Oodi Lieksalle!

M.H.

Jälleen pitkän ja kylmän talven jälkeen aurinko on korkealla taivaan kannella. Minä, vuosi sitten Lieksaan muuttaneena olen jälleen myytymies! Täällä on keidas kaiken tuon etelän huuman ja tavaran keskellä, jota pakoon lähdin.
Täällä ilma on puhdasta paikat likipitäen hoidettu esimerkillisellä tavalla. Kiitos Lieksan päättäjien. Olemme saanet joukkoomme vierasta väkeä, joka tavallaan innoittaa alkuperäiskansaa havaitsemaan, että Lieksa ei enää ole mikään syrjäkylä maailman kartalla. Hyväksykäämme tosiasiat ja suvaitkaamme vieraita, jotka tänne kylmään pohjolaan on eksynyt.
Lieksalaiset, olette mahtava kansa. En ole törmännyt etetässä ihmisiin, jotka huikkaavat tervehdyksen ja lyöttäytyvät juttusille vapaa ehtoisesti. Näin on minulle täällä Lieksassa käynyt. Kuitenkaan Lieksa ei ole mikään "kansojen sulatusuuni" vaan vieraan varainen ja ystävällinen paikka, jossa vieraskin viihtyy.
Kesä on lyhyt, nauttikaamme keästä täysin rinnoin. Unohdetaan katkeruus, sillä se ei rakenna mitään, mutta haavoittaa.
Näin saamme itsellemme rauhan ja tyytyväisyyden. Toivottaa Mies Hämeestä!

20

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *_*

Vejä vi**u päähäs!

• lukaisija .

Joko häme alkaa oppia lieksan härskin menon .

• M.H.

Mikään ei syö miestä niin kuin katkeruus ja pahansuopaisus. Mietin tässä aamuvarhaisella kahvia hörpätessäni, että pitäisikö MINUNkin olla katkera eleletylle elämälleni, jolta olen saanut myöskin hyvää ja joskus vähemmän hyvää. Kolmeviikkoa sitten väärän lääkityksen myötä olin heittää hyvästit tälle rakkaalle elämälleni. Vaikean leikkauksen jälkeen tämä tapahtui. Mietin asiaa, mutta koin sen vain yhtenä tapahtumana elämän kirjossa.
        Mitä ajatteli kirjoittaessaan vastinetta minulle se joka haistatteli sillä naisen tärkeimmällä elimellä. Lienee kokenut kovia kun niin katkerasti purkautui minulle. Haluan sanoa sinulle, että ei tämä maailma ihan niin huonoa ole. Ja paistaa se aurinko joskus risukasaankin!

Tuolle toiselle en oikein osaa vastata mitään, näet kun tätä "härskiä menoa" riittää siellä etelän mailla ihan omasta takaa. On nimittäin näitä Afrikan savanneilta saapuneita jo menossa sinne hämeeseenkin päin.
        Päinvastoin kuin ko. kirjoittaja, niin ihmettelen sitä, mitä härskiyttä on se, että kehitää kaupunkiaan eikä jää "tuleen makaamaan", siteeraten tuntematonta.
        Kaupungin kauniit puistomaisemat, kaunis Lieksajoki ja Pielinen, avara luonto ja lähellä oleva erämaa, mitä ihminen enää kaipaakaan. Älkäämme antako katkeruudelle valtaa, se vie kohta koko ihmisen ja mitä jää jäljelle? Ei mitään! Joten, hymyillään elämälle.

• PerSu:li

Säää oot liikaa vetänyt masennuslääkeitä..! Onko onnellinen olo vaikka paskat on housussa..? Tällä tavalla valtion toimet tuntuvat. Kansa vetää masennuslääkeitä, maailman ennätystahtiin per/nuppi. Hallitus sanoo että hyvin menee ja kansa uskoo, tuossa on jonkinlainen loogiikka. Helpompi on mennä lääkeiden taakse kuin kohdata kylmä totuus ja politiikkojen kieroilu, pois lukien perussuomalaiset.

• M.H.

Ei hyvä veikkonen! Ei tällainen positiivinen luonne kaipaa masennuslääkkeitä.
        Pitäisikö sinun, hyvä nimim. PerSu:li nautia niitä lääkkeitä? Kun olet noin negatiivinen! Samaa puoluetta äänestimme, koska katsoin PS:n ohjelman olevan minullekkin sopiva.
        Toisekseen voin jälleen oikein hyvin ja nautin tästä Suomen suvesta täysin rinnoin. Toivotaan että Suomessa olot paranevat ja muutos tosiaankin tapahtuu.
        Muuten, koetappa konstia, jossa menet peilin eteen ja katsot sieltä löytyykö kireitä juonteita suun ympärillä, jos, niin se on paha merkki, sillä verenpaineesi nousee varmuudella. Minun verenpaineeni on n. 120-130/70-80. Et sillai

M.H. kirjoitti:

Ei hyvä veikkonen! Ei tällainen positiivinen luonne kaipaa masennuslääkkeitä.
        Pitäisikö sinun, hyvä nimim. PerSu:li nautia niitä lääkkeitä? Kun olet noin negatiivinen! Samaa puoluetta äänestimme, koska katsoin PS:n ohjelman olevan minullekkin sopiva.
        Toisekseen voin jälleen oikein hyvin ja nautin tästä Suomen suvesta täysin rinnoin. Toivotaan että Suomessa olot paranevat ja muutos tosiaankin tapahtuu.
        Muuten, koetappa konstia, jossa menet peilin eteen ja katsot sieltä löytyykö kireitä juonteita suun ympärillä, jos, niin se on paha merkki, sillä verenpaineesi nousee varmuudella. Minun verenpaineeni on n. 120-130/70-80. Et sillai

Arvoisa M.H Positiivisuuskin on eräänlainen "hulluus" ihmisessä. Sellainen menee meilikuvitusmaailmaan jossa ei ole mamuja , rahanpuutetta tai mitään negatiivista. Minä olen realisti käyppä kato vaikka wikipediasta mitä tarkoittaa se sana. Siihen ei tarvita mitään lääkeitä yms. Yleensä sellainen ihminen pärjää, se ei luule liikoja, eikä usko päättäjien kaikkivoipaisuuteen. Mulla ei ole myöskäään nk.suujuonteita eikä verenpainetta..! Ei Suomen olot toivomalla parane, vaan vaihtamalla päättäjät. Sinä luet liikaa sumalaisia lehtiä kaatot suomalaisia uutisia se on harmi..! Maailma avautuu ihan erillaisin silmin, kun katsoo muitakin lehtiä tai uutisia..! Suomalainen media on edelleen eräiden "konsensus" piirien valtaama. Ei käsitellä tai pimitetään määrätyt asiat.

• M.H.
        PerSu:li kirjoitti:

Arvoisa M.H Positiivisuuskin on eräänlainen "hulluus" ihmisessä. Sellainen menee meilikuvitusmaailmaan jossa ei ole mamuja , rahanpuutetta tai mitään negatiivista. Minä olen realisti käyppä kato vaikka wikipediasta mitä tarkoittaa se sana. Siihen ei tarvita mitään lääkeitä yms. Yleensä sellainen ihminen pärjää, se ei luule liikoja, eikä usko päättäjien kaikkivoipaisuuteen. Mulla ei ole myöskäään nk.suujuonteita eikä verenpainetta..! Ei Suomen olot toivomalla parane, vaan vaihtamalla päättäjät. Sinä luet liikaa sumalaisia lehtiä kaatot suomalaisia uutisia se on harmi..! Maailma avautuu ihan erillaisin silmin, kun katsoo muitakin lehtiä tai uutisia..! Suomalainen media on edelleen eräiden "konsensus" piirien valtaama. Ei käsitellä tai pimitetään määrätyt asiat.

Hyvä PerSu:li
        Olen nähnyt maailmaa sen joka kantilta. Voin olla positiivinen ilman, että minut leimattaisiin "hulluksi". Oletko huomannut, että maailma muuttuu, tahdomme sitä tai emme. Itse en halua negatiivisella ajatusmaailmalla pilata elämän iloani.
        Aloitin työ urani lapsena metsätöillä, olen köyhästä perheestä kotoisin. Nälkää emme koskaan kokeneet. Pienissä tiloissa asuimme kaikki 8 ihmistä. Muistan lapsuuttani mielihyvällä ja myöhemmin kun kasvoin mieheksi ja erkaannuin lapsuuskodistani, otin ohjakset omaan käteeni. Työpaikkani liikkui Tammisaaresta ylöspäin, tein pääasiassa rakennustöitä Helsingin liepeillä. Lopulta aloin miettimään elämäni tarkoitusta ja työni mielekkyyttä. Tulin siihen johtopäätökseen, että opiskelen ja pyrin nostamaan itseni pois tuosta raskaasta ja kuluttavasta työstä.
        Viisi vuotta meni opiskelussa ja lopulta valmistuin teknisestä, että kaupallisesta koulusta ja työniurani nousi ylöspäin kohinalla. Olin tyytyväinen elämääni ja päätin, että minulla ei ole mitään aihetta negatiiviseen elämän katsomukseen.
        Lisänä oli hyvä harrastus ja hyvä toveripiiri. Matkustelin ulkomailla ja pisin matka oli Intiaan. Siellä huomasin, miten hyvin täällä Suomessa meillä menee. Olin oman itseni herra ja tyytyväinen elämääni.
        Kuitenkin kun aloin lukemaan näitä keskustelupalsoja, huomasin miten katkeria ihmiset elämälleen on, aina jollakin menee huonosti ja joitakin taas ei miellytä nykymeno. Tottahan on, että Suomi on menossa väärään suuntaan.
        Olisiko niin, että ihminen ei tee elämänsä hyvinvoinnille tarpeeksi töitä. Minulle aina teroitettiin, että ei se leipä odottavan käteen lennä. Olen nähnyt miten työolosuhteet muuttuvat ja miten Suomi muuttuu yhä enemmän valtioksi, jolla pelaavat ne, joilla on rahaa, valtaa ja suhteita. Olen jo siinä iässä, että minulla on turvattu loppuelämä, sääli tulee niitä, jotka tavalla tai toisella putoavat elämänkärrystä pois.
        Nyt täällä Pohjois-Karjalan laulumailla huomaan luonnon läheisyyden ja täällä ihminen on vielä ihminen. Katkeruus on kyllä syvälle sieluihinne syöpynyt, eikä mikään ihme. Kun katselin Simpauttaja elokuvaa, niin siinä koko Pohjois-Karjalan elämä ja sen monimuotoisuus ja elämän läheisyys kulminoitui Itse Simpauttajan rooliin. Siinä on koko elämän syvyys ja tunteet, tällaista ei etelän mailla pystytä tuntemaan. Olemme kaikki kuitenkin, paikkakunnasta riippumatta, Suomen kansalaisia. Olkaamme siitä kiitollisia, niin minä Uudeltamaalta kuin sinä Pohjois-Karjalasta, yhteistä meillä on kieli eri murteilla puhuttuna.

M.H. kirjoitti:

Hyvä PerSu:li
        Olen nähnyt maailmaa sen joka kantilta. Voin olla positiivinen ilman, että minut leimattaisiin "hulluksi". Oletko huomannut, että maailma muuttuu, tahdomme sitä tai emme. Itse en halua negatiivisella ajatusmaailmalla pilata elämän iloani.
        Aloitin työ urani lapsena metsätöillä, olen köyhästä perheestä kotoisin. Nälkää emme koskaan kokeneet. Pienissä tiloissa asuimme kaikki 8 ihmistä. Muistan lapsuuttani mielihyvällä ja myöhemmin kun kasvoin mieheksi ja erkaannuin lapsuuskodistani, otin ohjakset omaan käteeni. Työpaikkani liikkui Tammisaaresta ylöspäin, tein pääasiassa rakennustöitä Helsingin liepeillä. Lopulta aloin miettimään elämäni tarkoitusta ja työni mielekkyyttä. Tulin siihen johtopäätökseen, että opiskelen ja pyrin nostamaan itseni pois tuosta raskaasta ja kuluttavasta työstä.
        Viisi vuotta meni opiskelussa ja lopulta valmistuin teknisestä, että kaupallisesta koulusta ja työniurani nousi ylöspäin kohinalla. Olin tyytyväinen elämääni ja päätin, että minulla ei ole mitään aihetta negatiiviseen elämän katsomukseen.
        Lisänä oli hyvä harrastus ja hyvä toveripiiri. Matkustelin ulkomailla ja pisin matka oli Intiaan. Siellä huomasin, miten hyvin täällä Suomessa meillä menee. Olin oman itseni herra ja tyytyväinen elämääni.
        Kuitenkin kun aloin lukemaan näitä keskustelupalsoja, huomasin miten katkeria ihmiset elämälleen on, aina jollakin menee huonosti ja joitakin taas ei miellytä nykymeno. Tottahan on, että Suomi on menossa väärään suuntaan.
        Olisiko niin, että ihminen ei tee elämänsä hyvinvoinnille tarpeeksi töitä. Minulle aina teroitettiin, että ei se leipä odottavan käteen lennä. Olen nähnyt miten työolosuhteet muuttuvat ja miten Suomi muuttuu yhä enemmän valtioksi, jolla pelaavat ne, joilla on rahaa, valtaa ja suhteita. Olen jo siinä iässä, että minulla on turvattu loppuelämä, sääli tulee niitä, jotka tavalla tai toisella putoavat elämänkärrystä pois.
        Nyt täällä Pohjois-Karjalan laulumailla huomaan luonnon läheisyyden ja täällä ihminen on vielä ihminen. Katkeruus on kyllä syvälle sieluihinne syöpynyt, eikä mikään ihme. Kun katselin Simpauttaja elokuvaa, niin siinä koko Pohjois-Karjalan elämä ja sen monimuotoisuus ja elämän läheisyys kulminoitui Itse Simpauttajan rooliin. Siinä on koko elämän syvyys ja tunteet, tällaista ei etelän mailla pystytä tuntemaan. Olemme kaikki kuitenkin, paikkakunnasta riippumatta, Suomen kansalaisia. Olkaamme siitä kiitollisia, niin minä Uudeltamaalta kuin sinä Pohjois-Karjalasta, yhteistä meillä on kieli eri murteilla puhuttuna.

Nyt menee metsään sillä , negatiivinen ajatusmalli ei ole pilannut minun elämää. Pikeminkin päin vastoin, vai ostatko romanilta "käytetyn hevosen" ilman tutkimista. Totta kai täällä ollaan katkeria, päättäjät joiden olisi pitänyt kamppailla sen puolesta, että kotiseudulla riittää töitä ei ole.Täällä nimenomaan on "että ei se leipä odottavan käteen lennä" Ei ole leivän tekijöitä. Luonnon läheisyys on kaksipiippuinen juttu..! Vielä 70-luvulla kävin kalassa tosi korvessa, nyt en uskalla lähteä. Liian paljon petoelämiä minun makuuni. Tiedätkö karhu on uskomattoman nopea eläin, sille päälle sattuessaan. Karkuun et pääse, etkä pääse susiakaan karkuun. Niitä ja maahanmuuttajia on aivan liikaa täällä päin. Kumpikaan asia ei Lieksan tilannetta paranna , kuin kirjanpidollisesti. Meno jatkuu samanlaisena=puutetta ja kurjuutta vientituotteeksi asti.

• M.H.
        PerSu:li kirjoitti:

Nyt menee metsään sillä , negatiivinen ajatusmalli ei ole pilannut minun elämää. Pikeminkin päin vastoin, vai ostatko romanilta "käytetyn hevosen" ilman tutkimista. Totta kai täällä ollaan katkeria, päättäjät joiden olisi pitänyt kamppailla sen puolesta, että kotiseudulla riittää töitä ei ole.Täällä nimenomaan on "että ei se leipä odottavan käteen lennä" Ei ole leivän tekijöitä. Luonnon läheisyys on kaksipiippuinen juttu..! Vielä 70-luvulla kävin kalassa tosi korvessa, nyt en uskalla lähteä. Liian paljon petoelämiä minun makuuni. Tiedätkö karhu on uskomattoman nopea eläin, sille päälle sattuessaan. Karkuun et pääse, etkä pääse susiakaan karkuun. Niitä ja maahanmuuttajia on aivan liikaa täällä päin. Kumpikaan asia ei Lieksan tilannetta paranna , kuin kirjanpidollisesti. Meno jatkuu samanlaisena=puutetta ja kurjuutta vientituotteeksi asti.

Karhut ja sudet ovat osa luontoa. Etelässä suorastaan kaipaavat niitä, varsinkin vihreät. Hehän näit tummia muukalaisiakin rakastavat ja sitten myös niitä, jotka rakastavat ketä tielle osuu. Niin ovat vihreätkin monimuotoisia.
        Sananalasku sanoo: "Ei terveruumis työtä kaipaa eikä sairas sitä voi tehdä!". Työhän se on, joka miehen kodista poistaa, Ikävä kyllä.
        Niitä maahanmuuttajia tarvitaan..kuulemma! en sitten tiedä, että mihin?! Kertoovat että töihin, myöskin tänne Lieksaan?Aijotteko siis kaikki työkykyiset heivata pois Lieksasta??! Muuttaa tämä kauniin seudun tummaihoisten asuttavakai, johan sitä karhut ja sudetkin kummeksuvat. poistuvat ehkä Venäjän maille, tiedä häntä. Toivotaan kummiskin, että valkolaiset pysyvät ja täyttävät Lieksan kadut.

• öhhhöm
        M.H. kirjoitti:

Karhut ja sudet ovat osa luontoa. Etelässä suorastaan kaipaavat niitä, varsinkin vihreät. Hehän näit tummia muukalaisiakin rakastavat ja sitten myös niitä, jotka rakastavat ketä tielle osuu. Niin ovat vihreätkin monimuotoisia.
        Sananalasku sanoo: "Ei terveruumis työtä kaipaa eikä sairas sitä voi tehdä!". Työhän se on, joka miehen kodista poistaa, Ikävä kyllä.
        Niitä maahanmuuttajia tarvitaan..kuulemma! en sitten tiedä, että mihin?! Kertoovat että töihin, myöskin tänne Lieksaan?Aijotteko siis kaikki työkykyiset heivata pois Lieksasta??! Muuttaa tämä kauniin seudun tummaihoisten asuttavakai, johan sitä karhut ja sudetkin kummeksuvat. poistuvat ehkä Venäjän maille, tiedä häntä. Toivotaan kummiskin, että valkolaiset pysyvät ja täyttävät Lieksan kadut.

"Karhut ja sudet ovat osa luontoa. Etelässä suorastaan kaipaavat niitä"

Ja katit kaipaavat! Heti tappojahti käynnissä jos joku susi tai karhu etelään eksyy. Vai onko etelän ihminen pelkuri? Pitäs olla kun ei vaan lähiseudulla.

• M.H.
        öhhhöm kirjoitti:

"Karhut ja sudet ovat osa luontoa. Etelässä suorastaan kaipaavat niitä"

Ja katit kaipaavat! Heti tappojahti käynnissä jos joku susi tai karhu etelään eksyy. Vai onko etelän ihminen pelkuri? Pitäs olla kun ei vaan lähiseudulla.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/anne-kalmari-siirtäisi-susia-etelään/636067

• Noohnaah
        M.H. kirjoitti:

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/anne-kalmari-siirtäisi-susia-etelään/636067

Nooh ...ajatus hyvä vaan eipä toteudu. Uutisotsikoissanne on aina sama petoviha. Teidän vihreät on todella sanan varsinaisessa merkityksessä vihreitä!

PS. Kippaanko etelän kaupunkeihin muutaman karhulastin...

• Just joo

Kylläpä MH on positiivinen ja kivan oloinen kiva että olet muuttanut tänne. Ihminen on just sellainen miten vanhemmat ovat tajunneet
      ja ymmärtäneet kasvatuksen.Mehän olemme vain evoluution tuotoksia.Minun koulukaverit joutuivat suurin osa lähtemään työn perässa muualle 60 luvulla, niinkuin nytkin.Mutta maailma muuttuu
      Lieksakin lähtee vielä nousuun,tälläiset paikat ovat kullanarvoisia
      tulevaisuudessa näin minä näen tään muailman.

• M.H.

Olet nimim. justjoo oikeassa. Lieksa nousee, kunhan ihminen tajuaa luonnon merkityksen ja hyppää "Oravanpyörästä" lopullisesti. Tämä pohjois-Karjalan luonto ja sen kauneus ja monimuotoisuus on aarre.
        Tunnen monia ihmisiä, jotka työn perässä etelään muuttivat. He olivat työttömyyden uhreja. Onneksi jossain oli töitä, joita myöskin riitti tämän seudun ihmisille.
        Kiitos positiivisesta kirjoituksesta, niitä kun tuntuu olevan harvassa.

• Kohta loma Lieksassa

Kyllä miekii oon positiivinen. Kasvoin ja kävin kouluni Lieksassa ja jouvuin lähtemään silloin kuuskytluvulla työnperrään miekkii. No sitäpä työtä on riittänyt ihan piisalle asti, ja vielä 3-4 vuotta ilosesti ennen eläkeikää tehhään. Kaipa se on vähä niinkin, että jos ihminen saapi tehä elämäntyönään itselleen sopivia hommia, niin silloin voi sanoa kuin Eino Leino runossaan:"Työs olkoon se suurta tai pientä vaan, kun se työtä on oikeaa ja sitä palkan et tähden tee, työs riemulla palkitsee." Riittää iloa ja positiivisuutta katsella maailmaa.

• Voe perse sentään!

Empä ole tuolta kantilta asiaa ajatellutkaan? Aina kun vituttaa pätkätyön pieni palkka ja kun rahat ei riitä, niin tehdään näin! "Naureskele vaan kun velkamiehet kolkuttaa, älä murhetta ota siitä laisin, vaikka luottotietos mennyt on, pääasia on kait, että työtä ilman tehdä saat"! Johan on perkele jos ei jaksa!

• arsc arsc arsc

Arvoisa nimimerkki Voe perse sentään.Eipä voi paremmin asiaa ilmaista ,se on sitä "leipää " mitä suurin osa nauttii täällä päin. Sitäpä ei edes tartte ottaa kiinni. Se tulee ikäänkuin luonnostaan niille, jotka ei kuulu mihinkään puolueeseen ja niin pois päin. Tässä maassa on heti kaksi luokkaa niitä joilla on luottoa ja niitä joilla ei ole..! Jos luottotietos mennyt on , on tilanteesi toivoton. Et kuulu mihkään voittajiin ,vain häviäjä luuseriin. Missä ihmisarvos on, sen hukkaa luottolaitos kasvoton.

• lirkutusta

Vuosi sitten sanoit olevasi myös vuosi sitten muuttanut?! Tämä on ihan
      koko kirjoitus täyttä soopaa.

• rääähhhh

Jospa se on se harvahammas

• kl09780720åvb86v7cöy

Mitäs muuta tuolta voi odottaakkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe