Kauppatieteen opiskelijat ovat varakkaita

rikkaat opiskelijat

Kaikilla opiskelijoilla ei näköjään näytä olevan pulaa rahasta.

http://ylioppilaslehti.fi/2006/11/opiskelijat-saastavat-rahastoihin-ja-osakkeisiin/

"Varakkaimmat opiskelijat löytyvät kauppatieteilijöiden joukosta. 18 prosenttia kyselyyn vastanneista kauppatieteilijöistä ilmoitti varallisuudekseen yli 100 000 euroa."

Lieneeköhän tuo mahdollistakaan? Siis noin suuri prosentuaalinen osuus ja noin nuorella iällä noin paljon varallisuutta. Mistäköhän he ovat tuollaiset määrät rahaa saaneet tuohon ikään mennessä?

7

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köyhä opiskelija

Kyllä itsekin hieman ihmettelen, mistä noin suuria rahoja opiskelija voi saada. Tuskin kaikki ovat voittaneet lotossa tai saaneet ison perinnön. Tuskin kukaan vanhemmista antaisi noin suuria summia lapsilleen noin vain. Taitaa valtio muuttaa opiskelun siten, ettei pienituloisilla ole edes mahdollisuutta jatko-opiskeluun.

• 17+18

Ei varmaan ole ollut kovinkaan montaa vastaajaa tuossa kyselyssä. Itse muistan opiskeluajaltani 100 hengen joukosta ehkä 2-3 varakasta opiskelijaa, kaikki muut olivat kyllä ihan normi köyhiä opiskelijoita.

• 5432554322

Opiskelemaan voi mennä muutenkin kuin suoraan lukiosta. Kauppatieteilijöillä on korkea keski-ikä, varsinkin jos tutkimuksessa on huomioitu jatko-opiskelijat.

• true dat

tämä

• 17+13

Itse valmistuin juuri lähemmäs viisikymppisenä, tosin en opiskellut kauppatietitä vaan olen humanisti. Minulla on omistusasunto, kuten suurella osalla ikäisiäni, joten nimellisesti omaan varallisuutta. Olen ikäisekseni normaalin varakas, mutta opiskelijaksi luokiteltuna poikkeuksellisen varakas. Eli kyse on siitä, mihin luokitukseen ihminen asetetaan.

• pappa betalar

Jep, esim. 100 000 euroa = asunto Helsingistä, iskä osti opiskeluasunnoksi. Joku uutinenhan oli vasta, kuinka rikkaita suomalaiset ovat varallisuus mukaan luettuna. Eli tarkoittaa lähinnä niitä asuntoja. Noissa laskelmissa ei sitten taas oteta yleensä huomioon velkoja. Esim. varallisuus: 100 000 asunto, velat: 99 000 asuntolainaa...

Jonkun verran tiedän kanssaopiskelijoita, jotka asuvat vanhempien omistamassa asunossa vaikka ydinkeskustassa, vuokra max. yhtiövastike.

(Oma varallisuus 0 euroa, vanhempien varallisuus 0 euroa.)

• Kylterit

Ne on kauppatieteilijöitä eikä mitään pilipali humanistejä tai perusduunareita,jotka haaveilevat lottovoitoista ,vaikka rikastumisen voi aloittaa tekemällä ihan itsekkin asioita. Siellähän nimenomaan opetetaan rahan tekemistä. Aika moni muutenkin tulee jo sellaisista taustoista jossa rahankäyttöä on opetettu, on sijoitettu pienestä ja muuta. Yrittäjien tai talousihmisten lapsia muutenkin monet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3054
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1897
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1870
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      75
      1571
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1474
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1358
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1300
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1289
    9. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      104
      1086
    10. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1083
    Aihe