Kajakin säilytys ulkona?

Lone Wolf McQuade

Onko jollain hyvää konstia, jolla kajakkia voisi säilyttää omalla pihalla auringolta ja myöhemmin lumelta suojattuna? Kyseessä on siis muovikajakki ja siksi aurinko/kuumuus on kesällä ehdottomasti kielletty.

Omalla pihalla säilyttämiseen on nyt pakko tyytyä, koska seuraankaan ei pääse tai sieltä ei saa paikkaa...

2

7506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kajakkitarrrrr25

Kunhan säilytyspaikka on sellainen,että mitkään nauhat eivät pääse helteellä painamaan suoraan kajakin kylkiin.
      Varjoisa paikka ja vaikka pressu suojana.
      Ilman pressua kajakki on alttiina uv-säteilylle ja se on huono asia.

Tee kunnon alusta kajakille,sitä kaikki lähtee.
      koita kuvitella,mikäpainaisi kuvioita runkoon ja mieti tuki sen mukaan.
      Helteellä nimittäin tuet voivat painaa runkoa ja sitten kajakin uinti kärsii.

Itse en jättäisi kajakkia ilman suojaa,vaikka missä metsässä olisin.

• Näin minä tein

Oma ratkaisuni kahden kajakin ja yhden avokanootin ulkosäilytykseen oli tehdä 2"*2" puutavarasta ja kulmaraudoista (tai miksi näitä kattotuoliholkkisysteemejä nyt sitten kuuluukin nimittää) matala autokatostyyppinen rakennelma, jossa on sisällä hyllyt, joille kanootit työnnetään. Kattoon laitoin pressun alle vesivanerin, ettei lumi paina kattoa sisään. Alhaalla on hyllyt kajakeille rinnakkain ja päällä hylly avokanootille.
      Pohjan muotoutumisen estämiseksi kajakkihyllyissä on keskellä väli ja laudat ovat sivuilla tukien kajakkia sivuilta päin. Avokanootin säilytyshyllyyn on rakennettu muodot siten, että kanoottia säilytetään nurin päin ja keskellä reunojen alla on korokkeet, ettei paino jää nokan ja perän varaan. Katoksella on pituutta 6 m, leveyttä 1,4-1,5 m ja korkeutta harjalla ehkä 1,3 m (4*6 m kestopeite päällä ja pienempi pressu päätynä auringonpaisteen puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1124
    2. 75
      1121
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1014
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      968
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      52
      617
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      557
    Aihe