Lomittajia tarvitaan

KAIKET KESÄT DUUNIS

Taasen on käsillä se aika, kun meitä pitkäaikaistyöttömiäkin juoksutetaan työkkärin käskytyksillä siellä ja tuolla eri puolilla haastateltavana mahdollisten työnantajien tykö, sillä nyt meitä tarvittaisiin paikkaamaan vakkariduunaritekijöiden kesälomia ja tottakai yhteiskunnalta saatavalla puolen vuoden palkkatuella - WAUtsi kuinka kätevää, ei tarvitse työnantajan omasta kassastaan kaivella palkkarahoja vaan valtio maksaa palkat!!!!!
Joopa joo, vaan miten on meidän työttömien kanta moiseen ajankohtaan työllistyä, kun vakkarihenkilökunta valmistautuu lomilleen kuka minnekin päin maailmaa kuvettaan kääntämään auringon alle. Meidän pitää olla koko kaunis kesä (jos se on kaunis eikä sateinen) jossain pimeässä duunipaikassa opettelemassa taasen uusia asioita ja oltava niin osaavaa kaiken lisäksi pienellä peruspalkalla.
Vähempää ei vois kiinnostaa, ennemmin kesä taivasalla ja köyhempänä kuin jonkun "pikkunilkin" komenneltavana jossain pimeässä ja ihmissuhteiltaan tulehtuneessa työyhteisössä pahoittamassa ennestään työttömyydestään masentunutta mieltään!
Olen nyt vaan sitä mieltä, että HOIDELKAATTE VAKKARIT VAAN KESKENÄNNE KESÄLOMITUKSENNE. Vuorotelkaatte lomanne, ettei tarvii ottaa polkupalkattua työtöntä koko suveksi kärsimään ilman kesälomaa teidän hyppyyteltäväksenne.

5

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgfhfghfgjghj

Missä tällaista tapahtuu?
      Olen kaksi vuotta ollut te-toimiston kirjoilla, missään ei ole juoksutettu, ei niin missään vaiheessa.
      Juu, tuli muuten viime viikolla yhdestä paikasta s-posti työhönotosta, että otapa yhteyttä, tarvitaan puhelunvälittäjälle sijaista kuukaudeksi elokuussa. No, otinhan minä, ja puhelimen toisessa päässä oli ihan positiivinen tyyppi, aina siihen asti kun tuli puheeksi ikäni, sen jälkeen lässähti. Ja kyllähän se toki niin on, että opiskelijoita pitää tukea, sellaistahan tuo oli hakemassa, opiskelijaa. Tietenkin senkin takia, että opiskelija ei ole jäämässäkään taloon tai ainakaan miksikään puhelunvälittäjäksi, joka on varmaankin suunnitelmissa korvata koneella siinäkin talossa, kunhan vain vakituiset ovat poistumassa luonnollista tietä. Tuetaan opiskelijaa, mitäs väliä sitä muilla, vaikka nämä joutuisivat työmarkkinatuella kerjäämään.

Sellaista. Että - missäs juoksutetaan! taitaa olla fantasiaa....

• Karenssia yrittävät

Ole vähän pitempään te-keskuksen asiakkaana kuin kaksi vuotta, niin alat tietämään, mitä on olla pitkäaikaisena työttömänä!

Mun juttuni ei mitään fantasiaa ole; muuta tänne kulmille, niin opit "tietämään".

• dffgdfgdfg
        Karenssia yrittävät kirjoitti:

Ole vähän pitempään te-keskuksen asiakkaana kuin kaksi vuotta, niin alat tietämään, mitä on olla pitkäaikaisena työttömänä!

Mun juttuni ei mitään fantasiaa ole; muuta tänne kulmille, niin opit "tietämään".

Kuule mulla on ihan muut jutut - mä meinaan tappaa itteni viimeistään kesän jälkeen. Mitäs tässä - minä en ala ens jouluna pankkiautomaatin vieressä itkemään, että mitäs, eikös rahaa tullutkaan!

Ja saatanan paskaset naurut saa taas kaiken maailman savolaiset manipuloijat paskasine käärmeineen ja sukkineen ja räjähdyksineen ja vaikka mineen. Onnistuiko hyvin?

• TV. EKA KIRJOITTAJA
        dffgdfgdfg kirjoitti:

Kuule mulla on ihan muut jutut - mä meinaan tappaa itteni viimeistään kesän jälkeen. Mitäs tässä - minä en ala ens jouluna pankkiautomaatin vieressä itkemään, että mitäs, eikös rahaa tullutkaan!

Ja saatanan paskaset naurut saa taas kaiken maailman savolaiset manipuloijat paskasine käärmeineen ja sukkineen ja räjähdyksineen ja vaikka mineen. Onnistuiko hyvin?

Enpähän muuta kuittaile kuin että HURJAT OVAT SULLAKIN SUUNNITELMAT......
        Mieti nyt kerta jos toinenkin, että kannattaako tuo ittensä delaaminen??????
        Hae apuja ennemminkin, jos noin synkähköt aatokset pyörivätten nuppipuolellasi - toivotellen sulle KESÄISEN ILOISEMPIA AJATUKSIA ELÄMÄÄSI!

• typ**

Työvoimanpalvelukeskus voi olla aika hankala paikka, koska siellä on niin aktiivista se kuntoutus. Kolmen viikon välein ollaan yhteyksissä ja mietitään että menetkö kuntouttavaan työtoimintaan tms.

Sieltä ei myöskään kovin helposti pääse pois. En tiedä miten tämä systeemi toimii sellaisen kanssa jolla on työkykyä ja motivaatiota olla jatkuvasti harjoitteluissa ym.

Minusta aika ahdistava paikka kun koko ajan oltiin seuraamassa ja tarkkailemassa tekemisiä, varsinkin kun työkuntoni oli hyvin pieni ja vasten tahtoani sinne minut ohjattiin hoitopaikasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe