syyte jos ajaa vahingossa pyörällä

MÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!

Niin voinko nostaa syytteen kun mun päälle ajettiin polkupyörällä vahingossa alamäessä
voiko nostaa syytettä!!!!!!!!!!!!!!111

7

786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mica

Millä perusteella?
      Itsehän mainitset et vahingossa.

Siis ethän sinä nosta syytettä vaan ensin poliisi tutkii ja mahdollisesti esittää syyttäjälle,joka päättää onko perusteita.

• syyttäjä

Se on itse syyttäjä, joka kysyy miten tulee toimia, kun ajaa vahingossa toisen päälle. Eihän sitä omassa asiassa osaa toimia, kun toisten puolestakin syytteet menee miten sattuu.

• Mica
        syyttäjä kirjoitti:

Se on itse syyttäjä, joka kysyy miten tulee toimia, kun ajaa vahingossa toisen päälle. Eihän sitä omassa asiassa osaa toimia, kun toisten puolestakin syytteet menee miten sattuu.

ja lukutaitosi aika pahasti miinuksella.Et näköjään ymmärrä tekstiä

mot

• Mamma

Sattuiko sinulle siitä vahinkoa, tai lääkärissäkäyntiä. Mistä tiedät oliko se vahinko vai tahallinen. Tee ilmoitus poliisille. Poliisi tekee esitutkinnan. Syyttäjä harkitsee sen jälkeen syytteen nostamisen ja meneekö oikeuteen. Et itse. Ja oikeus vasta päättää oliko tahallinen vai ei ja korvaukset kivusta ja särystä. Tietoa on.

• Mica

mitä kirjoittaja on kirjoittanut.Itse toteaa siinä että vahingossa.

Ei mitään perusteita jatkotoimiin tuossa.
        Ja joskus olisi mukava lukea koko juttu eikä voinko nostaa syytteen mitä et itse voi.

mot

• hps

Jos sulle ei tullut mitään vahinkoja tai vammoja, niin mitä juttua siitä sitten nostamaan. Ja jos taas tuli, niin ei sekään mitään oikeusjuttua vaadi, sillä luonnollisesti vahingon aiheuttanut korvaa ja neuvottelee sitten oman vakuutusyhtiönsä kanssa että kenen kontolle maksupuoli loppujen lopuksi jää.

Jos nyt käy niin huonosti, että
      a) sait kamalia vammoja tai omaisuusvahinkoa
      b) päälle ajanut ei suostu sulle mitään todellisia kuluja/vahinkoja korvaamaan
      c) tahdot välttämättä jotakin rikosoikeudellista seuraamusta aikaa saada
      Niin voihan asiasta tehdä rikosilmoituksen esim. nimikkeellä
      - liikenneturvallisuuden vaarantaminen (mikäli on todistajia ja kaveri ajeli polkupyörällään jotenkin holtittimalla tavalla),
      - tieliikennelakirikkomus (jos se ei ollut niin holtitonta; kolarointi on kuitenkin laissa kielletty) ja/tai
      - vammantuottamus (jos sulle tuli jotakin ruumiinvammaa joka ei ole mikään pikkuvaurio).

• Jari

Mitä tarkoitat "vahingossa"

eikö ne onnettomuudet yleensä ole vahinkoja???

Eikös ne viranomaiset nosta syytteet kun vaan teet ilmoituksen tapahtuneesta.
      Mikäli on aihetta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe