Uusperhe-elämää

Totuus----

Sohaisenpa tässä ampiaispesää ja kerron yhden kokemuksen tältä viikonlopulta.
Mieheni lapsi valmistui ja yllätys yllätys, juhliin oli kutsuttuna mieheni ja minä.
Nuori neito itse päätti ettei halua äitiään juhlaan.
No ymmärrämme asian toki, kun äiti on tyttärelleen selkänsä kääntänyt, miksi hänen pitäisi tyttären juhliin päästä esittämään hyvän äidin roolia.
Ihana päivä siis takana.

20

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herätys!!

Lissuu taas juhlatunnelmissa.

• wilma60

Nuori itse järjsti juhlat vai miten? Jos te olisitte juhlat järjestäneet niin teitä ei olisi tarvinnut kutsua. Nyt nuori kutsui teidät mutta ei äitiään. Eli juhlat oli joko hänen itsensä tai jonkun muun järjestämät. Toki jokainen päivänsankari voi päättää kenet juhliinsa kutsuu ja joskus käy näinkin. Toki olisi toivottavaa että vanhemmat olisi aina sen verran väleissä että lapsen/nuoren juhlissa pystyisi molemmat olemaan uusien puolisoidensa kanssa.

• Totuus-----

Niin tarkennuksena, kyse ei ole siitä ettemmekö me olisi roolejamme pystyneet juhlissa vetämään (vaikka helppoa se ei olisi ollut, mutta nuoren takia se oltaisiin toki tehty) vaan siitä ettei nuori halunnut äitiään juhliin.
        Ikävää että väöit ovat noin tulehtuneet, mutta kai se vaan on niin että sitä saa mitä tilaa...

• Ottotyttären ottoäit

Minua jäi askarruttamaan kysymys, kuka juhlat järjesti. Ehkäpä tyttö on jo omillaan ja kutsui vieraita omaan kotiinsa.

Meillä kuitenkin meni juuri tällä tavalla. Mieheni lapsi valmistui ammattiin ja piti itse juhlat omassa pienessä kodissaan. Meidän perhe oli kutsuttu, äidin uusperhe ei.

Lahjoitimme hänelle tuntuvan summan rahaa jatko-opintoja varten, kun tiedämme, että hän tähtää korkealle ja on monipuolisesti lahjakas

Äidilleen hän tarjoaa ensi viikolla pullakahvit ja saa tiettävästi lahjaksi kukan ja hopeisen riipuksen. Niitä hänellä on ennestäänkin laatikot täynnä, käyttöä ei vaan ole eivätkä ne ole alkuunkaan hänen makunsa mukaisia. Mutta pakko kai on äitikin kahville kutsua, onhan tyttö toisinaan ollut äitinsä luona yötäkin viimeisen kolmentoista vuoden aikana. Yleensä äidillä kyllä on tapaamisajoiksi sattunut tärkeämpiä menoja.

• gentiana

Kun kerran kaikki on kohdallasi noin hyvin, niin miksi tekstistäsi paistaa läpi mitä kitkerin katkeruus?

• Ottotyttären ottoäit

En ole vähääkään kitkerä enkä katkera. Minua on kolmetoista vuotta harmittanut tyttären puolesta. Hän on etsinyt kontaktia äitiinsä ja olemme kaikin keinoin tukeneet häntä siinä. Mutta kerta toisensa jälkeen äiti on pettänyt kaikki lupauksensa. Hiljalleen tytär on lakannut välittämästä, joskin ylläpitää muodollista yhteyttä äitiinsä.

Ymmärsithän nyt varmasti oikein? Minua harmittaa tyttären puolesta. Minulle itselleni tuo nainen ei voisi vähemmän merkitä! Tytön kanssa meillä on välit mitä parhaassa kunnossa.

• Oikeesti!
        Ottotyttären ottoäit kirjoitti:

En ole vähääkään kitkerä enkä katkera. Minua on kolmetoista vuotta harmittanut tyttären puolesta. Hän on etsinyt kontaktia äitiinsä ja olemme kaikin keinoin tukeneet häntä siinä. Mutta kerta toisensa jälkeen äiti on pettänyt kaikki lupauksensa. Hiljalleen tytär on lakannut välittämästä, joskin ylläpitää muodollista yhteyttä äitiinsä.

Ymmärsithän nyt varmasti oikein? Minua harmittaa tyttären puolesta. Minulle itselleni tuo nainen ei voisi vähemmän merkitä! Tytön kanssa meillä on välit mitä parhaassa kunnossa.

Lissuuuuuuuuu... joko lopetit?

• Totuus-----

Mieheni tytär asuu poikakaverinsa kanssa, ja juhlat järjestettiin poikakaverin äidin luona.
      En ole katkera, päin vastoin. Odotin vain jo valmiiksi, mitä lissu taas syytää vastaukseksi, ja syytihän se, sitä samaa sontaa mitä aina.
      Ikävä kyllä tämän palstan lukeminen on aiheuttanut sen ettei enään edes viitsi kirjoittaa asiallisesti omasta onnestaan ja toimivasta uusperheestä kun kaikki ammutaan alas tasan yhden häirikön toimesta..

• --KK--

Etkös itse sellaista vastausta kaivannutkin aloittaessasi viestisi "ampiaispesään sohaisemalla" ? :D
        Provosoimalla palstahäirikköä pääsee vastaamaan sukkelasti..

• gentiana

Kirjoitin siis edellisen viestini nimimerkille Ottotyttären ottoäit enkä sinulle.
        Lissun viestiä en huomannut ollenkaan.

• oma roolisi?

Eli tulit oikein kerskumaan ja ylpeilemään(?) miten huonot välit tällä äidillä ja lapsella on?

Jos nuori ei ole halunnut äitiään juhliin niin siihen on varmastikin syy,en sitä epäile mutta mitä nautintoa se sinulle tuo? Tunnetko jotenkin ylemmyyden tunnetta siitä että heidän suhteensa on huono?

• huh huh

Aluperäinen kirjoittaja on varmasti manipuloinut ja puhunut perättömiä tällä lapselle hänen äidistään. Ei muuten kukaan lapsi jtä äitään ulkopuolelle mistään. Sanoisin, että tuossa tilanteessa äiti on oikeutettu katkaisemaan välit täysin lapseen, ja ollamissään tekemisissä lapsensa kanssa, jos joku lapsi kehtaa äidinjättää juhlista ja korvata sen jollain ruttusella naisella.

Tai juttu on provo, epäonnisen ihmisen haave ja uni.

Kunhan huudattaa.

• ole kiitollinen siit

Ajattele, kuin ihanan tyttären se miehen ex vaimo onkaan tehnyt!! Sinusta siihen ei olisi, joten kehuskelet toisten lapsilla! Ilman exää ei olisi noin fiksua ja ainutlaatuista tyttöä, joten kyllä sen exänkin pitää olla erittäin fiksu ja ihana, eikö?

Nyt taisit jäädä toiseksi...hih.

Hienoa ,että exän tytär teki sulle ihanan päivän, jota paitsi muuten olisitkin jäänyt.

• äiti kankkulan kaivo

Vitsi mikä provo, jutut senkun paranee kun kesä lähenee...

• Totuus----

Tässä se nähdään, totuus sattuu.
        Kyllä tarkoituksella kirjoitin provoavasti, koska tiesin jo ennakkoon että kirjoitan asiasta miten vain niin palstan häirikkö siihen reagoi heti.
        Ja kyllä, miehen ex on tehnyt ihanan lapsen, tosin ei ole lasta kasvattanut, ja olen sitä mieltä että lapseen on biologista äitiä enemmän vaikuttanut se, miten hänet on kasvatettu ja arvatkaapa kenen toimesta.
        Ja kyllä, olen salaa iloinen siitä että äitinsä sai näpeileen. Kukaan ei voi kuoria vain kermaa kakun päältä. Jos kerta on lapselle selkänsä kääntänyt, ollut väkivaltainen paska niin miksi pitäisi päästä paistattelemaan lapsen rinnalla tärkeänä päivänä. Eipä kuulemma saa äiti kutsua myöskään häihin...
        Sitä saa mitä tilaa.
        Ja nyt jätän tämän palstan, ja sen kaiken sonnan mitä se sisältää.
        Minulla kun onneksi on oikeakin elämä johon kuuluu rakas mies, rakkaat lapset, hänen ja minun, joista kuitenkin käytetään termiä meidän perheen lapset.
        Hyvää kesää vaan kaikkille. Toivottavasti katkeruus katoaa kesän tuuliin....tosin se kyllä ei taida toteutua. Paska on paska vaikka se pakattaisiin käärepaperiin.

• herää jo
        Totuus---- kirjoitti:

Tässä se nähdään, totuus sattuu.
        Kyllä tarkoituksella kirjoitin provoavasti, koska tiesin jo ennakkoon että kirjoitan asiasta miten vain niin palstan häirikkö siihen reagoi heti.
        Ja kyllä, miehen ex on tehnyt ihanan lapsen, tosin ei ole lasta kasvattanut, ja olen sitä mieltä että lapseen on biologista äitiä enemmän vaikuttanut se, miten hänet on kasvatettu ja arvatkaapa kenen toimesta.
        Ja kyllä, olen salaa iloinen siitä että äitinsä sai näpeileen. Kukaan ei voi kuoria vain kermaa kakun päältä. Jos kerta on lapselle selkänsä kääntänyt, ollut väkivaltainen paska niin miksi pitäisi päästä paistattelemaan lapsen rinnalla tärkeänä päivänä. Eipä kuulemma saa äiti kutsua myöskään häihin...
        Sitä saa mitä tilaa.
        Ja nyt jätän tämän palstan, ja sen kaiken sonnan mitä se sisältää.
        Minulla kun onneksi on oikeakin elämä johon kuuluu rakas mies, rakkaat lapset, hänen ja minun, joista kuitenkin käytetään termiä meidän perheen lapset.
        Hyvää kesää vaan kaikkille. Toivottavasti katkeruus katoaa kesän tuuliin....tosin se kyllä ei taida toteutua. Paska on paska vaikka se pakattaisiin käärepaperiin.

Jatkat provoilua! Kukaan ei jaksa kiinnostua moisista harhakuvista. plaaaaaaaaahhhh...

Oliko pahakin kankkunen?

• Hengen heimolainen
        herää jo kirjoitti:

Jatkat provoilua! Kukaan ei jaksa kiinnostua moisista harhakuvista. plaaaaaaaaahhhh...

Oliko pahakin kankkunen?

Ei tuossa mitään ihmeellistä mielestäni ole. Onhan paljon äitejä jotka eivät vain ole kykeneviä huolehtimaan jälkikasvustaan. Syitä on monia, joten sääli vain niitä lapsia jotka eivät ole saaneet kokea sitä oikeaa ja aitoa äidinrakkautta:(

Onneksi kuitenkin ap:lla menee lapsen isän kanssa niin hyvin, että on voinut ottaa toisen lapsen huolehdittavakseen. Aina asiat eivät mene ihan niinkään helposti. Nuoria tukevia vanhempia tarvitaan...

Itse olen sivusta seurannut erään perheen traagista elämää lasten pallottelusta aina vanhempien välisiin riitoihin. Ja vaikka olenkin äiti, niin minulla ei kyllä riitä ollenkaan sympatiaa kanssasisartani kohtaan. Itse hän on käytöksellään aiheuttanut lapsilleen sen verran pahaa, että täytynee vain ihmetellä kuinka sinnikkäästi lapset (nyt jo nuoria aikuisia) jaksavat ja viitsivät kaikesta huolimatta olla yhteydessä biologiseen äitiinsä. Toki ovat asuneet tämän luona suurimman osan elämästään, mutta voinen sanoa, että elämä on ollut kyllä yhtä kaaosta ja sekasortoa. Sittemmin isänkin silmät avautuivat ja huomasi, että oli parempi ottaa lapset itselleen. (Tämä taisi sujua ilman isompia riitoja, syystä että äiti oli paukannut itse uhittelevat teinit ulos asunnostaan.)

Yritin vain sanoa, että ei me äidit olla yhtään sen parempia kuin isätkään. Hieman lojaalisuutta kaivattaisiin uusioperhekuvioihin. Onneksi on sentään järkeviäkin kirjoituksia. Eivätkä kaikki ole ns. Lissuja. Onkohan tuokin sana jäänyt käyttöön joltakin äärest mustasukkaiselta katkeroituneelta pallontallaajalta.

Lämmintä kesää Lissuille ja kaikille muillekkin palstalaisille:) 2 x uusioperheellisenä elänyt 4:n ihanan (nyt jo aikuisten) lasten äiti.

• Poput pottuina

Luuloja on monenlaisia, mutta uusioperheiden asiat kyllä ovat joskus sellaista sekamelskaa.Siellä hyvin harvoin on todellinen vapaus kaikkeen, aina on joku jonka lahjoja ei arvosteta, tai josta ei pidetä. Joskus saattaa tulla esiin, että lapsi maksaa potut pottuina.
      On myös paljon manipulointia, pienikin lapsi saadaan valehtelemaan ja näin vihaamaan jotakin henkilöä. Tästä sain kuulla näytön askettäin, pieni poika pantiin valehtelemaan, valhe kuitenkin paljastui heti ja järkyttää nyt asianosaisia kovasti, kuinka tämä pieni poika todellisuudessa voi. Eli tästäkin voi kasvaa tämän pojan elämään valtava möykky, jonka vuoksi sitten tekee vääriä päätöksi.
      Joten uusiovanhemmat älkää missään nimessä manipuloiko lapsia tekemään näin järkyttäviä tekoja. Antakaa heidän olla lapsia ja tavata kaikkia läheisiään kuten ennen.
      Kiristäminen on rikos, niin ei tehdä lasten eikä kenenkään muun kustannuksella

• Näin minä näen

Kuka pitää näitä yhteen muuttaneita ihmisiä perheeenä? Hei haloo? Eihän se ole perhe. Aivan väärä käsitys, että perhe on lauma ihmisiä jotka vaan nyt sattuu asuun yhdessä, tai muuttaa yhteen että kustannukset pienenee. Perhe se ei ole.

Perhe on omat yhteiset lapset ja isä ja äiti. Se on perhe.
      Näin minulle on lapsena opetettu. Ja näin olen omillenikin opettanut, että naapurin Teppo ja Tiina ei ole meidän perheenjäseniä.

• lissu on turhake

Vedä lissu lääkkees, vedä koko purkillinen kerrallaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5785
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3023
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2258
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2005
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1868
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1192
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1181
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      76
      1031
    Aihe