Paljonko kestää..

-sitikkamummo-

Hei! Minua kiinnostaa, että paljonko teillä muilla sitikka-immeisillä ovat autonne kestäneet?? Minun vuoden -99 diesel Xsaralla on ajettu jo yli 380 000 kilometriä ilman ihmeempiä korjauksia. Iskunvaimentimetkin ovat kestäneet jo ainakin yli 6 vuotta, vaikka ajan paljon myös hiekkateillä. Ruostetta ei ole missään ja mm. kaikki sähkölaitteet toimivat moitteettomasti ilmastoinnista lähtien.

Ajattelin ajaa auton ihan "loppuun", mutta tällä menolla siihen taitaa mennä vielä vuosia ja taas vuosia. Onko sitikka todella näin kestävä auto?? Tämä sitikka on minun ensimmäinen auto tätä merkkiä ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

26

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xsarastus

Meillä vuotta vanhempi ja satatuhatta vähemmän ajettu samanlainen 1,9 td.

Vaihdetut osat:

- starttimoottori, oli solenoidivika. 100€
      - takakelkan etukumityynyt
      - virtalukon pohja
      - huohottimen vastus
      - turbo, siipi vääntynyt, 200€
      - etutukivarsien kumityynyt
      - käsijarrun vaijerit
      - raidetangon päät
      - takapönttö
      - jarrulevyjä, paloja
      - jarrukengät
      - koiranluut
      - jakohihnoja
      - renkaita
      - urahihna

Muita kuin kulutusosia tuossa alle tonnin edestä omat työt. Halpa on ollut pitää.
      Meno jatkuu.

• vaihtoa harkitseva

pistän 98 avensiksen vikalistan (1.8)

-jakoremmi 2kpl kiristimet
        -akku
        -jarrupalat,jarrulevyt
        -polttimoita
        ajettu tosin vasta 360tkm

halpa myös pitää,joka kerta ekalla kertaa katsastuksesta läpi,ei ruosteessa.

• raksa-auto
        vaihtoa harkitseva kirjoitti:

pistän 98 avensiksen vikalistan (1.8)

-jakoremmi 2kpl kiristimet
        -akku
        -jarrupalat,jarrulevyt
        -polttimoita
        ajettu tosin vasta 360tkm

halpa myös pitää,joka kerta ekalla kertaa katsastuksesta läpi,ei ruosteessa.

Avensis -98, olen omistanut vuoden, ajettu 200 000 km.

Ei ole ollut häikäisevä alku tällä yksilöllä:
        - jätti viime kesänä tielle, virtalukkovika
        - hylkäys katsastuksessa, etupäähän nippu niveliä ja kaikki iskunvaimentimet

Auto kolisee vieläkin takapäästään, missä lie vika? Penkkien verhoilut todella heikkolaatuista, jo nyt puhki kuluneet. Näyttää kivalta, kun päälle on vedetty halpahallin penkinsuojukset. Jarrut vinkuvat jatkuvasti, ei puhdistus ja herkitsely auttanut. 1.6 bensamoottori ei myöskään ole kovin erikoinen, luonteeltaan vingutin. Bensaa ei kylläkään vie hirveästi. Ajo-ominaisuudet on keskinkertaiset ja äänieristys huono. Ostin auton raksa-autoksi vetokoukun takia, siinä käytössä on kyllä ollut ihan moitteeton.

• vaihtoa harkitseva
        raksa-auto kirjoitti:

Auto kolisee vieläkin takapäästään, missä lie vika? Penkkien verhoilut todella heikkolaatuista, jo nyt puhki kuluneet. Näyttää kivalta, kun päälle on vedetty halpahallin penkinsuojukset. Jarrut vinkuvat jatkuvasti, ei puhdistus ja herkitsely auttanut. 1.6 bensamoottori ei myöskään ole kovin erikoinen, luonteeltaan vingutin. Bensaa ei kylläkään vie hirveästi. Ajo-ominaisuudet on keskinkertaiset ja äänieristys huono. Ostin auton raksa-autoksi vetokoukun takia, siinä käytössä on kyllä ollut ihan moitteeton.

huomaa todella ettet ole autoa omistanut,tokkopa edes ajanut.
        ekan kopan ave oli varmaan luokkansa hiljaisempia autoja,voit vaikka kaivaa alan lehtiä niin sieltä voit asian todeta,tosin normaali ihminen sen huomaa muutenkin.
        Kyllä on erikoista jos nippuniveliä uusitaan 200tkm ajettuihin avensiksiin ja yleensäkin toyotiin,olen työskennellyt 25v autokorjaamoilla ja kyllä noi nivel/puslien vaihdot sopii kyllä citroeniin ja volkkareihin.
        Ihmeellisen perseen kyllä omistat kun olet saanut istuimetkin puhki ja vasta sisäänajetussa autossa.
        Kone ei tietty ole mikään maailman vääntävin ,mutta siihen löytyy kyllä muitakin kone vaihtoehtoja-todella hyviä.
        Ei kuuna päiväna voi ekan kopan avea verrata samanikäisiin citroeniin -ei todellakaan.
        "ei ollut häikäisevä alku"-auto on 13v vanha...tiedätkö auton historian kun sanoit ettei ollut tällä autolla häikäisevä alku?
        virtalukko vikoja on ollut jossain yksilöissä,harvemmin kyllä hajonnut kesken ajon.(virtalukon pohja kun on "muovinen niin se kuluu ,ei saisi kuulemma pitää muita avaimia samassa nipussa virta-avaimen kanssa,kertyy mukamas painoa liikaa,tosin muut avaimet myös saattaa aiheuttaa häiriötä ajoestolaitteen toimintaan,itsellä ei ole ollut virtalukon kanssa mitään ongelmaa,tosin käytän ainoastaan virta-avainta,muut avaimet muualla).
        Mielestäni todella hyvä auto,huoleton peli,tokkopa uudemmat mallit enää samanmoisia.
        Niin ja mainittakoon vielä että esim. pakoputkistokin alkuperäinen-ei ruosteessa.
        Joko tämä oli provo tai sitten olet saanut äärettömän huonon yksilön,etenkin juuri noitten nivelien takia.

• Paha erehdys
        raksa-auto kirjoitti:

Sinulle sattui paha erehdys kun vastasit tojotasi vaivoista ja täällä kysyttiin Citroeneistä. No ei se kaikilla ole tuo luetun ymmärtäminen mikään vahva puoli.

• taisit erehtyä itse
        Paha erehdys kirjoitti:

Sinulle sattui paha erehdys kun vastasit tojotasi vaivoista ja täällä kysyttiin Citroeneistä. No ei se kaikilla ole tuo luetun ymmärtäminen mikään vahva puoli.

no ei mitään erehdystä suinkaan,perheessämme on 4 autoa,myös yksi sitikka,siksi tällä palstalla.
        Sinulle taisi tulla paha erehdys kun olet kommentoimassa "toisten" keskusteluun tai sitten asiat onkin juuri niin kuin ne arvelin olevan.

• raksa-auto

ekan kopan ave oli varmaan luokkansa hiljaisempia autoja,voit vaikka kaivaa alan lehtiä niin sieltä voit asian todeta,tosin normaali ihminen sen huomaa muutenkin.
        Kyllä on erikoista jos nippuniveliä uusitaan 200tkm ajettuihin avensiksiin ja yleensäkin toyotiin,olen työskennellyt 25v autokorjaamoilla ja kyllä noi nivel/puslien vaihdot sopii kyllä citroeniin ja volkkareihin.
        Ihmeellisen perseen kyllä omistat kun olet saanut istuimetkin puhki ja vasta sisäänajetussa autossa.
        Kone ei tietty ole mikään maailman vääntävin ,mutta siihen löytyy kyllä muitakin kone vaihtoehtoja-todella hyviä.
        Ei kuuna päiväna voi ekan kopan avea verrata samanikäisiin citroeniin -ei todellakaan.
        "ei ollut häikäisevä alku"-auto on 13v vanha...tiedätkö auton historian kun sanoit ettei ollut tällä autolla häikäisevä alku?
        virtalukko vikoja on ollut jossain yksilöissä,harvemmin kyllä hajonnut kesken ajon.(virtalukon pohja kun on "muovinen niin se kuluu ,ei saisi kuulemma pitää muita avaimia samassa nipussa virta-avaimen kanssa,kertyy mukamas painoa liikaa,tosin muut avaimet myös saattaa aiheuttaa häiriötä ajoestolaitteen toimintaan,itsellä ei ole ollut virtalukon kanssa mitään ongelmaa,tosin käytän ainoastaan virta-avainta,muut avaimet muualla).
        Mielestäni todella hyvä auto,huoleton peli,tokkopa uudemmat mallit enää samanmoisia.
        Niin ja mainittakoon vielä että esim. pakoputkistokin alkuperäinen-ei ruosteessa.
        Joko tämä oli provo tai sitten olet saanut äärettömän huonon yksilön,etenkin juuri noitten nivelien takia.

Heheh, kylläpä otti koville sinulla!

Ostin tuon Aven raksa-autoksi. Hyvähän se on siinä ollut, muuhun siitä ei olisikaan. Ei paljoa naarmut tms haittaa. Kohta on raksa valmis ja auton voi laittaa kiertoon.

Provoväitteet voit kyllä tunkea sinne mihin ei aurinko paista.

• TK-psykiatri
        raksa-auto kirjoitti:

Saat olla tosi tyytyväinen kun vielä voit kirjoittaa. Moni tojotan omistaja on joutunut turvautumaan lääkärin apuun kun ovat tojotansa takia menettäneet mielenterveytensä, olen joutunut kuulemaan monta toinen toistaan synkempää kertomusta.

• psykiatrille2
        TK-psykiatri kirjoitti:

Saat olla tosi tyytyväinen kun vielä voit kirjoittaa. Moni tojotan omistaja on joutunut turvautumaan lääkärin apuun kun ovat tojotansa takia menettäneet mielenterveytensä, olen joutunut kuulemaan monta toinen toistaan synkempää kertomusta.

olet huumorimiehiä,sillä se on kyllä juuri päinvastoin,perheemme 10v nuorempi citroen on ollut paljonenemmän jo "kuralla" kuin vanha tojo.
        Kyllä vain ,ihan tyytyväinen olen,mutten se ei kyllä johdukkaan C5 vaan ihan toisesta asiasta.

• lautapoijjaalle
        raksa-auto kirjoitti:

Heheh, kylläpä otti koville sinulla!

Ostin tuon Aven raksa-autoksi. Hyvähän se on siinä ollut, muuhun siitä ei olisikaan. Ei paljoa naarmut tms haittaa. Kohta on raksa valmis ja auton voi laittaa kiertoon.

Provoväitteet voit kyllä tunkea sinne mihin ei aurinko paista.

no mikset ostanut C5 raksa-autoksi,farmari ollut oiva peli,saanut perää nostettua tarpeen vaatiessa....ai niin hommat täytyy joka päivä tehdä raksallakin silloin ymmärrän valintasi.
        Niin ei muuten ottanut yhtään koville.Huomasin kyl heti että paskaa puhuit nivelien/puslien ja myös melutason suhteen.
        Toivottavasti rakennustaitosi on paremmalla tolalla kuin auto tietämys ,sillä ometaloja tuntuu olevan jo liikaa,toivottavasti rakentelet niitä minkkihäkkejä,ettet vaan ihan omakotitaloja sentään.

• -sitikkamummo-

Kiitos vastauksestasi. Vähän on kilometrejä autollasi, vaikka ikää enemmän kuin minun autolla. Minulla on 2 litran koneella. Ovatko väännöt vielä tallella, että ohitustilanteissa pääsee tykittämään ilman pykällyksiä?? Iloisia autoilukilometrejä!!!

