Luin tuolta tällaisen viestin. Muistan vanhemman serkkuni tuskat pehejuhlien kanssa, viimeksi, kun oli miehen ekan tyttären hääjuhlat. Hän kärsi silloin jo ihan hulluuteen asti siitä kun nykymiehensä saattoi kirkon käytävää pitkin tyttärensä tulevan miehensä luo.
Silloin konkreettisesti tajusin uusperheen kurjuudet!
Mutta jo loma-ajatkin voivat näin riitoja aiheuttaa:
"Taas perhe hajoo!
Mun perhe, mun loma.
En halua mieheni entisiä lapsia kesälomareissullemme, matkailuvaunulla, vaan oma perhe ja yhteiset lapset. Mies pistää hanttiin, ja haluaa kaikki mukaan tai ei lähde itsekkään. Matka on pitkä ja vaunussa ei paljon tilaa. Kauan odotettu lomamatka uhkaa kuivua kokoon, ennekuin on alkanutkaan.
Kun menemme lomalle, sen pitää tuntua lomalta eikä jatkuvaa lasten riitaa ja hälinää.
Uskon että ex vaimolla on näppinsä pelissä, ja haluaa lapset pois että saa itse lomailla ja viettää railakasta elämää sen muutaman viikon! Vihaan noita entisiä suhteita, aina sotkemassa ja määräilemässä.
Heitän kohta hanskat tiskiin, ja sanon pipaut, sittenhän huomaavat että olen korvaamaton kuitenkin."
Uusperhe, minun lapset, sinun lapset, meidän lapset...ongelmia !
2
215
Vastaukset
- No myönnettävä on
ettei "sitten he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti" toteutunut.
Elämänsä loppuun asti onettomissa riidoissa ja jännittyneissä syytöksissä ja epäluuloissa!
SE toteutui.
Maanpäällinen helvetti.
Jos vois perua heti peruuttaisin kaiken. - Biux
Miehen entiset lapset???
Miten lapset voivat kenenkään mielestä olla entiset?
Lapset ovat aina syyttömiä vanhempiensa parivalintoihin ja eropäätöksiin. On se kummallista, että monen mielestä lapsilla ei olisi oikeutta reagoida tilanteeseen, jossa heillä ei ole ollut vaihtoehtoja vaikuttaa tilanteeseensa.
Olen työni puolesta joutunut valitettavan usein huomaamaan, miten edellisen liiton lapset työnnetään pois tieltä, kun uuden siipan kanssa pitäisi aloittaa uusi elämä ja perhe. Jätetään alaikäisiä, teinivaiheessa olevia lapsia asumaan keskenään ja muutetaan uuden puolison kanssa uuteen talouteen; uusia yhteisiä lapsia ja uusi elämä. Tiedättekö, että se on halveksittavaa ja rikollista. Vanhemmilla on elatusvastuu alle 18- vuotiaasta lapsesta ja velvollisuus huolehtia riittävästä turvasta ja suojasta sekä kasvatuksesta.
Usein nämä ovat naisia, joille mies ja miehen ihailu ovat tärkeintä maailmassa. Kuka mies valitsee tuollaisen naisen, joka kohtelee omia lapsiaan noin huonosti? Hyi olkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial221801Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561789Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3481528Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2111133Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 1441128
- 285995
- 11985
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4969Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49928