joskin vie jonkin aikaa päiväohjelmasta.

Esim. nyt kynteni ovat epätasaisia pituudeltaan, joten tein pitkittäissuuntaan kaarevat raidoitukset kolmella eri värillä, tuli aika veikeät ja tasoittivat pituuseroja.

• lejanna

Jos saan sanoa, minusta nykymalliset, taltanlaiset rakennekynnet, ovat vähän rumia, kuin majavan etuhampaat.
      Olen aina silloin, tällöin kasvattanut kotkan kynnet, mutta niiden kanssa on hieman hankalaa tulla toimeen.
      Minulla oli vuonna kivi ja sakset pikkuserkku, joka järsi varpaankyntensäkin verille, huh ja hyh!

Tämä nyt ei kuulu asiaan, mutta nykyiset "julkimokaunottaret" ovat usein tekotalttakyntisia, Botoxia siellä ja täällä, muuten laihoja, tukkaa lisätty keinotekoisesti.
      Naama saakin sitten olla kuin petolinnun peräpeili, sillä ei niin väliä, helei. :))
      Sulkeudun suosioonne.
      .

• Kun minulle laitettiin ekakertaa rakennekynnet, rumien pienten omien kynsieni päälle laitettiin ensin akryylikynnet, jotka geelattiin. Koska olin syönyt kynsiäni, niiden ainoa oikea muoto oli taltta, muuten lopputulos olisi ollut suipponupo.

Nyt kun keinolisät on kasvaneet pois, pidän kynsiäni lyhyehkönä ja talttamaisina oman kynsimalliani mukaillen.

Eli kysymys ei ole nykymallisesta taltat vaan kynnet muotoillaan asiakkaan omien kynsien mukaan, joillekin suipot ja punaiset joillekin taltat ja kuvioidut jne.

http://rakennekynnethelposti.com/akryylikynnet

• hyrsk.....

Omat halvat?
      Mutta aidot.
      Ei tekojalkakaan ole kuin apuväline, kuten eivät ole muuta rakennekynnetkään.
      Karmeata sairautta, purra kynsiään.

"Kynsien pureskelu eli onykofagia on yleinen tapa ihmisillä. Se saattaa ilmentää hermostuneisuutta tai tylsistyneisyyttä. Joskus kynsien pureskelu kehittyy pakko-oireiseksi häiriöksi. Kynsiään säännöllisesti pureskelevat 30 % 7-10 -vuotiaista lapsista ja 45 % teini-ikäisistä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kynsien_pureskelu

• sili konitonkin

Minulla on kauniit kädet ja halvat kynnet ihan omasta takaa, että en tarvitse mitään kalliita tekojuttuja.
      Usein olen ihmetellyt, kuinka niillä kynsillä, siis teko sellaisilla pystyy mitään tekemään, tarkoitan oikeita töitä.

• Työkalupakki.

Kynteni ovat niin hyväkuntoiset, etten tarvitse tekosellaisia. Hoidan hyppyseni huolella ja viilaan, kiillotan ja lakkaan kynteni ihonvärisellä/beigellä lakalla, joskus harvoin kirkkaanpunaisella. Mitkään koristekuviot eivät sovi tyyliini eikä pukeutumiseeni.

Jotta ei tulisi epäselvyyttä siitä millaiselta kynteni näyttävät, tässä kuva kynsistöstä joka on lähellä omanlaisiani.... ;)
      http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/22620/1520838.jpg

PS. En ole koskaan syönyt kynsiäni.

• : ))

Kauniit ja terveet, onnelliset kynnet.

• sili konitonkin

Kyllä nuo kynnet, kuten omanikin, aina feikkikynnet voittaa sekä kauneudessa, että käytännöllisyydessä.

• Työkalupakki.
        : )) kirjoitti:

Kauniit ja terveet, onnelliset kynnet.

Terveet ja onnellisetkin jos muistan käyttää suojahanskoja kun altistan koparani likaisille hommille. :)
        Ikinä ei ole jäänyt mikään homma tekemättä kynsien takia. Työkalu siinä missä ruuvimeisseli, maalisuti tai multaharava. Mutta kaluistani pidän hyvää huolta. :)

• Heips!

Heräsin puoli kymmeneltä ja kun palasin aamun täysistunnosta pihanperiltä katseeni jähmettyi isoon koivuun, joka oli neljästä metristä poikki ja retkotti toisen koivun ylähaarassa. Tuuli oli tehnyt tehtävänsä koivuvanhuksen oli aika lähteä. Kaatumissuunta oli kohti sähköjohtoja ja napurin vierasmökkiä. Siinä välissä oli myös pieni salaattimaani.

Onneksi sähkökaapissani oli sähköyhtiön puhelinnumerot. Soitin apua ja pian kaksi komeaa miestä puuhasteli nosturiauton kanssa koivun kimpussa. Keräilin koivun oksia maasta ja katkoin niitä vastaksiksi. Pitää vielä sitoa ne jahka kerkiän. Vatssassani oleva ntikku alkoi kiukuttelemaan kun vedin rankoja kasaan, piti lopettää ja tulla pirttiin lepäämään nälkäkin yllätti.

Pitänee kutsua metsuri ja tehdä inventaario puitten kunnosta ja pätkiä vanhimpia koivuhaloiksi. Onneksi pahimmilta haavereilta on vielä vältytty.

Mutta asiaan, olisin sangen onnellinen jos kynteni olisivat vahvat ja hyväkuntoiset luonnostaan. Nykin vaikka en niitä syö ne ovat vielä liuskeiset koska rakennekynsien irrotessa liima vei osan kynsieni pinta-ainesta pois.

Laitan linkin, jonka gallerian keskiosassa ovat kynteni ennen tekokynsien asennusta ja asennuksen jälkeen.

http://www.kynsipistevuokatti.net/

• Kalukaija
        korpikirjailija kirjoitti:

Heips!

Heräsin puoli kymmeneltä ja kun palasin aamun täysistunnosta pihanperiltä katseeni jähmettyi isoon koivuun, joka oli neljästä metristä poikki ja retkotti toisen koivun ylähaarassa. Tuuli oli tehnyt tehtävänsä koivuvanhuksen oli aika lähteä. Kaatumissuunta oli kohti sähköjohtoja ja napurin vierasmökkiä. Siinä välissä oli myös pieni salaattimaani.

Onneksi sähkökaapissani oli sähköyhtiön puhelinnumerot. Soitin apua ja pian kaksi komeaa miestä puuhasteli nosturiauton kanssa koivun kimpussa. Keräilin koivun oksia maasta ja katkoin niitä vastaksiksi. Pitää vielä sitoa ne jahka kerkiän. Vatssassani oleva ntikku alkoi kiukuttelemaan kun vedin rankoja kasaan, piti lopettää ja tulla pirttiin lepäämään nälkäkin yllätti.

Pitänee kutsua metsuri ja tehdä inventaario puitten kunnosta ja pätkiä vanhimpia koivuhaloiksi. Onneksi pahimmilta haavereilta on vielä vältytty.

Mutta asiaan, olisin sangen onnellinen jos kynteni olisivat vahvat ja hyväkuntoiset luonnostaan. Nykin vaikka en niitä syö ne ovat vielä liuskeiset koska rakennekynsien irrotessa liima vei osan kynsieni pinta-ainesta pois.

Laitan linkin, jonka gallerian keskiosassa ovat kynteni ennen tekokynsien asennusta ja asennuksen jälkeen.

Kaikeksi onneksi puuvanhuksilla on älyä kaatua niin ettei kukaan jää alle. :)
        Koivusi lämmittäköön sinun saunasi kesällä ja mökkisi talvella...elämänkaarensa tulee täyteen pitkän työpanoksen jälkeen. Istuta uusi vanhan tilalle!

Fiksut kynnet sait omiesi tilalle. Joskus hyvinvointi ja itsensä helliminen on hintansa väärti.

• meeriamanda

Heips!

Upeita oli kynnet, katseeni kiinnittyi siihen viimeiseen alarivillä olevaan kuvaan jossa oli violetilla lakattu käsien- ja varpaan kynnet, kaunista....vaa ne naisensormukset nostivat jo elettyjä elämänvaiheita mieleeni. Sillä itselläni oli samanlaiset, erikoista siinä ettei ne ihka tavalliset ns. sileät, vaan on kuin vuoltu reunasta osa pois...kun katsoo tarkasti kuvaa sen huomaa, siksi niihin kauansitten ihastuin.

• Kalukaija kirjoitti:

Kaikeksi onneksi puuvanhuksilla on älyä kaatua niin ettei kukaan jää alle. :)
        Koivusi lämmittäköön sinun saunasi kesällä ja mökkisi talvella...elämänkaarensa tulee täyteen pitkän työpanoksen jälkeen. Istuta uusi vanhan tilalle!

Fiksut kynnet sait omiesi tilalle. Joskus hyvinvointi ja itsensä helliminen on hintansa väärti.

Kiitos, olet sisäistänyt aloitukseni... terveys ja hyvinvointi ja itsensä helliminen. Elämän tärkeimmät tavoitteet meille kaikille.

Laihduttaminenkaan ei ole aina helppoa ja muiden kokemukset auttavat pysymään ruodussa. Kun pääsee tupakanpoltosta elämä alkaa maistua paremmalle. Jäätelökin maistuu kuten silloin lapsena.

Kaikissa pakkomielteissä on tie vapauteen ja kaikki konstit, jotka auttavat vapautumaan niistä ovat tervetulleita ongelmien kanssa kamppailivalle.

Haukkuminen tai itsensä kehuminen ei...ei...ei auta henkilöä joka odottaa asiallista vertaistukea. Oppivana ihmisenä olen saanut paljon tästä ketjusta... En todellakaan enää ala puremaan kynsiä. Se on nyt loppu. Ja kun näin sanon olen vakavissani.

Olen ollut ulkona lähes koko päivän. Tein kaksitoista saunavastaa, jotka roikkuvat nyt leluvaraston katton rajaan sidotussa narussa. Latvaoksat laiton rantaveden rajaan pötkölleen, sieltä otan oksia ja laitan juhannuskoivuiksi portaiden pieleen ja sidon saunavastoja niin kauan kuin lehdet ovat kunnossa.

Uunissa muhii possunfilettä, herkkusieniä, kirsikkatomaatteja, paprikaa, ei kun syömään ; )

Kiitos myös sinulle tuntematon, joka pistit akkoja ruotuun tuolla ylenpänä,
        Oli ihana lukea, että joku seuraa myös muidenkin kirjoituksia ja huomaa sen mitä itsekin olen pannut merkille.

Tuuli alkaa laimeta, poskeni ovat punaiset ja niitä tulittaa ; )

• ämmänlänget.....

Kiitos, olet sisäistänyt aloitukseni... terveys ja hyvinvointi ja itsensä helliminen. Elämän tärkeimmät tavoitteet meille kaikille.

Laihduttaminenkaan ei ole aina helppoa ja muiden kokemukset auttavat pysymään ruodussa. Kun pääsee tupakanpoltosta elämä alkaa maistua paremmalle. Jäätelökin maistuu kuten silloin lapsena.

Kaikissa pakkomielteissä on tie vapauteen ja kaikki konstit, jotka auttavat vapautumaan niistä ovat tervetulleita ongelmien kanssa kamppailivalle.

Haukkuminen tai itsensä kehuminen ei...ei...ei auta henkilöä joka odottaa asiallista vertaistukea. Oppivana ihmisenä olen saanut paljon tästä ketjusta... En todellakaan enää ala puremaan kynsiä. Se on nyt loppu. Ja kun näin sanon olen vakavissani.

Olen ollut ulkona lähes koko päivän. Tein kaksitoista saunavastaa, jotka roikkuvat nyt leluvaraston katton rajaan sidotussa narussa. Latvaoksat laiton rantaveden rajaan pötkölleen, sieltä otan oksia ja laitan juhannuskoivuiksi portaiden pieleen ja sidon saunavastoja niin kauan kuin lehdet ovat kunnossa.

Uunissa muhii possunfilettä, herkkusieniä, kirsikkatomaatteja, paprikaa, ei kun syömään ; )

Kiitos myös sinulle tuntematon, joka pistit akkoja ruotuun tuolla ylenpänä,
        Oli ihana lukea, että joku seuraa myös muidenkin kirjoituksia ja huomaa sen mitä itsekin olen pannut merkille.

Tuuli alkaa laimeta, poskeni ovat punaiset ja niitä tulittaa ; )

Akkoja ruotuun?? Kiitos, taas.
        Komparatiivissa on muuten aina m-kirjain.
        Katsotko koskaan peiliin oppiaksesi itsestäsi?

• omat kynnet on..

.....lisää Kauneus- ja terveyspalstalla.

• omat kynnet on.. kirjoitti:

.....lisää Kauneus- ja terveyspalstalla.

Huomasin, että vedit vanhan ketjuni esiin, syytä miksi sen teit en tiedä.

Olen hyvin tyytyväinen kokeiluuni tekokynsistä. Kesällä annoin tekokynteni pudota sen tein kun ne kasvoivat yli ja pidin omat kynteni ensin lyhyinä kunnes terve kynsiaines oli vahvistanut . Minulla on nyt vahvat kauniit omat kynnet.

Meillä on erilaisia paheita, joista pääsee eroon jos vain on riittävästi tahdonvoimaa.

Lopetin tupakinpolton kokonaan helmikuussa vuonna 1997.
        Laihdutin 28 kg vuonna 2005. Painoni tasaantui lopuksi noin 20 miinuskiloon ja on pysynyt siinä.
        Kynsiäni olen naperrellut ikäni, välillä vähemmän välillä enemmän, mutta en napertele enää, kiitos tekokynsikokeilun.

• narskjanursk

Kalleusko tekee tekokynsistä hienot??
      Kaikkea kanssa.
      "Millaisia kokemuksia sinulla on rakennekynsistä?"
      Ei yhtään millaisia, ketkään tuntemani ystävät eivät ole harrastaneet kynsien syöntiä. :)))) Muutakin ruokaa on heillä riittänyt.

• hei haloo!

Aika tylsä ja typerä.
        Mistä lähtien on kielletty kysymästä millaisia kokemuksia toisilla on.
        Jollei sinulla ole, miksi puutut koko keskusteluun.
        Mene ohi jollei kiinnosta, mikä pakko on tulla sontaa läiskimään ruuttuun?
        Jollei sulla ole kokemuksia, mistä tiedät onko halvat vai kalliit hyvät?

• ...
        hei haloo! kirjoitti:

Aika tylsä ja typerä.
        Mistä lähtien on kielletty kysymästä millaisia kokemuksia toisilla on.
        Jollei sinulla ole, miksi puutut koko keskusteluun.
        Mene ohi jollei kiinnosta, mikä pakko on tulla sontaa läiskimään ruuttuun?
        Jollei sulla ole kokemuksia, mistä tiedät onko halvat vai kalliit hyvät?

Kummalla kädellä pyyhit arseesi vessassa, meneekö jaskaa kynnen alle?

Heko!!

• bessie*
        ... kirjoitti:

Kummalla kädellä pyyhit arseesi vessassa, meneekö jaskaa kynnen alle?

Heko!!

Vasemmalla.
        Joskus harvoin annan kynteni kasvaa aika pitkiksi. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia pyyhkimisen kanssa. Tosin käytänkin kyllä wc-paperia ja osaan sormianikin liikuttaa ja taivutella tilanteiden vaatimalla tavalla.

Seko seko!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe