Sain kirjeen, että uo-velka-asia käsitellään ja siitä annetaan päätös 06.06.2011.
Tuleeko minulle kotiin kirje tuosta päätöksestä? Vai saanko sen ainoastaan menemällä lukemaan sen jostakin seinästä? Onko kirje postista noudettava vai tulee normaali postina kotiin?
velka-asiasta
9
208
Vastaukset
- wc-paperiks se
himaa tulee
- bhtrhyt
Kestääköhän sen tulo kauan? Heti vai voinko joutua odottamaan viikkoja? Ja tuleeko siinä vielä mahdollisuus maksaa kaikkine kuluineen?
- kai raha kelpaa?
ei se kauan kestä.maksamisesta en tiedä kun en koskaan niitä ole maksanut enkä maksa.
- btrg
Minulla on kulunut jo kuukausi aikaa tuosta ilmosta, eikä vielä ole tullut päätöstä kotiin?
Eikö sitä aina lähetetä????- en halua ostaa mitää
Käräjäoikeus ei automaattisesti lähetä summaarisessa menettelyssä annettua yksipuolista tuomiota velalliselle, ainoastaan velkojalle. Toki tuomittu voi pyytää kopion käräjäoikeudesta. Se on sitten velkojan asia antaa se ypt tiedoksi (monesti tiedoksianto tapahtuukin ulosottoviranomaisen välityksin), koska muutoksenhakuaika eli takaisinsaantiaika lasketaan tuomion tiedoksisaannista. Koska kuten tiesitte, yksipuoliseen tuomioon ei saa hakea muutosta valittamalla hoviin, vaan muutoksenhakukeino on takaisinsaanti käräjäoikeudessa.
- Etukäteen:Sinde-82
Isi meni vahingossa syyttäjäksi - :D, :D Melko tiuhaan ja viuhaan mua onkin seurailtu, mutta aivan muista yhteyksistä. Se on näkynyt välinpitämättömyytenä meitä ja muita kohtaan. No on mulla ollut epäinhimillinen tiuha ja viuha eksakti ajattelu esimerkiksi. Siksi mulla on Jumalkäsityksiä aivoissa eikä multippeliä persoonallisuutta. Nyt mä kuitenkin olen täysi-ikäinen, mutta hän on edelleen syyttäjä. Se kyllä poistaa epäinhimillisyyttä elämästäni ja auttaa perhettäni.
Ei mun mielestä helmet, helmet-huumekypärä esimerkiksi anna kovinkaan luotettavaa kuvaa -isistä. Tunne-elämäkin on vähän niin ja näin traumaattisen aikuisuuden ja lapsuuden takia. Vain pelkkä kuuron viittoma: "Heippa, mä tässä! Voidaanko me olla nyt kahdestaan tässä näin ja näin?" Matemaattisista malleista esimerkki on desimaali ja sekunttikellosta varmaankin tunti. Poliisin pitäisi ja kannattaisi osata tämä malli. Entä toivunko tästä koskaan? Tunne-elämäperusteisuus ja Tittelintuure-satu, mitä yhteistä niillä on? Aika ja ajattomuus. Joo ja aika on taas kypsä tapaamiselle (Zen-Tarot), mutta se on mahdollista, vain ala-asteikäisen neitseellisen olemuksen ja ominaisuuden omaavan lapsen kohdalla.- Sad but true:Sinde82
Mä oon tosi pahoillaan, että olet vajaamielisyyttäsi paennut koko elämäsi militaristisuutta ja ryhtynyt penkomaan päämäärättä -isini elämää.
Se on kuitenkin tunne-robotti (neitseellisyys): ikä, näkö, koko ja sisin. Sitä taas vastaa *sellainen ja sellainen* lause: "Koska hän ei ole enää tässä uskossa." Joko pääset pian tähän lauseeseen, mikä tämä on sinulle ja perheellesi todellisuudessa?
- j7uu
Eikö siis koskaan tule niin, että pitää hakea päätös itse vaan tulee aina kotiin?
- PaljonkoOnPaljon.
Höh. Se nyt riippuu siitä, että missä roolissa prosessissa olet (kantaja vai vastaaja), onko kyse summaarisesta vai laajasta riita-asiasta, ja siitä, että oletko tilannut päätöksen. Kuten jo aiemmin vastasin, summaarisessa velkomusasiassa annettua ratkaisua, mikä lähes aina on nimeltään YKSIPUOLINEN TUOMIO, ei lähetetä velalliselle ilman että velallinen sitä erikseen pyytää. Oletan, että kyseessä on summaarinen velkomusasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944