kuvien siirto

kameramiesks

millä ohjelmalla siirrän kuvat helposti ja niin että ne menee kuvauspäivä järjestykseen? käyttis on xp ja kamera sonyn joku pokkari.

9

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valokuvaaja66

Et tarvitse mitään ohjelmaa siihen. Joko kamera kiinni tietokoneeseen tai kameran muistikortti kortinlukijaan.

Kopioi kuvat haluamaasi hakemistoon (kansioon) ja järjestä se pvm mukaan.

• kameramiesks

ei vaan tahon et kuvat menee päivämäärän mukasiin kansioihin. siis et jos kuvaa 1. 2 .3 ja 5. pävä ni ne kuvat menee 4 eri kansioon jotka on nimetty noilla päivillä. eli tällaista ohjemaa olis vailla.

• kameramiesks kirjoitti:

ei vaan tahon et kuvat menee päivämäärän mukasiin kansioihin. siis et jos kuvaa 1. 2 .3 ja 5. pävä ni ne kuvat menee 4 eri kansioon jotka on nimetty noilla päivillä. eli tällaista ohjemaa olis vailla.

Ota esiin kaksi resurssin hallintaa, toiseen kone toiseen kameran kortti. Laadi koneelle tarpeelliset hakemistot muotoon "20110609 naapurin katti" eli pvm. vuosi 2011 sitten kuukausi 06 ja päivä 09 yhteen ja sen jälkeen selvenne mitä sinä päivänä on kuvattu. Sen jälkeen vetelet kunkin päivän kuvat sieltä kortilta koneen vastaaviin hakemistoihin eikä kukaan tai mikään mene sekaisin. Itse käytän tätä idioottivarmaa tapaa ja aina on päivät kohdallaan. Kun kirjoitat päivämäärän osoittamallani tavalla niin ne hakemistot pysyvät vuosienkin saatossa järjestyksessä jos et viitsi avata vuosittaisia kansioita kuten itse teen.

Tämä toimii niin Nikonin kuin Sonynkin värkeillä Canonia ja Panaa unohtamatta.

• Koekkoesoft Ltd
        Työeläkeläinen kirjoitti:

Ota esiin kaksi resurssin hallintaa, toiseen kone toiseen kameran kortti. Laadi koneelle tarpeelliset hakemistot muotoon "20110609 naapurin katti" eli pvm. vuosi 2011 sitten kuukausi 06 ja päivä 09 yhteen ja sen jälkeen selvenne mitä sinä päivänä on kuvattu. Sen jälkeen vetelet kunkin päivän kuvat sieltä kortilta koneen vastaaviin hakemistoihin eikä kukaan tai mikään mene sekaisin. Itse käytän tätä idioottivarmaa tapaa ja aina on päivät kohdallaan. Kun kirjoitat päivämäärän osoittamallani tavalla niin ne hakemistot pysyvät vuosienkin saatossa järjestyksessä jos et viitsi avata vuosittaisia kansioita kuten itse teen.

Tämä toimii niin Nikonin kuin Sonynkin värkeillä Canonia ja Panaa unohtamatta.

tämä on erittäin järkevää.

on melko naurettavaa että ihmiset on niin kiiinni noissa kameroiden mukana tulevissa kuvien "järjestely"- ym. kökköohjelmissa.

• No justiinhan sä

pääsit sanomasta että Sony.
      Ei se kaikkeen taivu, marginaalimerkki kun on.
      Olisit ostanut kerralla kunnon Canonin tai Nikonin.

• valokuvaaja66

Voit kamerassa asettaa niin että juoksevan numeron sijasta kuvat nimetää päivämäärän mukaan. Kuvat tallentuvat muistikortille hakemistoon esim. “DCIM\20290111"

Kolme ekaa numeroa on juokseva numerointi.
      Seuraava numero on vuoden vika numero.
      Kaksi seuraava on kuukausi.
      Loput kaksi on päivä.

Yo. esim. mukaan kuvat on otettu 11.01.2009.

Kun kopioit kuvakansiot koneelle niin ne ovat järjestyksessä päivän mukaan.

@No justiinhan sä - Kunnon Canonia ei ole vielä(kään) tehty ja Nikonit käyttää Sonyn sensoria...

• Ei kai kukaan

ihan aikuisten oikeesti luota Sonyn valmistamiin kameroihin. Kaikki mitä Sonyn kamerapuolella on perustuu vanhan Minoltan jäämistöön. Eikä se ole nykyään enää kuranttia. Ovat lähinnä leluja lapsille.

• valokuvaaja66

ROFL

• lfffkwgooieflk

Se riippuu kamerasta. Joidenkin kameramerkkien mukana tulee ohjelma, joka hoitaa homman. Myös joissakin kuvankäsittelyohjelmissa on sama omanaisuus, mutta se muistaakseni vaatii kameran omankin ohjelmiston asentamisat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2098
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      239
      779
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      722
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe