Veljet on perseestä ...

..., jos ne ei halua ymmärtää sisaren sanomisia.

Kävi silleesti, että luotettavalta taholta sain tietää veljeni tyttären myyvän persettä saadakseen päivittäisen huumeannoksensa. Tyttö on 17 v. ja otettu huostaan muutama vuosi sitten.

Soitin veljelleni siis sen tytön isälle ja kerroin totuuden. Sanoin sille suoraan, että sen tytär myy persettään ja käyttää huumeita. No eipä sen tytön iskä paljon muuta tuumannut, vaan sanoi, että haastaa mut käräjille kunnianloukkauksesta. Että silleesti siinä huushollissa välitetään lapsesta.

Soitin toki tytöllekin (ihme, että numero oli vielä käytössä) ja sanoin suoraan, että tiedän sen ongelmista ja voisko se tulla juttelemaan ongelmistaan mulle. Ei kuulemma tule, koska iskä on sanonut, ettei muhun kannata olla yhteydessä.

Mitä te tekisitte tuossa tilanteessa, kun vanhemmat hyssyttelee ja eivät missään nimessä halua tunnustaa tosiasioita?

6

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ____________________

      Voi Voi.

      Unohda koko juttu.

    • Tohtori-Sykerö

      Sinun tilanteessasi, hakeutuisin hoitoon?

      • Siis mun pitäisi hakeutua hoitoon, jos kerron veljelleni päin pläsiä, että nyt viimeistään on viimeiset hetket vaikuttaa lapsensa koko loppuelämään?

        No sen verta hoitoon menin minäkin, että juttelin asiantuntijoiden??? (ovat ex.narkkiksia ja pitkän hoidon käyneitä) kanssa ja he sanoivat, että sen ongelman ratkaiseminen alkaa siitä, kun tunnustaa tosiasiat. Ei siinä mitkään hyssyttelyt auta. Tosiasiat ovat tosiasioita ja niiden kanssa painitaan.


    • itsbinawail

      sun pitää vetää sitä turpaan

    • verbal samurai here

      Sun pitää asettua sun veljes asemaan saatanan epäempaattinen hössö. Selvästikin, se ei kaipaa enää yhtää enempää painolastia, ja tollasessa tilanteessa tätimäiset kaikentietäjät on vittumaisimmat ihmiset kaikista. Ja jos joku ei halua ongelmista nalkuttavalle pikkusiskollensa avautua, tarkoittaako se sitä, ettei siinä talossa huolehdita lapsista. ET OLE IANKAIKKINEN, SYÖ PÄÄSI

      • Ai pitää vai?

        No kerronpa seuraavaa. Voin kertoa, koska mua ei pystytä yhdistämään herkästi tuohon veljeeni ja mitäs siitä vaikka pystyisikin. Tottahan mä puhun. Meillä ei ole sama sukunimi (hän on velipuoli) ja omanikin on vaihtunut avioliiton myötä.

        Tuo tyttö/lapsi on jätetty täysin heitteille jo lapsena. Velipuoleni ja tytön äippä erosivat aikanaan (kolme lasta). Velipuoleni halusi lapset itselleen ja totta mooses se kävi äipälle hyvin, koska se oli löytänyt jo uuden. Liiton hajomiasta nopeutti melkoinen velkataakka. Velkaa oli typeryyksissä tehty, koska haluttiin näyttää hyvin toimeentulevilta. Matkoja tehtiin ja kaikkea turhuutta osteltiin, kun aravat sai ulos. Eli todella huonoa ja ajattelematonta talouden hoitoa.

        Tuo tyttö oli sitten ainainen kiistakapaula eronneitten vanhempien välillä. Tyttö oli ns. heittosäkki tappelevien ja kaunaa toisiaan kohtaan kantavien vanhempien välillä. Milloin toinen haki yksinhuoltajuutta ja milloin taas toinen, milloin taas sossu puolsi sitä ja taas toisaalta sitä. Milloin tyttö sai/joutui asua isänsä ja milloin taas äitinsä luona. Tyttöä riepoteltiin sinne ja tänne. Jopa tarkkoja kellonaikoja noudatettiin ja autahan vaan armias, jos toinen vanhempi oli minuutin etuajassa tai myöhässä. Vakituista kotia tytöllä ei koskaan ollut. Kouluun hänet ilmoitettiin milloin minnekin vanhempien mielenliikkeiden mukaan.

        Jos ongelmia sopeutua muuttuviin tilanteisiin tuli, niin silloin se ongelmien kohde (vanhempi) löi hansakat tiskiin ja lähetti taas tytön sen toisen luo ja sanoi, ettei jaksa sen kanssa. Tätä samaa soutaa ja huopaa jatkui noin 10 vuotta. Miettikääpä itse, jotta millaista se on, jos lapsi on heittokapulana jatkuvalla syötöllä ja hänellä ei kotia.

        Velipuoleni pyysi minulta apua (oli taas se vaihde päällä, jotta toinen haki yksinhuoltajuutta ainakin kymmenettä kertaa ja velipuoleni ainakin yhtä montaa kertaa), että voinko tehdä hänen juristilleen vastineen hänen puolestaan. No teinhän mä ja kerroin suoraan, että kummastakaan ei ole tytön huoltajaksi. Ei ainakaan sen jälkeen, kun poliisi ei löytänyt tytön äitiä, kun tyttö oli ottanut luvattomasti auton haltuunsa ja kaahaili sillä 13 vuotiaana pitkin kyliä. Olihan siinä muitakin tyttöjä kyytsässä, mutta olivat niin pieniä, ettei penkiltä jalat ylettyneet polkimille, joten siksi tämä xxx ajoi. Tytön äippähän olikin paikallisessa kuppilassa viettämässä hauskaa iltaa, joten siksi viranomaiset eivät häntä tavoittaneet.

        No eipä siinä mitään, mutta miltähän tämä kuullostaa. Tyttö oli meidän luona melkoisen usein. Olihan hän tottunut olemaan mun luona jopa niin pitkään, että jouduin neuvottelemaan sosiaalilautakunnan kanssa hänen hoidostaan. Asuttiin huoltajien kanssa eri paikkakunnilla, joten pienoisia vaikeuksia oli sovitella yhteen asioita. Siis se hylättiin mun luo ja munkin piti käydä töissä, joten hoito olis pitänyt järjestää jotenkin. Tytön äipälle maksettiin bensarahat, että se vaivautuisi hakemaan lapsen pois. Viisi päivää se kitkutteli, ennenkuin suvaitsi saapua paikalle. Sittenkään ei uskaltanut tulla yksin, vaan kaveri piti olla mukana. Tuolloin veljälleni oli hyväksyttävä syy jättää lapsensa minun hoteisiini.

        Tyttö oli taas mulla kyläilemässä ja alkoi puhumaan, että hänellä olisi leiri (harrasti erästä juttua) ja sinne pitäisi olla mukana tietyt välineet, mm. makuualusta ja makuupussi. Lupasin ostaa makuualustan ja antaa makuupusiini lainaksi. Eipähän käynyt lapsen äipälle. Lapsen piti lähteä heti kotiin. No vein hänet ja hänen äitinsä sanoi, ettei xxxx lähde minnekään leirille. Selvishän se syykin noin 10. vuotiaan tytön piti jäädä lapsenvahdiksi (äitin uuden miehen kanssa tehty lapsi), jotta äipät pääsevät paikalliseen kuppilaan viihtelle.

        Teki oikeesti pahaa, kun tytön äippä esitteli uutta kersaa ja kertoi tytön kuullen suunnilleen näin: Tämä meidän minun ja xxx yhteinen xxxxxx on aivan uskomattoman älykäs ja kiltti. Se on aivan toisenlainen, kuin tuon (sanoi tytön nimen) isän jälkeläiset.

        Ja tässä oli vaan murto-osa kaikesta. Kaiken tuollaisen rumban, mitä tyttö sai kokea lapsuudessaan ei ole mikään ihme, että on haksahtanut väärille teille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1532
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1277
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      317
      1170
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1104
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      977
    6. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      970
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      958
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      942
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      930
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      895
    Aihe