Heippa te Sofi Oksasen Puhdistuksen lukeneet. Luin kirjan vasta, mutta koska en ole kovin tottunut lukija, en oikein pysynyt kärryllä sen juonesta tai pikemminkin loppuratkaisuista (selonteot lopussa jne.)
Oliko Martin joku agentti, tai jopa Aliide? Kuka oli agentti Kärbes? Entä tappoiki Aliide Hansin kirjassa?
Kiitos, jos joku viitsii vastata!
Puhdistuksen juonesta
2
1290
Vastaukset
Nyt täytyy tunnustaa että en ole lukenut kirjaa, ainoastaan teatterikäsiksen (ja nähnyt sen stagella), mutta Aliide tappoi Hansin ja Martin oli puolueihmisiä. Siinä varmaan tarpeeksi agenttia. Tämä nyt siis vain teatteriproduktiosta....
- jaah??
Sinun pitäisi kysyä tuota asiaa Sofilta eikä minulta, mutta jos minä oikein ymmärsin, enkä nyt välttämättä käsitä kaikkea aloituksessa sanottua, niin mainitsemassasi Oksasen teoksessa "Puhdistus", Aliide muistaakseni tappoi kaunasta ja kateudesta sisartaan kohtaan. Kerran olen ton opuksen lukenut ja siitä on sori nyt vain jo vuosia, eli en välttämättä ulkoa muista sitä oikein, mutta muistelen, että teoksessa Aliide rakasti Hansia, mutta ylipäätään ko. kirjassa ei suorasanaisen selvästi jätetä yksiselitteiseeen tulkintaan tunne- tai tapahtumasuhteita romaanin keskushenkilöiden välillä.
Oksanen on loistava kirjoitaja, mutta kun nyt kerran hän asuu Suomessa, voisi hän mielestäni kirjoittaa seuraavaksi Suomen kulttuurista. Vironkin kansan kärsimyksistä saa ja pitää kirjoittaa, mutta Viro ei ole arkipäivää hyvinkään monelle Suomessa asuvalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242361Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411940Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241846Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91649Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121012Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17970- 63845
- 55830
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2788