Imetys ja alkoholi

kauheaolo

Olin lauantaina baarissa ja join alkoholia jonkun verran, kuitenkin niin että olin humalassa... Mies oli kotona 3kk vanhan poikamme kanssa, kun pääsin kotiin mies kertoi ettei poika ollut imenyt pullosta kun ihan vähän korviketta joten imetin sitten vauvan 2 jälkeen yöllä humalassa ja nyt pelkään että vauvalle on tullut jotain vaikka vaikuttaa ihan normaalilta, mutta pitääkö olla huolissaan että olen aiheuttanut pojalle jotain kauheaa...?

7

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Ei sille vauvalle ole mitään tullut eikä tarvitse olla huolissaan. Maidossa on alkoholia saman verran kuin veressä, eli puhutaan promilleista. Käytännössä vauvan saama alkoholimäärä on melkoisen olematon, vaikka olisit juonut enemmänkin. Ja varsinkin kun tuo on satunnaista, niin ei hätää.

      Tähän mennessä tuo alkoholi on jo kokonaan haihtunut aikoja sitten, joten unohda koko juttu. Nytpä tiedät, että vauva ei juo pullosta, joten osaat varautua siihen seuraavaa kertaa ajatellen.

    • Ei hätää..

      Alkoholistien ja narkkareiden lapset voi olla ihan terveitä huolimatta ties mistä aineista raskauden ja imetyksen aikana. Itselläsi kyseessä on yksi imetys pienessä humalassa, jolloin maidon alkoholipitoisuus on _todella_ pieni. Vauvalla ei ole mitään hätää, unohda koko juttu.

    • alkuperäinennnnnn

      Kiitos vastauksista. Nyt voin olla vähän paremmalla mielellä ja poika on ihan samanlainen iloinen oma itsensä kuitenkin ku ennen tuota humalassa imetystä. En taida enää imetysaikana lähteä mihinkään juomaan kun poika ei suostu pullosta imemään.. tietenkin vois kokeilla pumpata omaa maitoa valmiiks jääkaappiin, mutta ei ole mulle ongelma olla tätä loppuaikaa juomatta..vaikka tulee juhannus ja omat synttärit.. niitä tulee uusia taas. 6kk asti ajattelin imettää.. eli syksyllä sitten taas kun poika on jo isompi ja imetys loppunut.. Kiitos teille ja hauskaa kesää! :)

    • Voi teitä..

      EHDOTTOMASTI KANNATTAA OLLA HUOJENTUNUT KUN TÄLLÄ PALSTALLA IHMISET ANTAVAT SULLE SYNNINPÄÄSTÖN! Olisiko kuitenkin järkevämpää ottaa yhteyttä neuvolaan kun näihin "asiantuntijoihin"? :) Ei millään pahalla.

      • äiteläinen

        Edelliseen viestin "huutajalle" kommentoin senverran, että tuosta imettäjän nauttiman alkoholin minimaalisen vähäisestä kulkeutumisesta lapseen on ihan faktatietoa luotettavilla terveysviranomaisten sivuilla. R a s k a u s ja a l k o h o l i on sitten kokonaan toinen juttu samoin h u u m e e t ja i m e t y s!!!! Asia joka kannattaa kuitenkin pitää mielessä on, että humaltuneena lapsen kanssa voi sattua tapaturmia ja vauva voi aistia imettäjänsä huonontuneen motoriikan turvattomuuden tunteena.

        Ap voi siis olla huojentunein mielin edelleen.


      • a-le
        äiteläinen kirjoitti:

        Edelliseen viestin "huutajalle" kommentoin senverran, että tuosta imettäjän nauttiman alkoholin minimaalisen vähäisestä kulkeutumisesta lapseen on ihan faktatietoa luotettavilla terveysviranomaisten sivuilla. R a s k a u s ja a l k o h o l i on sitten kokonaan toinen juttu samoin h u u m e e t ja i m e t y s!!!! Asia joka kannattaa kuitenkin pitää mielessä on, että humaltuneena lapsen kanssa voi sattua tapaturmia ja vauva voi aistia imettäjänsä huonontuneen motoriikan turvattomuuden tunteena.

        Ap voi siis olla huojentunein mielin edelleen.

        äiteläinen kirjoitti jetsulleen niin kuin asiat on. Imettäjän maidossa on niin vähän alkoholia, että sitä voi verrata vaikka niihin huuruihin, joita auton tuulilasin pesusta kulkeutuu nenään. Ainoa riski hiprakkaimettämiselle on tosiaan se, että äidin olemus saattaa olla epävarma. Jos äidinmaidossa on yksi promille alkoholia (äiti on juonut illan aikana kuutisen kaljaa), on se maitomäärässä pari tippaa. Lapsi joutuu alkoholin kanssa tekemisiin mm. desinfioinnin yhteydessä ennen rokotusta, jolloin määrät ovat samaa luokkaa. Täysin vaaratonta.


    • oiuytrdfghjk

      Juu, samaa sanon, kuin muutkin asialliset kirjoittajat, MUTTA... Tällaisilla palstoilla on aina vaarana se, että, jos sanoo, että imettäminen hiprakassa on ok, joku varmasti tulkitsee sen niin, että voi vetää huoletta kännejä ja hoitaa/imettää lastaan... Eli AP:n tilanne on ihan ok, mutta en menisi sanomaa, että kännissä/pikku hiprakassakaan imettäminen/ lapsen hoitaminen olisi ok ja turvallista. Joku AINA tulkitsee asian synninpäästönä itselleen ja omalle koheltamiselleen :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe