vihataanko sinua ?
Minusta on tulli vihanen vanhus, aikani olen saanu kantaa vain syyllisyyttä, minut on syyllistetty kaikkeen, nuorena luulinkin olevani syyllinen kun mistään ei tuu mittää, mutta nyt on tullu kärsimys pussi täyteen, sanotaan että seura tekee kaltaisekseen kai se viha on tarttuvaa laatua, olen tai aion tulla samanlaisetksi, vihaan sukulaisia yhtäpaljon kuin he minua, eristän tästäpäivästä asti jokaisen, heillä ei ole enään mitään mahdollisuutta parantaa välejä.
Paskanpuhuminen on loppu !
Vihatut sukulaiset, kuinka suhtaudut, vihaatko, vai
41
272
Vastaukset
- suhteet ja tunteet
Purkauksesi saa vastakaikua kun siirryt aihealueella kohtaan Suhteet, samankokeneita kaveriksesi, täällä olemme vielä ei vanhoja.
- Meriläinen
Ei vihata, luulen. Jos ei rakastetakaan, mutten minäkään.
Hyvin on viileän asialliset välit.
Parin serkun kanssa juttelen enmmänkin.
Muiden kanssa tervehdin siinä se.
Sukuaan ei voi valita mutta mitäpä niitä vihaamaankaan.
Vihä vie omia voimia.
Anna olla mokomien.- meeriamanda
Voisin vain allekirjoittaa kirjoittamasi. En juurikaan ole tekemisissä, se on ollut oma valintani, ja mitäpä niitä tänne erittelemään.
Vihata ei kannata ketään, se on itselle tuhoisaa.
Sukua ei voi valita, mutta sen voi haluaako pitää yhteyksiä!
- suomi on hullu kansa
Suomalaiset on sisäsiittoinen kansa, siitä johtuu hulluus ja sukujen ristiriidat, menkää hyvät ihmiset ulkolaisten kanssa naimisiin jos aiotte henkisesti terveen suvun säilyttää !
- hyvä neuvo
Onpahan neuvo yli kuusikymppisille! Tuskin ulkomaalaisesta on apua suvunjatkamiseen, enää tässä vaiheessa. Kuivaharjoittelua tietenkin voisi harrastaa, jospa se tekisi koko suvunterveemmäksi.
Oi ja voi niinpäs!
Hyvän neuvon viesti on taivahan tosi, emme lisäänny, mutta...pyytäkää tyttäriänne menemään naimisiin muslimi miehen kanssa ja sulkeutumaan suvun hellään huomaan DDD.
Pojillanne taas ei ole mahdollista naida tuota kaikkensa miehelleen antavaa mystistä huntunaista.
Eurooppalaisista pyytäkää perillisenne naimaan Italiasta, sillon mamma hoitaa suvun asiat ja niin miniä kuin vävykin saa vetää lonkkaa. Lapsetkin ovat kauniita ainakin pieninä.
Jos Kreikkalaista miestä tyttärenne halajaa, on syytä oppia olemaan paljon yksin jälkikasvun kanssa. Kreikkalainen mies kun tykkää tupakoida tavernoilla.
Kaikissa kansakunnissa on sisarusten ja sukujen välisiä kahnauksia.- suunta parempaan
hyvä neuvo kirjoitti:
Onpahan neuvo yli kuusikymppisille! Tuskin ulkomaalaisesta on apua suvunjatkamiseen, enää tässä vaiheessa. Kuivaharjoittelua tietenkin voisi harrastaa, jospa se tekisi koko suvunterveemmäksi.
heh joooo,, mutta voithan kasvataa lapsenlapsiasi ajattelemaan aivoliittoa ulkolaisten kanssa.
- edellinen
suunta parempaan kirjoitti:
heh joooo,, mutta voithan kasvataa lapsenlapsiasi ajattelemaan aivoliittoa ulkolaisten kanssa.
Olen itse aviossa ulkomaalaisen kanssa ja jälkikasvukin on jo keski-ikäistä. En ole katsonut tarpeelliseksi erityisesti kasvattaa ja heillä onkin suomalaiset kumppanit. Eivät vaan ole kovin lisääntyvää sorttia.
Pari vuotta sitten käytiin myös tätä keskustelua, silloin oli enemmistöllä ollut mukavia sukulaisia, mutta silloin ei mukana ollut sekakansalaisavioliittoja.
Saattaa olla että enemmistö on kasvanut, kansakielteinen kommentointi on aristeltavaa myös sukutapaamisissa, monilla on suvussa Poliisejakin.
H.- narsistilla ihmeelli
nen voima.
Mitä ne suvun poliisit asiaan kuuluu, samaa sortinsakkia ne on kuin sukuki.
Tympii narsisti sukulaiset, yksi eristää puolisonsa kaikista sukulaisista, OVELILLA tempuillaan, alista eristää syyllistää, naureskelee vaikka puolison suku on koulutetta sivistynyttä laajalti, ites on puolisonsa elätettävänä, koulutki kesken jääny, osaa näytellä fiksua, herraa näyttelee hyvin luontevasti, moni menee lankaan, kuinka tämän kukaan voi ymmärtää.
Vanhusten suru on suunaton, nähdessään kuinka asia on eikä voi mitenkään auttaa.Ymmärrän ajatuksesi ja sen mitä yrität kertoa.
Mutta Poliisi on poliisi Kaasonakin. Hän ei ole koskaan vapaalla.
Jos joku heittää Perisuomalaisen kommentin morsiamesta tai sulhasesta, viitaten hänen outoon ulkonäköönsä tai sössöttävään puheenparteensa, pitää Poliisisedän toimia ja kutsua toisenlainen auto kehiin.
H.- ,,,
Siinä ajatus, kuinka voi avata narsisti UHRIN silmät ??? Hän on alistettu syyllistetty naurettu maan rakoon , vaikka on ainoa perheen elättäjä ja rahottaja.
Suomalainen yhteiskunta on merkillinen narsistisine ihmisineen. ,,, kirjoitti:
Siinä ajatus, kuinka voi avata narsisti UHRIN silmät ??? Hän on alistettu syyllistetty naurettu maan rakoon , vaikka on ainoa perheen elättäjä ja rahottaja.
Suomalainen yhteiskunta on merkillinen narsistisine ihmisineen.Narsistin uhrin silmiä ei voi koskaan avata, ennen kuin hänen sieluunsa sattuu tarpeeksi, eikä aina silloinkaan, jotkut noista uhreista heittäytyvät sillan alle, mustaan virtaan, kuten Edvin Laine ja kumppanit ovat elokuvissaan kertoneet.
Ja onhan noita nykyaikaisiakin elokuvia.
Valitettavasti, monet opetuselokuvamaiset oikeudenkäyynit julistetaan salatuksi 60 vuodeksi.
Mikäs tämä oli tämä Auer?
Kuten Poliisi ja joku 15v. Josko oli tyttösen päiväkirjassa jotain tavoittelemisen arvoista tietoa?
Lain vaatimat ponnistelut on kyllä syytäkin piilottaa vuosikymmenien taakse. Kaikkia rakkaustarinoita ei ole syytä laittaa julkiseen riepotteluun.
H.- ?
hunksz kirjoitti:
Ymmärrän ajatuksesi ja sen mitä yrität kertoa.
Mutta Poliisi on poliisi Kaasonakin. Hän ei ole koskaan vapaalla.
Jos joku heittää Perisuomalaisen kommentin morsiamesta tai sulhasesta, viitaten hänen outoon ulkonäköönsä tai sössöttävään puheenparteensa, pitää Poliisisedän toimia ja kutsua toisenlainen auto kehiin.
H.Älä naurata, onko sulla kokemusta moisesta suvussa jossa on piliisi sun tai vaimosi kaasona ??
Onko sulla hyvä ja vilpitön omatuntoa, oletko varma ette ole narsissti luonne ?
- oman tien kulkija
Joissakin suvuissa on tapana valita yhteinen syntpukki, jota on lupa haukkua porukalla, kun se on "tommonen". Minun lähipiirissä se oli aikoinaan äitini sisar. Äidin sisar oli tosi mukava ihminen, persoonallinen ja omapäinen, meikkasi "liikaa" ja käytti "liian" värikkäitä vaatteita, ei hankkinut lapsia ja otti silloin tällöin naukkuakin .
No tätipä vanheni ja kuoli. Meni pitkään, ennenkuin tajusin olevani jo varhain valittu seuraaja hänelle. Takana puhutut jutut alkoivat pikkuhiljaa kirkastua minullekin. Kerran veljeni lapsi yritti tehdä itseään tykö entuudestaan tuntemattomalle aikuiselle ihmiselle sanomalla minusta jotain hyvin ikävää. Tunnistin sen äitini ja tapaan puhua. Myöhemmin huomasin ihmisten panevan omia sähläyksiään minun piikkiin, mistä jouduin huonoon valoon. Kun peräsin levitettyjä valheita, joilla minua oli syytelty, niin vastaus oli, että sinähän olet niin vahva ihminen. Ethän sinä tuollaisista välitä.
Olen varmaankin voimakastahtoinen ihminen niissä asioissa, mitkä ovat minulle tärkeitä, enkä hyväksy epärehellistä vehkeilyä. Monesta asiasta näkemykseni eivät ole samoja kuin sukulaisillani, ja heistä on hauskaa ilkkua niitä. Olen myös opiskellut vaativaan ammattiin, toisin kuin minua solvanneet ihmiset. Kateutta ja ihmisen pienuutta, sanoisin. Meidän suvussa vaatimattomuus ja vaitiolo ovat tavoiteltavia hyveitä, ja kauniskaan ei saisi olla. Niin, ja miespuolisten sukulaisten pitäisi antaa sanoa viimeinen sana madalletulla auktoriteettia tavoittelevalla äänellä.
Aiemmin mainitsemani valheen selvittely-yritykset äitini kuittasi sanomalla, että sinä olet aina niin ehdoton, mikset voi antaa asian vaan olla, ja sitten hän löi luurin korvaan tai sai jotain teatraalisia muistikatkoja ja sairauskohtauksia, eikä hän suostunut oikaisemaan esittämiään valheita.
"Jätin selityspyynnön pöytään" ja poistuin pelikentältä. Se oli elämäni viisain askel. Minusta tuli energinen ihminen täynnä elämäniloa. Tuntuu, että älyllinen suorituskykykin kohosi, kun päänvaivaa aiheuttaneet tilanteet ja omituiset ilmapiirit loppuivat elämässni. Elämäni on parempaa kuin koskaan edes lapsena.
No, minullle ei enää ilmoiteta sukulaisten kuolemista, sairastumisista tai merkkipäivistä, eikä vois enää vähempää kiinnostaakaan. Minä katson, että minulla ei ole lainkaan sukulaisia.
Nauti sinäkin siitä henkisestä vapaudesta, jonka olet lopultakin saanut!!
PS: Sukumme sisäsiittoisuusaste on Suomen mittakaavassa erittäin matala.- vattuman..
Onnea vain elämäsi jatkossa, elä omaa elämääsi se on sinun ei muiden.
Ei vihata enkä minä vihaa ketään, en sukulaisiakaan.
Tosin savolaishaaran jäseniä pyrin välttelemään, ei sitä viäntämistä jaksa kauaa kuunnella, ihan huumorilla tämä sitten. :))
Yhtään ei savolaisten tarvitse hermostua, oikein mukavia ihmisiä suurin osa.- vesimies.,.,..,
Ketään en vihaa en ketään, vaan on seuraa jossa en viihdy, kulkekoot omissa joukoissaan etsin ystäviä vieraista ja heissäkin oikeastaan nykyy kaikki jo ulkoolemuksessa tai kirjoituksissa.
Horoskooppi oli 100% oikea, vaikka en siihen usko, siis ajalliseen mutta hlö kohtaiseen kylläkin ja olen myös tehnyt itse liian vaikeaa se harrastus on pois. - pääsis vaan eroon
niistä
Mä vihaan sukulaisia kaikkia niitä jotka vihaavat minua, suorastaan inhoan heitä !- meeriamanda
Miten niin et pääse eroon? Kerro puhelimitse tai päin pläsiä ettet välitä olla enää missään tekemisessä heidän kanssaan, se on siinä! Älä vastaa soittoihin, älä avaa oveasi jne.
Ja laita pääkoppasi avoimeksi kaikelle uudelle, jätä hautominen vihasta. - s-taka
Olisikohan koko suvulla asiaa psykiatrille? Saisitte edes joitain solmuja auki, ja paremman olon myös itsellenne.
Viha on vaarallinen tunne, siitä kannattaisi pyrkiä eroon ennenkuin tartuttaa sen syyttömiin läheisiinkin. - vanha virsi ja neuo
s-taka kirjoitti:
Olisikohan koko suvulla asiaa psykiatrille? Saisitte edes joitain solmuja auki, ja paremman olon myös itsellenne.
Viha on vaarallinen tunne, siitä kannattaisi pyrkiä eroon ennenkuin tartuttaa sen syyttömiin läheisiinkin.menee kuuroille korville
Kyllävain koko konkkaronka olis psykiatrin tarpeessa, mutta eihän sinne mennä ku ollaan niin hyviä että, annetaan vaan vanhusten kärsiä, ja kärsiihän ne.
- Nihkeää on
Tuli oltua miniänä, ja kaiken pahanolon kaatosäkkinä. Sitten muutimme pois, mutta sukuyhteydet se karkoitti. Se, miksi miniän aikakautena ei saisi olla sitä samaa, mitä appivnhempien muillakin lapsilla. Miksi sitä miniää pitää kahdetia?
Ja siitä sitä riittikin natkuttamista ja hampaiden kalistelua. Kun miniän ei tarvitse mennä metsään hakemaan ruokaa, vaikka (minä) miniä sieltä hain ruokaa mielihyvin. Niin marjat, kuin sienetkin.
Ja kun miniän aikana ei ole sellaista, kun oli anopin aikana. Niin, loputonta nalkutusta. Eihän kellään mullakaan ollut sillion sen enempää, ei myöskään minun vanhemmillani. Heillä oli 10 kertaa asiat huonommin, kuin appivanhemmilla nuoruudessaan.
Sitä en käsitä, miksi sitä miniaa on pitänyt kadehtia, ettei sillä saisi olla samanlaista, kuin on muuten aikakausikin ja appivanhempien lapsilla muilla? Miten miniä pidettäisiin sodanjälkeisinä pulavuosina, kun silloinhan se miniän poikakin joutuisi samaan kurjimukseen?
Heihin ei ole mikään intohimo pitää yhteyksiä. Kun ajan paikkakunnan ohi, ei sielu kolkuttele yhtään, vaikken poikkeakkaan kylään. Vain silloin, jos mies on samassa reisussa, silloin poiketaan.
Mutta niin ne tuntuvat olevat myös heidänkin saman ikäiset sukulaiset vähän nökököllään toisiinsa.
Muihin sukulaisiin pidään normaalit kontakit ja välit. - eikö samat geenit?
Omapa on elämäsi. Niin makaat kuin petaat. Olisiko jotain vikaa myös omassa pääkopassasi - ei vain sukulaisten?
- .
Ei helpota yhtään oman pään raapiminen, eikä yksin puhelu, ainoa apu olis vihamiseten tulla puhumaan suorat sanat siitä vyyhti alkaisi purkautua, yksin ei solmut aukee !!!
- en tajua,,,
Olet huomannut ettei he niin tee, niin tee sinä! Lopeta kertakaikkiaan kaikenlainen yhteydenpito heihin. Etkö ymmärrä neuvoja joita sinulle on annettu? He eivät tule sinulta mitään anteeksi pyytämään kävi jo selväksi.
Miksi sitä jauhat ja odotat? Mene elämässäsi eteenpäin, jätä kaikki, elä uusille asioille! - maanpäällinen helvet
en tajua,,, kirjoitti:
Olet huomannut ettei he niin tee, niin tee sinä! Lopeta kertakaikkiaan kaikenlainen yhteydenpito heihin. Etkö ymmärrä neuvoja joita sinulle on annettu? He eivät tule sinulta mitään anteeksi pyytämään kävi jo selväksi.
Miksi sitä jauhat ja odotat? Mene elämässäsi eteenpäin, jätä kaikki, elä uusille asioille!i
Sun asenteesi ON yhtä kylmä kuin jälkeläisteni, On kuitenki asioita joista ON pakko tiedottaa, asiat ei ole meneet perille joten kärsiköön nahoisaan menetykset oman tyhmän ylimielisen käytöksen vuoksi, asiat olen aina toimittanu kaikesta huolimatta.
Vaikka hautajaisista tiedottaa sekin tuntuu olevan liikaa häirintää.Enään en pidä yhteyttä, ei tarvi tulla hautajaisiini omaisuuden lahjotan hyväntekeväisyyteen, jos puoliso kuolee ennen mua en ilmoita sitäkää, hautajaiset pidän ihan yksin, hänen perintönsä saa tuomari korkeinen palkkioineen jakaa ilman minun paikalla oloa jos sitä jää kun kulutamme kaiken ennenn kuolemaa, näin suureksi viha voi kasvaa jatkuvan haukkumisen panettelun ja ylimielisyyden aiheuttamana, kymmeniin vuosiin ei ole kotonaan käyneet, mutta tietävät enemmän kuin me itse meidän asioista , aika merkillistä " kaukokatseisuuta ".
Aikonaan kun puolison omaiset eli, kohtaamiset ja vierailut oli aina kamaila RÄHINÄ tilaisuuksia, en silloin vielä ymmärtänyr että RÄHINÄ on periytyvää laatua.
Olen eläny maanpäällisen helvetin, sukujen vihan keskellä, joka on periytyny jälkeläisiin.
- enoppi
Eipä ole sukulaisista harmia, kun kaikki asuvat satojen kilometrien päässä. Vain lähisukulaisten kanssa olen tekemisissä (lapset ja sisarukset ja heidän perheensä) ja välit ovat heihin mitä parhaimmat.
- moikkaan sukulaisia
Suurin osa meistä tämän ikäisistä elää ihan ikiomaa elämäänsä välittämättä tuon taivaallista sukulaisistaan. Eivätkä sukulaisetkaan piittaa muusta kuin oman perheen lähipiiristä. Se on tärkeintä kuitenkin, että välit lapsiin ja heidän perheisiinsä toimii - sehän on se tärkein asia, jotta elämä olisi avarampaa kuin yksin/kaksin 4:n seinän sisällä. Tämänkin ikäisenä voi olla orpo olo, jos on yksin maailmassa.
- Kaikki muuttuu
Voi, voi ja voi, on sinussa toki puhtia, jos jaksat vihata noin, mutta mahtaako viha kuitenkaan olla todellista vai enemmän pullistelua ja pahaa mieltä? Melkein veikkaan,että viimeksi mainittua.
Vihaa en ketään, lievää kaunaa tunnen joitakin henkilöitä kohtaan, mutta viha ei jätä muille tuntemuksille tilaa ja lisäksi se syö energian kantajastaan ennen pitkää. Sitä sitten vaan vihaa,muttei kykene muuhun. Siksi en vihaa. Olen vihan kanssa aikoinaan tullut tutuksi ja nyt en siitä tuttavasta välitä.
Minulla on vain vähän sukulaisia. Arvostelua silti olen saanut tuta, jos kohta olen itsekin arvostellut. En heitä vihaa, koska emme ole missään yhteyksissä. Emme ole tietämättä toisistamme vihan vuoksi. Lähinnä siksi, ettei meillä ole oikein mitään puhuttavaa, kun vuosikymmeniä on oltu tietämättä toinen toisistamme. Voin sanoa,että en enää tunne heitä. Syy ei ole kenenkään, olemme vain vieraantuneet. Lisäksi ristiveto maalainen-kaupunkilainen voi edelleen hyvin. En jaksa selitellä jatkuvasti,että kaupungissa eläminen ei ole maitoa ja hunajaa, jollei elo sitä ole maaseudullakaan. Jotkut asiat eivät muutu ennenkuin henkilöt vaihtuvat. En ole tilanteesta kärsinytkään, kun en tapaa enkä tunne, mitäs siitä.
Mutta miksi muka sukulaisten kanssa pitää välttämätä olla tekemisissä, jollei se suju? Eihän siihen mitään pakkoa ole, muuta kuin keskiluokkainen sosiaalinen pakote eli sukulaisten kanssa on muka pidettävä yhtä vaikka hampaat irvessä? Omien polkujen kulkeminen ja itsenäisten ratkaisujen tekeminen ei suju kaikilta - vain harvoilta. Ja niilläkin on hintansa, mutta kovempi hinta on vuosikausien teeskentely. Jokainen taaplatkoon tyylillään.
En kiellä, etteivätkö sukulaiset tlanteen ollessa toinen olisi rikkaus, tietysti ovat, mutta kaikki ei aina mene kun Strömsössä - todellakaan. Eikä veri kaikissa tapauksissa ole vettä sakeampaa. - s-taka
Uskoisinko silmiäni? Ei voi olla totta!
- s-taka
Tuossa yllä kommentoin kun olin silmät ymmyrkiäisinä; tämän ketjun joka ikinen kommentti, oli puolillaan * ** * merkkejä. Luulin että ne oli sinne oikeasti kirjoitettu, mutta ei kai, koska kun hetken päästä katsoin uudelleen niin * * merkit oli hävinneet.
Ylläpidossako on jotain häikkää (vai imbesilli kesäapulainen sivustolla)?
Onko tätä esiintynyt aikaisemminkin palstalla? Minulle oli eka kerta kun huomasin. Tästäkö syystä asiasta on erillinen aloituskin?
En ehkä ole tapahtumista ajan tasalla kun luen hutoen palstaa. Lie vaikka "vakivika" S24-ohjelmassa?
- riedchen
Miksi vihaat sukulaisia? Oletko riidellyt heidän kanssaan,vai miksi
Elämällä on tarkoitus,myös sinun riitojesi kanssa. Miteksei sinun syytämäsi sanat aiheuta suklulaisillesi pahaa oloa.Hillitse itsesi. - demeter
En oikein osaa samaistua sukulaisten vihaamiseen, kun olen itse aina ollut pidetty. Mutta ei ole helppo sekään osa. Kun on suuri suku - tai oikeastaan kolme sukua - niin aina jossakin päin on draama meneillään. Tälläkin hetkellä on yhdellä suvulla pesänselvitys, toisella on avioero. Ja kun asiat liippaavat
läheltä ja koskettavat myös omaa elämää, niistä ei voi kokonaan sanoutua irti. En vihaa, mutta väsyn ja saatan masentua, mikä ei sekään ole rakentava vaihtoehto.
Ei minulla suvun piirissä ole ketään sielunkumppania, mutta on mukava kun jonkun kanssa on yhteistä historiaa pitkältä ajalta. Voi muistella, kun vielä muistaa... - surujensuru
Erosin ikäihmisenä,olin jo eläkkeellä,mies oli alkoholisoitunut ja väkivaltainen.Sisareni auttoi muutossani.Sisar paljon minua vanhempi ja miehensä häntä nuorempi.Sisaren mies autteli minua niin paljon,että koitin puhua tulevani kyllä toimeen vähemmälläkin.Minua oli alkanut vaivaamaan,jotenkin epämääräisesti langon käytös.Lanko oli hyvä perheenisä ja hyvä mies vaimolleen,tunnollinen.
Pyysivät kovasti käymään,kävinkin,laittelin ruokaa,paistelin lättyjä lapselle.Omat lapseni olivat muualla,olivat jo lähellä neljää kymmentä,ja minusta oli mukava se sisareni lapsi,jonka kanssa tohusin kovasti.Sisar oli sairastunut ja hän tarvitsikin kotiapua,joten tunsin että voin nyt tehdä hänelle vastapalveluksia.Ja tavallaan korvasin lapselle mummuakin,jota hänellä ei ollut kummaltakaan puolelta.
Kului aika ja selvittelin omaa eron tuomaa suruakin tietysti,en niin jaksanut huomioida langon käytöstä sen enempää.
Sisar meni kuntoutukseen viikoksi,öiksi pääsi kotiin.Mies oli työreissussa sille viikolle sillätavoin,että lapsella oli oltava joku kotona huolehtimassa.Menin nyytteineni heille viikoksi.Olin yöt siellä,olisi ollut vaikea käydä kotoani käsin.
Sisaren kuntoutus loppui.Tuloiltanaan pyysi minua vielä jäämään viikonlopuksi,saataisi jutella.Olin tehnyt viikon aikana suursiivouksen ja pesuhuone ja sauna oli pesemättä,jotka aijoin sitten pestä samalla jäädessäni.Saunottiin kuitenkin silloin illalla ja mentiin kaikki nukkumaan.Heräsin yöllä,kun lanko istui sängylläni,nosti peittoa ja sanoi hierovansa jalkojani,olin alasti.En tajunnut mitään.Tajusin kuitenkin,kun lanko oli työntänyt kätensä jalkoväliini ja alkoi hirveän törkeällä tavala kaivella.
Olin varmaan sokissa,nousin ylös ja sanaakaan sanomatta menin pesuhuoneeseen ja lukitsin oven.Siellä istuin käsittämättä yhtään mitään.Menin takakautta ulos tupakalle,sisaren saunatakissa.Lanko tuli sinne ja oli vihainen,kysyi milloin tulen.Sanoin,etten tule sisälle,ennen kuin hän on aamulla lähtenyt töihin.En osannut sanoa mitään muuta,en kertakaikkiaan.Siellä talon takana mietin sen yön,olinko antanut aihetta siihen käytökseen,tunsin vastuuta ,koska olin eri vuosikymmenillä,kuin lanko
Lähdin päivälläkotiin tehtyäni aikomani hommat ja ruuat.Sisko ei voinut käsittää,en hänelle voinut puhua asiasta.Hänen sairauskin siinä,miten sen olisin kertonut.Painoin pahkaani asian.lanko kuitenkin oli kuin pakkomielteen vallassa.Ei pelannut järkensä.Kävivät luonani kylässä,sisko oli onneton,kun en käynyt enää heilä.Isän hautajais reissu oli tuskien taival.Yövyttiin isäni talossa,olin vaikka millaisessa tilanteessa.
Myöhemmin siskoa loukkasi,kun en lähtenyt mihinkään heidän mukaansa,ehdotuksia oli paljon.Sisko sanoi,että miehensä ajatteleee minun viihtyvyyttäja tarkoittaa hyvää,ehdottaessaan tanssireissuja.Valehtelin lopulta,että minulla on miesystävä kuvioissa.
Poikani soitti sisareni surusta,kun en heidän mukaansa lähde,ja olen omituinen muutenkin.Sanoin sitten,mitä oli tapahtunut.Poika oli sen sanonut langolleni,hän kielsi asian jyrkästi,sisareni suuttui minun kauheesta puheesta,jota olin miehestään puhunut.Pojat suuttuivat minulle,olin valehtelija lopuksi,ja jotenkin tärähtänyt.Kyllä tunnen tosiaan,että olen tärähtänyt.Mitä minä olisin voinut tehdä toisin.Voi kun asia olisi ollut niin helppo jonkun ystäväpariskunnan ollessa kyseessä.Oli oma pikkusisar.- oppeliini
Voi miten todella ikavästi tuo kaunis tarina loppui.
Lankosi on todellinen idiootti! Sisaresi todennäkoisesti uskoo sinua, mutta perheen ja oman itsesäilytyksen takia, hän kieltäytyy uskomasta.
Teit aivan oikein kun vetäydyit pois heidän näkopiiristään. Tuo paha mies on aivan varmasti tehnyt ilkeitä asioita muillekin naisille, naisille jotka eivät puhu.
Poikasi kyllä tulevat sinua vastaan kun annat ajan kulua. - kamala juttu
Karmea ja surullinen oli tarinasi, ehkä sinun olisi hyvä kertoa totuus miehestä siarrellesi.
kamala juttu kirjoitti:
Karmea ja surullinen oli tarinasi, ehkä sinun olisi hyvä kertoa totuus miehestä siarrellesi.
Näin Lauantai-iltana haluaisin minäkin tehdä kirjoitusvirheitä tai muuten vaan johtaa ajankohtaista kirjoittelua sivuraiteille.
H.- .
hunksz kirjoitti:
Näin Lauantai-iltana haluaisin minäkin tehdä kirjoitusvirheitä tai muuten vaan johtaa ajankohtaista kirjoittelua sivuraiteille.
H.hunski taas vauhdissa
. kirjoitti:
hunski taas vauhdissa
Niinpä taas.
Tässä lisäykseni vanhoihin jauhoihin:
Kauan, kauan sitten tuli sodasta uusi mies, mies joka oli oppinut juomaan viinaa.
Sotasankari, molempien sotien.
Ei hän ollut ihan "Rokka" koska nahkaansa naarmuu ei tullut.
Vaikka tulta tykkien johti, ihan lähellä Iivanaa.
Kaunein tyttönen Keski-Suomen, ei kyennyt aavistamaan,
mihin johtaa elämä silloin, kun sanoo miehelle "Jaa".
Tuli turpaan ja seinille vei, tytön tie aina joskus,
sotamiehen nyrkki kun heilahti, mietti neitonen: "Katsotaanpas"
Läpi tyynen ja tyrskyn ohjasi hän, niin lapset kuin miehen armaan
aina uskoen joskus kyllä, muuttuu mies, ihan varmaan.
Vaan ei muuttunut mies vaan paheni lisää, mut poikaset eivät,
tunteneet parempaa isää, kun nousuhumala häntä kiehtoi.
Ja kuten isäni armas aikoinaan, joka rakensi talot ja mannut,
olen oppinut miehisen mallin. Ma raahasin, raahasin puuta.
Vaan katkesi kulkuni elon tiellä ja nousin lentoon kuin Sirkka.
Isää muistaen elän kuin pellossa Myyrä.
Kuten isäni aikoinaan, yritän minä, jättää jälkeeni jotain hyvää,
Pikkulapsille jotka mä omaksi nään, se ajatus on mulle pyhää.
Muuten koloja kaivan ja kasani teen, sinne missä on sopiva multa,
Joskus kietaisen kurkkuuni jonkun kaljan, muistaen: Isä kulta.
H.
- Pirre*
Hyvin on tultu toimeen, omien että miehenkin suvun kanssa, tosin - serkkujakaan en ole tavannut moniin vuosiin, jotenkin jäänyt kun kukin on hajonnut mikä minnekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741369Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431259Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511061Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551038- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39688Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44661- 30607