Tervehdys. Minulla on viisi vuotta vanha Yamahan F40 nelitahtivehje. Hieno laite ja hyvin tuuppaa mutta merkkiliikkeen edustaja sanoi että kuuluu vaihtaa jakopään ketju neljän vuoden käytön jälkeen. Totesin että kovin vähän olen ajellut, mutta vastaus oli että neljän vuoden jälkeen kuuluu vaihtaa. Ketju maksaa 150 ja merkkiliikkeen vaihtotyö päälle ja kuljetukset. Automaailmassa on totuttu vaihtelemaan jakopään hihnoja mutta ketjun vaihtamisesta en ole kuullutkaan. Muilta venemiehiltä olen kysellyt ja ovat sanoneet että ei ole tullut pieneen mieleenkään ruveta ketjua vaihdattamaan. Minkähänlainen ketju siellä on ja mikä sen päälle oikein käy. Itse epäilen markkinavoimia.
Yamaha F40 BET jakopään ketju
5
2910
Vastaukset
- chefe
Ei ole ollenkaan ketjua, vaan hihna.
- pavepave
ei siellä ketjua ole vaan hihna.
Ryöstöä ryöstöä koko merkkiliike paskat
Hihna kestää varmuudella 10 vuotta / tai 3000 tuntia , sitten voi tutkia ajetaanko sama lisää vai vaihdetaanko.
Itsekin sen vaihtaa alle tunnin , ja tarvikeliike myy juuri samoja hihnoja arviolta 40 eur - deeyyii
Tossa koneessa ei ole hihnan kiristintä, joten toi viiden vuoden vaihtoväli tuntuu jo hieman ylimittaiselta. Omasta vastaavasta koneestani hihna löystyi 4:n vuoden kohdalla jo sen verran että pomppasi pykälällä.
Eli pistä hihna vaihtaen, vaikka sitten itse jos haluat säästää jonkun kymmenen eruoa. Noi vaihtoon tarvittavat työkalut syövät ekan hihnan vaihdon melkein kannattamattomaksi, mutta seuraavalla kerralla pääsetkin vaihdosta jo hihnan hinnalla.
Boats.net:ssä hihna taisi maksaa jotain 50$, ja kun tilaat samalla siipipyörän ja jotain tiivisteitä, niin pääset jo reilusti omillesi.- deeyyii
Muistaakseni jossain kipparissa taisi olla vastaava merten musta kestotestissä, ja tohon olivat joutuneet vaihtamaan hihnan jo kahden vuoden jälkeen löystymisen takia..
- Ketjua
deeyyii kirjoitti:
Muistaakseni jossain kipparissa taisi olla vastaava merten musta kestotestissä, ja tohon olivat joutuneet vaihtamaan hihnan jo kahden vuoden jälkeen löystymisen takia..
Kiitos asiallisista vastauksista. Hihnahan se siellä ja äkkiä vaihdetaan kun on löysä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2334477Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752894- 472423
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451717- 781399
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831202- 181048
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137929- 69888
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86864