Paljonko kestää..

-sitikkamummo-

Hei! Minua kiinnostaa, että paljonko teillä muilla sitikka-immeisillä ovat autonne kestäneet?? Minun vuoden -99 diesel Xsaralla on ajettu jo yli 380 000 kilometriä ilman ihmeempiä korjauksia. Iskunvaimentimetkin ovat kestäneet jo ainakin yli 6 vuotta, vaikka ajan paljon myös hiekkateillä. Ruostetta ei ole missään ja mm. kaikki sähkölaitteet toimivat moitteettomasti ilmastoinnista lähtien.

Ajattelin ajaa auton ihan "loppuun", mutta tällä menolla siihen taitaa mennä vielä vuosia ja taas vuosia. Onko sitikka todella näin kestävä auto?? Tämä sitikka on minun ensimmäinen auto tätä merkkiä ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

26

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xsarastus

      Meillä vuotta vanhempi ja satatuhatta vähemmän ajettu samanlainen 1,9 td.

      Vaihdetut osat:

      - starttimoottori, oli solenoidivika. 100€
      - takakelkan etukumityynyt
      - virtalukon pohja
      - huohottimen vastus
      - turbo, siipi vääntynyt, 200€
      - etutukivarsien kumityynyt
      - käsijarrun vaijerit
      - raidetangon päät
      - takapönttö
      - jarrulevyjä, paloja
      - jarrukengät
      - koiranluut
      - jakohihnoja
      - renkaita
      - urahihna

      Muita kuin kulutusosia tuossa alle tonnin edestä omat työt. Halpa on ollut pitää.
      Meno jatkuu.

      • vaihtoa harkitseva

        pistän 98 avensiksen vikalistan (1.8)

        -jakoremmi 2kpl kiristimet
        -akku
        -jarrupalat,jarrulevyt
        -polttimoita
        ajettu tosin vasta 360tkm

        halpa myös pitää,joka kerta ekalla kertaa katsastuksesta läpi,ei ruosteessa.


      • raksa-auto
        vaihtoa harkitseva kirjoitti:

        pistän 98 avensiksen vikalistan (1.8)

        -jakoremmi 2kpl kiristimet
        -akku
        -jarrupalat,jarrulevyt
        -polttimoita
        ajettu tosin vasta 360tkm

        halpa myös pitää,joka kerta ekalla kertaa katsastuksesta läpi,ei ruosteessa.

        Avensis -98, olen omistanut vuoden, ajettu 200 000 km.

        Ei ole ollut häikäisevä alku tällä yksilöllä:
        - jätti viime kesänä tielle, virtalukkovika
        - hylkäys katsastuksessa, etupäähän nippu niveliä ja kaikki iskunvaimentimet

        Auto kolisee vieläkin takapäästään, missä lie vika? Penkkien verhoilut todella heikkolaatuista, jo nyt puhki kuluneet. Näyttää kivalta, kun päälle on vedetty halpahallin penkinsuojukset. Jarrut vinkuvat jatkuvasti, ei puhdistus ja herkitsely auttanut. 1.6 bensamoottori ei myöskään ole kovin erikoinen, luonteeltaan vingutin. Bensaa ei kylläkään vie hirveästi. Ajo-ominaisuudet on keskinkertaiset ja äänieristys huono. Ostin auton raksa-autoksi vetokoukun takia, siinä käytössä on kyllä ollut ihan moitteeton.


      • vaihtoa harkitseva
        raksa-auto kirjoitti:

        Avensis -98, olen omistanut vuoden, ajettu 200 000 km.

        Ei ole ollut häikäisevä alku tällä yksilöllä:
        - jätti viime kesänä tielle, virtalukkovika
        - hylkäys katsastuksessa, etupäähän nippu niveliä ja kaikki iskunvaimentimet

        Auto kolisee vieläkin takapäästään, missä lie vika? Penkkien verhoilut todella heikkolaatuista, jo nyt puhki kuluneet. Näyttää kivalta, kun päälle on vedetty halpahallin penkinsuojukset. Jarrut vinkuvat jatkuvasti, ei puhdistus ja herkitsely auttanut. 1.6 bensamoottori ei myöskään ole kovin erikoinen, luonteeltaan vingutin. Bensaa ei kylläkään vie hirveästi. Ajo-ominaisuudet on keskinkertaiset ja äänieristys huono. Ostin auton raksa-autoksi vetokoukun takia, siinä käytössä on kyllä ollut ihan moitteeton.

        huomaa todella ettet ole autoa omistanut,tokkopa edes ajanut.
        ekan kopan ave oli varmaan luokkansa hiljaisempia autoja,voit vaikka kaivaa alan lehtiä niin sieltä voit asian todeta,tosin normaali ihminen sen huomaa muutenkin.
        Kyllä on erikoista jos nippuniveliä uusitaan 200tkm ajettuihin avensiksiin ja yleensäkin toyotiin,olen työskennellyt 25v autokorjaamoilla ja kyllä noi nivel/puslien vaihdot sopii kyllä citroeniin ja volkkareihin.
        Ihmeellisen perseen kyllä omistat kun olet saanut istuimetkin puhki ja vasta sisäänajetussa autossa.
        Kone ei tietty ole mikään maailman vääntävin ,mutta siihen löytyy kyllä muitakin kone vaihtoehtoja-todella hyviä.
        Ei kuuna päiväna voi ekan kopan avea verrata samanikäisiin citroeniin -ei todellakaan.
        "ei ollut häikäisevä alku"-auto on 13v vanha...tiedätkö auton historian kun sanoit ettei ollut tällä autolla häikäisevä alku?
        virtalukko vikoja on ollut jossain yksilöissä,harvemmin kyllä hajonnut kesken ajon.(virtalukon pohja kun on "muovinen niin se kuluu ,ei saisi kuulemma pitää muita avaimia samassa nipussa virta-avaimen kanssa,kertyy mukamas painoa liikaa,tosin muut avaimet myös saattaa aiheuttaa häiriötä ajoestolaitteen toimintaan,itsellä ei ole ollut virtalukon kanssa mitään ongelmaa,tosin käytän ainoastaan virta-avainta,muut avaimet muualla).
        Mielestäni todella hyvä auto,huoleton peli,tokkopa uudemmat mallit enää samanmoisia.
        Niin ja mainittakoon vielä että esim. pakoputkistokin alkuperäinen-ei ruosteessa.
        Joko tämä oli provo tai sitten olet saanut äärettömän huonon yksilön,etenkin juuri noitten nivelien takia.


      • Paha erehdys
        raksa-auto kirjoitti:

        Avensis -98, olen omistanut vuoden, ajettu 200 000 km.

        Ei ole ollut häikäisevä alku tällä yksilöllä:
        - jätti viime kesänä tielle, virtalukkovika
        - hylkäys katsastuksessa, etupäähän nippu niveliä ja kaikki iskunvaimentimet

        Auto kolisee vieläkin takapäästään, missä lie vika? Penkkien verhoilut todella heikkolaatuista, jo nyt puhki kuluneet. Näyttää kivalta, kun päälle on vedetty halpahallin penkinsuojukset. Jarrut vinkuvat jatkuvasti, ei puhdistus ja herkitsely auttanut. 1.6 bensamoottori ei myöskään ole kovin erikoinen, luonteeltaan vingutin. Bensaa ei kylläkään vie hirveästi. Ajo-ominaisuudet on keskinkertaiset ja äänieristys huono. Ostin auton raksa-autoksi vetokoukun takia, siinä käytössä on kyllä ollut ihan moitteeton.

        Sinulle sattui paha erehdys kun vastasit tojotasi vaivoista ja täällä kysyttiin Citroeneistä. No ei se kaikilla ole tuo luetun ymmärtäminen mikään vahva puoli.


      • taisit erehtyä itse
        Paha erehdys kirjoitti:

        Sinulle sattui paha erehdys kun vastasit tojotasi vaivoista ja täällä kysyttiin Citroeneistä. No ei se kaikilla ole tuo luetun ymmärtäminen mikään vahva puoli.

        no ei mitään erehdystä suinkaan,perheessämme on 4 autoa,myös yksi sitikka,siksi tällä palstalla.
        Sinulle taisi tulla paha erehdys kun olet kommentoimassa "toisten" keskusteluun tai sitten asiat onkin juuri niin kuin ne arvelin olevan.


      • raksa-auto
        vaihtoa harkitseva kirjoitti:

        huomaa todella ettet ole autoa omistanut,tokkopa edes ajanut.
        ekan kopan ave oli varmaan luokkansa hiljaisempia autoja,voit vaikka kaivaa alan lehtiä niin sieltä voit asian todeta,tosin normaali ihminen sen huomaa muutenkin.
        Kyllä on erikoista jos nippuniveliä uusitaan 200tkm ajettuihin avensiksiin ja yleensäkin toyotiin,olen työskennellyt 25v autokorjaamoilla ja kyllä noi nivel/puslien vaihdot sopii kyllä citroeniin ja volkkareihin.
        Ihmeellisen perseen kyllä omistat kun olet saanut istuimetkin puhki ja vasta sisäänajetussa autossa.
        Kone ei tietty ole mikään maailman vääntävin ,mutta siihen löytyy kyllä muitakin kone vaihtoehtoja-todella hyviä.
        Ei kuuna päiväna voi ekan kopan avea verrata samanikäisiin citroeniin -ei todellakaan.
        "ei ollut häikäisevä alku"-auto on 13v vanha...tiedätkö auton historian kun sanoit ettei ollut tällä autolla häikäisevä alku?
        virtalukko vikoja on ollut jossain yksilöissä,harvemmin kyllä hajonnut kesken ajon.(virtalukon pohja kun on "muovinen niin se kuluu ,ei saisi kuulemma pitää muita avaimia samassa nipussa virta-avaimen kanssa,kertyy mukamas painoa liikaa,tosin muut avaimet myös saattaa aiheuttaa häiriötä ajoestolaitteen toimintaan,itsellä ei ole ollut virtalukon kanssa mitään ongelmaa,tosin käytän ainoastaan virta-avainta,muut avaimet muualla).
        Mielestäni todella hyvä auto,huoleton peli,tokkopa uudemmat mallit enää samanmoisia.
        Niin ja mainittakoon vielä että esim. pakoputkistokin alkuperäinen-ei ruosteessa.
        Joko tämä oli provo tai sitten olet saanut äärettömän huonon yksilön,etenkin juuri noitten nivelien takia.

        Heheh, kylläpä otti koville sinulla!

        Ostin tuon Aven raksa-autoksi. Hyvähän se on siinä ollut, muuhun siitä ei olisikaan. Ei paljoa naarmut tms haittaa. Kohta on raksa valmis ja auton voi laittaa kiertoon.

        Provoväitteet voit kyllä tunkea sinne mihin ei aurinko paista.


      • TK-psykiatri
        raksa-auto kirjoitti:

        Avensis -98, olen omistanut vuoden, ajettu 200 000 km.

        Ei ole ollut häikäisevä alku tällä yksilöllä:
        - jätti viime kesänä tielle, virtalukkovika
        - hylkäys katsastuksessa, etupäähän nippu niveliä ja kaikki iskunvaimentimet

        Auto kolisee vieläkin takapäästään, missä lie vika? Penkkien verhoilut todella heikkolaatuista, jo nyt puhki kuluneet. Näyttää kivalta, kun päälle on vedetty halpahallin penkinsuojukset. Jarrut vinkuvat jatkuvasti, ei puhdistus ja herkitsely auttanut. 1.6 bensamoottori ei myöskään ole kovin erikoinen, luonteeltaan vingutin. Bensaa ei kylläkään vie hirveästi. Ajo-ominaisuudet on keskinkertaiset ja äänieristys huono. Ostin auton raksa-autoksi vetokoukun takia, siinä käytössä on kyllä ollut ihan moitteeton.

        Saat olla tosi tyytyväinen kun vielä voit kirjoittaa. Moni tojotan omistaja on joutunut turvautumaan lääkärin apuun kun ovat tojotansa takia menettäneet mielenterveytensä, olen joutunut kuulemaan monta toinen toistaan synkempää kertomusta.


      • psykiatrille2
        TK-psykiatri kirjoitti:

        Saat olla tosi tyytyväinen kun vielä voit kirjoittaa. Moni tojotan omistaja on joutunut turvautumaan lääkärin apuun kun ovat tojotansa takia menettäneet mielenterveytensä, olen joutunut kuulemaan monta toinen toistaan synkempää kertomusta.

        olet huumorimiehiä,sillä se on kyllä juuri päinvastoin,perheemme 10v nuorempi citroen on ollut paljonenemmän jo "kuralla" kuin vanha tojo.
        Kyllä vain ,ihan tyytyväinen olen,mutten se ei kyllä johdukkaan C5 vaan ihan toisesta asiasta.


      • lautapoijjaalle
        raksa-auto kirjoitti:

        Heheh, kylläpä otti koville sinulla!

        Ostin tuon Aven raksa-autoksi. Hyvähän se on siinä ollut, muuhun siitä ei olisikaan. Ei paljoa naarmut tms haittaa. Kohta on raksa valmis ja auton voi laittaa kiertoon.

        Provoväitteet voit kyllä tunkea sinne mihin ei aurinko paista.

        no mikset ostanut C5 raksa-autoksi,farmari ollut oiva peli,saanut perää nostettua tarpeen vaatiessa....ai niin hommat täytyy joka päivä tehdä raksallakin silloin ymmärrän valintasi.
        Niin ei muuten ottanut yhtään koville.Huomasin kyl heti että paskaa puhuit nivelien/puslien ja myös melutason suhteen.
        Toivottavasti rakennustaitosi on paremmalla tolalla kuin auto tietämys ,sillä ometaloja tuntuu olevan jo liikaa,toivottavasti rakentelet niitä minkkihäkkejä,ettet vaan ihan omakotitaloja sentään.


      • -sitikkamummo-

        Kiitos vastauksestasi. Vähän on kilometrejä autollasi, vaikka ikää enemmän kuin minun autolla. Minulla on 2 litran koneella. Ovatko väännöt vielä tallella, että ohitustilanteissa pääsee tykittämään ilman pykällyksiä?? Iloisia autoilukilometrejä!!!


      • C5 rules
        vaihtoa harkitseva kirjoitti:

        huomaa todella ettet ole autoa omistanut,tokkopa edes ajanut.
        ekan kopan ave oli varmaan luokkansa hiljaisempia autoja,voit vaikka kaivaa alan lehtiä niin sieltä voit asian todeta,tosin normaali ihminen sen huomaa muutenkin.
        Kyllä on erikoista jos nippuniveliä uusitaan 200tkm ajettuihin avensiksiin ja yleensäkin toyotiin,olen työskennellyt 25v autokorjaamoilla ja kyllä noi nivel/puslien vaihdot sopii kyllä citroeniin ja volkkareihin.
        Ihmeellisen perseen kyllä omistat kun olet saanut istuimetkin puhki ja vasta sisäänajetussa autossa.
        Kone ei tietty ole mikään maailman vääntävin ,mutta siihen löytyy kyllä muitakin kone vaihtoehtoja-todella hyviä.
        Ei kuuna päiväna voi ekan kopan avea verrata samanikäisiin citroeniin -ei todellakaan.
        "ei ollut häikäisevä alku"-auto on 13v vanha...tiedätkö auton historian kun sanoit ettei ollut tällä autolla häikäisevä alku?
        virtalukko vikoja on ollut jossain yksilöissä,harvemmin kyllä hajonnut kesken ajon.(virtalukon pohja kun on "muovinen niin se kuluu ,ei saisi kuulemma pitää muita avaimia samassa nipussa virta-avaimen kanssa,kertyy mukamas painoa liikaa,tosin muut avaimet myös saattaa aiheuttaa häiriötä ajoestolaitteen toimintaan,itsellä ei ole ollut virtalukon kanssa mitään ongelmaa,tosin käytän ainoastaan virta-avainta,muut avaimet muualla).
        Mielestäni todella hyvä auto,huoleton peli,tokkopa uudemmat mallit enää samanmoisia.
        Niin ja mainittakoon vielä että esim. pakoputkistokin alkuperäinen-ei ruosteessa.
        Joko tämä oli provo tai sitten olet saanut äärettömän huonon yksilön,etenkin juuri noitten nivelien takia.

