Olen miettinyt muuttamista ystäväni luokse (joka on kohta 18) ja hän muuttaa omaan kämppään, joutuisin maksamaan vuokran puoliksi mutta saisin opintotukea ja ainakin vuokran saan maksettua ja käyn työssä joten luulisin että se onnistuisi taloudellisesti MUTTA saako 17v muuttaa pois kotoota? Voiko vanhemmat estää sen ? Haluasin kovasti muuttaa sinne koska olen valmis asumaan ilman vahnempia ja kaipaan sitä omaa tilaa. Pelkään vain että äiti/isä sanoo 'et saa muuttaa' Miten se olisi mahdollista että pääsisi muuttamaan?
Miettinyt muuttamista 17v
1
155
Vastaukset
- Onhan se mahdollista
Yksi entinen työtoveri oli muuttanut kotoa 16-vuotiaana (jätti amiksen kesken ja meni töihin), joten kyllä se onnistuu. Ja muuttavathan monet peruskoulun jälkeen (juuri 16-vuotiaina) opiskelujen takia kotoa pois, toiselle paikkakunnalle. Puhu vanhemmillesi. Painota vastuullisuuttasi, samoin kuin sitä, että tämä olisi loistava tapa itsenäistyä. (Vanhempasi haluavat luultavasti käydä silloin tällöin luonasi "tarkastamassa tilannetta", älä yritä estää sitä, vaan päin vastoin ehdota sitä itse.) Eikä mikään ole kuitenkaan kiveen hakattua: jos homma ei jostain syystä toimi, voit muuttaa takaisin. Sitäkin on tehty maailman sivu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192612Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262574Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592033Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua332001Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3761503- 601103
- 2591049
- 541037
- 151956
- 45928