Lisäksi kuljetukset yms. pitää itse hoitaa. Tuollaisen opin sain lapsuudessani kasvaessani suuressa lestadiolaisperheessä.
Meninikin sitten 10-vuotiaana kesätöihin (onneksi ko. yhteisössä löytyy työtä lapsillekin) tienaamaan markkoja. Vanhemmille maksoin ns. "ruokarahaa" eli osan palkastani.
Aloitin harrastuksen, vaikka isoäitini painosti vanhempiani estämään sen. Hän melkein onnistuikin siinä. Pärjäsin aika hyvin lajissani ja kerhon vetäjä kehui minua lahjakkaaksi. Todellisuudessa taiisin vain harjoitella todella paljon, koska tykkäsin lajista. Kerhon vetäjä myös hoiti kuljetuksen mikä oli suuri apu.
Olin siis hyvä, mutta välineitä olisi pitänyt uusia eikä rahani riittäneet. Jouduin lopettamaan ja valmentajani suuttui. Hän ei voinut ymmärtää miksei vanhempani ostanut minulle välineitä. Olihan paljon heikommin pärjäävilläkin uudet vehkeeet.
Myin romut pois ja aloin säästämään mopoa varten. Tuttavat olivat ihmeissään, kun kuulivat lopettamispäätökseni.
Itselleni jäi sellainen kuva, etteivät nuo harrastukset ole oikein ole hyväksi lapselle. Jäi traumoja niistä suurista tunteista ja rahat menivät... :(
"Lapsen on itse ansaittava rahat harrastukseen"
Huonosti kävi...
1
219
Vastaukset
- Juupajuupajuu..
Kyllä ne hyväksi on, etenkin sellaisille, joita ei ole aivopesty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 254407
- 1012195
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa971480Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1721418- 601274
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561145Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe2041098- 501019
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo11989Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M193974