Sulatin jääkaappi/pakastin yhdistelmän, oli viikon verran pois päältä kun olin poissa kotoa.
Kun tulin takas ja kytkin päälle, pakastinosa jäähtyi normaalisti -18 asteeseen (testasin mittarilla), mutta jääkaappi ei jäähdy juuri yhtään ( 17).
Termostaatissa vika ei ole, koska oikosuljin sen ja kompura kävi varmaan yhtämittaisesti vuorokauden, pakasteosassa lämmöt laski -23:een, mutta jääkaappi pysyi 17 asteessa.
Systeemissä ei ole kuin yksi kompressori ja nähdäkseni kiertojakaan ei ole kuin yksi ja se kiertää ainoastaan pakasteosan. Eli kaiken järjen mukaan pakastimen tulisi jotenkin jäähdyttää jääkaappiosakin.
Onko häipynyt kaasut vai mikä on vikana? Mikäli kaasut olisivat kierrosta kadonnut ,olettaisin ettei kumpikaan puoli kylmenisi?
Siksi ihmettelenkin miksi pakastinpuoli toimii normaalisti, mutta jääkaappi ei.
Vai onko jossain piilossa jokin lämmönvaihdin ja kierrot eivät olekaan yhteydessä toisiinsa? Tosin sähköjohtojakaan ei tuntuisi systeemissä olevan millekään piilotetulle lämmönvaihtajalle.
Jääkaappiosa ei kylmene?
3
449
Vastaukset
- lomatoiminto
Lomatoiminto päällä, eli jääkaappi on pois päältä. Lue käyttöohje.
- aloottelija
Vehkeessä ei ole lomatoimintoa.
Olen käynyt sähköjohdot ja kylmäkierron näkyvät osat läpi ja laite vaikuttaa niin yksinkertaiselta ettei sähköjohtoja ole kuin seinästä kompuraan, kompurasta termostaatille ja kompurasta käynnistyskondensaattorille.
Kylmäkiertoa ei vaikuttaisi olevan kuin kompurasta pakastimeen ja takaisin.
En tiedä miten sen on tarkoitus jääkaappi jäähdyttää, mutta mitään näkyvää yhteyttä jääkaapin puolelle ei kylmäkierrossa ole.
On ollut jo useamman kuukauden rikki, mutta oon tullut toimeen vanhalla kakkosjääkaapilla, niin en ole jaksanut kiirehtiä uuden ostamista.
- ammattilainen
jospa kertoisit "systeemisi" merkin ja mallin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872