seniorit ääneen

jäin juuri

Nyt vat suuret ikäluokat jäämässä eläkkeelle. Olisi hyvä sauma seniori puolueen nostaa äänensä kuuluville, ruveta ajamaan eläkeläisten asioita. Ensiksi pois taitettu indeksi , alle 1500 €:n eläkkeistä vero pois kokonaan.

6

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Senioritar 45

Tampereella on 15.6.2011 puoluekokous. Tiedät varmaan, että Senioripuolue putosi puoluerekisteristä. Nyt sen on saatava uudestaan tarvittava määrä nimiä päästäkseen puoluerekisteriin.
      Olet oikeassa, että suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle. Meitähän on syytetty vaikka mistä. Olen lujasti toista mieltä, meissä on Suomelle voimavara. Ihan vaan muutama esim. hoidamme lapsenlapsia, hoidamme ikääntyneitä vanhempiamme, teemme vapaaehtoistyötä. Omaishoitajat on tekevät hyvää työtä säästäen kuntien rahoja. Mutta, valtion on osallistutta kuntien talouteen jatkossa enempi. Vanhusten hoito on monessa kunnassa kuralla. Olen erittäin pahoinvoipa tietäessäni miten vanhukset kärsivät ja he on tehneet kovan työn Suomen ja meidän hyväksi.
      En halua syyllistää ketään ( ehkä kuitenkin"saatanaa") meidän on pysähdyttävä ajattelemaan, mikä on tärkeintä. IHMINEN . Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. VALTA, minä,minä ja heti. Ristiriidassa.
      Maailma on kuohuksissa kaikkialla.
      Olisin hyvilläni jos, Timo Soinin sanaa uskotaan. Hän on SUOMALAINEN MIES. Jos tässä epäonnistutaan, niin kaikki eläkeläiset yhteen yli puolueiden ja pelastetaan Suomi.

Olen tavallinen savolaisen maalaiskylän pienviljelijä pariskunnan lapsi. Sodan jälkeen syntynyt. Molemmat vanhempani olivat viisi vuotta sotahommissa. Koskaan en kuullut heidän puhuvan asiasta ja enkä tietenkään osannut kysyä. Isäni menetti sodassa kaksi veljeään. Onneksi itse säilyi, minulla oli HYVÄ isä. Kiitos JUMALA siitä.

Reilut vuosi sitten sattumien summana joiduin/päädyin Senioripuolueen kokouksen myötä Keski-Suomen piirin puheenjohtajaksi. Ei minulla ollut poliittista kokemusta. Halusin ajaa eläkeläisten ja ikäihmisten asioita. Olin kokenut ne äitini hoidon aikaan retuperällä ja ei arvostuksen piiriin kuuluvana. Kun et ole enää tuottava yksilö niin joudat jäteeksi. Luulin, että eläkeläiset ovat samaa mieltä, PETYIN.

Anja Koivistoinen
      Keski-Suomen piiri
      puheenjohtaja
      luovutan
      VARAPUHEENJOHTAJA
      hoitaa tehtäviä
      www.senioripuolue.fi
      Keski-Suomen piiri

• vi-sai-nen

Tulihan hiukan polittista kokemusta. Yhden asian puolueen on aika mahdotonta edes kohtuullisesti pärjätä.

Eläkeläisyys - vaikka eläkeläisiä on paljon - ei menesty sisäisistäkään syistä. Eivät kaikki eläkeläiset pärjää huonosti. On eläkeläisiä, jotka saavat tuloja enemmän kuin keskiverto, täystyöllistetty työssä käyvä. Kaukaa haettu, että nämä hyvin pärjäävät olisivat vähäosaisia vilpittömästi tukemassa. Niin itsekkäästi - harvoja lukuunottamatta - se menee.

Entäpä jos asetetaan kysymys, että eläkkeitäkin on tasattava? Vaikkapa niin, että katto olisi esim. 3000/kk. Sen ylittävä osa jaettaisiin pieniin eläkkeisiin. Meluhan siitä nousisi! Se olisi suurempi myrkky kuin konsanaan taitettu indeksi. Se indeksi ei olekaan kovin ratkaiseva. Nytkin ilmeisesti se on jopa parempi. Hinnat nousevat enemmän kuin palkat.

Eivät eläkeläiset ole kaikki samaa mieltä. Turha edes kuvitella tai syytellä.

• Maksoi mitä maksoi

Tällä ehdokkaalla oli kallein kampanja.

Ulkoministeri Alexander Stubb (kok) oli kallein vaalikampanja joukossa kansanedustajia toistaiseksi raportoitu heidän vaalirahoituksesta.

"Stubb kilpaili Uudenmaan vaalipiirissä ja valittiin vain yli 42 000 ääntä. Kampanjan kustannukset yhteensä yli 98 000 euro"

• 1+8=9

Jassoo! Meikäläinen kampanjoi eläkerahoilla. Eläke, tuet 1235,24e/kk netto. Vuokra 540,86e/kk. Muuhun elämiseen jäi 694,38e/kk. Normaalisti kai olisin tullut just toimeen. Mutta Senioripuolueen K-S:n piirin puheenjohtajuus velvoitti. Puhelin, postimaksut, tietokoneen käyttö maksoivat yllättävän paljon. En itsekkään tiennyt sitä, se täytyy kokea. Saatikka vaalimainostus, JÄRKYTTÄVÄÄ,,, ei pienillä tuloilla mitään mahista. Vaikka ajaisit kuinka hyvää asiaa. Ja olisit vaikka kuinka hyvä. Minun 0-budjetti ja 98 000e budjetilla on VÄHÄN eroa 42 000 ääntä, 0-budjetti (tuntematon) 58 ääntä.

Vastustan Suomen jakautumista kahteen kastiin, EU:n maiden kriisirahoittamista ja vanhusten aliarvostusta ja huonoa hoitoa/kohtelua.
      Arvostan suomalaisuutta, rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta.
      En vaan saanut ääntäni kuulumaan, suurempien yli.

Senioripuolue
      Anja Koivistoinen
      Keski-Suomi

• vuosi 1945

Seniorinaiset tulee ääneen, me naiset EI olla paskan puhua vaan toimijoita.
      15.6.2011 Senjorien kevätkokoukissa vaihtui valta. Miehet väistyivät kirjoittamaan kirjoja ja naiset "joutuivat" remmiin, johtamaan.

"Jäin juuri"

Pyydän, että lähdet mukaan minun puolueeseen. Se on meitä varten, joita syytetään, "suuret ikäluokat", vievät Suomen konkurssiin. Pelastetaanko SUOMI? Tarvitaan lujaa yhteishenkeä. Voimme yhdessä luoda inhimillistä hyvinvointia SUOMI nimiseen yhteiskuntaan.

HÖPSS! Eihän se minun puolue ole vaan, MEIDÄN, eläkeläisten ja ikäihmisten.
      Naiset ovat olleet vuoria ja miehet ovat kiertäneet sitä. Olenko oikeassa?

Jostain syystä uskon, että meitä tarvitaan. Elämänkokemus on sellainen. Ei aivot ja ajattelu jää narikkaan kun ihminen joutuu pois työstä tai jää eläkkeelle.

Nyt on nuori sukupolvi päättäjien remmissä, elämänkokemus puuttuu. Siellä voisi olla elämää nähneitä kertomassa kokemuksista. K oska niistähän me opimme.
      SURULLISTA MAAILMAN MENOA!

• Mikä on oikein

Me suomenkielinen kansa olemme ilman pienintäkään epäilystä maailman nöyrin kansa - puhumattakaan siitä, että olemme näköjään myöskin erittäin tyhmiä.
        Jokainen voi ruveta miettimään mitä tyhmyydellä tarkoitetaan sen oikeassa
        sanallisessa merkityksessä? Jotain kuvaa tyhmyydestä antaa tuleva hallitus ja
        siihen tulevat ministerit eli tuliko köyhäkansa taas äänestäneeksi oikeita edustajia?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      133
      4578
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      75
      3308
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1608
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      89
      1425
    5. Työeläkeloisinnan kulut vuonna 2025 peräti 37,3 mrd. euroa

Johon palkansaailta varastettiin 28,2 mrd. euroa, mikä on 3/4. Jokaisen palkansaajan palkkasummasta varastetaan noin 1/
      Maailman menoa
      15
      1042
    6. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      102
      967
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      20
      837
    8. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      834
    9. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      43
      739
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      707
    Aihe