• C5 rules

Sitä vain ihmettelen mitä sinä kirjoittelet tänne Citroen palstalle Toyotastasi se ei kiinnosta pätkääkään meitä Ciroenin omistajia. En.ymmärrä teitä kumpaistakaan, toinen moittii ja toinen kehuu Toyotaansa täällä Citroenin palstalla.
        Kuulkaas tojopellet se on vähän niinkuin helsinkiläinen valittaisi Jurvan kuntaaan helsingin asoista. Olette vähäjärkisiä sekopäitä. Toivottavasti saadaan tänne suomeenkin pian tuo Orionin tehorauhoitelääke myyntiin ettei teitä tarvitse laittaa ennenaikojaan mihinkään hoitolaitokseen, se tulee yhteiskunnalle kalliiksi

• Älä välit'ä
        C5 rules kirjoitti:

Sitä vain ihmettelen mitä sinä kirjoittelet tänne Citroen palstalle Toyotastasi se ei kiinnosta pätkääkään meitä Ciroenin omistajia. En.ymmärrä teitä kumpaistakaan, toinen moittii ja toinen kehuu Toyotaansa täällä Citroenin palstalla.
        Kuulkaas tojopellet se on vähän niinkuin helsinkiläinen valittaisi Jurvan kuntaaan helsingin asoista. Olette vähäjärkisiä sekopäitä. Toivottavasti saadaan tänne suomeenkin pian tuo Orionin tehorauhoitelääke myyntiin ettei teitä tarvitse laittaa ennenaikojaan mihinkään hoitolaitokseen, se tulee yhteiskunnalle kalliiksi

Sinne suljetulle osastolle ne kuuluvat nuo tojovatipäät. Heh heh.

• C5

C5 2.0 HdiA 2008 176000 km määräaikaishuollot ja niihin liittyvät suodattimet ja öljyt. Jarruvalon katkaisin meni uusiksi vastikään, ei ollut halpa kokoisekseen.

• xsaaraaaa

no kait nyt iskarit täytyy kestää 6v joka merkillä ellei sitten ole hajotettu monttuun ajamalla kovalla pakkasella.
      Ruostetta kyllä löytyy xsarastakin se on varma ,otat vaan vararenkaan pois ja katsot yläpuolelle niin kyllä ruostetta löytyy ja myös pyöriennosto kohdat ovat alttiit,monessa myös helmat kärsineet,sähkövikoja on riittämiin ,ainakin omassa yksilöissäni (3kpl) olivat takavalot tämän tästä pimeeenä.
      Se että sinunkin xsara on jo ton ikäinen niin korjaus tulee (pienikin) maksamaan aina lähes auton arvon,siis muutaman satasen.
      vaikee sitä on ennustaa mitä toi kone kestää voi kestää 450tkm tai voi hajota seuraavana aamuna.
      Kestävyydestä saat viitteitä tietty tutkimalla vaikka vikatilastoja, täältä citroenin kestävyydestä tuskin saat mitään irti.

• -sitikkamummo-

Kun ei ole ruostetta, niin ei ole. Sitä ihmettelevät kaikki, jotka autoni ovat nähneet. Katsastusmies sanoi 6 vuotta sitten, että pitää teetättää ruostesuojaus, jotta auto pysyisi ruosteettomana. Minä nuukana ihmisenä en raskinut sitä teetättää, koska auto oli hankintahinnaltaan edullinen. Turhaan olisin rahoja ruostesuojaukseen laittanut. Hieno on pohja vieläkin. Iskarit saattavat olla jopa alkuperäiset tai mistä minä tiedän. Olen omistanut auton yli 6 vuotta ja samat iskarit ovat yhä. Edellisistä autoista ( Nissan. Mazda, Ford, Toyota ja Saab) kyllä meni iskareita. Alkuperäinen akku kesti 10 vuotta. Jarrupalat ja -levyt ovat kestäneet lähes 100 000 km eli ei kovin usein ole tarvinnut niitäkään vaihtaa.

Sitähän ei voi tietenkään koskaan tietää, että milloin kone "poksahtaa", mutta auto on ollut hieno, hyvä ajettava, hiljainen, mennyt hyvin katsastuksista läpi, lähtenyt 40 asteen pakkasillakin hyvin käyntiin (lämmitysaika 2 h), turbo pelittää ja lähtöjä ja vääntöä riittää, kulutus on vain 4.8-5.3 l/100km jne. Moitteen sanaa en voi autosta sanoa, vaikka ostin sen vain muutamaksi vuodeksi hetken mielijohteesta, vaikka olin aina sanonut, etten ikinä osta sitikkaa. Ajattelin ostaa paremman ja kalliimman auton ajan kanssa netistä valikoiden. Sitten tykästyin sitikkaani ja nyt en raskisi siitä luopua . Nyt autollani ei ole kuin käyttöarvoa. Vaihdossa en saisi mitään ja kukaan ei siitä mitään maksa. On jo todella vanha ja paljon ajettu. En ostaisi minäkään näin vanhaa ja paljon ajettua autoa. Enkä ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin, mutta oma sitikka on läpikotaisin tuttu ja turvallinen.

Olisin vain halunnut tietää tämän linkin kautta, että kuinka paljon sitikoilla pääseekään.

Minulle on tainnut sattua vaan erikoisen luja yksilö.

Onko muilla mahdollisesti yhtä lujia menopelejä?? Minä ajattelin aina, että sitikka on "hepponen räppänä", joka särkyy sorateillä, kolisee ja paukkuu, ruostuu ja rapistuu, mutta eniten pelkäsin sähkövikoja, joista jokainen "autoista tietävä mies" minua varoitti. Nämä 6,5 vuotta ovat osoittaneet ennakkoluuloni täysin vääriksi.

• Citikka

Minulla Xantia cm.99 ilmastointi pelaa.auto tuli viime vuoden kesällä.olen tietättänyt huoltopaketin jossa oli kaikki.ajettu noin 310000km.ajan vuodessa paljon joten täytyy sanoa että paras auto jonka olen koskaan omistanut.

• No laitetaan

Parjattu Toyota Carina2-89 suvun sisällä ollut ajettu nyt 440tkm
      ruostesuojattu 2 kertaa ainoastaan ruostetta taka lokasuojien kaarissa

Normaalit huollot riittäneet sekä pakoputki etuosa 1 muut 2 kierrosta

• Epäilen provoa tässä

Pakko sanoa että onpa nätisti ajettu jos ei ole tarvinnut jarruja ja ym kuluvaa muuta osaa vaihtaa....

• gjjhkghj

Eihän terojen tojoissa ole koskaan vikoja eikä pohja putoa pois.

• C5 -04

vasta 200tkm ja raidetangonpäät vaihdettu akku, kahva, flektinreleet, jarrut eteen

• sitikan omistanut

ja sitten heräsit ja muistit että citikkaan ei tullut leimaa edellenkään

• No laitetaan

Päivitetty versio

Parjattu Toyota Carina2-89 suvun sisällä ollut ajettu nyt 440tkm
      ruostesuojattu 2 kertaa ainoastaan ruostetta taka lokasuojien kaarissa

Normaalit huollot riittäneet
      Vaihdettu osia:
      pakoputki etuosa 1 muut 2 kierrosta
      Iskarit eteen 2kertaa taakse 2 kertaa ( viimeiset vahvenetetut aj:200tkm)
      jarrupalat 2 kertaa jarrukengät 1kerta

auton saa pysymään kunnossa jos pitää huolta
      näköjään joku sitikka tampio vihjaisi jo pohjan putomisella

• sitikkasiiri

• kohta uusi c5

-04 c5 2.2hdi ajettu nyt 326 0000 ollut uudesta lähtien.
      -2 kertaa vaihdettu jakopään remmi partiklafilter
      -kaikki jarrulevyt kerran
      -oikea etupyöränlaakeri kerran
      -oikea jarrusatula vaihdettu nyt pitäis vaihtaa vasen myös
      -pissapojan pumppu kerran
      varmasti sata ajovalonpoltinta vasemmalle puolelle oikealle muutama
      kaikin puolinn ollut tyytyväinen autoon.

• AX

AX -91 1.1 mittarissa vasta reilu 262000km.
        Pitäisikö tehdä jo jotain huoltoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3481
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1538
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1473
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1255
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      883
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      858
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      97
      808
    Aihe