Sydänlääkitys ja sen haittavaikutukset

tosi42

Olen reilu nelikymppinen mies, joka sai ilman minkäänlaista varoitusta viime syksynä sydäninfarktin. Ei ollut kolesterolia, eikä ylipainoa. Infarktista olen toipunut kohtuu hyvin mutta lääkitys tuottaa ongelmia. Syön kahdeksaa eri lääkettä (orloc, amlodipiini, cardace, primaspan, lipitor, circardin, plavix ja vielä lisäksi vatsansuojalääke. Kärsin melkoisista lääkkeiden sivuvaikutuksista ja lääkärit eivät ole halukkaita vähentämään lääkitystä, koska pitävät minua ns "korkean riskin potilaana". Haittavaikutuksista ikävimpiä ovat väsyminen ja lihaskivut. En tiedä löytyykö täältä ketään, jolla olisi vastaanvanlaisia ongelmia sydänlääkkeiden kanssa?

15

3823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3211111111

      Melkoinen liuta sulla noita lääkkeitä. Koita jaksaa!

    • ;_

      Kyllä vaikuttaa ihan asialliselta listalta. Kaikki tärkeitä. Lihaskivut voivat vähentyä, jos kolesterolilääkkeen merkkiä vaihdetaan ja mm. tuo Orloc vaikuttaa juuri varsinkin rasituksessa väsymiseen. Ei kannata lopettaa tai muuttaa annostuksia ominpäin.

      • Utelias uuno----

        Hasuska ilmaus " Orloc vaikuttaa juuri varsinkin rasituksessa väsymiseen".
        Siis kun rasituksessa väsyy, niin miten vaikuttaa?


    • paskavaris
    • tosi42

      En taida kuitenkaan jättää statiineja pois. Tutkimukset kertovat sen, että alle viiskymppinen infarktin saanut hyötyy statiineista vaikka kukaan muu ei niistä hyötyisikään. Toissapäivänä lääkäri vaihtoi atorvastatiinin, rosuvastatiiniin. Saas nähdä vaikuttaako lihaskipuihin.

      • RAL

        Eihän sinulla ollut alunperinkään korkea kolesteroli. Miksi nyt sitten syötetään statiineja?


    • Sydän syrjällään

      Mä syön Orlocia 7,5 mg päivässä rytmihäiriöihin ja oon ihmetellyt ihan järkyttävää väsymystä! Nukun yöllä ihan niin pitkään kuin vaan ikinä mun annetaan nukkua ja pahimmillaan vielä kahdet päiväunet lisäksi.

      Ja just rasituksessa oon huomannut että esim. vaikka jumpassa puolen tunnin jälkeen tuntuu ettei enää ole voimia nostaa käsiä ylös.

      Hanurista on. Musta tuntuu, että elin parempaa elämää niiden rytmihäiriöiden kuin näiden lääkkeiden kanssa.

    • Pärjää kyllä

      No sydänlääkkeitä ei ole kuin yksi, mutta muita lääkkeitä sanoisinko, tolkuttomasti. Mutta olen pärjännyt kohtuuhyvin, kun käytän aika runsaasti luontaistuotteita. Eräs perheystävälääkäri sanoikin, että kuule, jos et tajuaisi käyttää noita luontaistuotteita, Sulla ei olis mitään mahdollisuuksia sietää tuollaista määrää lääkitystä.

      - Solomet 10 mg /vrk
      - Somac 20 mg vatsan suoja
      - Thyroxin 0,1 mg kilp.rauh.vajaatoiminta 1,5 tabl/pvä
      - Spesicor DOS 95 mg eteisvärinä 1*2
      - Furesis 40 nesteen poistoon 6 tabl/vrk
      - Marevan 3 mg eteisvärinä 23,5 mg/vko
      - Parataps 500 mg 2*2
      - Arthryl 750 mg nivelrikko 1*2
      - Gabapendin Actavis kaps.kova 300 mg (lihasheikkous ja hermokipu) 1*1
      - Durecal (kaliumin palauttaja) 1*2
      - Aerius 5 mg käsien armottomaan kutinaan 1*1
      - Atarax 25 mg käsien kutinaan 1*1
      - Reumacon Reumaan 2*2
      - Navelbine 30 mg Sytostaatti syöpään 5 kapselia kerran viikossa

      • Huuhhuh

        Ihme että olet edes hengissä kun sairauksia on vaikka muille jakaa.


    • Pärää kyllä

      Voi kuinka monasti henki olis lääketieteen käsityksen mukaan pitänyt jo lähteä, vaan eipäs. Vielä kuoleman koomastakin virkosin, mulla nääs vielä niin paljon hauskoja asioita kesken, ettei täältä noin vaan malta lähteä kesken kaiken.

    • kaikkkiok

      Jos noitten lääkkeiden jälkeen seisoo niin kaikki hyvin

    • ddfsss

      beta salpaaja ja cardace ei sovi mulla yhteen,Jätin cardacen pois koska mulla ei verenpainetta.Kaveri teki saman ja elämänlaatu parani.

    • terveetelämäntavat

      Joo kannattaa käydä lääkärin kanssa läpi että tarvitko todellakin noin valtavasti lääkkeitä?Monesti niitä saa karsia.Mitä vähemmällä pärjää,sen parempi!

    • Anonyymi

      Mulla ollut sydänlääkitys nyt 2 vuotta kun rasituskokeessa huomattiin että yksi suoni oli 70 % tukossa siis sepelvatimo tauti diagnosoitu. Sitä ennen olin ihan terve ihminen mutta nyt ihan vaivainen. On kauheaa närästystä, kutinaa, lihakset kamppailee, iho halkeilee jaloista, väsyttää, keskivartalolihavuuttakin tullut. Ennen lääkkeitä urheilin mutta nyt on vaikeaa väsymyksen ja muiden takia. Molemmat olkapäät on jäätynyt ja niitä hoidettiin vuosi molempia fysioterapiassa. Nyt luin noista statiineista ja meinaan kysyä että saisko ne ainakin pois. Mulla on aamulla Primaspan, Bisopolor, Losartan ja Plavix, illalla Atorvastatin. Lisäksi menee allergialääkettä kun keväisin alkanut allergiakin ja Losec vatsan närästykseen ja pullokaupalla Gavisconia närästykseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe