Hei vaan.
Tilanne on se että rakastuin mieheen noin 9 vuotta sitten ja rakastumista kesti 3 vuotta minkä jälkeen "tunnustin" tunteeni hänelle ja voimattomana roikuin tilanteessa noin puoli vuotta. Hänellä on vaimo ja pari lasta. Lähdin kuvioista tuon jälkeen, olen vain sattumalta kuullut hänestä, nähnyt häntä. Olen välillä googlettanut ja seurannut jotain mitä olen saanut hänestä selville näin.
Tuo "ero" tuli kummallekkin erittäin sekavaan ja stressaavaan aikaan, jossa tapahtui paljon muutoksia ja oli monenlaista painetta. Itse häivyin yksinäisyyteen ja kuljin tyhjyydessäni parissa miessuhteessa, jotka eivät merkinneet tunneperäisesti minulle mitään. Syön masennuslääkkeitä, koska tuo menetys satutti minua niin paljon ja masennuin syvästi.
Tässä kysymys, mikä on paras ratkaisu? Voi kun näinä vuosina olen sitä miettinyt. Voin sanoa että olen ollut ainakin toinen suhteen kärsivä osapuoli, mutta voinko kuunnella (itsekkäitä?) halujani ja tunteitani ja tavoitella tätä miestä, joka on isä ja aviomies? Näin kirjoittaen tuntuu hullulta koko juttu.
Mutta sitten, en innostu mistään, tulevaisuus ei tunnu tarjoavan minulle mitään, olen haluton (kyvytön) tekemään työtä, koska ei ole mitään mihin satsata, mitään minkä vuoksi elää ja ponnistella. En ole rakastunut hänen jälkeensä kehenkään. Entinen energinen ja iloinen nuori nainen on niin muuttunut, pessimistiseksi, syrjäänvetäytyväksi, väsyneeksi, haluttomaksi.
Tuon miehen kohdalla minulla on jokin tunnelukko, ehkä selvittämättömiä asioita. Voisin sanoa että onneksi olen päässyt hänestä jotenkin jo eroon ainakin tietoisesti, en ajattele häntä enää niin tiiviisti, mutta miksi minun tunne-elämäni ja sieluni on niin jumissa? Kiinnostaisi tietää onko hänellä samoin.
Suolana soppaan vielä että kumpikin loukkasimme toisiamme todella pahoin, emme luultavasti tilanteen sekavuuden (ja mahdottomuuden...) takia osanneet oikein hoitaa tilannetta kuin repimällä toisemme rikki. Tunteita teoista ja sanoista päätellen oli sanoinkuvaamattoman paljon. En ole hänenlaistaan koskaan tavannut enkä voi unohtaa häntä.
Ehkä ei pidäkään unohtaa, hyväksyä vaan että näin meni. Monta vuotta tässä on mennyt kuin sumussa, sielu revittynä, hylättynä, tyhjänä. Mitenkähän tämä ratkeaa jos tässä vielä jotain tilannetta on? Minuun ainakin sattuu yhä.
Umpisolmu
10
247
Vastaukset
- kysss
Se on kuule niin, että jotkut kiintyvät voimakkaammin kuin toiset etenkin jos on tunneihminen, vaikuttaa siltä että olet sellainen ja otat vakavasti ihmisuhteesi. Sinulla on mielestäni oman itsesi kanssa jonkinlainen kriisi ja masennus aiheuttaa sinulle tunnepuolella heilhteluja. En usko että kyse on tästä miehestä ja tunteista häneen, vaan sinusta itsestäsi ja vääristyneistä ajatuksista, joissa elät.
Anna itsellesi aikaa ja odottele rauhassa, niin huomaat ettei tuolla ihmisellä niin suurta vaikutusta sinun elämääsi olisi ollut.
Älä jää riippumaan tyhjiin haaveisiin, koska vastapuolikaan ei tunnu olevan sinusta kiinnostunut. Älä myöskään jää muistelemaan ja miettimään se jos mikä pitää sinua kiinni turhissa haaveissa parasta päästää irti olethan kuluttanut aikaasi jo ihan turhan paljon turhiin haaveisiin.- kännissä kuin käki
Mistä sä tiedät mitä tuo ap haaveilee? Aloituksessa ei ollut mitään haaveista. Mikä on sun mielestä ajatusvääristymää? Jos joku on tunne niin se on tunne. Ei siinä ole mitään vääristymää.
Kai pitäisi antaa enemmän jotakin sellaista, joka veis niinkuin eteenpäin eikä tuomitsisi sitä mitä tuossa ap tuntee?
Rauhassa oottelu? Aloittaja on jo odotellut yli 10 vuotta.
Sun koko teksti oli täysin tunnekylmä sekä tuomitseva!
Anteeksi anto vois olla se avain kaikkeen.
- keltainen ananas
Yritä lukea kirjallisuutta aiheesta. Saat uusia ajatuksia ja työkaluja joiden avulla voit työstää tunteitasi.
Ei varmasti lohduta tieto siitä, että tähän maailmaan mahtuu miljoonia juuri tuollaisia tarinoita suuresta rakkaudesta kuin mitä sinä tunnet. Elämä ei yleensä kohtele ihmisiä silkkihanskoin. Mitä hyviä asioita sinulla on elämässäs? Iloitse/ole kiitollinen vaikka siitä että sinulla on lähimmäisiä.
Ehkä sinun kannattaa haudata ajatukset parisuhteista. Keskittyisit vain kohtaamaan ihmisiä sellaisina kuin he ovat -työpaikoillasi harrastuksissa missä tahansa. Voit huomata kuinka rikastuttavia ihmisten elämät ovat ja ihmiset yleensä kun ovat kaikki niin erilaisia :-).
Yritä katsoa elokuvia, hae itsellesi elämyksiä.
Ainakin tuo on auttanut minua. - punainen omena
"Mutta sitten, en innostu mistään, tulevaisuus ei tunnu tarjoavan minulle mitään, olen haluton (kyvytön) tekemään työtä, koska ei ole mitään mihin satsata, mitään minkä vuoksi elää ja ponnistella"
Tee itsellesi haasteita elämään. Ala vaikka yrittäjäksi. Ihminen selviytyy silloin kun on pakko. Mielenterveyden ongelmat lisääntyivät koska ihmisen ei tarvinnut enää huolehtia jokapäiväisestä leivästään. Elä itsellesi. Sisua vähän nyt. - mene eteenpäin
Kuulostaa että roikut enempi nyt menneessä joka on kaikenlisäksi saavuttamaton ja satutti.Mene hyvä ihminen eteenpäin.Hän satutti koska on heikko, tai ei jostain syystä tahdo jättää perhettään.Ei kai sen väliä - mene hyvä ihminen eteenpäin vaikka väkisin. Teet itsesi hulluksi ajattelemalla häntä jota et saa ja joka loukkasi.
- kuuletko kun kysyn
http://www.youtube.com/watch?v=aIk6-hwLJ2Q
Tätä se rakastuminen on ja kun se koskee niin. Riuduttaa ja lukkii sielun!
:/ - anna arpisten...
Älä enempää riko itseäsi miettimällä sitä miestä. Hän ei sinusta välittänyt. Yrittäisit jo unohtaa ja antaa itsellesi muuta mietittävää tilalle. Se mies on jatkanut matkaansa ja elää perheensä kanssa. Tuskin edes muistaa sinua. Anna itsesi parantua ja yritä katsoa tulevaisuuteen päin. Taidat olla nuorikin vielä, sinulla on elämä edessäsi, älä käytä sitä murehtimalla asiaa joka on jo mennyttä. Jos miehellä olisi ollut tunteita sua kohtaan, niin kai hän olisi ollut yhteyksissä sinuun jossain vaiheessa. Anna itsellesi oikeus elää ja ehkä rakastua uudelleen.
- little-mary
Hei! Kiitos tuhannesti viesteistänne, ainakaan ette tuominneet minua vaikka "suhde" oli tavallaan väärin. Tunteet olivat niin pelottavan voimakkaita ja kun toisen lähettyvillä oli ollut kolme vuotta ja rakastuminen syventynyt, "eron" koittaessa tunteiden kirjo oli mieletön, mitä ei olisi voinut koskaan ennen kuvitella olevankaan.
Oikeassa olette, eteenpäin tulisi mennä, elää vaikka sitten tietäen että toinen on tuolla jossain. Ainakin ihanaa että on hengissä ja toivottavasti onnellinen. :) - jospa jotain...
Jos toinen koskettanut sinua syvästi, ei sitä unohda ; ottaa niin kuin tunnut tekevän tapahtuneeksi rakkaudeksi, toivoa tosiaan hyvää hänelle, onnellisuutta. Itse en ainakaan syvästi kokeneena voi sanoa kuin "on minussa" enkä sitä halua muuttaa. Rakastaminen ei lopu, se on voimavara kuitenkin vaikka kaipaus on " suuren suuri"...( :
- ehkä joku muu voi
Millainen rakkaus sinua on kohdannut, jos pystyt ammentamaan siitä voimia? Jota sitten suuresti kaipaat, häh??
Anteeksi nyt mutta kommentti on kaikessa ympäripyöreydessään täysin paradoksaalinen.
Se menisi jo hyvästä vitsistä -todella :)) Hahahah ahhah.
Mä en kyllä pysty ammentamaan voimia rakkaudesta, jonka jälkeen kaikelle täytyy löytää uusi merkitys.On hyvin raskasta kääntää itsensä on -asentoon ja keskittyä yrittämään olla elossa uudestaan ja uudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928