Miten parjään kun palkkatukityö loppu?

Surullinen nainen 1

Olen eronnut vuosi sitten,otin asuntolaina itselleni, asun rivitalossa, ja teen 2v palkkatukityötä,olen pärjäännyt täällä hetkellä,

Jään työttömäksi syyskuul, ja saan ansiopäiväraha, en tie summan,
Ehkä saan yleinen asumistuki,,
Saanko minä toimeentulotukea,?? jos mulla osakeasunto,(velka vielä 15 000€)

Jos saan bruttona noin 700-850€ kk, ja vastikke ,vettä,sähkö noin 350€ kk, ja asuntolaina 250€ kk, (30€ kk- korot)
Ja minulla on asunto 64,5 m. ja asun yksin

Miten mä pärjään??? En halua myydä asunto, vuokran määrä isompi ...
Voisitko joku anta neuvoa,miten mä pärjään, olen 45v nainen,ei lapsia.

5

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolehtija00

      Toimeentulotuesta vastaa sosiaalitoimi eli käypä siellä kysymässä asiaa. Muista ottaa mukaan tiliotteet ja muut lippulappuset, joista käy selville tulot ja menot. Alustavia laskelmia voi tehdä mm. osoiteessa http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/toimeentulotukilaskuri2

      En tiedä, maksaako Kela tapauksessasi asumistukea, mutta asia selvinnee kun joku tähän vastaa.

    • kela

      Hei,

      Kiitos kysymyksestänne! Kuten edellä nimimerkki Huolehtija00 jo kertoikin haetaan toimeentulotuki kunnan sosiaalitoimistosta.

      Yleisen asumistuen hakemiseen liittyvissä kysymyksissä voit soittaa Kelan Asumisen tuet palvelunumeroon 020 692201. Asumistuen määrää voit käydä myös itse arvioimassa Kelan internetsivuilla olevalla laskurilla osoitteessa

      http://asiointi.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication

      Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

      • Surullinen nainen 1

        Kiitos paljon vastauksesta!
        Teen siis, tai siis yritän tehdä..
        MUTTA, kysymys kuuluu- Jos minulla on osakeasunto,siis rivitaloasunto,(vastikke pienempi kuin vuokra ) ja jos haen toimentulokukea, VOIKO SOSIAALITOIMISTO kieltä avun, ja sanoa- PITÄISI MYYDÄ ASUNTO ???????

        KIITOS, JOS KIRSI tai joku muu vasta.

        HYVÄÄ JA AURINKOISTA KESÄÄ


      • kokemusta on
        Surullinen nainen 1 kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksesta!
        Teen siis, tai siis yritän tehdä..
        MUTTA, kysymys kuuluu- Jos minulla on osakeasunto,siis rivitaloasunto,(vastikke pienempi kuin vuokra ) ja jos haen toimentulokukea, VOIKO SOSIAALITOIMISTO kieltä avun, ja sanoa- PITÄISI MYYDÄ ASUNTO ???????

        KIITOS, JOS KIRSI tai joku muu vasta.

        HYVÄÄ JA AURINKOISTA KESÄÄ

        Juo ja rällää ainakin kaikki rahat tililtä.


    • kela

      Hei,

      Toimeentulolain mukaan henkilön tai perheen käytössä olevaa vakinaista asuntoa eikä tarpeellista asuinirtaimistoa oteta varoina huomioon.

      Ole toimeentulotukiasiassa yhteydessä oman kuntasi sosiaalitoimistoon.

      Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe