SIJAISKOTIA VUODEKSI?

sekarotuinen23

Hei,

Onko kiinnostuneita sijaisperheitä 2-vuotiaalle sekarotuiselle koiralle?
Minulla olisi muutto ulkomaille töiden perässä, ja olisin siellä kesään 2012 asti.
Tarvitsisinkin jotakin hoitamaan koiraani sen aikaa, kunnes palaan Suomeen.

Koirani on n.30kg ja innokas ja liikuntaa rakastava eläin.
Kaikki ihmiset ovat sille rakkaita.
Kysykääs lisää, jos olette kiinnostuneita!

Pistäkääs viestiä!

15

1436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailijaturre

      Miksi et voi ottaa koiraa mukaasi?

    • njyt

      Etsi koiralle uusi koti. Ei ole koiran edun mukaista, että heitellään paikasta toiseen ja kun löytyy poikaystävä, niin taas koira jää.

      Outoa, ettei sinulla ole ystävinä koiraihmisiä tai edes sukulaisina eikä yhteyksiä "kasvattajaan".

    • ----

      Asunnossa ei saa olla eläimiä, ja en asu yksin siellä joten koiran ottaminen mukaan on mahdotonta jos asuu allergisen kanssa.

      Ja toiseksi, ihmiset voivat olla allergisia koirille, sekä muiden elämäntilanteet voivat olla sellaisia, etteivät pysty hoitomaan koiraa. Tai sitten koiranomistajalla ei ole paljoa tuttavia/sukulaisia joille voisi koiran antaa hoitoon.

      Sekä tämä koira on löytökoira, ei ole mitään kasvattajia.
      Ota kiitos ensin asioista selvää ennenkuin rupeat epäilemään.

    • ...........

      Miksi otit koiran, jos tiesit että olet kiinnostunut muuttamaan ulkomaille. Vastuutonta ottaa varsinkin löytökoira, jota jo heitelty paikasta toiseen. Hyvähyvä, olet malliesimerkki vastuuttomasta omistajasta.

    • 20+11=31

      Ei tarvitse alkaa syytellä ketään, vahinko on jo tapahtunut. Olen kuitenkin samaa mieltä, että jos et voi ottaa koiraa mukaasi olisi koiraa kohtaan inhimillisempää etsiä sille uusi, pysyvä koti. Ota uusi koira sitten, kun et aio enää muuttaa minnekään. Eihän se tietenkään ole sama asia, mutta ajattele vähän koiraasi.

    • ajjjjjjjjjjjjjjjjjj

      Höpön pöpö. Kyllä koira viihtyy ihan hyvin hoitopaikassa, jos sen tekemisen, liikunnan ym. tarpeet siellä tyydytetään. On silkkaa ihmisen itsekeskeisyyttä kuvitella, että ollaan itse koiralle NIIN korvaamattomia.

      Vastuuntuntoinen omistaja etsii koiralleen hoitopaikan, vastuuton laittaa apulaan ilmoituksen "annetaan koira elämäntilanteen muututtua".

      Ap., älä välitä näistä moralisoijista, joiden elämäntilanteet eivät ilmeisesti koskaan vaihtele!

    • piaupau

      Joo munkin mkelestä koiran voi ihan hyvin laittaa hoitoon,ei koira siitä tod kärsi =D Toivottavasti löydät hyvän sijaiskodin koiralle!

    • jepulissee

      täysin samaa mieltä että koiran voi laittaa hyvään hoitoon, vastuutonta olisi laittaa koira kiertoon.

      onnea etsintään

    • oooooooooooooooooooo

      Kuka oikeasti ottaisi koiran hoitoon vuodeksi??? Enpä usko että tulee löytämään ketään, jos minä ottaisin, niin ottaisin sen ihan omaksi enkä hoitoon tarjoten ilmaisen hoidon vuodeksi saaden itse siitä mitä?? Vuodeksi iloa ja sitten riistetään lemmikki pois, ei kiitos....

    • tuooootas

      Mitä maksat, jos hoidan koiraasi vuoden? Onko koiralla vakuutus?

    • kukkis-70

      voi haloo teitä ihmiset! Ei se koira siitä kuole jos on vuoden hoidossa, kunhan hyvä paikka löytyy. Eikä jokaisella ihmisellä ole vältämättä kaverina jotain koiraihmistä, vaikka sellainen itse olisikin.. Jos noilla kriteereillä jokainen koiraa harkitsisi, Mieti elämäsi seuraavat 15v. ennenkuin otat jne.. Saisi koiran ottaa vasta kun on täytttänyt 45.. Eikä sitten ihan varmasti silloinkaan. Jokaiselle ihmiselle voi tulla se elämänsä tilaisuus milloin tahansa, ja toi että etsii koiralleen hoitajaa, kertoo mielestäni suuresta rakkaudesta lemmikkiään kohtaan. Itse en tuollaisia onneksi ole joutunut pohtimaan, ja meillä hoidetaan koirat kotona, pennusta hautaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Älkää ihmiset olko niin tuomitsevia, kai jokainen joutuu ne omat päätöksensä tekemään. Vallitettavasti en voi itse auttaa, suuren koira määrän takia.

    • kamala88

      Mutta mitäs jos mieli muuttuu ja haluat jäädä pitemmäksi aikaa ulkomaille? Eikö olisi helpompi etsiä itsellesi semmoista kämppää jonne voisi koiran ottaa? Harmi koiran puolesta kun se taas "hylätään" ja minun mielestä olisi parempi etsiä koiralle uusi pysyvä koti.

    • HEP!

      Täällä ainakin kiinnostuneita!

      Sekaan mahtuu hyvin vuodeksi, tai yli tai ali!
      Meiltä löytyy 2kpl 30kg ihanaa nallekarhua ennestään.

      Mitäs rotuja ko. on?

      Laitteletko vaikka s-postiasi, niin helpompi keskustella?

    • :))))

      Onko koiralle hyväksi vaihtaa kotia vuodeksi? Aivan sama asia jos antaisit koiran pois nyt ja vuoden päästä se menisi taas uuteen kotiin! Vai kerrotko koiralle että hoitopaikka ei ole uusi koti, että vuoden päästä nähdään taas?

      Anna koira parempaan kotiin ja muuta ulkomaille töiden perässä

    • höpöpöhöpö!!!!

      no ei se haittaa koiraa ollenkaan luultavasti jos ei vuoteen näe sinua! meilläkin on talvet hoidossa kaupungissa husky kun ei voi pitää yrityksessä kun ne PERkeleen TURISTIT ruokkii viljalle ja papanoille allergista koiraa!!!! vaikka kielletään! ja sitten ihmettelevät ihmiset että mikä sillä on kun ei maha kestä, "annetaanpa sille pullaa ja herkkuja ehkä se paranee!!! saapa lihaa luitten ympärille!" no eihän se haittaisi mutta kun toinen on ALLERGINEN! oli kuule ittelläki kova paikka antaa (kylläkin veljelleni 300 kilsan päähän) talveksi koira.... ei se ole kärsiny siitä tippaakaan ja taas talvella mennee:) tykkää veljestäni ihan hulluna ja meillä saa olla muitten koirien kanssa:) eli eti se hoito paikka kuin annat pois kiertoon....
      '

      ps.KOKEMUKSELLA:)))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe