Moikka! Onko kukaan käynyt noissa SYLIn järjestämissä tukiryhmissä? Itse harkitsen, jos uskaltaisin mennä seuraavan kerran, kun ryhmään saa tulla uusia jäseniä. Kynnys on kuitenkin korkea... entä jos törmään tuttuihin! Mietin, että mitä siellä tehdään, ja onko joku saanu sieltä apua ja vinkkejä "normaalin" elämän elämiseen. Itellä jo monta monituista vuotta syömishäiriöistä elämää takana ja alan olla aika turhautunut, kun en saa elämääni järjestykseen. Miten niin yksinkertainen asia kuin syöminen voi olla näin vaikeaa prkl!
SYLI ry
1
152
Vastaukset
- parantumaanpäin!
ehdottomasti kannattaa kokeilla! minulle oli ainakin ihan nappijuttu. en tiedä miten paljon "vinkkejä" sieltä on edes mahdollista saada, mutta hyvin paljon laitettiin ajattelemaan, ja oma ajatustyö se onkin mikä on tärkeintä - takuulla osaat elää "normaalisti", sairaus vain on tiellä. ja koska anoreksia on mielen sairaus, uudet ajattelumallit ja asioiden ITSE työstäminen on tärkeämpää kuin mitkään "vinkit" normaaliin elämään, tai itse ainakin koen sen näin. myös vertaistuki oli mielettömän voimauttava kokemus - kyllähän olen kavereille ja perheelle yrittänyt kuvata, miten hirvittävä peto anoreksia on, mutta vain itse kokeneet sen todella ymmärtävät. sain vertaistukiryhmästä hirveästi voimia ja tukea, ja olen valtavan iloinen ja kiitollinen jokaisesta kokoontumiskerrasta. jos ei veikkaa, ei voi voittaa, eli kannattaa kokeillla, josko itsekin löytäisit sieltä sitä, mitä etsitkin. valtavasti voimia pedon voittamiseen - elämä on juhla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938