Hei,
kaikki jotka kävivät 31.5 maa- ja metsätaloustieteellisen valintakokeissa olisi hauska kuulla teidän kokemuksia! Itse hain kotieläintieteeseen ja koe oli mielestäni aikalailla samanlainen kuin olin ajatellut. Tosin biologian esseitä en olisi odottanut...
Maa- ja metsätaloustieteellinen
10
708
Vastaukset
- marikha
Moips!
Sain ainakin sen 5p a:sta. B:stä en osaa viel yhtää sanoa toivotaan et se 5 väh. tulee sieltkin. Koe oli aika hankala, koska siin oli just se 1 tai 2 oikein a:ssa. Viime vuonnahan 10p riitti sisäänpääsyyn. Toivotaan toivotaan.... Biologian esseet oli aika haastavia muuten b osio ok. - Jooppasenjoo
Taloustieteiden A osio oli odotettavan heleppo, mutta B osion esseitä oltiin näemmä supistettu puolella, elikkäs neljään kysymykseen, sisältäen 2 kyssäriä per kirja. Miltäs nuo kyssärit tuntuivat?
- Sundo
Hei tännehän on tullut elämää!
Itse siis hain kotieläintieteeseen ja meilläkin koe koostui a-osion 20 monivalinnasta ja b-osion 4 esseestä. Monivalinnat olivat mielestäni helpompia kuin edellisenä vuotena mutta tosiaan tuo 1 tai 2 oikein tuo haastavuutta.
B-osion 2 esseetä oli bilsasta, joka yllätti täysin. Kyllä meinas paniikki iskeä, koska en ole lukenut bilsaa sillä ajatuksella, että esseetä joutuisin siitä kirjoittamaan. No loppujen lopuks sain niihinkin aika kelpo vastaukset (ainakin omasta mielestä ;D). Kaks esseetä oli kirjasta, mutta kysymykset olivat keskenään hyvin samanlaisia, joten ne eivät mielestäni mitanneet pääsykoekirjan hallintaa.
Jännäksi menee miten käy valinnoissa. Saattaa olla, että ainakin kotieläintieteessä pisterajat nousevat.
Viestiketjun nimessä on muuten virhe! Sen täytyisi olla vissiin maatalous- ja metsätieteellinen. Hyvä minä. - spammibotti
Hain elintarvike-ekonomiaan ja kuluttajaekonomiaan.
A-osion monivalinnat oli vaikeustasoltaan samaa luokkaa kuin viime vuonna. Seassa oli pari pientä miinaa, joilla koitettiin saada hakijaa sekaisin. Sain A-osiosta 16/20 pistettä. Yhdestä tehtävästä en ole aivan varma mitä siihen vastasin. Jos se sattuisi olemaan oikein niin pisteet olisi 17/20. Toivottavasti vastasin siihenkin oikein...
B-osion esseiden karsiminen neljään tuli minullekin yllätyksenä. Siihen ensimmäiseen tehtävään EU:n talous- ja rahaliitosta tjsp en osannut vastata mitään sellaista, josta voisi saada edes yhden säälipisteen. Mietin että pitäisikö kirjoittaa vakaussopimuksista ym., mutta ajattelin että ei ne voi olla noita... :) Olisi sittenkin vaan pitänyt.
Nash-tasapainotehtävään ja tasetehtävään vastasin mielestäni hyvin kattavasti, joten niistä odotan hyviä pistemääriä. Siihen neljänteen tehtävään kilpailustrategioista vastasin ne Porterin "hintajohtajan", "erilaistajan" ja "kohdistajan". Koitin vielä laittaa jokaiseen jonkinlaisen tosielämän esimerkin. Toivottavasti tuostakin esseestä tulisi piste tai pari.
Saattaa mennä hyvin tiukalle että pääsenkö lukemaan elintarvike-ekonomiaa. Viimeksi jäin kahden pisteen päähän rajasta. - Sundo
spammibotti toivotaan, että pääset! Onneksi ei kilpailla samoista paikoista ;D
Tietääkö kukaan milloin tulokset julkaistaan. Hakuoppaassa luki, että viim. 19.7 mutta miltei aina ovat tulleet aiemmin. Ei varmaankaan kannata soittaa ja kysellä tuloksistaan ennen kuin julkaistaan netissä?
Luulin jo, että voisi unohtaa nämä kokeet ja sitten lähempänä heinäkuuta havahtua tulosten julkaisemiseen. Taitaapa vain olla niin, että malttamattomuus kasvaa päivä päivältä. Olisipa jo heinäkuu! - Jooppasenjoo
Hei Spammibotti! Voipi olla että molemmat päädytään elintarvike-ekonomiaan, itse laskin kanssa ton 16/20, 18/20 ois pitänyt saada tuosta. Itse runoilin kasvusopimuksen, oikeilla asioilla ja väärillä numeroilla (numerot ristiin), Nash täysin oikein ja kilpailustrategiat pitäisi olla 5/5, tase päin seiniä. :-/ Jos ei pisterajat nouse viimevuodelta pahasti, niin eiköhän inessä olla!
- Sundo
Tietääkö kukaan milloin tulokset tulee? Jännittää...
- Kuluttajaeko
täälläkin lasketaan päiviä. Luulen et ens viikon loppupuolella ainakin hyväksytyt hakijat saavat kirjeen, viime vuonna ainakin näin.
Itse hain kuluttajaekonomiaan ja toivon kovasti ettei pisteraja nouse viime vuodesta, jotta saan paikan:/
- Sundo
Hhihihi! Jutustelin puhelimessa tiedekunnon opintosihteerin kanssa. Tulokset tulevat huomenna aamupäivällä nettiin ja tänään lähtee kirjeet ;D
- Yeshhh
Meikällä ainakin puski kirjettä kotiin tänään, paksua kirjettä...:) 30.25/40 pisteet. Minkäsmoisia pisteytyksiä ihmiset ovat saaneet?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770