24 h/vrk. Myös silloin kun on itse sairaana.
Elatusvelvollisen isän työpäivä: 8 h, jos on töissä, 0 h jos on työtön.
Kumpi siis tekee arvokkaampaa ja rankempaa duunia? Kumpi on sankari?
Missä kulkee miehen itsekkyyden raja? Tunteeko mies häpeää?
Yh äidin työpäivä
14
282
Vastaukset
- Äiti itsekin
Älä viitsi. Noita juttuja on jo palstat pullollaan ja niitä on todella tympeää lukea. Äitiys on valintakysymys, ei siihen pakoteta.
- er467888900
Minusta täyttä asiaa ja tärkeää KAIKKIEN HUOMATA!
- Tseeus
En kyllä miellä työnteoksi että saan elää lasteni kanssa. Jos joutuu olemaan erossa lapsestaan 24/7 niin se in aika rankka kuvio. Haluaisitko siis vaihtaa osia exäsi kanssa?
- wilma60
Olisiko kannattanut miettiä näitä asioita jo etukäteen? Jo siinä vaiheessa kun ensimmäinen lapsi oli vasta ajatusasteella. Jos elämä lasten kanssa tuntuu noin vaikealta ja rankalta niin onhan sinulla vaihtoehto. Pyydä etää lapset otetaan huostan ja sijoitetaan mikäli ex-miehesi ei pysty lapsista huolehtimaan.
Nyt on kaunis, aurinkoinen kesäpäivä. Lähde lasten kanssa uimarannlle nauttimaan kesästä. Vietä aikaa lastesi kanssa sillä he ovat hetken aikaa pieniä ja sinun lähelläsi. Älä tuhlaa aikaasi miettimällä sitä miten isät pääsee helpolla ja heidän ei tarvitse huolehtia mistään. Olet tainnut unohtaa sen tosiasian että on myös yh-isiä jotka viettävät 24/7 lastensa kanssa. - tond
Siis jos on lapset koti hoidossa niin se on aina valinta ei saa olla pakko jos on perhe jossa on isä ja äiti niin ja päädytää kotihoitoon niin toisenhan pitää tehdä ne puitteet että se on mahdollista eli KÄYDÄ TÖISSÄ ja silloinhan kumpiki tekee saman ajan töitä toinen kotona ja toinen kodin ulkopuolella ja monaasti kotona oleva ajattelee et kun se tulee kotiin niin saa sit olla lasten kanssa loppu illan
eddelleen jos toinen on koti töissä ja toinen ulko puolella niin molemmat on tehnyt saman ajan ja lapsille pitää olla aina aikaa
jos olet yh niin sekin on jonkun asteen valinta olet varmaan kovilla elämässäsi lasten hoito on kovaa duunii ja itse arvostan sen tärkeimäs työks kaikista
älä katkeroidu ex kohtaan älä kosta vihaa vihalla vaan rakkaudella
lähimmäisen rakkaudella siitä lapsesi saa osan ja se kantaa pitkälle tulevaan ja suuri rakkaus peitää syntien/virheiden paljouden
toivotan sulle voimia ja hyvää kesää ja jos oikeen ahdistaa niin aina voit rukoilla http://www.youtube.com/watch?v=j7kM4-AT8YQ tossa kaikille linkki käykää kunteleen siinä on sanomaa - mkkhg
Elämä on täynnä valintoja. Mutta tulevaisuutta ei voi ennustaa. Henkinen ja fyysinen pahoinpitely alkaa uisen vasta kun tulee se lapsi kuvioihin. Mistätähän tämä johtuu!?? Siihen ei mitkään jumalat auta. Sitten mies käy vieraissa ku vaimo ei anna tai ymmärrä. Hatun-nosto niille naisille jotka ymmärtävät jättää nämä virtsapäät.. Tässä eletään vain kerran ja miksi se yksi elämä pitäis olla kakkaa täynnä. Ehdotan että huonosti toimeentulevat äidit jaksaisi uhrata hieman aikaa koulutukseen niin että taloudellinen tilanne parantuisi. Muutama satanen kuukaudessa tekee elämän helpommaksi jatkossa.
- wilma60
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä että se koulutus ja ammatti olisi oltava hankittu jo siinä vaiheessa kun edes ruvetaan miettimään perheen perustamista. Toki opiskelu kannattaa aina mutta kyllä on paljon helpompi opiskella kun on yksin ja voi täysillä keskittyä opiskeluun ja ammatin hankintaa. Toki jatkossa voi suorttaa lisäopintoja ym. mutta perustoimeentulo olisi oltava jo siinä vaiheessa kun lapsia ruvetaan miettimään.
- kummaa ylistamistä
Niin kotiäitiä er arvosteta yhtään eikä sitä vaikka äiti olisi kodin ulkopuolella töissä.
Naisen työ ei ole mitään vaikka yksint ekee kaiken.
Mutta jos sen tekisi isä, niin kyllä hän olisi upea mies!! On jo nyt vaikka ei tee mitään. Miehet ovat sankareita joka tapauksessa. - mngmm
Aina kaikki ei mene ihan suunitelmien mukaan. Kapeakatseisuus ei auta vanhempia joiden elämäntilanne on toinen kun itselläsi. Tehtyä ei saa tekemättömäksi mutta tulevaisuutta voi muokata. Kannusta älä tuomitse.. kantaa parempaa hedelmää...
LOPETETAAN RUIKUTTAMINEN
Ole onnellinen että sinulla on lapsi/lapset ja siitä, että joku välittää.
Oikea äiti tai isä ei eron jälkeen hylkää lapsiaan, valita heidän olevan taakka tai saatikka sitten siitä, mitä se etä maksaa tai tekee.
Oikein elävä ja rakastava etäkin osaa hoitaa asiat, mutta sitten on nämä auervaarat, joihin olette langenneet: ei heiltä riitä haluja välittää tai heillä ei ole ollut aikomustakaan lapsistaan välitää.
Jos olet luusein nainut ja hänen kanssaan lapsen saanut - ei ole lapsen vika: joten hoida lapsi yksin. Sekin on jo näyttö sinun omasta rehellisyydestäsi asioissa. Jos lähdet sotaan rahoista ja vaadit monesti mahdottomia, se kyllä kertoo aika paljon itsestäsi. Olet itse täysi luuseri, vailla minkäänlaista itsekuria!
Tarvitsisit oikein kunnon selkäsaunan: että ylevyys ja saamattomuus, toisten hyväksikäyttö saataisiin loppumaan. Sinut yksinkertaisesti pitää panna itse kärsimään ja kaikkien hylätä, jättää yksin. Josko sitten ymmärtäisit inhottavuudet, joita saat aikaan.- vilhelmiina varis
Minä ainakin olen onnellinen että lapset ovat minulla olleet. En oikein uskonutkaan että mies olisi kyennyt olemaan heidän kanssaan. Kun löysi naikkosen, niin oli itsestään selvää, ettei se ihminen tule lastemme lähelle, joten kielsin alkujaan, ettei naikkoset kuulu lastemme elämään.
- öitä-
"Äitiys on valintakysymys". -Toiveet ovat silti jokaisella samat: olla onnellinen ja toivottu ihminen, ei riistetty, kuten äidit jotka valvovat lastensa kanssa vuosikaudet.
ja jos tässä aletaan pitkällä tähtäimellä valintoja tekemään, mitäs luulette, pysyykö Suomen kansa valkoisena? Kyllä tänne tunkee iloisesti muun väristä porukkaa ja tekee lisääntymishommatkin kiltisti meidän puolesta. Suomalainen vaatii toiselta suomalaiselta liikoja. Miehet riistävät naisen vapaa-ajan saattamalla hänet raskaaksi. Tätä oravanpyörää on tosiaankin maapallo pullollaan, mutta kaikki muuttuu, ihan varmasti ja naiselta vaaditaan liikaa joka puolelta jaksamiseen nähden, aina. Eikä nykynaisen intressit enää ole äitiydessä ja sen vaalimisessa niin selkeästi kuin on olleet. Ja se on viisas ratkaisu, kun mies ei kerran huolehdi lapsiensa hyvinvoinnista, perhekäsitys on hajallaan ja ja vieraat ihmiset saavat syyn osoittaa sormella heti kun on yksikin ihminen jota osoitella. Sadan vuoden päästä ollaan tummai/kelta/mustahoisia. Että juuh. - yh-äiti ja 3 penskaa
Tekeekö sitten perhe jossa on isä äiti 2x24/7 toitä?
aika paskanjauhantaa, ei normaali eläminen ole työtä
eikä lasta tarvi retuttaa 24h päivässä.. äly hoi!!!!!! - Äiti isolla I.llä
Lasteni kanssa eläminen ei ole minulle työtä. Vaan perhe-elämää, oma valintani ja olen ylpeä saadessani elää lasteni kanssa. Enkä odota kiitoksia ja kumarteluja keneltäkään, enkä odota rahaa siitä että olen äiti. Kiitokseksi riittää lapsen iloinen hymy ja kaulaan kiedotut kädet ja sanat "ihana äiti".
Se on meidän äitien palkka, ja jos sitä et ole sinä vielä sisäistänyt et taida olla kelvollinen äidiksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265035L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694472TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153533Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242341Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411920Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241826Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681517
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468