Tämän sain tänään kuulla.
Minulla on todettu vaikea masennus viime vuoden toukokuussa. Olin alkuun ns. akuuttipuolella ja siellä meni hyvin. Muutamien kuukausien kuluttua siirryin mielialapolin puolella. Siellä olen nyt ollut jo jonkin aikaa ( en tosin käynyt kauheasti mutta kuitenkin ) siellä ei nyt ole mennyt niin hyvin. Ensin oli yksi lääkäri jonka kanssa kemiat ei mennyt yksiin laisinkaan ja sen jälkeen tuli tämä toinen lääkäri jonka kanssa meni vieläkin huonommin. Hän rupesi puhumaan kuntoutussuunnitelmasta ja sanoi että minulla on päävastuu ja he voivat tukea. En väitä ettei näin olisi mutta hän sanoo että yrittäminen ei riitä ... mitä tässä voi? miksi ei riitä... hän sanoi että kyse on omasta motivaatiosta. Mistä saada motivaatio? Hoitaja on minulla sanonut että YRITTÄMINEN RIITTÄÄ ! miksi hän sanoo ettei näin tee?
hän totesi myöskin että jos kaikki menee niinkuin pitää niin joudun syömään lääkettä 3 kk ( jos nyt alotan ) ja sen jälkeen se voidaan lopettaa. kuntoutussuunitelmaan kuului: lääke, liikunta, rentoutuminen, uuden oppiminen / pään käyttäminen esim. kielen opiskelu,sosiaalinen kanssakäyminen...
en tiedä mitä tehdä. nyt vaihtanut lääkäriä ja ei tästä tule mitään. tuntuu ettei kukaan ymmärrä ja tästä lääkäristä jäi todella paha maku päälle.
Mulla ei ole voimia taistella itselleni mitään. olen ajatellut vaan jättäytyä pois koko paikasta.
yrittäminen ei riitä
4
142
Vastaukset
- maisaaaalala
Haluaisin vielä mainita että kyseinen lääkäri vielä oikein sanoi että : SUOSII sertralinia.... : s en ymmärrä miten voi suosia jotain tiettyä. Tai potilailla on erilaiset tarpeet ja ei välttämättä yksi ja sama lääke ole kaikille hyvä.
lisäksi tähän asiaani liittyy eräs toinen asia, näet kelalta rahan saaminen. Sain sairaslomaa 14.4 ja se jatkui johonkin 13.5 asti ja täytyy täyttyä yli 55 päivää että voi saada kelalta sairaspäivärahaa ja tämä lääkäri ei kuulemma voi kirjoittaa takautuvasti sairaslomaa ja pitää kuulemma olla b lausunto ja kuntoutussuunnitelma. :( eli nyt en saa mitään rahaa kelaltakaan ? kaikki menee huonosti.
mitä tässä voi tehdä? mitä rahoja pystyy hakemaan... tässä tilanteeessa... - tietamaton
ihan mielenkiinnosta kysyn: miten tuo vaikea masennus ilmenee? Makaatko vain sängyssä päivät? Vai onko paljon itsetuhoisia ajatuksia?
- psyk.sh.
Miten niin pitää olla 55 pv sairauslomaaa? Olin sairauslomalla alkuvuodesta vajaa 4 viikkoa ja sain aivan normaalisti KELA:lta sairauspäivärahaa.
Ja toki B-todistus jos sl on pitkä, KELA:n ei ole pakko hyväksyä A-todistuksia vaan saada tarkempi selvitys, eli B-lausunto..
Oletko ollut sairauslomalla miten pitkään? Kerrot sairastuneesi yli vuosi sitten depressioon.
No, Sertralin on hyvin _siedetty_ SSRI-lääke...
Mikä statuksesi on nyt, kun kirjoitat että sairausloma loppui 13.5. ? - maissssssss
Vaikea masennukseni ilmenee surullisuutena, itkuisuutena, vaikea saada aikaiseksi mitään ja jos saan niin vaikea aloittaa se tekeminen.Olen väsynyt ja tekisi mieli vaan olla koska koen että se auttaa eikä se että pakottaudun jotain tekemään. Muutenkin yleinen voimattomuus ja jaksamattomuus.
Paljon itsetuhoisia ajatuksia on. Nyt viime aikoina ei ehkä päivittäin mutta kuitenkin todella usein ja ihan suunnitelmia paperilla yms..
Ja tarkoitin että 55 päivän jälkeen voisin vasta hakea sairaspäivärahaa koska en ole ollut työssä jne.. Niin kelasta sanottiin ja luin myös Kelan sivuilta.
Minulla on vain muutamia sairaslomia. Muuten olen ollut vain ilman mitään sairaslomaa yms. Kävin koulussa välillä mutta ei siitä tullut mitään.
Viimeisin sairasloma alkoi 14.4 ja päättyi 13.5 ja eilen olin lääkärissä eikä suostunut takautuvasta kirjoittamaan sairaslomaa.... ja selitti että kela tarvitsee b lausunnon ja b lausunto edellyttää kuntoutussuunnitelmaa ja tämän lääkärin kanssa emme saa mitään aikaiseksi... ei kemiat yms. mitkään kohtaa..
eli en tiedä mitä tehdä. voiko omin avuin yrittää kelalta saada jotain vai mitä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944