huolissaan lasten elannosta? Kun miehellä rahat riittää omaan yltäkylläiseen elämään, matkustamiseen, uusiin vaatteisiin niin hän ei ajattele silloin että omien lasten elämä on kituuttamista vähissä rahoissa, kun hän ei tajua sitä kun itsellä on kaikki.
Miksi miehen ei tarvi olla
15
199
Vastaukset
- äidinpoikanen
Minä olen kahden tytön yh isä.. Exä ei ole maksanut elatusta 8kk.Mut nyt tuli kumminkin käräjiltä päätös että joutuu maksamaan.
Ei me kaikki miehet pahoja olla.
Vaikka niin haukuttekin- --KK--
Ei tietenkään ole,eivätkä kaikki yh-äidit ole sossun asiakkaita. Tällä palstalla saa kaikista eniten huomiota,kun yleistää provoilussaan kaikki samaan nippuun..
Mikä tahansa on aihe,saadaan siitä tora aikaiseksi,eikä juurikaan mitään itse asiaan liittyvää..
- wilma60
Miksi miettiä koko ajan näitä asioista? Itse olemme lastemme isät valinneet ja itseään saa syyttää siitä että on ollut huono miesmaku siinä vaiheessa. Kaikki miehet eivät ole samanlaisia joten ei pidä yleistää jos itselle on sattunut mies joka ajattelee asioissa vain itseään. Silloin meidän äitien tehtävänä on huolehtia lapsista parhaan kykymme mukaan.
- Tonttulakki Milanost
Mieheni maksaa oman osuutensa lapsen elatuksesta, mutta silti lapsen äidillä on aina rahat loppu. Vaikka elatusapusumma kaksinkertaistettaisiin, tilanne ei muuttuisi miksikään. Äitsykkäinen ei hallitse taloudenpitoa lainkaan, vaan raha pistetään menemään samana päivänä kuin saadaan.
Niinpä olemme päätyneet siihen, että ostelemme usein lapselle kaikkea tarpeellista ja vähän tarpeetontakin. Äidille emme rahaa anna enempää kuin nyt pakko on. Lapsen tarpeisiin sitä ei kuitenkaan käytettäisi.
Lapsi on teini-ikäinen, joten rahan ja kaikenlaisten tavaroiden tarve on melkoinen. Me hankimme hänelle yhtä ja toista, äiti rypeköön rahapulassaan. Niin makaa kuin petaa.
Meidän perheen rahat on tarkoitettu meidän perheen tarpeisiin. Matkustelemme ja hankimme sellaisia vaatteita kuin haluamme. Mieheni lapsen elämä ei ole rahapulassa kituuttamista, mutta hänen äitinsä elämä on. - Hih sun juttuus
Häh? Äidille et anna rahaa? Pitäisikö sinun??? Miksi? Antaako lapsen äiti sulle rahaa?? Aika outo käsitys sulla, et sulla ei varmaan oo lapsia.
Lapsen isä maksaa äidille elatusta lapseta kun ei asu näiden kanssa. Ei sun tarvi millään tavoin puuttua heidän raha asioihin, ei antaa äidille rahaa eikä lapselle.
Se on miehen tehtävä.
Aika hepposissa tieoissa ole, otappa selvää ennekuin ryntäät lapsen omaavan miehen kassa yhteen. Ihan naurattaa sun tietämys... heh...- Tonttulakki Milanost
Juuri niin. Äidille emme anna rahaa enempää kuin pakko on. Niinhän kirjoitin.
Meidän perheessä rahat ovat yhteisiä ja niiden käytöstä päätetään yhdessä. Tämä tarkoittaa sitä, että ainaisesta ruinaamisesta huolimatta lapsen äiti ei saa meiltä killinkiäkään ylimääräistä "lapsen talvivaatteisiin" "harrastusvälineisiin" "ratsastustunteihin"... Niihin rahaa ei kuitenkaan käytettäisi.
Halusit sinä sitä tai et, mutta meillä minä tosiaankin olen toisena päättämässä, minkä verran ja mihin tarkoitukseen miehen lapsi saa meiltä rahaa. Elatusmaksut maksamme ihan sopimuksen mukaisesti säännöllisesti.
Miten niin heppoisissa tiedoissa? Kyse on meidän käytänteistämme ja niistä minä kyllä tiedän ihan kaiken. - Taidat ite ruinaa!
Tonttulakki Milanost kirjoitti:
Juuri niin. Äidille emme anna rahaa enempää kuin pakko on. Niinhän kirjoitin.
Meidän perheessä rahat ovat yhteisiä ja niiden käytöstä päätetään yhdessä. Tämä tarkoittaa sitä, että ainaisesta ruinaamisesta huolimatta lapsen äiti ei saa meiltä killinkiäkään ylimääräistä "lapsen talvivaatteisiin" "harrastusvälineisiin" "ratsastustunteihin"... Niihin rahaa ei kuitenkaan käytettäisi.
Halusit sinä sitä tai et, mutta meillä minä tosiaankin olen toisena päättämässä, minkä verran ja mihin tarkoitukseen miehen lapsi saa meiltä rahaa. Elatusmaksut maksamme ihan sopimuksen mukaisesti säännöllisesti.
Miten niin heppoisissa tiedoissa? Kyse on meidän käytänteistämme ja niistä minä kyllä tiedän ihan kaiken.Tuota nyt ei usko kukaan. Ilmiselvää uusion kiukkua ja katkeruutta.
Miksi kummassa sun pitäisi kenellekkään rahaa antaa??? Elarit on miehen vastuulla ei sinun.
Et kyllä näytä tietävän.
Kunhan taas huudatat jotta saisit mahdollisimman monen ex vaimon taas suuttumaan!
Heh.. vai että ex vaimo ruionaa rahaa??? Heh... Kylläpä oot katellinen. Tuota ruinaamista ei kukaan ota tosissaan... hehhheee...
Voi sua katkeraa ihmistä! - wilma60
Taidat ite ruinaa! kirjoitti:
Tuota nyt ei usko kukaan. Ilmiselvää uusion kiukkua ja katkeruutta.
Miksi kummassa sun pitäisi kenellekkään rahaa antaa??? Elarit on miehen vastuulla ei sinun.
Et kyllä näytä tietävän.
Kunhan taas huudatat jotta saisit mahdollisimman monen ex vaimon taas suuttumaan!
Heh.. vai että ex vaimo ruionaa rahaa??? Heh... Kylläpä oot katellinen. Tuota ruinaamista ei kukaan ota tosissaan... hehhheee...
Voi sua katkeraa ihmistä!Ex-vaimo olen mutta enpä ole noista viesteistä suuttunut. Ehkä sinulle on vaikea käsittää että joissakin perheessä rahat ovat todella yhteisiä. Molempien palkka menee yhteiselle tilille ja siitä sitten käytetään rahat yhdessä. Joten kyllä se uusi puolisokin sitä rahaa miehensä ex:lle antaa koska rahat ovat todellakin yhteisiä.
- Tonttulakki Milanost
Taidat ite ruinaa! kirjoitti:
Tuota nyt ei usko kukaan. Ilmiselvää uusion kiukkua ja katkeruutta.
Et kyllä näytä tietävän.
Voi sua katkeraa ihmistä!En minä ole mikään "uusio". Olen mieheni vaimo ja meidän perheen äiti. Menneet suhteet ovat menneitä ja historiaa, ne eivät määritä minua.
En ole sanonut sanaakaan, että MINÄ antaisin rahaa. Sanoin, että ME emme
anna.
Etkö oikeasti usko, että lapsen äiti todellakin ruinaa meiltä rahaa, milloin "harrastusvälineisiin", milloin johonkin muuhun vastaavaan? Ole sitten uskomatta, ei sillä ole väliä.
En ole kateellinen. Ei ole mitään, mistä voisin olla enkä käsitä, kenelle voisin
olla.
En ole katkera. Sellainen olisi täysin mahdotonta tällaiselle yltiöoptimistiselle luonteelle. En edes oikein pysty kuvittelemaan, miltä tuntuisi olla katkera...
Ei minulla ole mitään tarvetta saada entisiä vaimoja suuttumaan. Enhän
edes tunne teitä täällä rähiseviä! - vaimo ja äiti
Tonttulakki Milanost kirjoitti:
En minä ole mikään "uusio". Olen mieheni vaimo ja meidän perheen äiti. Menneet suhteet ovat menneitä ja historiaa, ne eivät määritä minua.
En ole sanonut sanaakaan, että MINÄ antaisin rahaa. Sanoin, että ME emme
anna.
Etkö oikeasti usko, että lapsen äiti todellakin ruinaa meiltä rahaa, milloin "harrastusvälineisiin", milloin johonkin muuhun vastaavaan? Ole sitten uskomatta, ei sillä ole väliä.
