Apua! Olen ihan hermona kun pitaisi kasvattaa kolmas lapsi Floridassa. Muutimme mieheni kanssa tanne noin vuosi sitten. Kasvatin kaksi poikaa Suomessa ja oli vuosi aikaa kotona molempien kanssa nauttia vauva-ajasta. Nyt olen toissa Floridassa ja sain tietaa etta saan vain 3kk aikaa lapsen syntyman jalkeen, sitten takaisin toihin. Miten voin pistaa 3kk vanhan vauvan paivakotiin 8 tuntia paivassa??? Olen ihan hermostunut!!! Eihan siina voi edes imettaa lasta kunnolla! Kaikki katsoo minua niinkuin jokin hullu kun en halua laittaa vauvaa paivakotiin!
Lapsen kasvattaminen ulkomailla
4
127
Vastaukset
- llarppa
Asun itse Virginian osavaltiossa, tiedan mista puhut! Itsellani onneksi sellainen tilanne, etten ole ollut missaan vakituisissa toissa, ja nyt lasten synnyttya (vanhempi 19kk, vauva 4kk) olenkin ollut ihan kotosalla. Mieheni on amerikkalainen ja usein ihmetellyt "miten ihmeessa 3kk vauvan VOI vieda hoitoon" -asennettani. Itse en ole tata meidan nuorimmaista jattanyt edes tunniksi-pariksi yhtaan kenenkaan hoitoon ja tuollainen kokopaivainen hoitoon vieminen tuntuu jotenkin ihan utopiselta ajatukselta! (taalla se taitaa olla vahan pakko kuitenkin jos toissa kay?) Monta asiaa pistaisin uusiksi tassa valtiossa jos valta olisi minun kasissani!
- Maiju325
Aivan oikein! Kaikki mita pidan vauvan kanssa tarkeana on muille ihan outoa, eli: imettaminen, hoitaminen, etten halua antaa vauvaa heti muille hoitoon, sekin viela etta haluan vauvan yoksi viereeni nukkumaan. Se helpottaa vain imettamista yolla mutta eihan mun pida vauvaa imettaa!!! Yritan vain kertoa iteselleni joka kerta etta maailmassa on muitakin ketka uskoo samaan, enka oikeastaan ole hullu. Se on epareilua pyytaa mun pistamaan 3kk vanhan vauvan paivakotiin, mutta sekin on tietysti epareilua miehelleni jos sanon itseni irti tyopaikasta ja jaan vauvan kans kotio. Mieheni ymmartaa kylla useimmiten kun han oli itse Suomessa kun meilla oli ensimmaiset kaksi lasta, mutta taalla vauva on pistettava paivakotiin. En osaa tehda tata paatosta itkematta!
- llarppa
Joo, perhepeti on toinen ihan utopinen asia, ja moni katsoo tata touhua ihan kieroon! Mutta kuten sanoit, helpottaa oita kovasti, varsinkin imettajilla. Meilla nukkuu vielapa tuo vanhempikin samassa huoneessa meidan kanssa, tamakos ihan hullun hommaa vasta onkin ;) Nukkui tosin omassa huoneessaan ennen vauvan tuloa, mutta nyt on koettu kaikkien nukkuvan paremmin kun nukutaan yhdessa :) Eikohan se siita siirry viela takaisin omaansa kun sen aika on.
Ollaan mietitty itsekkin minun toihinlahtoa, mutta paivakotimaksut taalla kun ovat mita ovat ja itsellani ei ole lukioa ylempaa koulutusta niin ei sen vertaa jaisi voiton puolelle tassa hommassa etta se juuri kannattaisi edes. Nainollen olen onnellisesti vaan pysyttaytynyt kotosalla lasten kanssa, ja onhan se nyt mukavaa! :)
Minka ikaisia teilla muut lapset ovat? Ottakaa aupair! Vaikka eipa se helpota tuohon, etta itse pitaa olla vauvasta erossa, mutta (itse entisena aupparina) koen etta saa hieman enemman huomiota (mita 3kk ikainen viela kovasti tarvitsee) kuin paivakodissa. :) Samoin voit myos pumpata vauvalle maidot jaakaappiin ja nainollen ei tarvitse lahtea korvikelinjalle.. (tosin en tieda, saattaahan tama onnistua paivakodissakin). - tipitii..
voitko olla menemättä töihin?
en minä vaan vois pientä laittaa. omat muksut on kotona olleet aina, nyt esikoinen 4-v. tätä alle vuosikastakaan ei oo vielä kelleen hoitoon annettu.
ei, ei, ei, en ikinä pystyis tuohon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770