-Montako sivua tunnissa yleensä luette? mikä on lukunopeutenne?
-Mikä on normaali lukunopeus?
Yleensä luen itse noin 20sivua tunnissa. nopeimmillaan 30s/tunnissa.
Esim. jos luen Remeksen aikuisten dekkareita.
Jos luen lukio-oppikirjaa nopeuteni on noin. 10s/tunnissa, koska pysähdyn miettimään opeteltavaa asiaa.
Itselläni on lukihäiriö ja olen 18 vuotias.
Sivua tunnissa-lukunopeus?
2
548
Vastaukset
- aloittaja1
13 lukukertaa, ei yhtään vastausta.....hmmmmm.
- kolmoinen
Olen lukenut kokonaisen kirjan yhden vuorokauden aikana vain muutaman kerran eläissäni. Minulla ei ole todettu lukihäiriötä. Mainitsemaasi lukunopeuteen en yllä. 250-sivuiseen romaaniin menee vähintään 2-3 päivää. Minulla on koko päivä aikaa lukea. Huomaan lukiessani laskevani tavan takaa, montako prosenttia kirjasta olen saanut luettua ja montako vielä on jäljellä. Lisäksi yritän ennakoida miten nopeasti saan koko soosin luetuksi. En ole mikään himolukija, mutta jotain yritystä toisinaan löytyy. Mikään kirja ei ole koskaan tuntunut sellaiselta, että olisin rakastunut siihen saatikka että allekirjoittaisin kaiken siinä sanotun. Monissa kirjoissa on hyviä jaksoja, mutta mikään kirja ei ole koskaan tuntunut parhaalta lukemaltani kirjalta.
Lukemisen sivunopeus tietysti riippuu myös sivujen koosta ja käytetystä kirjasintyypistä ja -koosta. Lukunopeuteen vaikuttaa lisäksi se, tuntuuko jokin kohta kirjassa kiinnostavalta, hankalasti ymmärrettävältä tai joutavanpäiväiseltä. Keskiarvokseni ehkä saan noin 10 sivua tunnissa. Parhaimmillaankaan en yllä kuin ehkä 25 sivuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770