Kuvakoko on 16:9, mutta siitä huolimatta tekstitykset näkyy laidoista vain puoliksi, ja esim. mtv3-logo myös puolikkaana. Luulin tämän olleen yksinkertainen ongelma, mutta ei. Ei vain näy kaikki. Olen kokeillut muitakin näkymiä, esim automaattinen kuvakoko jne, mutta sama ongelma.
Tämä vika tuli, kun menin kokeilemaan josko televisiossa oleva "Pelitila" haittaisi lähetysten katsomista. Joten otin pelitilan pois päältä, jonka jälkeen kuvakoko meni sekaisin. Yritin laittaa pelitilan takaisin päälle, mutta ei muutosta, vain väri muuttuu pelitilan asetusten mukaisesti erilaiseksi.
Olisko kellään viisaalla antaa hyvää vinkkiä?
Kuvakoko ei ole normaali
11
353
Vastaukset
- en tiedä auttaako
En tiedä onko hyvä vinkki mutta voisit tehdä niin että vekslaat sen kuvakoon ensin 4:3 kokoon ja sitten tallennat sen asetuksen, sitten vaihdat sen takaisin 16:9 kokoon ja tallennat.
- Hyvä olisi
tietää,onko kysymyksessä pelkkä digiTV (merkki?) vai onko järjestelmässä
myöskin digiboksi (merkki?),jolloin asiaan vaikuttaa molempien laitteiden säädöt. - 16:9
digiboxia käytän. En digiboxin asetuksista ainakaan ollut löytäväni mitään viitteitäkään edes kuvakoon säätämiseen..
- boxei
Mutta helppohan se on tuon merkkisestä boxista vaihtaa.
- en auta, kysyn lisää
Näkyykö kuvan keskikohta leveäksi laitoihin asti venytettynä?
Vai näkyykö kuvasta vain keskikohta ja reunoissa on mustaa?
Yrititkö tätä tv-kanavalle vai ulkoisen laitteelle, kuten digiboksi, PS3, DVD, BluRay?
Onko tämä vika vain tv-kanavilla vai ulkoisilla laitteilla?
Onko tämä vika kaikilla tv-kanavilla?
Miten tv:stä on valittu kuvasuhde? Jos et osaa vaihtaa kuvasuhdetta, lue käyttöohjeesta, miten se tehdään! :) Paina nollaa Hakkarainen.
- 16:9
Tv ( samsung), digiboxi (topfield).
Normaalisti näkyy mun mielestä, mutta voi se olla vähä venytettyki, paha sanoa.
Yritän vain tv-kanaville. Ja vika on joillakin kanavilla (mtv3, jim, nelonen). sub kyl näkyy hyvin, ihme kyl ku samas kanavapaketissa.
Kuvasuhteen osaan vaihtaa siihen 16:9 kuten sen olla pitäs, mutta... mutta kun ei vaan näy kaikki kuvassa. :D - Kuten
okaro jo sanoikin,painele DIGIBOKSIN säätimen nollanappia,ellei sitten ole
jokin uudempi Topfield,jossa pitää painella esim.A/R-nappia,jolla boksin
kuvasuhde muuttuu. - kummallista_
Mulla sama juttu, Topfieldin boxi ja tv on LG. Meni nyt juhannuksen jälkeen siten, että ensin MTV3 ja Nelonen ei sovi leveyssuunnassa ruutuun. Sitten meni YLE:n kanavat ja SUB. Osa ohjelmista, jotkut mainokset näkyy normikoossa, muu sitten on suurempi.
Kuvakoot ovat olleet samat sekä boxissa että tv:ssä. Kanavatkin olen muutamaan kertaan hakenut uudestaan.
Alun perin luulin, että kanavapaketeista johtuu, mutta ei kai ole niin.- 0000000000000000000
Painele Topfieldin kaukosäätimestä 0-näppäintä kunnes näkyy oikein. Oikea tila on "16:9 täysi". Jos ei silloinkaan näy, niin vika on tv:n asetuksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893