En ole kateellinen. Ei ole mitään, mistä voisin olla enkä käsitä, kenelle voisin
olla.
En ole katkera. Sellainen olisi täysin mahdotonta tällaiselle yltiöoptimistiselle luonteelle. En edes oikein pysty kuvittelemaan, miltä tuntuisi olla katkera...
Ei minulla ole mitään tarvetta saada entisiä vaimoja suuttumaan. Enhän
edes tunne teitä täällä rähiseviä!En minäkään pidä käsitteistä uusio, uusikko, uusi puoliso. Olen mieheni aviovaimo ja lasteni/tämän perheen äiti, ja sillä siisti. Minuakaan ei kenenkään menneisyys määrittele. Eikä mieheni ole uusiomieheni, vaan aviomieheni.
- HH
Perheen (kuten olet itse jossakin aiemmin kirjoittanut, perhe on he jotka asuvat saman katon alla) rahat ovat yhteisiä ja perheen aikuiset päättävät yhdessä mihin rahaa käytetään.
Me myös yhdessä mietimme mieheni kanssa miten ja paljonko rahaa annetaan hänen lapsilleen. Lasten äiti kun on jatkuvasti vailla rahaa, vaikka mieheni maksaa sovitut elatukset, niin mikään ei tunnu riittävän.
Mieheni kanssa olemme ratkaisseet tämän niin, että ostamme itse lapsille sen mitä tarvitsevat, äidille ei voi antaa rahaa, kun se ei kuitenkaan lapsiin menisi, vaan hänen omiin juttuihinsa.
Ja meillä mieheni lasten äiti ei pysyisi kenellekkään rahaa antamaan kun on persaukinen ja naivi ämmä. Ei pysty mistään huolehtimaan. Kotinsakin on kuin kaatopaikka.
n
- Tseeus
Voi tosiaan olla fiksumpaa elättää lasta suoraan ainakin osittain jos toisella raha-asait solmussa. Fiksu etävanhempi pyrkii minimoimaan sen epäsuoran elatuksen (elatusapu) ja panostaa sitten suoraan lapsen tarpeisiin.
- Tuhlarit
Lopettakaa tuo loputon keskustelu elatusmaksuista ja lapsen hoitamisesta.
Lapsen hoitaa toinen vaikka yksin ilman ruikutusta jos toinen on niin luuseri, että jättää lapsensakin.
Elatusmaksut määräätään ja ne tulevat lainmukaisina.
Jos kerran eroaa ja on lapsia hankkinut, kyllä pitää olla valmisa kantamaan vastuu ilman kirjoituksia ja jatkuvaa mollaamista.
Mitä rah-asioiden hoitamiseen tulee, se on ihan omasta itsestä kiinni, mihin ne riittävät. Moni pienipalkkainen viettää ihan hyvää elämää ja rahat riittävät, kun taasen kovapalkkainen ihminen elää ns. kiiltokuva elämää, pitää olla kaikki isoa ja hienoa ja viimeisen trendin mukaan, niin koti, autot. Mikään ei riitä, kun pitäisi näyttää kaikille, mutta rahat ovat aina lopussa.
Olen tämän ihmisten rahankäytön ihan henkilökohtaisessa työssäni nähnyt niin moneen kertaan , että tiedän olevani ihan oikeassa.
Luultavasti erokin voi monesti johtua, siitä että toinen hävittää kaiken ja on ainainen rahapuute, en itse jaksaisi sellaisen ihmisen kanssa elää. - minämies tietää sen
Miksi pitäisi olla? Kun entinen akka hoitaa, ruokkii, vaatettaa, kouluttaa, huolehtii miten parhaiten taitaa. Miehen pitää saada elää! Ja saada säälipillua kun vuodattaa krokotiilin kyyneliä kuinka akka vei lapset, talon ja säästöt.
- vähän mutta paljon..
Niin tai miksi sinä et osaa käyttää sitä rahaa niin että voisit nauttia samoista asioista?
Eihän tässä herroiksi eletä mutta koskaan ei ole ollu mistään puute.
Matkustellaan joka vuosi kotimaassa ja parin vuoden välein ulkomailla.
Ei ole puutetta ruuasta ja ehjistä vaatteista tai muustakaan.
Ja tuloni ovat 1200€ kk:ssa joten kyllä sillä yhden lapsen kanssa pärjää vallan hyvin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1136975Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1074727L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa563990TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133344Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6892057Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2361432- 661348
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja561297Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j521277Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise12972