Itse olen jäänyt koukkuun " suuriin seteleihin".
Voin vain sanoa,että se joka rahaa haluaa,
keksii keinot sen saamiseen, jotka ei halua,
keksii selitykset p-aukisena elämiseen.
Hurmaannutko rahasta ?
50
173
Vastaukset
- /(&/%
Mitä iloa sinulle on vanhuksena raatamaan rahan perään.
Ehditkö sitä kuluttamaan, jos raskit??
Uiskenteletkö seteleissä?- /(&/%
Sanomatta jäi, ettei ole *erse auki, vaan varakas olen, eikä siihen tarvita ainuttakaan työpaikkaa, orjana, muiden.
/(&/% kirjoitti:
Sanomatta jäi, ettei ole *erse auki, vaan varakas olen, eikä siihen tarvita ainuttakaan työpaikkaa, orjana, muiden.
Häh..juurihan otsikossasi sanot että 3 työpaikkaa.
- /(&/%
Nittaminax kirjoitti:
Häh..juurihan otsikossasi sanot että 3 työpaikkaa.
Houraatko, enhän minä aloitusta ole tehnyt, pese lukulasisi!!
/(&/% kirjoitti:
Houraatko, enhän minä aloitusta ole tehnyt, pese lukulasisi!!
Kiitti, mites minä nyt noin hullusti katsoin. :))) lukulaseja en omista muttakin monitehot. Heh.....
- tahtoo rikastua
/(&/% kirjoitti:
Kerroppas konsti, millä olet vaurastunu ??????
Vois vaikka alkaa tomimaan samoin !
- Pirre*
Nyt kyllä provoilet, kukkaa jaksa kolmea työtä tuossa iässä, tunnustatko? :)
- lapsenpiikana se
Lapsenpiikana se kolmella lapsellaan hyörii, siinä aloittajan työpaikat on. Sano mun sanoneeni. Mutta se on polleana kuin kani citykani kun on olevinaan oikein töissä.
- Rakas aloittaja
Tunnustan. Yksi töistäni on osaaikainen eli teen vaan neljän tunnin päiviä.
Marraskuussa täytän vasta 69 v.
" kivi putosi sydämeltä " - Yökkönen**
Verottajahan niiden kahden muun työn tienestit vie. Eikä mikään pieni vero lisätyöstä olekaan. Mutta voihan sitä harrastuksen ja hyväntekeväisyyden vuoksi painaa kolmeakin työtä:))) Lapsenlikkana tosiaan vuorotyöläisille käy nukkumassa yöt heidän kotonaan ;DD
- Flegmis
Yökkönen** kirjoitti:
Verottajahan niiden kahden muun työn tienestit vie. Eikä mikään pieni vero lisätyöstä olekaan. Mutta voihan sitä harrastuksen ja hyväntekeväisyyden vuoksi painaa kolmeakin työtä:))) Lapsenlikkana tosiaan vuorotyöläisille käy nukkumassa yöt heidän kotonaan ;DD
Miksi hilseillään lisätulon veroprosentista?
Halutessaan sen voi muuttaa vastaamaan suunnilleen lopullista prosenttia.
Vaikka maksaisi sen korkean prossankin niin joka tapauksessa se tasoittuu lopullisessa verotuksessa.
Malttia hyvät ihmiset!
- tavoin tai toisin...
Raha ei ole kaikki, mutta hyvä saada ilman töitä, toivottavasti töitä riittää maailmassa.
- :))
Röitä.
- Rauni imatralta
Jäin eläkkeelle 65-vuotiaana vuosi sitten Elokuussa alan jakamaan mainoksia ja menen 2krt viikossa puutarhaan aputytöksi.
Vai oikein rahaa aijot mainosten jakamisella repiä ; )))
Kerro kuulumiset ensimmäisen jaon jälkeen kun olet kiipeillyt kerrostalojen porraskäytäviä ylös ja alas. Noin 1000 mainosta repussa ja palkkiona noin 28 euroa, miinus verot.
Lycka till...kokeilin kerran mielenkiinnosta kuinka kuntoni mahtaa rääkin kestää, yksi kerta riitti, mutta ei silti laihduin kolmekiloa, 1100 mainoksen jakoon meni kahtena päivänä yhteensä kahdeksan tuntia DDDD.Varmaan sinulle hyvä ratkaisu!
Selkeät viikkorutiinit jotka eivät kuitenkaan ilmeisesti sido liikaa!
Puutarhassa käsillä tekemisen iloa ja sosiaalisia kontakteja.
Vilpittömät onnitteluni!
- vaihengenhurmiot..
Voihan niinkin olla, että hurmaa ei ole ilman rahaa.
- On moneyksi
No en hurmaannu, en omista enkä toisten. Raha on väline, jolla tullaan toimeen eli että on asunto, ruokaa ja vaatteita sekä hintsua elämän välttämättömiä tarpeita varten ,mutta että hurmaantua - ? Raha on niin tylsä kohde, että mieluummin hurmaannun ihmisistä, eläimistä, matkustelusta, jouten olosta, kirjojen lukemisesta ja vaikka mistä muusta.
Miksi otat vastakohdan esiin ts. jollei hurmaannu rahasta, on persaukinen? Jollei tykkää pihvistä, olisi sinun mukaasi makuaistiton? Eihän tuo niin mene, kovin on mustavalkoinen maailmasi.
Noinkin lyhyestä aloituksesta kuultaa esille jotakin sellaista, jota en haluaisi kenessäkään ihmisessä kohdata. Enkä sinua tavata tämän enempää. Onneksi ei tarvitse. - onnellinen.
Onko ihminen jotenkin mielestäsi arvokkaampi, jos hänellä on rahaa?
Onko lapsuutesi ollut köyhä?
Alottajalta tark. kysyä?- tässä alkua.
Aloittaja vastaa.
Köyhempää lapsuutta saat hakea ja vielä varsin pitkään.
Mitään ei ollut ainakaan uutta ,missään en ole matkustellut
lapsena,en edes suomessa. Ensimmäisen oman polkupyörän
ostin 14 vuotiaana sokerijuurikasrahoilla,mopon (uuden) 16 vuotiaana
auton 19 vuotiaana (7kk vanhan) Auton hankin niin,että klo 16 pääsin
töistä ja klo 16,30 alkoi toinen työ rekka-autojen lastaajana.
Monesti meni yli puolen yön ja aamulla taas rautakauppaan.
Taisteltu on. - onnellinen.
tässä alkua. kirjoitti:
Aloittaja vastaa.
Köyhempää lapsuutta saat hakea ja vielä varsin pitkään.
Mitään ei ollut ainakaan uutta ,missään en ole matkustellut
lapsena,en edes suomessa. Ensimmäisen oman polkupyörän
ostin 14 vuotiaana sokerijuurikasrahoilla,mopon (uuden) 16 vuotiaana
auton 19 vuotiaana (7kk vanhan) Auton hankin niin,että klo 16 pääsin
töistä ja klo 16,30 alkoi toinen työ rekka-autojen lastaajana.
Monesti meni yli puolen yön ja aamulla taas rautakauppaan.
Taisteltu on.Mnä taas sain lapsena suunnilleen kaiken, mitä sormella osoitin. En väheksy rahan merkitystä nytkään, muttei se ole "koko elämä".
Kovasti olet yrittänyt, mutta koetahan jo nauttiakin rahoistasi, kun olet ne omalla työllös ansainnut.
- Pirre*
Kyllä senverran , että tein edunvalvontatestamentinkin tänään, en halua että yhteiskunta vie kaiken minkä olemme saaneet kasaan raavittua, mieluummin lapset ed.valvojina, kuin yleinen edunvalvoja..monenlaista "kokemusta" kuullut heidänkin etunsavalvomisista..
Edunvalvontatestamentti on hyvä siinä tapauksessa että en itse pysty asioitamme hoitamaan, ja testamentti on henk.kohtainen, sitä ei voi tehdä toisen puolesta. - rahaakin on
Herra varjelkoon minua koskaan hurmaantumasta rahasta. Minulle riittää, kunhan olen tyytyväinen ja se ei taatusti tule rahasta.
Rahoillaan kehuskelevat ovat aina jonki luokan ,sanoisiko kauniisti, ääliöitä. - henkiset arvot..
Onpa minulla eräs ns. ystävä, joka on köyhistä oloista lähtöisin. Nyt on kumppanin mukana saanut paljonkin maallista mammonaa. On iso talo , hieno auto ja matkustelua sun muuta. Jotenkin osaa hienovaraisesti "kehua" kaikella. Sen todellakin huomaa hänestä. Muutenkin hiukan kylmänoloinen ihminen. En halua paljon olla hänen kanssaan tekemisissä.
Minulle ei omaisuus merkitse paljoakaan, kunhan hyvin toimeen tulee. Muut asiat ajavat ohi rahan. Toki ilman sitä ei elämä ole aina niin tyydyttävää. - etsintä jees
Kyllä huumaannun . Ei sitä rahaa koskaan kosolti ollut , tullut , sen verran kuitenkin, että velkaa ei ole ja katto on päänpäälä. Mutta rahaa tekee mieli ja niimpä aloitin uuden harrastuksen , ihan aikuisten oikeasti,hommasin itselleni sellaisen miinaharavan jolla löydän kaikki pudoneet kolikot : } No en ole vielä löytänyt kun ruuvin ja muutaman rautanaulan. joten kyllä se tästä.
Hyvin menee kun ei vertaa eikä valita!
Niukkuuteen tottuneena ja sen hyväksyneenä minun on viisaita ja rauhoittavinta, vertailun asemesta, tarkastella omaa oloani ja todellisia tarpeitani.
Löytyisiköhän "suurten setelien" ja "pa-elämän" väliltä vaihtoehtoa?Lompsassa on ollut, jo iät ja ajat, viidenkympinseteli.
Käytän sitä kun testaan Tiimarin lukulaseja, on se myöskin hurmaannuttavan kaunis, tosin ei Markka-ajan setelien veroinen.
H.- saimander*
Minulla on enemmän. Lompsassa on viisikymppinen, pari kymppiä ja kolme vitosta (laskin ne juuri). Kaapissa on pari viisisatasta, joita on kiva välillä katsella, kun en muuten juurikaan rahaa enää näe. Lisäksi on eri kokoisia kolikoita kuutiodesin verran. Niistä laitan aina muutaman taskunpohjalle kun jonnekin lähden, sillä rahattomana en halua kulkea..
- mielumminvähemmällä
Hullu paljon työtä tekee viisas pääsee vähemmällä.
Tarpeeksi hyvällä palkalla riittää yksi tai puolikas työ. Hyväpalkkaisen työn saanti edellyttää, että on jossain vaiheessa opetellut tekemään jotain vaativaa tai kehittänyt itseään koulunpelkeillä. Vanhempana voi ottaa rennommin, jos on nuorempana ollut viisas ja pannut jotain sukanvarteen. - Ärkkopee best
Jaa, nekö tekee vielä setelirahoja ?
Jag, lopetin niiden laskemisen ja katselun koska eivät lisääntyneet sillä konstilla.
Yksi muovikortti on riittänyt hyvin jo 80-luvulta tähän päivään asti.
Naapurin mamma (87v) muuten työllistää tänään aika monta nuorta ihmistä ?
Itse hän työskenteli vanhainkodissa siivoojana.
Kai siellä sukanvarressa on "niitä seteleitä" liikaa, kun tuollaista palvelua hän kykenee ylläpitämään?
http://www.youtube.com/watch?v=ejn8kkyqlDU- --
Ja aina yhteiskunta nettoaa, kun hän pystyy asumaan omassa kodissaan.
- Ärkkopee best
-- kirjoitti:
Ja aina yhteiskunta nettoaa, kun hän pystyy asumaan omassa kodissaan.
Jaa, mitenkähän ?
Yhdessä asiassa millä varmasti yhteiskunta nettoaa on, bensankulutus / autoverot. Ja, työllistää "hän" noin kerran viikossa 8-tuntisesti piha alueen ruohonleikkaajan (puutarhurin) myös talvella lumityöt tekevät, jonka on kunta työllisyystoimin maksanut."
Kyllä itsekin ottaisin noilla maksuilla, tuon puutarhurin töihin kunnalta, ei somali tai mamu tuolla palkalla töitä minulle tee täällä, vaikka niitä täällä on enemmän kun Hesassa väkilukuun suhteutettuna.
Koukussa Viron kruunuun!
Poikkean arkipäivisillä salireisuillani marketissa.
Lompakkoa ei ole mukana vaan ohut läpy jossa on sali- ja luottokortit.
Puseroiden taskuissa on virolaisia kruunun kolikoita.
Miksikö?
Ne korvaavat ostoskärrien vaatimat eurot ja poletit.
Jos unohtuu niin ei tule suurta menetystä.
Ei passaa kadottaa koska uusia ei tehdä.Kovinkaan vaikeata ei ole tajuta että tässä aloituksessa ei ole kysymys ulkomaisista valuutoista.
Aloituksen aihe tuntuu olevan kiinnostus rahaan.
Eli diivailemisesta rahasta.
Tämänlaiseen aloitukseen tulee aina mukaan mamuja, Eestiläisiä ja muuta roskasakkia.
On niin keinotekoista kuin vain voi olla.
H.hunksz kirjoitti:
Kovinkaan vaikeata ei ole tajuta että tässä aloituksessa ei ole kysymys ulkomaisista valuutoista.
Aloituksen aihe tuntuu olevan kiinnostus rahaan.
Eli diivailemisesta rahasta.
Tämänlaiseen aloitukseen tulee aina mukaan mamuja, Eestiläisiä ja muuta roskasakkia.
On niin keinotekoista kuin vain voi olla.
H.Malli rautalangasta.
Vastaukseni kuvastaa suhtautumistani aloitukseen!
Yritän olla tölvimättä ketään.
- he
Hautaan mukaan eivät rahoja laita. minä uskon olemme sitä ikä luokkaa ,että suurin osa meistä on tyhjänä kotoa lähtenyt. Pää asia nyt pärjätään ,oppivat lapsemmekin tietämään ,ettei se raha helpolla tule ,kun ei kauheasti perintöjä jätetä...Arvostavat enemmän ,kun saavat omalla rahalla jotain ostettua.
Näinhän ovat jo Faaraot kirjoittaneet, tosi vanhaa tarinaa kirjoitat 60 porukalle.
Mutta hyvä että kirjoitit.
H.
- bessie*
"Voin vain sanoa, että se joka rahaa haluaa, keksii keinot sen saamiseen..."?
Voin vain sanoa, että kaikki haluavat rahaa, mutta läheskään kaikilla, jotka sitä todelliseen tarpeeseen haluavat ja tarvitsevat, ei ole minkäänlaisia keinoja sen edes välttämättömyyksiin riittävään saamiseen, puhumattakaan että vaikkapa lapselle polkupyörä, pieni vaatimaton lomamatka, tms..
Taisit hurmaantua ja innostua aloituksesi väkertämisestä niin paljon, että tämä tosiasia unohtui sinulta.
En nyt suorastaan hurmaannu rahasta, varsinkaan noista "suurista seteleistä".
Kultakolikot kyllä kiehtovat, kulta yleensäkin. Pidän erityisesti USAn buffalosta, Australian lunareissakin on kauniita.
Rahalla kyllä saa hurmaaviakin asioita ja onhan sitä kiva joskus levitellä ympäriinsä ihan muuten vain, vastinetta saamatta.
Oletko paljonkin joutunut kuuntelemaan p-aukisten selityksiä? Olen kai tavannut enimmäkseen sellaisia joiden p-aukisuuden syyt ovat niin selvät ja joskus jopa silmillä nähtävissä, selityksiä ei kaivata eikä tarvita. Oli minulla vielä eilen sellainen vihreä seteli, mutta ei ole enää, annoin sen pois. Mutta ei ole yhtään ikävä.
- lejanna
Hurmaannutko rahasta?
Rahaahan elämä vaatii, oli siitä hurmaantunut tai ei.
Jos sitä on jo tarpeeksi, ei tarvitse keksiä keinoja sen saamiseksi.
Sinullahan on kai ollut huono onni, kun vasta vanhoilla päivilläsi alat rahaa hankkimaan.
Parempi myöhään, kuin ei ollenkaan.
. - bessie*
Eikös aloittaja sanonut olevansa "koukussa" suuriin seteleihin? Silloinhan sitä on saatava aina vain lisää ja lisää.
- saomander*
Aloitus taisi olla provo ja pääosa vastauksista sen mukaisia, myös minun. Tosiasia on se, että suurista seteleistä on vain harmi. Kaupat eivät mielellään niitä pienistä ostoksista ota vastaan, ja suuremmat hankinnat maksetaan sähköisesti. Kun rahaa pankkiin vie, on pankin velvollisuus myös kirjata sen alkuperä. Ettei vaan kyse ole pimeistä kaupoista ja rahanpesusta.
- bessie*
saomander* kirjoitti:
Aloitus taisi olla provo ja pääosa vastauksista sen mukaisia, myös minun. Tosiasia on se, että suurista seteleistä on vain harmi. Kaupat eivät mielellään niitä pienistä ostoksista ota vastaan, ja suuremmat hankinnat maksetaan sähköisesti. Kun rahaa pankkiin vie, on pankin velvollisuus myös kirjata sen alkuperä. Ettei vaan kyse ole pimeistä kaupoista ja rahanpesusta.
En minäkään sitä sillä tavalla tosissani ottanut, että uskonut olisin.
Tuo on totta mitä sanoit suurista seteleistä, hankalia ovat käytössä. En muuten muista, olisinko viissatasta "luonnossa" koskaan nähnytkään.
Parempi tosiaan olla itsekin huolellinen (ellei pankki satu olemaan), jos suuremman summan joutuu käteisenä ottamaan vastaan ja pankkiin vie. Sisarellani oli joskus markka-aikaan melkoinen työ verottajalle vuosien päästä selvittää ihan "puhdasta" rahasummaa, jonka oli vienyt tililleen asuntokaupan käsirahan maksamista varten.
Tein tilaa tulevaisuuden toivoille aloittamalla vetäytymisen palkkatyöstaä 53-vuotisena.
Setelit jäivät pieniksi mutta sehän ei tullut yllätyksenä.
Kaltaisesi työn sankarit ovat kysytyä porukkaa lähitulevaisuudessa, jos poliitikkoihin on uskomista.
Koukussa tai ei.
On hienoa kun voit elää haluamallasi tavalla!
Minä selitän tätä pienillä seteleillä liki pa- elämistäni sisään päin sulkeutuneella elämän asenteellani.- meeriamanda
Miksi hurmioituisin? Jos on kestänyt senkin ettei sitä ole, niin miksei kestäisi sitäkin kun se riittää?
Ahneella on paskanen loppu sanotaan, jollei ymmärrä hellittää..on pian kasvamassa koiranputkea hautuumaalla!
Kun ihan kaikesta perustarvikkeista, satunnais ostoista tarvitse luopua, koen olevani ihan hyvin toimeentuleva.
Tosirikkaat eivät puhu rahasta, se kuulemma on vain moukkien tyyli! - isoäiti*
Raha on vain paperia.
- Famu_
Niin ei sillä nälkäänsä saa lähtemään vaikka yhden donan suuhunsa laittais ja mutustelisi sen päivällisekseen:/
- bankrottiko :D
Voi, voi, kun Minä TAAS rakastan Rahaa Yli KAIKEN ;)
" Kassakaappi" pullollaan mm. vanhoja venäläisiä hopea ja pronssisia kolikoita, Olymia rahoja ym. "turuilta ja toreilta "napattuja."
Nyk. eurot tuntemattomia, paitsi 1 kpl 2eur. kolikko (uimahallin pukukoppia varten)
Pitäisköhän vinguttaa visaa? - tutkaillen
Juu, minä hurmaannuin kolikoista. Laskin tässä eräänä päivänä meidän neljän säästölippaan sisällön ja yllätyksekseni rahaa kertyi 605 euroa. Pelkistä kolikoista. Meillä kun on sellainen tapa, että tyhjennämme taskut ja kukkaronpohjat kolikoista lippaisiin pitkin vuotta ja kerran vuodessa lasken ne ja vien pankkiin.
Muuten en hurmaannu rahasta. Onnellinen olen, kun se riittää normaaliin elämiseen.
Voishan siihen todella HURMAANTUA, jos lotosta millin saisi.DDD - lottopotti
Kyllä varmaan hurmaantuu sellainen rahasta, jolla sitä ei juuri ole ja sitten yht`äkkiä saakin jostain hyvän potin.
Sanotaan, että raha ei tee onnelliseksi, mutta varmaan tuollainen ihminen on onnellinen, kun rahahuolet ovat poispyyhkäistyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750