Tervehdys. Minulla on viisi vuotta vanha Yamahan F40 nelitahtivehje. Hieno laite ja hyvin tuuppaa mutta merkkiliikkeen edustaja sanoi että kuuluu vaihtaa jakopään ketju neljän vuoden käytön jälkeen. Totesin että kovin vähän olen ajellut, mutta vastaus oli että neljän vuoden jälkeen kuuluu vaihtaa. Ketju maksaa 150 ja merkkiliikkeen vaihtotyö päälle ja kuljetukset. Automaailmassa on totuttu vaihtelemaan jakopään hihnoja mutta ketjun vaihtamisesta en ole kuullutkaan. Muilta venemiehiltä olen kysellyt ja ovat sanoneet että ei ole tullut pieneen mieleenkään ruveta ketjua vaihdattamaan. Minkähänlainen ketju siellä on ja mikä sen päälle oikein käy. Itse epäilen markkinavoimia.
Yamaha F40 BET jakopään ketju
5
3519
Vastaukset
- chefe
Ei ole ollenkaan ketjua, vaan hihna.
- pavepave
ei siellä ketjua ole vaan hihna.
Ryöstöä ryöstöä koko merkkiliike paskat
Hihna kestää varmuudella 10 vuotta / tai 3000 tuntia , sitten voi tutkia ajetaanko sama lisää vai vaihdetaanko.
Itsekin sen vaihtaa alle tunnin , ja tarvikeliike myy juuri samoja hihnoja arviolta 40 eur - deeyyii
Tossa koneessa ei ole hihnan kiristintä, joten toi viiden vuoden vaihtoväli tuntuu jo hieman ylimittaiselta. Omasta vastaavasta koneestani hihna löystyi 4:n vuoden kohdalla jo sen verran että pomppasi pykälällä.
Eli pistä hihna vaihtaen, vaikka sitten itse jos haluat säästää jonkun kymmenen eruoa. Noi vaihtoon tarvittavat työkalut syövät ekan hihnan vaihdon melkein kannattamattomaksi, mutta seuraavalla kerralla pääsetkin vaihdosta jo hihnan hinnalla.
Boats.net:ssä hihna taisi maksaa jotain 50$, ja kun tilaat samalla siipipyörän ja jotain tiivisteitä, niin pääset jo reilusti omillesi.- deeyyii
Muistaakseni jossain kipparissa taisi olla vastaava merten musta kestotestissä, ja tohon olivat joutuneet vaihtamaan hihnan jo kahden vuoden jälkeen löystymisen takia..
- Ketjua
deeyyii kirjoitti:
Muistaakseni jossain kipparissa taisi olla vastaava merten musta kestotestissä, ja tohon olivat joutuneet vaihtamaan hihnan jo kahden vuoden jälkeen löystymisen takia..
Kiitos asiallisista vastauksista. Hihnahan se siellä ja äkkiä vaihdetaan kun on löysä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään19418003Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903835Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu352013Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2801540Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?681522Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1661446Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151344Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141314Temutatko ?
Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?1231259- 811111