        Sitä vain ihmettelen mitä sinä kirjoittelet tänne Citroen palstalle Toyotastasi se ei kiinnosta pätkääkään meitä Ciroenin omistajia. En.ymmärrä teitä kumpaistakaan, toinen moittii ja toinen kehuu Toyotaansa täällä Citroenin palstalla.
        Kuulkaas tojopellet se on vähän niinkuin helsinkiläinen valittaisi Jurvan kuntaaan helsingin asoista. Olette vähäjärkisiä sekopäitä. Toivottavasti saadaan tänne suomeenkin pian tuo Orionin tehorauhoitelääke myyntiin ettei teitä tarvitse laittaa ennenaikojaan mihinkään hoitolaitokseen, se tulee yhteiskunnalle kalliiksi


      • Älä välit'ä
        C5 rules kirjoitti:

        Sitä vain ihmettelen mitä sinä kirjoittelet tänne Citroen palstalle Toyotastasi se ei kiinnosta pätkääkään meitä Ciroenin omistajia. En.ymmärrä teitä kumpaistakaan, toinen moittii ja toinen kehuu Toyotaansa täällä Citroenin palstalla.
        Kuulkaas tojopellet se on vähän niinkuin helsinkiläinen valittaisi Jurvan kuntaaan helsingin asoista. Olette vähäjärkisiä sekopäitä. Toivottavasti saadaan tänne suomeenkin pian tuo Orionin tehorauhoitelääke myyntiin ettei teitä tarvitse laittaa ennenaikojaan mihinkään hoitolaitokseen, se tulee yhteiskunnalle kalliiksi

        Sinne suljetulle osastolle ne kuuluvat nuo tojovatipäät. Heh heh.


    • C5

      C5 2.0 HdiA 2008 176000 km määräaikaishuollot ja niihin liittyvät suodattimet ja öljyt. Jarruvalon katkaisin meni uusiksi vastikään, ei ollut halpa kokoisekseen.

    • xsaaraaaa

      no kait nyt iskarit täytyy kestää 6v joka merkillä ellei sitten ole hajotettu monttuun ajamalla kovalla pakkasella.
      Ruostetta kyllä löytyy xsarastakin se on varma ,otat vaan vararenkaan pois ja katsot yläpuolelle niin kyllä ruostetta löytyy ja myös pyöriennosto kohdat ovat alttiit,monessa myös helmat kärsineet,sähkövikoja on riittämiin ,ainakin omassa yksilöissäni (3kpl) olivat takavalot tämän tästä pimeeenä.
      Se että sinunkin xsara on jo ton ikäinen niin korjaus tulee (pienikin) maksamaan aina lähes auton arvon,siis muutaman satasen.
      vaikee sitä on ennustaa mitä toi kone kestää voi kestää 450tkm tai voi hajota seuraavana aamuna.
      Kestävyydestä saat viitteitä tietty tutkimalla vaikka vikatilastoja, täältä citroenin kestävyydestä tuskin saat mitään irti.

      • -sitikkamummo-

        Kun ei ole ruostetta, niin ei ole. Sitä ihmettelevät kaikki, jotka autoni ovat nähneet. Katsastusmies sanoi 6 vuotta sitten, että pitää teetättää ruostesuojaus, jotta auto pysyisi ruosteettomana. Minä nuukana ihmisenä en raskinut sitä teetättää, koska auto oli hankintahinnaltaan edullinen. Turhaan olisin rahoja ruostesuojaukseen laittanut. Hieno on pohja vieläkin. Iskarit saattavat olla jopa alkuperäiset tai mistä minä tiedän. Olen omistanut auton yli 6 vuotta ja samat iskarit ovat yhä. Edellisistä autoista ( Nissan. Mazda, Ford, Toyota ja Saab) kyllä meni iskareita. Alkuperäinen akku kesti 10 vuotta. Jarrupalat ja -levyt ovat kestäneet lähes 100 000 km eli ei kovin usein ole tarvinnut niitäkään vaihtaa.

        Sitähän ei voi tietenkään koskaan tietää, että milloin kone "poksahtaa", mutta auto on ollut hieno, hyvä ajettava, hiljainen, mennyt hyvin katsastuksista läpi, lähtenyt 40 asteen pakkasillakin hyvin käyntiin (lämmitysaika 2 h), turbo pelittää ja lähtöjä ja vääntöä riittää, kulutus on vain 4.8-5.3 l/100km jne. Moitteen sanaa en voi autosta sanoa, vaikka ostin sen vain muutamaksi vuodeksi hetken mielijohteesta, vaikka olin aina sanonut, etten ikinä osta sitikkaa. Ajattelin ostaa paremman ja kalliimman auton ajan kanssa netistä valikoiden. Sitten tykästyin sitikkaani ja nyt en raskisi siitä luopua . Nyt autollani ei ole kuin käyttöarvoa. Vaihdossa en saisi mitään ja kukaan ei siitä mitään maksa. On jo todella vanha ja paljon ajettu. En ostaisi minäkään näin vanhaa ja paljon ajettua autoa. Enkä ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin, mutta oma sitikka on läpikotaisin tuttu ja turvallinen.

        Olisin vain halunnut tietää tämän linkin kautta, että kuinka paljon sitikoilla pääseekään.

        Minulle on tainnut sattua vaan erikoisen luja yksilö.

        Onko muilla mahdollisesti yhtä lujia menopelejä?? Minä ajattelin aina, että sitikka on "hepponen räppänä", joka särkyy sorateillä, kolisee ja paukkuu, ruostuu ja rapistuu, mutta eniten pelkäsin sähkövikoja, joista jokainen "autoista tietävä mies" minua varoitti. Nämä 6,5 vuotta ovat osoittaneet ennakkoluuloni täysin vääriksi.


      • Citikka

        Minulla Xantia cm.99 ilmastointi pelaa.auto tuli viime vuoden kesällä.olen tietättänyt huoltopaketin jossa oli kaikki.ajettu noin 310000km.ajan vuodessa paljon joten täytyy sanoa että paras auto jonka olen koskaan omistanut.


    • No laitetaan

      Parjattu Toyota Carina2-89 suvun sisällä ollut ajettu nyt 440tkm
      ruostesuojattu 2 kertaa ainoastaan ruostetta taka lokasuojien kaarissa

      Normaalit huollot riittäneet sekä pakoputki etuosa 1 muut 2 kierrosta

      • Epäilen provoa tässä

        Pakko sanoa että onpa nätisti ajettu jos ei ole tarvinnut jarruja ja ym kuluvaa muuta osaa vaihtaa....


    • gjjhkghj

      Eihän terojen tojoissa ole koskaan vikoja eikä pohja putoa pois.

    • C5 -04

      vasta 200tkm ja raidetangonpäät vaihdettu akku, kahva, flektinreleet, jarrut eteen

      • sitikan omistanut

        ja sitten heräsit ja muistit että citikkaan ei tullut leimaa edellenkään


    • No laitetaan

      Päivitetty versio

      Parjattu Toyota Carina2-89 suvun sisällä ollut ajettu nyt 440tkm
      ruostesuojattu 2 kertaa ainoastaan ruostetta taka lokasuojien kaarissa

      Normaalit huollot riittäneet
      Vaihdettu osia:
      pakoputki etuosa 1 muut 2 kierrosta
      Iskarit eteen 2kertaa taakse 2 kertaa ( viimeiset vahvenetetut aj:200tkm)
      jarrupalat 2 kertaa jarrukengät 1kerta

      auton saa pysymään kunnossa jos pitää huolta
      näköjään joku sitikka tampio vihjaisi jo pohjan putomisella

      • sitikkasiiri

    • kohta uusi c5

      -04 c5 2.2hdi ajettu nyt 326 0000 ollut uudesta lähtien.
      -2 kertaa vaihdettu jakopään remmi partiklafilter
      -kaikki jarrulevyt kerran
      -oikea etupyöränlaakeri kerran
      -oikea jarrusatula vaihdettu nyt pitäis vaihtaa vasen myös
      -pissapojan pumppu kerran
      varmasti sata ajovalonpoltinta vasemmalle puolelle oikealle muutama
      kaikin puolinn ollut tyytyväinen autoon.

      • AX

        AX -91 1.1 mittarissa vasta reilu 262000km.
        Pitäisikö tehdä jo jotain huoltoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

      Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

      Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe