Pampulla päähän, oikeinko?

MrrPamps

Vartijana ihmettelen kuinka aggressiivinen oli tämäkin naisvartija, voimakeinot heti käyttöön, ja itse sai sumuttimesta 1500 eur sakkoja! Eikö malttia opeteta riittävästi? Itse olisin katsonut, että jos ei poistu niin poliisi hoitakoon, ei yks kahtavastaan auta mitään. Aika kokematon ja teki kuperkeikat, lyönti osui vaarallisesti päähän, hmmm.....? IL: Kahakka sai alkunsa, kun vantaalaisen pariskunnan ja ruokakaupan henkilökunnan välille puhkesi raju riita.

Sanaharkka johti ensin tönimiseen ja lopulta siihen, että vartija iski miestä pampulla päähän.

51-vuotias mies sai päähänsä haavan. Hän kärsi iskun vuoksi päänsärystä ja oksenteli.

Vahingoitta ei tosin selvinnyt vartijakaan, sillä pampusta saanut mies suihkutti häntä paprikasumuttimella.

Alkoi kassahihnalta

Kiistelty tapaus sattui toissa syksynä Helsingin Herttoniemen Lidl-kaupan kassalla.

Vantaalaispariskunta oli tyytymätön tapaan, jolla kaupan kassalla työskennellyt mies kohteli heidän ostoksiaan kassahihnalla.

Pariskunta huomautti asiasta, mutta kassanhoitaja ei muuttanut toimintaansa.

Tästä sydämistynyt pariskunta päätti kuvata tapauksen videolle. 36-vuotias nainen otti esiin kännykkäkameransa ja alkoi taltioida tilannetta.

Seuraavaksi pariskunta vaati kaupan johtajaa paikalle. Johtajan sijasta kassanhoitaja kuitenkin kutsui paikalle vartijan.

42-vuotias naispuolinen vartija vaati kiistapaikalle saavuttuaan videointia heti lopettavaksi. Helsingin käräjäoikeudelle jääneestä videotallenteesta käy ilmi, että vartija samalla kiroili ja sätti kovaan ääneen.

Vartija myös tavoitteli kuvaamiseen käytettyä puhelinta itselleen. Mahdollisesti vartija lisäksi löi naista käteen. Joka tapauksessa puhelin putosi lattialle ja rikkoontui.

Tässä vaiheessa mies tuli vaimonsa turvaksi. Tällöin vartija löi häntä kerran "kaksin käsin" pampulla päähän.

Isku ei ollut lamaannuttava, sillä pampusta saanut mies otti sumuttimensa esiin ja laukaisi kaasua vartijan kasvoille.

Seuraavassa hetkessä ulkopuolinen mies kaatoi 51-vuotiaan lattialle kassojen väliin. Vartija rojahti miesten päälle.

Tilanne päättyi tähän. Molemmat osapuolet olivat soittaneet hätäkeskukseen, joten poliisi tuli pian paikalle.

12

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+7

Tilanne meni "tyylikkäästi" pieleen jo mr kassaneidin omasta aloitteesta lähtien...
      -> Olisi vain kutsunut sen myymäläesimiehen paikalle eikä vartijaa.

Vartijan toiminta alun alkaen ko. tilanteessa ollut moitittavaa ja provosoivaa...
      Oikeampi tapa olisi ollut ottaa asiakaspariskunta pois jonosta ja kutsua se esimies paikalle selvittämään tilannetta...

Ja voimankäyttövälineiden käyttö: "Juu en edes viitsi kommentoida"

Itsellä takana jo useampi vuosi takana turvallisuushommissa ja ei kertaakaan ole vastaavassa tilanteessa tullut mieleenkään tuollainen toiminta...
      Jos välttämättä haluaa olla veemäinen asiakkaalle niin se kannattaa tehdä tyylikkäästi ja samalla viedä lisävalituksen mahdollisuus hyvällä asiakaspalvelulla

Esim:" Voisittekko ystävällisesti tulla pois jonosta vähän sivummalle jotta muut voivat asioida kassalla odotellessamme esimiestä, kiitoksia"
      -> Toimii aina.

• santtu1975

Tietysti pitäisi nähdä itse kahakasta oleva tallenne yms. Mutta kyllä selkeältä ylilyönniltä vaikutti vartijalta, erittäin epäammattimaista käytöstä.

Mutta toisaalta mietityttää hieman se että minkälaisella henkilöllä on mukanaan pippurisumute kaupassa asioidessaan ja missä tapauksissa se voisi edes olla hänellä laillisesti siellä mukana. Eli yleensä luvanvarainenkin sumute on sidottu sen haettuun käyttötapaan, eikä sitä saa kanniskella taskussa "muuten vain".

• fail v.2

Tyylikkäästi hoidettu tilanne, juuri näiden tahvojen takia vartijoita pidetään väkivaltaisina. Minkähän yhtiön palveluksessa kyseinen vartija on/oli?

• 1+1+1 = team

Mitäs luulet? ;) Lidlit oli aikanaan FPS:n vartioinnissa ja kun siirtyi Otson kautta....
        krhm...

• No

ainakin paikallisessa lidlissä turvatiimin tarrat...

• Vartijoiden

paskat palkat: IL:n mukaan 42-vuotias sai 75 päiväsakon rangaistuksen. Sakkosumma jää pienituloisella naisella 450 euroon.

Siis helvetti miten paskat palkat teillä on, hehehehehe lolo lolo lol. Menkää oikeisiin töihin, ainiin ette pääse.

• Kuka tekee

noin kuppasella palkalla nykypäivän Suomessa edes töitä? Joku koulukiusattu, pääsee hoitamaan pullonpalautuskonetta hetkeksi pätemään, saa jotain tyydytystä.

• luultavastioikeusnoi

Vartijallekin tulee laskua vähintään 5000EUR tuosta, turhasta puhelimen hajottamisesta, tuota epäilen että aika kevyesti, ellei sitten ole ollut kuminen pamppu, eikä mikään 90cm kova mellakkapamppu, jos sellaisella iskenyt päähän niin olisi ollut kallo halki asiakkaalta.

Vartijalla ylireagointi ja asiakkaan vahingoittaminen pelkästään jonkun kassahinta väittelyn takia..

Menee vartijoiden ja poliisien syyksi kai kun hyökkäsivät väkivaltaisesti aluksi naisen kimppuun..

• luultavastioikeusnoi

Melkoista on jos jostain kassaväittelystä lyödään pampulla päähän.... vartijan täysi ylireagointi joten maksaa kaiken, poliisille vartija joutuu myös maksamaan turhat itseaiheuttamat hälytykset...

• Millä,.

tavalla se kassa kohteli niitä tavaroita,katsoiko rumasti?

• vihaisiamyyjiäon

Minulla oli perjantaina sellainen tapaus kanssa, noh, kun toisista halvemmista kaupoista yleensä ostan viikonlopun ruoat jne... nooh sitten paikalliseen s-markettiin menin siinä, aloin laittamaan viikonlopun kaljoja ja tupakakkaa siihen tiskilinjalle..

Sitten se kassatyttö siinä ... yritti kaikki laittaa erikseen, sanoin sille että: älä rullaa sitä nyt, yritän laittaa nyt nämä kaljat tähän kerralla niin voit itse laskea kerralla kun samanlaisia..

..nooh se sanoi sitten että: niin no voin mä tehdä noinkin sen sitten...

• Hui kauhistus!

Sääntöjenrikkoja kohtasi vartijan, joka kiihkeässä tilanteessa epähuomiossa napautti sääntöjenrikkojaa päähän pampulla kylläkin sääntöjen vastaisesti. Hui kauhistus näin sääntöjenrikkojalla meni pasmat sekaisin - mihin enää voi luottaa, kun sääntöjenrikkomuksiin vastataan näin ennakoimattomalla tavalla eikä sääntöjenrikkomistaan voi enää suunnitella etukäteen luotettavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4862
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3523
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1548
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      40
      1413
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1312
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1108
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1027
    Aihe