Vahivistimesta kyseltäisiin:)
Olisi tuollainen hieman vanhempi Fisherin autovahvistin ja olen ajatellut sen laittamista autoni kaiuttimille.
Kysymys kuuluukin nyt näin. Vahvistimessa ei ole sulakepaikkaa.. jotenka mihin laitan sulakkeen? tai siis minkä johdon väliin sulake tulee? joskus kuulin jonkun puhuvan maajohdosta, että sen väliin, mutta varmaa tietoa kun ei ole, niin en ole laittanut.
Toinen seikka on se, että voiko virtajohdon (12v) ryöstää toiselle vahvarille menevästä johdosta? vai täytyykö vetää akulta oma johto? Jos voi ryöstää, niin kannattaako suoraan ostaa jonkun sortin jakoblokki, vai voiko perus johto siihen väliin ja that's it! menetelmää käyttää?
Kolmas seikka:) Autoani tulee joskus käyttävän muutkin kuin minä. (vanhemmat etc.. ja he kun kuuntelevat yleensä radiota ja subbari ei ole mikään kauhean hyvä siihen hommaan kun tykkää jytistä juontajien äänien mukana myös joskus. Saako tähän tehtyä on/off kytkintä? Jälleen kerran joku oli puhunut herätejohdon väliin tyrkätystä on/off kytkimestä, että näinkö iisisti se vain menisi= ?:)
Olen aloittelija autohifi "alalla" ja näistä kysymyksistäkin sen varmaan huomaa.. kuitenkin taitoa löytyy senverran, että osaa itse subbarinkin laittaa johtoineen päivineen turvallisesti/toimivasti kiinni:)
APUA siis kaivataan.
kiitos vastanneille etukäteen
Fisher vahvistin
4
187
Vastaukset
- Makettajaahas23
Kyllä nyt tuntuu siltä, että ei sinun kannata ruveta mitään tekemään, sie vielä poltat auton!
- aloitta
makke menee nukkumaan:) autoni ei tulta pelkää.. osaisiko joku neuvoa?
- Matias.
Sulake päävirtajohtoon heti akun jälkeen mielellään jo muutaman kymmenen sentin päähän akusta. Hyvä nyrkkisääntö on että jos sulakepesä irtoaa piuhasta niin akusta roikkuva tyhjä pää ei yllä mihinkään tekemään oikosulkua.
Varmista myös ettei auton konepelti suljettuna ole painamassa piuhaa tai sulaketta.
Eli päävirtajohto (se plussajohto) vain poikki ja sulakepesä (ja pesään sulake) siihen katkaisukohtaan ja sulake yhdistää kaapelin taas toimivaksi.
Se sulake on ollut sen vahvistimen alkuperäisessä piuhasarjassa integroituna mutta on varmaan jäänyt edellisen asentajan autoon.
Hyvä hifikäyttöön tarkoitettu tarvikesulakepesä ajaa asiansa paremmin.
Kyllä se subbari on kätevintä katkaista juuri herätevirtaan asennetulla kytkimellä.
Voi sen virran ottaa siitä toisesta johdosta mutta itse en tekisi nin vaikka jakoblokit on vähän sitä varteni. Paras on ottaa se suoraan akulta.
Yleensä kaksi vähän ohuempaa johtoa on helpompi vetää vahvistimille kuin yksi tosi paksu josta jaetaan virta useammalle vahvistimelle.
Ja se pääsulake asennetaan vasta sitten sulakepesään kun olet kytkenyt kaikki laitteet, tarkastanut kytkennät ja kytkennän logiikan ohjeista.
Sen jälkeen tsekkaat että volumet ja vahvistimen sisäänmeno on minimissä.
Sitten sulake kiinni. Käynnistä laitteet ja tarkasta että kaikki toimii.
Lopuksi vahvistimen inputin säädöt kohdalleen siten että kun soitin on täysillä saavutetaan max. subbarin äänenpaine ilman säröä. - ss s s sss
Hei Matias! Suuri kiitos tästä:)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770