Vilkku ei vilku!

vilkkupäällekiitos

Mikä siinä vilkun käytössä on niin vaikeaa? Monta kertaa meinannut perään ajaa, kun autot kääntyykin yllättäen ties mihin suuntaan. Ei mitään varoitusta, paitsi hiljentyvä vauhti kääntyessä. Ei ole niin iso homma napsauttaa sitä vilkkua päälle. Tuollaisia törppöjä ei saisi rattiin päästää. :(

Tuli mieleen, entä jos ajankin jonkun vilkuttoman perään, minäkö joudun korvaamaan kolarin vaikka edessäoleva ei ole ajanut sääntöjen mukaan? Helppohan sen on valehdella silmät pyöreinä et on käyttänyt vilkkua, milläs sen voin todistaa. :( Pitää varmaan asentaa kamera kuvaamaan eteenpäin ja viedä poliisille.

5

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilkkupäällekiitos

Sit toinen juttu tuli heti perään mieleen, et miksi joidenkin pitää pyöräillä ajotiellä, kun pyörätie menee vieressä? Just alkuviikosta kohtasin tällaisen kummajaisen. Mitä järkeä tässä on? Hidastaa vaan älyttömästi autoilijoita, tekee jonoa perään jos ei ohi pääse, aiheuttaa vaarantilanteita eikä tässä ole mitään järkeä. Pyörätie on pyöriä ja kävelijöitä varten!

• Ompa miehellä otsaa

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin turvaväli? Sen tarkoitus on jättää kuljettajalle tarpeeksi reaktioaikaa jarrutukseen odottamattomankin tilanteen edessä,,tai takana. Eli en sinuna murehtisi vilkuista vaan siitä että ajatko itse tarpeeksi muita huomioiden? Mutta kirjoituksesi tyylistä päätellen olet varsinainen teiden kingi. Sellainen joka määrää ja muut tottelee, koska muissa on aina vika.

• Onpa todellakin

Että vilkun käyttämättä jättäminen on ok, kunhan turvavälit ovat kunnossa? Kyllähän asia on juuri kuten aloittaja sanoi: vilkun käyttämättä jättäminen alkaa olemaan varsinkin taajama-alueilla harvinaisempaa kuin sen käyttö. Mikä ihme siinä voi olla niin vaikeaa??? Eikö älli riitä enää muun ajamiseen liittyvien toimenpiteiden lisäksi käyttämään vilkkua? Kuluuko ihminen tai auto kohtuuttomasti, jos vilkkua käytetään vaaditulla tavalla?

• vilkkupäällekiitos

Itseasiassa olen nainen ja kyllä, pidän turvavälin. Monesti kauhistelenkin ihmisiä jotka ajavat liian lähellä toisiaan varsinkin kovemmissa nopeuksissa - tappotouhua. :( Puhuin kylläkin kirjoituksessani vilkun käytöstä enkä turvaväleistä, tänäänkin seurasin töistä ajaessa, että suurin osa ei jaksanut vilkkua käyttää kääntyessään. Melkein peukkua meinasin niille harvoille näyttää, jotka vilkun jaksoivat päälle laittaa. Minä en ole teiden kingi, olen varovainen ja turvallinen kuski, ei kolhun kolhua ja ajan liikennesääntöjen mukaan. Turvavyö on kiinni aina, vaikka olisi kuinka lyhyt matka - sekin jää monilta laittamatta!!? Sekin taitaa olla liian vaikeaa?

Ei ole kivaa ajaa sellaisen auton perässä joka kääntyykin yllättäen varoittamatta sivulle. Tänään taas odotin risteyksessä vaikka kuinka kauan kun autoja ajoi paljon, osa meni suoraan ja osa kääntyi ilman vilkkua risteyksessä eikä edes ryhmittymisestä olisi voinut arvata auton kääntyvän. Turhaan odotin niin kauan, jos olisin tiennyt että osa autoista kääntyy risteyksessä, olisin päässyt lähtemään itse siitä. Vaan mistä sitä arvaa että auto kääntyy jossei osaa vilkkua laittaa päälle!

Pitäisi alkaa poliisien sakottamaan tällaisesta vilkuttomuudesta, mulla ainakin meinaa hermo mennä kun joka päivä saa arpoa et kääntyykö auto vai ei, kun suurin osa ei osaa vilkuttaa! :(

• vilkkujaliikenneriko

Tuo on muuten totta että vilkkua pitäisi aina käyttää kuitenkin. Jos et käytä vilkkua ja toisella on kamera keulassa niin itse maksat kummankin auton vahingot ja sakot tulee liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Minulle kerran meinasi tapahtua tuollainen, sytytin tupakan autossa, kun katsoin että tuo ajaa suoraan, sitten olikin yhtäkkiä pysähtynyt eteen, ehdin painaa jarrua ennen törmäystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe