Auttakaa minua!
Asumme rivitalossa. Meillä on ollut jo useamman vuoden ongelmia naapuriemme kanssa (he haukkuvat ja uhkailevat meitä). Olemme ilmoittaneet asiasta monet kerrat taloyhtiön isännöitsijälle, mutta hänen mielestään asia ei kuulu hänelle vaan on meidän kahden asunnon henkilökohtainen juttu. Emme ole puhuneet tai moikanneet naapureille nyt 1,5 vuoteen tästä heidän käytöksestään johtuen.
Välillä oli jo rauha maassa, mutta nyt he taas aloittivat haukkumisen jne. He siis istuvat omalla pihallaan ja haukkuvat meitä kovaäänisesti, tyyliin: "miten voi olla noin tyhmiä naapureita" (olemme molemmat korkeasti koulutettuja, he alkoholisoituneita) tarkoituksella niin, että me kuulemme heidän sanomansa. Ja nyt tämä haukkuminen ja epäsuora uhkailu kohdistuu jo lapsiini, esim. perheen poika sanoi tänään: "voisin lämiä tällä mailalla ja pallolla tuota pikkutyttöä päähän" - koskien meidän 3v tyttöä, tai "tuohon autoon saa osua pallot" -koskien meidän autoa. Ihan sama autosta, mutta lasten ei tarvitse kuulla tai nähd tällaista!
Kuinka paljon tällaista täytyy sietää? Aikoinaan perheen alkoholisoitunut isäntä uhkaili minua tyyliin "sinut sietäisi hakata, pitäs hakata". Isännöitsijän mielestä tämä ei tosiaan kuulu hänelle eikä taloyhtiön hallitus tee asialle mitään. Onko meillä todellakaan enää muuta mahdollisuutta kuin pistää asunto myyntiin? Alan olla jo aivan maassa tämän asian kanssa.
Auttakaa, en jaksa enää
8
709
Vastaukset
- Kovenantti
Moro sinulle!
Ensinnäkin olet nainen ja koulutettu eli rauhoitu ja ajattele selvästi.
Et tunne juoppoja joten et myöskään osaa toimia heidän kanssaan.
Lopeta se veivaaminen mitä ne juopot sanoo ja nosta pääsi ylös ja selkä suoraan.
Nouse aidan ylle ja sano sille juopolle asiallisesti tommoinen käytös on sivistymätöntä ja sinä äänität kaikki juopon jorinat oikeutta varten, johan loppuu kuin seinään.
Olen monia "korkeasti koulutettuja2 neuvonut kun ei edes alkeellisimpiakaan asioita osata hoitaa!!!!!!
Isännöitsijää ei kiinnosta palaneen puupennin vertaa asiakkaiden kinat.
Kerro kun toteutat neuvoni miten kävi.
Nosta pää, usko itseesi ja lopeta luimistelu. - yks riitelijä
Jos lasten uhkailusta ilmoitat poliisille, alkavat taatusti toimia. Laiton uhkaus on laiton uhkaus juopollekin.
- suxette-
Ikävään naapuriin ei tehoa muuta kuin oman asenteen muutos. Jos suostut olemaan uhri ja pelkäämään, niin olet ihana herkkupala huonotapaiselle naapurille. Ja valitettavasti olipa koulutuksesi millainen tahansa, niin se ei sinua auta ihmistuntemuksessa. Yleensä kannattaa käyttää sitä kieltä, minkä toinen tuntee ja "selittää" asia niin kuin he parhaiten kykenevät ymmärtämään. Jos se vaatii rumaa ilmaisutapaa, niin tee se.
Olen joutunut opettelemaan aivan saman asian ja sillä on ollut suotuisa vaikutus viihtymiseeni rivarissamme. Edelleenkin olen yhden ilkeämielisin naapurin hampaissa, mutta hän ei saa otetta minuun kuitatessani hänen typerät juoruilunsa asiallisella moikkauksella. Senkin moikkauksen opettelin kantapään kautta, koska naapurini oikein silmin nähden nautti saadessaan minut pois tolaltani. Nyt hän selvästikin hakee jo uutta uhria, koska minä olen hänen otteestaan irti.
Jos olet kerran ollut itse näkemässä ja kuulemassa naapurin lapsen käytöstä pitäisi sinun heti puuttua siihen. Oma lapsesi omaksuu saman pelokkuuden kuin sinäkin ja on avuton tilanteessa, jossa pitäisi lähteä joko karkuun tai olla välittämättä. Puuttuminen on mm. sitä, että jututat naapurin lasta ihan rauhassa mitä varten hän haluaa lyödä niin pientä tyttöä ja ymmärtääkö hän, että asiasta voi tulla ambulanssikeikka. Lapset eivät ole tyhmiä, mutta aikuiset ovat ja suorasukaisuus pätee lapsiin paremmin kuin uskoisikaan. - Hetkinen!!!!!
Lasten paikka ei ole alkoholistuneiden vanhempien luona. Häiriökäytöstä on jo havaittavissa: ""voisin lämiä tällä mailalla ja pallolla tuota pikkutyttöä päähän".
http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluntarve/lastensuojeluilmoitus/#otsikko2 - kukkahattuhetkiselle
No hetkinen juu, nykymenolla puolet tai ainakin kolmasosa vanhemmista on alkoholisoituneita, jotku näkyvämmin, jotku piilojuoppoja.
Yhteiskunnalla ei ikinä ois varaa ottaa kaikkia lapsia huostaan.
Siis niin kauan kun vanhemmat huolehtii että lapsilla on ruokaa ja vaatteet ja katto pään päällä, eikä väkivaltaa esiinny, se on sen perheen oma asia. Lastensuojelu tarkoittaa suojelua. Se että kiusaa tai uhkaa naapurinlapsia on ikävää, mutta ah niin tavallista. Meidänkin talossa varmaan 5-6:n perheen lapset on parin muun kimpussa, kun niitten vanhemmat on vähän omituisia.
Siittähän oppivat. Elämässä se että oot erikoinen, kostautuu aikuisenakin. Se on hyvä oppia jo lapsena se lainalaisuus.
Niin se on aina menny, isommat lapset kiusaa pienempiää. Sitten kun ne kasvaa, ne kiusaa taas seuraavia.
Sillä oppii pärjäämään työelämässä, missä kumminkin raa-asti taistellaan reviireistä ja urasta projekti projektin perään. Jos sitä koulua ei lapsena käy, niin vaikee on pärjätä ainakaan teknisellä tai talousalalla.
Tää maa mitään kukkahattutätejä kaipaa, muutenkin puoli Eurooppaa jo konkurssissa ja tolla ajattelulla kyl pian mekin. - ap.
Myyntiin menee...
- Rauhallista on
Ei tommoisten juoppojen takia kannata panna asuntoa myyntiin.
Meillä rupesi menemään samanlaiseksi toiminta täällä keski suomessa.
Viimeinen pisara oli kun arkena keskellä yötä tuli kännissä huutamaan ovelle kun minun auto oli pysäköity väärin.... Omassa ruudussa se kyllä oli mutta sehän ei kelvannut kun hänen ryyppykaverien autot ei mahtuneet paikalle...
Meilläkin kokeiltiin isännöitsijää ja poliisia mutta kumpaakaan ei kiinnostanut..
Sinä samaisena yönä kun tuli huutamaan autosta. Koko naapurusto varmaan kuuli sen huutamisen ja osa tuli jopa ulos katsomaan miten kävi aikani kun sanoin monta kertaa että koita rauhottua niin ei tarvitse huutaa.
Tämä känniläinen kävi käsiksi niin ei muuta kun pari kertaa lyödä kunnolla niin kaatu. Soitin poliisit paikalle ja sanoin rehellisesti että puolustin itseäni ja naapurit todisti tapahtuneen.
Tän jälkeen on naapurisopu pysynyt.
En lyömistä tai väkivaltaa tietenkään suosittele mutta tässä tapauksessa se auttoi. - Kovat otteet..
Jätä heidän ovelle pari pulloa metanolia. Varo ettei jää sormenjälkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096806Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M974463L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453769TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133170Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6281768- 661188
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551153Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2011152- 91149
Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j481110